Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het succes van BD over de top heen?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Re: Het succes van BD over de top heen?

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele
    Je schrijft en leest tegen je scherm op. Staat het je niet aan, dan roep je maar, tier je maar en geef van katoen tegen een koud scherm toe en uiteindelijk draai je de knop toe. Jawel dat is het verenigingsleven vandaag de dag op het internet. Heel weinig moeite voor nodig, en je hoeft je een ander niet aan te trekken.
    Maar, je hebt wel geen visueel contact met anderen en emoties al even min. Dit staat in schril contrast met wezenlijke verenigingen die niet alleen via internet bestaan, maar die nog vergaderen in lokalen waar iedereen iedereen aanspreekt ...
    Als je denkt dat in "echte" vereenigingen niet gescheld en getierd wordt vrees ik dat je niet veel in vereenigingen komt. Misschien minder, maar er zijn niet veel vereenigingen met enkele 1000-den leden die elke dag "samenkomen".

    Zelfde voor "iedereen die iedereen aanspreekt", groepjesvorming heb je overal, net zoals mensen met lange tenen en een olifantengeheugen. Zo van die verhalen van "en ik spreek niet tegen X, want X heeft 15 jaar geleden tegen Y gezegd dat ik tegen Z gezegd heb..." terwijl Y al 5 jaar overleden is en Z al 10 jaar niet meer komt. Ook dat is het "echte" vereenigingsleven.

    Geen haar verschillend van het virtuele. Enig voordeel aan virtuele vereenigingen is dat je niet opde vuist kan gaan, je veel gemakkelijker een groep vindt die nauw aansluit met wat je zoekt en dat je verschillende groepen kan volgen als je wil.

    Comment


    • #62
      Re: Het succes van BD over de top heen?

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Waarom niet?
      Misschien kan ik hem (of haar) nog uit de vaart halen.
      En daarna kunnen we nog eens nadenken over wat we gedaan hebben.
      Een zegswijze letterlijk nemen. Sterk.
      http://www.theafricabug.com

      Comment


      • #63
        Re: Het succes van BD over de top heen?

        Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
        Een zegswijze letterlijk nemen. Sterk.
        Denk je nu echt dat ik dat niet door had Jochen
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #64
          Re: Het succes van BD over de top heen?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          ...
          Maar, je hebt wel geen visueel contact met anderen en emoties al even min. Dit staat in schril contrast met wezenlijke verenigingen die niet alleen via internet bestaan, maar die nog vergaderen in lokalen waar iedereen iedereen aanspreekt ...
          .. maar ook daar zit de mot er in ... het verenigingsleven bvb in de cactuswereld die je zelf goed kent, smelt als sneeuw voor de zon ... een hobby voor ouwe venten, ik kan het weten !!

          Comment


          • #65
            Re: Het succes van BD over de top heen?

            Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
            .. maar ook daar zit de mot er in ... het verenigingsleven bvb in de cactuswereld die je zelf goed kent, smelt als sneeuw voor de zon ... een hobby voor ouwe venten, ik kan het weten !!
            Ja, ik ook, ik heb er ondertussen 3 zien wegsmelten waar ik steeds bij jongste 4 leden was

            Geen nieuw bloed dat binnen kwam en niemand die echt iets wou doen. Men vergeet veel te veel dat het houden van een vereniging al een hobby op zich is en veel, veel werk vraagt en ook dat kan ik weten. En uiteindelijk heb je de club niet meer nodig want ... er is er geen meer in de nabijheid en als die er dan al is, dan vergaderen die op voor mij onmogelijke uren of dagen ...
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #66
              Re: Het succes van BD over de top heen?

              Ik was er niet bij bouk. Kom wel naar de AV op 15 November, daar zullen we wel bijpraten.
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #67
                Re: Het succes van BD over de top heen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Ik was er niet bij bouk. Kom wel naar de AV op 15 November, daar zullen we wel bijpraten.
                OK.
                omdat ik je op de lijst zag staan..?
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #68
                  Re: Het succes van BD over de top heen?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  OK.
                  omdat ik je op de lijst zag staan..?
                  grt,bouk.
                  Inderdaad, maar heb op het laatste moment jammer genoeg moeten afzeggen.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #69
                    Re: Het succes van BD over de top heen?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                    Een beetje flauw dat niemand de waarheid durft zeggen. Gewoon uit politieke correctheid tav bestuur en mede-leden?

                    BD is geëvolueerd van een site voor amateurfotografen naar een site voor mensen met een digitaal fototoestel. Zo simpel is het. Als je de toegangsdrempel zo laag mogelijk legt, dan gaat het gemiddeld niveau als vanzelf omlaag. Niemand ontsnapt aan wiskundige logica.

                    Ik wil hiermee geenszins gezegd hebben dat BD beter had geweest als elitair clubje, en wil evenmin zeggen dat BD een foute beslissing nam ivm die laagdrempeligheid. Misschien was het BD net te doen om het creëren van zo'n groot mogelijke community.

                    Maar elke beslissing heeft natuurlijk wel zijn gevolg. Er zijn hier mensen die groot geworden zijn door iedereen stroop aan de baard te smeren. Nietszeggende kritieken als "lekker scherp" en "mooie kleuren". Iedere beginner krijgt graag zo'n commentaar, maar als dat teveel voorkomt worden leerrijke commentaren overspoeld, en zelfs niet meer serieus genomen.

