Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voor de hobby: Welke hardware?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Klaar voor de hobby: Maar welke hardware?

Ik ken te weinig van dit soort chips, maar is het niet zo dat na de i7 de i9 of wat dan ook gaat volgen, en dat men zich dan zal afvragen, die i5, van welk jaar was dat alweer? M.a.w. Toekomst-gericht denken of niet, of vergis ik me grondig wat deze spullen betreft?
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Ik ken te weinig van dit soort chips, maar is het niet zo dat na de i7 de i9 of wat dan ook gaat volgen, en dat men zich dan zal afvragen, die i5, van welk jaar was dat alweer? M.a.w. Toekomst-gericht denken of niet, of vergis ik me grondig wat deze spullen betreft?
      De software is wel op de huidige hardware geschreven, tegen dan is de hard en software weer wat complexer geworden

Waar blijven nu de kenners/fotobewerkers hier met goed advies
      Sony A7 mkIII
      Is all I need :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Moris Bekijk bericht
        De software is wel op de huidige hardware geschreven, tegen dan is de hard en software weer wat complexer geworden

Waar blijven nu de kenners/fotobewerkers hier met goed advies
        De enige zekerheid: zodra je één voet de winkel uitzet of afrekent online, ben je eigenlijk al hopeloos verouderd. Met dit feit zal je moeten leven .
        Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
          De enige zekerheid: zodra je één voet de winkel uitzet of afrekent online, ben je eigenlijk al hopeloos verouderd. Met dit feit zal je moeten leven .
          Dat is met een nieuwe wagen ook zo, eens je uit de garage rijdt is ie opeens zo een kleine 30% minder waard.
          Helaas voegt het aan mijn keuze/beslissing niet veel toe
          Sony A7 mkIII

Comment

Het lijkt erop dat in de meeste gevallen een i7, die toch een 200 à €250 duurder is, slechts minimaal sneller is dan een i5, wanneer je deze inzet voor fotobewerking? (Lightroom, occasionele lichte bewerkingen in Photoshop EL, en Raw-conversie). Enkel voor zware berekeningen (zoals videobewerking), zou een i7 me voordeel bieden, wat met iMovie en een i7 hiervoor niet nodig zal zijn.

Al bij al, blijft het voor me echt een zeer moeilijke opgave en keuze om nu een gezonde balans tussen kosten, bruikbaarheid en duurzaamheid te vinden!
            Iets, waarin je met een all-in-one systeem, zoals een iMac toch zeer goed moet overwegen.
            Klopt en ik zit er ook mee.
            Heb al i5 versus (vs) i7 gezien (youtube) en gelezen.

Vermits de iMac 27" echte desktop cpu's gebruikt voel ik me al een iets zekerder.
            Momenteel gebruik ik een al oudere i7960 (hoofd-pc) en i5 3570k in mijn reserve-pc sinds 31-01-2013.
            En die i5 doet het heel goed > kan alle programma's gebruiken.
            De grafische kaart is wel niet krachtig maar voldoet toch goed.
            Kan er alle games mee spelen en zakelijke software (MS Office met bijv. Access, Photoshop enz.)
            Zelfs 3ds Max. Windows 7.

Die i5 in de iMac is beter dan mijn 3570 en Haswell.
            En 200 euro (opleg voor de i7)is in oude taal nog altijd 8000 B. frank' s he
            Je zou die twee systemen tegelijkertijd moeten kunnen observeren of gebruiken, dan zie je het.

De i5, de betere grafische kaart (met 4GB) en max. geheugen (32), moet lukken
            (SSD ook natuurlijk)
            Ben er ook zeker van dat Apple er alles zal uithalen wat mogelijk is.

En in mijn achterhoofd zit ook nog de Dell XPS 2720 die eind deze maand of in november
            nieuwe configuraties krijgt. In de basisuitvoering heeft die al een i7 en ook anti-reflectie scherm.
            Heb vandaag een chat gehad met Dell.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

Die iMac retina, is toch wel een prachtig ding
              Zowel hardware matig goed voorzien van een i5, Fusion Drive van 1 TB1, AMD Radeon R9 M290X met 2 GB en met een pracht van een scherm.
              Ideaal voor foto en videobewerking.

