Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nieuwe TV

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Wie gebruikt of luistert nog naar surround ?

Awel ikke Theo, als ik naar een actiefilm kijk met enkel de klank van Samsung aan dan trekt dat op geen blaas.
    Als ik mijn Jamo surround systeem aanleg dan heb ik tenminste klank gelijk in de cinema zalen.
    Maar kan mijn Yamaha ook gewoon stereo laten spelen hoor. Weet eigenlijk niet hoeveel surround modi die Tuner/versterker heeft.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      Ik heb er toch voldoende smileys bijgezet dacht ik?
      Bij mij stond er ook een smiley, dezelfde trouwens.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Zijn die 4K tv's ook niet redelijk dik? Mijn samsung is amper 2cm dik….
        Ik heb er al een paar zien staan en die waren toch helemaal niet zo dik, ongeveer hetzelfde.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Awel ikke Theo, als ik naar een actiefilm kijk met enkel de klank van Samsung aan dan trekt dat op geen blaas.
          Als ik mijn Jamo surround systeem aanleg dan heb ik tenminste klank gelijk in de cinema zalen.
          Maar kan mijn Yamaha ook gewoon stereo laten spelen hoor. Weet eigenlijk niet hoeveel surround modi die Tuner/versterker heeft.
          Hier is het al 3 jaar geleden dat de speakers van de TV ng gebruikt zijn.
          Ik gebruik altijd mijn versterker, 2 vloerstaanders en een centerspeaker.
          Achterspeakers heb ik niet, en die komen er ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
            Philips zijn veel problemen mee.
            Zever, ik koop al meer dan dertig jaar altijd Philips wat TV betreft en heb nog NOOIT problemen gehad.
            Toen ik mijn huidige toestel kocht, was dit ook één van de weinige met een mat scherm (tenzij ik voor plasma ging).
            M'n ouders hebben een Samsung uit de 6000 serie, die kunt ge 's morgens als spiegel gebruiken om u te scheren...
            De kleuren zijn trouwens ook niet zo mooi...
            M'n schoonouders hebben een 40" Sony Bravia, ook mat scherm. Maar 'k vind de beeldkwaliteit niet zo goed als van mijn Philips, hoewel die Sony meer gekost heeft...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Ik heb ook een Philips met AmbiLight, kostte destijds 2.000euro - 200euro cashback = 1.800euro en is ergens 4 à 6jaar oud.
              Deze tv is weliswaar redelijk dik vergeleken met de huidige tv's maar de klank is bijzonder goed en qua beeld mag hij gerust in toonzaal tussen de andere tv's gezet worden,
              en nog nooit problemen mee gehad.
              Senn.

Comment

Bij mij een goedkope oplossing voor beter geluid: pc boxen van 30W aangesloten Ik gebruik die toch maar minder dan 10 % van de tijd, meestal val ik toch in slaap voor de TV
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                  Ik heb ook een Philips met AmbiLight, kostte destijds 2.000euro - 200euro cashback = 1.800euro en is ergens 4 à 6jaar oud.
                  Deze tv is weliswaar redelijk dik vergeleken met de huidige tv's maar de klank is bijzonder goed en qua beeld mag hij gerust in toonzaal tussen de andere tv's gezet worden,
                  en nog nooit problemen mee gehad.
                  Senn.
                  Natuurlijk, en een flatscreen van de Aldi kan je er ook bijzetten.
                  Ik heb in de toonzaal Philips, LG, Samsung en Sony vergeleken in de 50 tot 60" versies en ik heb de 55" Sony gekozen. Dat was de enige waar je nog scherp beeld had als je er vlak voor stond. Ook nog detail in de huidstructuur van de gezichten te zien. Bij vele merken lijken de gezichten uitgevlakt met PS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                    Natuurlijk, en een flatscreen van de Aldi kan je er ook bijzetten.
                    Ik heb in de toonzaal Philips, LG, Samsung en Sony vergeleken in de 50 tot 60" versies en ik heb de 55" Sony gekozen. Dat was de enige waar je nog scherp beeld had als je er vlak voor stond. Ook nog detail in de huidstructuur van de gezichten te zien. Bij vele merken lijken de gezichten uitgevlakt met PS.
                    Moeilijk om objectief te vergelijken.

Ik heb een stick meegenomen met eigen beelmateriaal van hoge kwaliteit.
                    Vond dat toch al makkelijker om te vergelijken, alhoewel dat het nog niet perfect is, want al die toestellen staan in "fabrieks instelling" zodanig dat ze zoveel mogelijk 'wow" en "ooh' oproepen bij de mensen.

Wij hebben thuis een Samsung staan, maar daarbuiten was Sony de enige concurrentie.
                    imho natuurlijk - de gustibus et color non disputandum

En voor wat het waard is: kijk naar de beeldkwaliteit en de gebruiksvriendelijkheid. Tegenwoordig is dnla erg belangrijk, ook de manier waarop je toestel daarme omgaat. Samsung geeft zijn toestellen ook regelmatig goede firmware updates.

Internet, YouTube, 3D, camera, ook maar 1 keer gebruikt.

Streamen vanop de NAS of verbinding tablet / iPad / iPhone veel meer.
                    Last edited by Alfa Centauri; 10 november 2014, 15:32.
                    Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Je kan een tv onmogelijk correct beoordelen in de showroom. Een algemene indruk kan je wel krijgen. Feit is dat ze meestal allemaal in een soort demomodus staan waar contrast, helderheid, scherpte en andere artifciële beeldverbeteraars veel te agressief staan ingesteld. Als een verkoper op een bepaald merk een grotere winstmarge kan hebben zal hij vaak dat merk beter en natuurlijker afregelen. Ik heb bij mijn laatste nieuwe tv (samsung ue55hu8500) zelfs 3 weken nodig gehad om tot een voor mij goed beeld te komen. Veelal betekend dit zelfs contrast wat minder en zeker scherpte lager. De meeste denken hoe scherper hoe beter waardoor het pijn aan je ogen doet.
                      Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

Comment

Samsung heeft twee mode's: 'winkel' en 'thuis'.
                        Andere merken zullen ook wel iets dergelijks hebben.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

Comment

Het wordt moeilijk kiezen, gelukkig is het niet superdringend. Eerst alles eens van nabij gaan bekijken in allerlei winkels.
                          Ik heb hier alvast al wat nuttige info opgestoken
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

vandaag een 55" samsung 4K

Comment

Is al uitverkocht...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                                Is al uitverkocht...
                                zoals ik kan zien toch nog niet

Comment

Working...
                                X