                    Daar knappen anciens natuurlijk op af. Intussen is nietszeggende commentaar de norm geworden, en de "stroopsmeerders" gaan dapper door. Ze hebben er enkele standaard fotografie-regeltjes bijgeleerd (rule of thirds bvb) en gewapend hiermee gaan ze zelfs foto's van doorwinterde fotografen te lijf. Da's nog eens een dubbel effect dat anciens wegjaagt.

                    En de toeschouwer (of de beginner die hier foto's post); hij merkt niet dat er een normvervaging optreedt. Hij denkt dat hij goed bezig is, want hij probeert te voldoen aan zo veel mogelijk van de regeltjes die hier veelvuldig herhaald worden. Maar intussen gaat creativiteit dood.

                    Ik denk dat BD er héél anders had uitgezien met een forum board waar enkel posts van anciens zijn toegelaten (iedereen kan nog steeds lezen). Dan zouden newbies de commentaren in de "gewone" boards tenminste kunnen toetsen aan commentaren op het ancien-board, en dan zouden blaaskaken snel door de mand vallen. Maar dat idee is ooit verworpen door de crew.
                    Ik ben het volkomen hier mee eens, maar toen ik dat een hele tijd geleden aankaartte werd ik gewoon weggehoond. Resultaat: men heeft me hier niet veel meer gezien. Denk nu niet dat ik niet tegen kritiek bestand ben, zeker als die gefundeerd is...

                    Comment


                    • #70
                      Re: Het succes van BD over de top heen?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rovaer Bekijk bericht
                      Ik ben het volkomen hier mee eens, maar toen ik dat een hele tijd geleden aankaartte werd ik gewoon weggehoond. Resultaat: men heeft me hier niet veel meer gezien. Denk nu niet dat ik niet tegen kritiek bestand ben, zeker als die gefundeerd is...
                      Jammer en ook niet nodig.
                      Omdat ik weinig ervaring heb had ik wel eens graag gezien hoe zo'n commentaar van een ancien is.
                      (is een ernstige vraag, geen sarcasme ed. Wil het gewoon zien of weten)

                      We kunnen zelfs een test doen als er medewerking is.

                      In het verleden heb ik een aantal commentaren gelezen: niet de korte maar de meters lange.
                      Toen dacht ik toch: waar halen ze het
                      Ik kon gemakkelijk een paar namen noemen maar dat doe ik niet.
                      En waarom ze zoiets doen blijft ook de vraag.
                      Willen ze opvallen? Belangrijk overkomen? Geloven ze zelf wat ze schrijven?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #71
                        Re: Het succes van BD over de top heen?

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Als je hier op DB een vraag stelt en in gelijk welk onderdeel van dit forum dan krijg je vrijwel direct antwoord.
                        Dat is voor mij ook een vorm van kwaliteit.
                        Dat klopt, je kan hier met bijna gelijk welk een probleem komen aandraven er is hier altijd wel iemand die u kan helpen.
                        Daarom vind ik het nog altijd fijn vertoeven op BD

                        Mvg Yves.
                        What you see is what you get

                        Comment


                        • #72
                          Re: Het succes van BD over de top heen?

                          On topic:
                          De meeste zaken zijn gewoon al gezegd over fotografie.
                          Wil men iets weten over een onderwerp, dan gebruikt men de zoekfunctie en men vindt het wel.
                          Als men keer op keer over iets begint waar al een topic over bestaat, dan zegt men: "gebruik de zoekfunctie".
                          En als men in een oud topic iets post, dan verwijt men je dat je *bumpt*.
                          Wil men iets nieuws posten, dan pas maakt men een nieuw topic.

                          Soit, men kan niemand verwijten om elke maand opnieuw dezelfde info te komen posten.

                          Comment


                          • #73
                            Re: Het succes van BD over de top heen?

                            Die 15 jaar BD maakt op mij weinig indruk, sorry.
                            Ik bedoeld ik zie daar nog amper mensen die BD hebben gemaakt tot wat het is.

                            http://safaris.marulacamp.com/temp/BD/Maastricht20.jpg
                            SD Maastricht 2002. Ik zie naast Jaja en mezelf ook Erik Mansvelders, Jacki en Giantpat. Helaas heb ik geen betere groepspic. Erik schreef één van de eerste NL boeken over digitale fotografie.

                            http://safaris.marulacamp.com/temp/BD/081.JPG
                            SD Gent 2003. Voorgenoemde personen staan er weer op, maar ook Teddybear, Mic, Marie Jeanne Smets, edm.

                            Ik wil niet zeggen dat iedereen die op deze foto staat een icoon is. Sommige hebben serieus kleine kantjes. Maar feit is wel; quasi niemand blijft er van over.

                            Noot; ik heb nog pics van iets latere SD's. Wunjo, Tom, Triker, ...zo veel mensen, allemaal weg. De enige die overblijven zijn Rudi en Dirtyharry.
                            http://www.theafricabug.com

                            Comment


                            • #74
                              Re: Het succes van BD over de top heen?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk bericht
                              dat is wel een heel leuke foto, maar van voor mijn tijd.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #75
                                Re: Het succes van BD over de top heen?

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                dat is wel een heel leuke foto, maar van voor mijn tijd.
                                grt,bouk.
                                Ik ben benieuwd naar de foto's van na jouw tijd.
                                Eens zien of er een ander slag volk op BD afkomt.
                                <KNIP> (op de man zin verwijderd)
                                Last edited by LesC; 19 oktober 2014, 21:38. Reden: Op de man tekst verwijderd

                                Comment

                                Working...
                                X