Hoe zit het met de garantie bij Apple?
              Volgens de Europese wetgeving is dit 2 jaar, maar past Apple of de winkel dit naar de consument ok echt toe?
              Sony A7 mkIII

Comment

Die iMac retina, is toch wel een prachtig ding
                Zowel hardware matig goed voorzien van een i5, Fusion Drive van 1 TB1, AMD Radeon R9 M290X met 2 GB en met een pracht van een scherm.
                Ideaal voor foto en videobewerking.

Hoe zit het met de garantie bij Apple?
                Volgens de Europese wetgeving is dit 2 jaar, maar past Apple of de winkel dit naar de consument ok echt toe?
                Daar heb ik geen ervaring in.
                Maar ik vrees en de FOD zal je ook niet veel verder helpen.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Ik neem sowieso bij mijn toestellen AppleCare Protection Plan. Vroeger deed ik dat alleen maar voor laptops, maar sinds mijn vorige iMac toch ook maar voor desktops.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.7) - iPhone XR (iOS 18.0.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Dan heb je eigenlijk 1 jaartje extra garantie erbij genomen, wat me een slordige pfff.. €179 zou kosten

Citaat! bron Apple
                    AppleCare Protection Plan.
                    In België hebben consumenten conform het Burgerlijk Wetboek recht op gratis reparatie of vervanging door de verkopende partij van goederen die tot twee jaar na levering niet voldoen aan de koopovereenkomst. Voor meer informatie klik je hier.

Mac wordt bovendien geleverd met een beperkte garantie van Apple van één jaar en 90 dagen gratis technische ondersteuning per telefoon. Voor meer informatie over de service die Apple verleent voor je Mac klik je hier.
                    Sony A7 mkIII

Comment

Dan heb je eigenlijk 1 jaartje extra garantie erbij genomen, wat me een slordige pfff.. €179 zou kosten

Citaat! bron Apple
                      AppleCare Protection Plan.
                      In België hebben consumenten conform het Burgerlijk Wetboek recht op gratis reparatie of vervanging door de verkopende partij van goederen die tot twee jaar na levering niet voldoen aan de koopovereenkomst. Voor meer informatie klik je hier.

Mac wordt bovendien geleverd met een beperkte garantie van Apple van één jaar en 90 dagen gratis technische ondersteuning per telefoon. Voor meer informatie over de service die Apple verleent voor je Mac klik je hier.
                      Heb je dat gelezen Moris?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Heb je dat gelezen Moris?
                        Staat allemaal nogal vaag op de Apple website
                        Ik begrijp er alvast uit dat het hier om maar om 1 jaar garantie gaat, en indien je meer wenst koop je er 2 jaartjes bij met AppleCare Protection Plan €179.
                        Sony A7 mkIII

Comment

Staat allemaal nogal vaag op de Apple website
                          Ik begrijp er alvast uit dat het hier om maar om 1 jaar garantie gaat, en indien je meer wenst koop je er 2 jaartjes bij met AppleCare Protection Plan €179.
                          Zoals in #37
                          Ik vind dat niet kunnen.
                          Iedereen moet 2 jaren geven en Apple niet?

De reactie van Les zegt ook iets.
                          Maar ik ken er het fijne niet van
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

Comment

Als ik het zo allemaal lees, komt het er voor mij op neer dat Apple nog steeds probeert 1 jaar garantie toe te passen!
                            Na dit jaar zal het als consument moeilijk te bewijzen vallen of de slijtage, defecten, enz... niet aan het eigenlijke gebruik valt te wijten.

Denk dat men zeer graag promoot, dat je beter het AppleCare Protection Plan van €179 erbij neemt?
                            Sony A7 mkIII

Comment

Als ik het zo allemaal lees, komt het er voor mij op neer dat Apple nog steeds probeert 1 jaar garantie toe te passen!
                              Na dit jaar zal het als consument moeilijk te bewijzen vallen of de slijtage, defecten, enz... niet aan het eigenlijke gebruik valt te wijten.

Denk dat men zeer graag promoot, dat je beter het AppleCare Protection Plan van €179 erbij neemt?
                              Wel, ik zie dit nergens
                              Dell heeft die optie ook.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Ik zou zeggen: koop bij dixons.nl, die geeft standaard al 3 jaar garantie voor Apple producten, zonder te moeten betalen voor een jaar extra garantie bovenop die wettelijke 2 jaar. Uiteraard enkel QWERTY-toetsenborden, maar ik ben toch internationaal ingesteld.
                                Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

Comment

Working...
                                X