Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LED lampen blijven gloeien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: LED lampen blijven gloeien

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Je mag een enkelpolige of een dubbelpolige schakelaar hebben, de inductiespanning wordt toch opgepikt door de leidingen tussen schakelaar en luster.
    Ik heb een slecht karakter en heb opzettelijk een fout in dit betoog geschreven.
    Hoe kan je inductie opvangen bij een dubbelpolige afschakeling?

    Comment


    • #32
      Re: LED lampen blijven gloeien

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Ik snap een paar dingen niet goed: als je de mogelijkheid hebt om een dubbelpolige schakelaar te plaatsen, dan worden BEIDE draden spanningsloos na de schakelaar en is het probleem toch opgelost ?
      In de zekeringkast draden gaan omwisselen zou ik NOOIT doen: normaal is daar blauw voorzien als nulleider, als je die als fase gaat gebruiken is het zéér gevaarlijk als er later een vreemd persoon aan de zekeringkast gaat werken.
      -De draden worden niet noodzakelijk spanningsloos met een dubbelpolige schakelaar. Ze kunnen nog altijd inductiespanning oppikken van andere circuits.
      - Er zijn maar 2 beperkingen voor de kleuren. Blauw is voorbehouden voor de nulleider, en geelgroen voor de aarding (zie ARAB), maar men mag eender welke andere kleur gebruiken voor de nulleider behalve geelgroen. .
      -vreemde personen die niets van electriciteit afweten, moeten met hun handen uit de zekeringkast blijven.

      Comment


      • #33
        Re: LED lampen blijven gloeien

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Hoe kan je inductie opvangen bij een dubbelpolige afschakeling?
        Door dit te plaatsen : (zie link van Schollaert #2)

        This website is for sale! v-led.nl is your first and best source for all of the information you’re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, v-led.nl has it all. We hope you find what you are searching for!

        Comment


        • #34
          Re: LED lampen blijven gloeien

          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
          Door dit te plaatsen : (zie link van Schollaert #2)
          Verkaar Notex wat is het verschil tussen inductie en zwerfstroom of spanning ?

          Comment


          • #35
            Re: LED lampen blijven gloeien

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Verkaar Notex wat is het verschil tussen inductie en zwerfstroom of spanning ?
            Heb je een paar uurtjes tijd, dan kunnen we het principe uitleggen van een transformator, inductiekookplaat of een inductiesmeltkroes, de reden waarom de stator van een wisselstroommotor gelamineerd is, spanningen die op kabels geïnduceerd worden wanneer ze over bepaalde afstanden naast elkaar liggen, waarom afscherming van kabels in het ene geval aan beide uiteinden moet geaard worden en in het ander geval slechts aan één kant mag geaard worden.
            Kijk ook eens naar industriële installaties waar de vermogenkabels in een aparte kabelgoot liggen, gescheiden van meetkabels en datakabels. Dat doet men niet voor cosmetische redenen.
            Een grappig voorbeeldje : ik had lang geleden op het werk een pc met een 80386 samengesteld. Die stond een dagje probleemloos proef te draaien met de case open. 's Avonds na de werkuren was mijn chef in het atelier gekomen en vond de bekabeling niet zo netjes. Hij had de bekabeling zeer proper bij elkaar gebonden met straps en het zag er keurig uit. Alleen ... de pc werkte niet meer. Straps losgeknipt en bekabeling terug uit mekaar getrokken. De pc werkte terug. Hoe zou dat nu toch komen
            Last edited by notex; 25 oktober 2014, 17:18.

            Comment


            • #36
              Re: LED lampen blijven gloeien

              Bij de TS gaat het om wisselstroom- ledlampen, maar bij mijn fiets-achterlicht waar ik van de week de twee batterijen verving blijven de leds ook iets gloeien wanneer de de schakelaar uit staat.

