Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De zondag.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De zondag.

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
    Zoals ik gedaan heb met al mijn.... auto's.
    Keken z eook van op
    Die tijd is nu wel voorbij he Theo. Maar het kan in bepaalde omstandigheden nog wel. Meer zelfs, ik ken nog zaken waar het niet anders kan, wil je een fikse korting. Maar dan uiteraard ook zonder papierhandel. En goed meegenomen zou ik zeggen. er zijn nog van die voordelen waar diegenen met krediet- en andere kaartjes naast pakken ...
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Ik win vrijdag Euromillions en dan ben ik elke dag vrij...
      Betekent geld dan vrijheid denk je?
      Of denk je dat niet meer MOETEN werken je meer tijd zal opleveren?
      Ik vrees dat dat geen waar zal zijn, ik heb er op mijn 52 de riem af gelegd,
      en naar eigen gevoel nog geen minuut tijd gewonnen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Het is omgekeerd. Geen geld zorgt voor geen vrijheid. Net zoals geld niet gelukkig maakt maar het gemakkelijker maakt om gelukkig te zijn.

Je "wint" geen tijd maar kan je tijd op een vrijere manier besteden. Je wint dus aan levenskwaliteit.
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

Comment

Yep.

Of denk je dat niet meer MOETEN werken je meer tijd zal opleveren?
          Yep.

't Is maar hoe je 't bekijkt...
          Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Als weekendwerk, de norm word, houd dat toch wel een paar risico's in vrees is :
            - Dat ons sociaal leven, dat de laatste jaren al heeft ingeboet, verder gaat worden afgebouwd. Veel sport- en andere verenigingen hebben hun werking (voorstellingen, wedstrijden,....) afgestemd op het weekend. Het zal dus steeds moeilijker worden om naar deze manifestaties te gaan, deel te nemen, of er de kinderen naar toe te brengen, of samen naar de kinderen gaan kijken, want de ouders, of één ervan, moeten werken. Bovendien zal het voor deze verenigingen nog moeilijker worden om iets georganiseerd te krijgen wegens te weinig deelnemers.

- De extra vergoedingen worden afgeschaft, want het word de normaalste zaak van de wereld

- dat je als koppel verschillende vrije dagen hebt.

En kunnen winkelen op zondag ????? Sorry, maar een beetje discipline en planning maakt dit wel overbodig lijkt me. En ik ben zelf ook alleenstaande, en ben in de week dikwijls (heel) laat thuis.
            Dus heel veel tijd om te winkelen heb ik niet.
            En ik ga inderdaad geen extra broek of wat dan ook kopen omdat de winkel zondag open is. Dus de aankopen gaan gewoon meer gespreid worden.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
              weet me nog te herinneren, dat we van de baas een bank of girorekening moesten nemen omdat we niet meer cash (wekelijks) werden uitbetaald.
              is tegenwoordig niet meer voor te stellen een werkgever die je cash betaald.
              grt,bouk.
              Dat heb ik ook nog mee gemaakt, een medewerker bracht de loonbuiltjes wekelijks naar de projecten en filialen van het bedrijf, totdat hij onderweg overvallen werd en berooft van al ons geld.
              Vanaf toen moesten we een giro-rekening openen voor ons salaris en er aan wennen per maand betaald te worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Hier eentje lopen dat mij voor 222€ heeft opgelicht. Per grote uitzonderlijk documenten voor ziekenkas afgegeven en nochtans een schuldbekentenis laten ondertekenen, zoals onze beroepsvereniging het ons aanraadt. En als je denkt dat ze hiermee inzitten??.. Schuldbekentenis werd galant onderteken in zoveel exemplaren je maar wil. "Mijn" centen werden wel bij de ziekenkas opgehaald en patiënt is met de noorderzon verdwenen. Eerste keer na 42 jaar in het vak. Advocaat is er nu mee bezig. Leer nu, uit pure noodzaak, meer en meer mijn patiënten per keer te laten betalen.
                Voor een hoop mensen is 222€ een pak geld.
                En als kinesist zou ik ook per beurt laten betalen, en dan bij de laatste beurt maak je het prestatiebriefje op.

Zeker bij eenmalige klanten die na de sessie geen verdere verbintenis hebben is dat betalen bij de laatste prestatie een risico.
                Onze huisarts geeft het prestatie briefje ook pas als er betaald is. Ze zal het ook al te dikwijls meegemaakt hebben (wachtdiensten voor vreemde patienten) waar er geen betaling meer volgt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                  Waar onze voorouders voor gevochten hebben, die vrije zaterdag en zondag, zijn aan het vedwijnen.
                  Was het vroeger beter? Is het nu beter? Wat ik wel weet is dat mijn grootvader zich omdraaid in zijn graf als hij hoort wat er nu gaande is (zeker de manier waarop)
                  Tja, er is nu eenmaal dienstverlening die er continu moet zijn.
                  't zou leuk zijn als ze het ziekenhuis sluiten tijdens het weekend, en de brandweer niet meer langskomt vrijdag na 17u, en de trein je niet meer terug thuis brengt omdat het zaterdag is.

