Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Game PC

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Game PC

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Intel Core2Quad Q6600 @ 2.4Ghz, 4 x 2Gb DDR2 RAM, nVidia Geforce 9800 GTX 512Mb...
    Zoals gezegd onstabiel, denk moederbord of videokaart.
    Is toch een goede videokaart
    Heb er ook eentje in mijn reserve-pc.

Wat je zou kunnen doen is de pc leeghalen en alles terug erin steken.
    Contacten nakijken.
    Stof eruit blazen.
    Voeding goed bekijken; daar kan zich een pak stof ophopen.
    Er zijn kasten (pc-cases) MET filters > volgende keer ook aan denken
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Intel Core2Quad Q6600 @ 2.4Ghz, 4 x 2Gb DDR2 RAM, nVidia Geforce 9800 GTX 512Mb...
      Zoals gezegd onstabiel, denk moederbord of videokaart.
      ik heb een vrij goede videokaart en dito moederbord dus indien je dat wegdoet ...
      asus moederbord socket 775

Comment

Valt die versie met i7 en 760ti daar ook onder volgens jou ?
        Die i7 (was een 4790 zeker) kan ermee door. Maar die is niet significant sneller dan bv. een 3770 van de vorige generatie. Die 4e generatie was voornamelijk bedoeld om het zaakje minder te laten verbruiken. Ze zijn iets sneller dan de vorige generatie maar het verschil is klein.

Die 760TI : val ik inderdaad niet van achterover. Mijn 670 (van de generatie daarvoor) is sneller en de echt snelle in de 7-reeks zijn pokkeduur. Dan lijkt de nieuwe generatie het een pak beter te doen. Maar helaas worden altijd eerst de snelste kaarten uitgebracht, en komen pas later de betaalbaardere broertjes.
        Als ik vandaag een game-PC zou kopen dan zit daar zeker die 970 in, maar die ligt dus buiten uw het budget...

Uiteraard zal een nieuwe PC met i5 en 750TI stukken sneller zijn dan wat je nu hebt, maar persoonlijk betaal ik liever iets meer om het dan wat langer uit te houden.

Ik heb de gewoonte om 1 PC te kopen waar ik alles mee doe. En ik zorg ervoor dat ik telkens van de hoofdonderdelen koop net onder de top : de prestaties daarvan zijn nauwelijk minder en die dingen kosten ongeveer de helft van die top. Als je nog "lager" duikt wordt de prijs ook lager, maar de prestaties volgen...
        Groeten,

Polleke

Comment

Het kan interessant zijn om na te gaan welke componenten, samen, voor een snelle pc zorgen.
          Is het bijv. bij ram geheugen belangrijk om op die 'cl' te letten?
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Het kan interessant zijn om na te gaan welke componenten, samen, voor een snelle pc zorgen.
            Is het bijv. bij ram geheugen belangrijk om op die 'cl' te letten?
            Hoe lager de CAS Latency, hoe beter. Vraag is hoe dit zich uit in de praktijk...
            Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Hoe lager de CAS Latency, hoe beter. Vraag is hoe dit zich uit in de praktijk...
              Voilà, is het de centen waard.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Om winst te maken met snel geheugen, moet je ook zorgen dat de rest snel genoeg is. Dus zal je met sneller geheugen enkel echt winst boeken als je ook de processor overklokt. Om dat goed te doen heb je een K processor nodig, en een moederbord met de juiste chipset.
                En die dingen kosten geld...
                De snelheid wordt nu eenmaal bepaald door het traagste ding in de keten. Als de bottleneck in het geheugen zit, dan het inderdaad sneller gaan met sneller geheugen. Maar meestal is dat niet het geval...
                Groeten,

Polleke

Comment

Working...
                X