              Comment


              • #37
                Re: LED lampen blijven gloeien

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                ...... De pc werkte terug. Hoe zou dat nu toch komen
                gokje...zwerfstroom.?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #38
                  Re: LED lampen blijven gloeien

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Ziezo, probleem opgelost door de draden aan de zekering om te draaien. Wat blijkt? Bij de omschakeling van 220v driefase naar 400v driefase in de straat is een onderaannemer van Eandis hier de nieuwe elektriciteitsmeter komen hangen en hebben ze de zekeringkast aangepast aan de nieuwe situatie. Ondanks het feit dat ik netjes op alle zekeringen één blauwe stroomdraad heb gemonteerd voor de N-leider, zijn ze er toch in geslaagd om deze te negeren en hebben ze de N-fase aangesloten op de "verkeerde" kant :-/
                  Niet zo 1-2-3 op te lossen zonder het elektrisch fornuis uit te breken om ook daar één en ander aan te passen. Nu is mijn woning bijna 25 jaar en zou er een nieuwe keuring moeten plaatsvinden voor de elektrische installatie. Ik weet niet of je daar zelf het initiatief moet voor nemen, maar ik vraag me nu wel af of dit voor de keurder van dienst een reden is om de zaak af te keuren.


                  Grtz,

                  Willy
                  Bij een fornuis is het oppassen dat de platen geen 400 volt krijgen: deze zijn 230 volt en verdeeld over de drie fase + nul.
                  Wanneer het nulpunt in de meterkast - hoofdschakelaar (de blauwe draad) niet of verkeerd aangesloten is heb je kans dat de platen 400 volt spanning krijgen en ze doorbranden.
                  Voor de schade is de aannemer verantwoordelijk. Die schade kan zich ook voordoen bij andere 230 volt gebruikers in huis.

                  Comment


                  • #39
                    Re: LED lampen blijven gloeien

                    Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                    Bij de TS gaat het om wisselstroom- ledlampen, maar bij mijn fiets-achterlicht waar ik van de week de twee batterijen verving blijven de leds ook iets gloeien wanneer de de schakelaar uit staat.
                    Vocht, of chemicalieën van een uitgelopen batterij maken dat je schakelaar nog wat stroom doorlaat zelfs wanneer hij af staat.

                    Comment


                    • #40
                      Re: LED lampen blijven gloeien

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      gokje...zwerfstroom.?
                      grt,bouk.
                      verkeerd gegokt

                      Comment


                      • #41
                        Re: LED lampen blijven gloeien

                        Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                        De pc werkte terug. Hoe zou dat nu toch komen
                        HF spanningen gaan zich als een zender gedragen met dat soort problemen tot gevolg.
                        Maar dicht tegen elkaar liggende draden met dunne isolatie gaan zich dan ook nog eens capacitief gaan gedragen, wat ook remmend gaat werken.

                        Comment


                        • #42
                          Re: LED lampen blijven gloeien

                          Bij onze Multimet machines was de inductie van de transformatoren zo erg dat de data kabels die de onderlinge metingen
                          naar de computer moesten doorgeven zijn moeten vervangen worden door glasvezel geleiders.

                          Comment


                          • #43
                            Re: LED lampen blijven gloeien

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Bij onze Multimet machines was de inductie van de transformatoren zo erg dat de data kabels die de onderlinge metingen
                            naar de computer moesten doorgeven zijn moeten vervangen worden door glasvezel geleiders.
                            OT maar toch
                            Intussen de verlichting in de living vervangen door led's.
                            (zat een trafo in ed. en halogeenlampjes)
                            Alles dik in orde
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #44
                              Re: LED lampen blijven gloeien

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              HF spanningen gaan zich als een zender gedragen met dat soort problemen tot gevolg.
                              Maar dicht tegen elkaar liggende draden met dunne isolatie gaan zich dan ook nog eens capacitief gaan gedragen, wat ook remmend gaat werken.
                              Dank U wel, met een goede verklaring

                              Comment


                              • #45
                                Re: LED lampen blijven gloeien

                                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                                Door dit te plaatsen : (zie link van Schollaert #2)

                                http://v-led.nl/anti-flits-gloei-ind...p-ledspot.html
                                demeyereg, was dit je antwoord op je vraag ? Ik dacht dat je bedoelde, is het technisch mogelijk dat een dubbel onderbroken draad; inductie kan opvangen ?

                                Comment

                                Working...
                                X