Mensen die in het weekend werken, zoals ikzelf, hebben die vrije dag in de week. (wat zowel voor als nadelen heeft, afhankelijk van hoe je het bekijkt)
                  Dus die dagen zijn helemaal niet verdwenen, en uw grootvader hoeft zich daarvoor dus niet om te draaien in zijn graf.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                    Voor een hoop mensen is 222€ een pak geld.
                    En als kinesist zou ik ook per beurt laten betalen, en dan bij de laatste beurt maak je het prestatiebriefje op.

Zeker bij eenmalige klanten die na de sessie geen verdere verbintenis hebben is dat betalen bij de laatste prestatie een risico.
                    Onze huisarts geeft het prestatie briefje ook pas als er betaald is. Ze zal het ook al te dikwijls meegemaakt hebben (wachtdiensten voor vreemde patienten) waar er geen betaling meer volgt.
                    Klopt Tommie, je prestatiebriefje geef je pas als je centen ontvangt, dat is de algemene regel. De ervaring leert dat er "heel soms" uitzonderingen worden gemaakt en dit zelfs op aangeven van onze beroepsvereniging, maar waarbij je een middel hebt om je in te dekken ttz een door de patiënt ondertekende schuldbekentenis. Na 42 jaar carrière dacht ik dat ik al één en ander kon inschatten, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. De maatschappij is nl. veel veranderd en dit hier althans "in de slechte zin". De patiënt waardoor ik ben opgelicht was nl. al 20 zittingen bij mij geweest en had die dan wel nietjes betaalt, al zij het met wat vertraging. Ik wist dat er een financieel probleem was maar betalen deed zij mij toch na 2 keer tien zittingen. De voorlaatste zitting van de laatste reeks echter vroeg ze mij wat uitstel van betaling, hetwelk ik heb gegeven bij wijze van goeie wil. Maar daar heb ik de bal misgeslagen. Je mag dus niemand meer vertrouwen. Had ik toen via de ziekenkas haar tussenkomst zelf opgevraagd, dan had ik toch al de wettelijke terugbetaling op zak, maar ik heb voor één keer geluisterd naar de mooie woorden van de patiënt en mij laten indekken door een door haar" galant ondertekende" schuldbekentenis. Nu ben ik dus alles kwijt en de patiënt is bovendien gaan vliegen met de ziekenkas tussenkomst dat haar niet toekomt. Door bij mij "in behandeling te komen",heeft ze dus goed verdiend en ermee duidelijk andere putten gevuld. dit is blijkbaar een nieuwe vorm om aan centen te geraken nu de banken meer en meer de boot afhouden.
                    Voor diegenen die dus een mooie bijverdienste zoeken, "zegge het voort...." of "Leeft en LAAT LEVEN..."
                    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Als dat de eerste keer is op 42 jaar is dat ook geen drama hé...

Ik denk niet dat je er een fles wijn minder voor zal drinken

Comment

Een drama nee, maar ik vind het wel ordinaire diefstal.
                        En dat is nooit plezant. Tenslotte is het geld waar Pol voor gewerkt heeft.
                        Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Dat zeker niet, maar het nare gevoel te zijn opgelicht na je hart te hebben laten spreken voor iemand die het moeilijk heeft is veel erger. En dat is ook de reden dat ik gerechtelijke stappen aan het ondernemen ben.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Snap het wel, maar dikwijls is het zo dat je een kei niet meer kan villen....
                            En jij zit met extra kosten van advokaat, deurwaarder enz...

Op het werk vroeger werden klanten pas gedagvaard als het over minstens 1000€ ging. En dan kregen er sommigen van de rechter een afbetalingsplan van 50€ per maand, wat ze dan 3 maand vol hielden, om dan failliet te gaan.

Het moeilijkste schijnt tegenwoordig te zijn om je tegenpartij te vinden. Er zijn er die gewoon van de aardbol verdwijnen.

Comment

Snap het wel, maar dikwijls is het zo dat je een kei niet meer kan villen....
                              En jij zit met extra kosten van advokaat, deurwaarder enz...

Op het werk vroeger werden klanten pas gedagvaard als het over minstens 1000€ ging. En dan kregen er sommigen van de rechter een afbetalingsplan van 50€ per maand, wat ze dan 3 maand vol hielden, om dan failliet te gaan.

Het moeilijkste schijnt tegenwoordig te zijn om je tegenpartij te vinden. Er zijn er die gewoon van de aardbol verdwijnen.
                              Een overeenkomst met het advocatenbureau,ook incassobureau heeft met onze beroepsvereniging een samenwerkingsakkoord dat er geen kosten zijn tot er moet gepleit worden voor de rechtbank. We zullen zien hoever het komt.
                              Straf is ook nog dat mijn tegenpartij op 300m van mijn deur woont. Mensen hebben geen schaamte en eergevoel meer.
                              Last edited by enero; 5 oktober 2014, 21:14.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Working...
                              X