Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Dat soort auto brengt voor de fabrikanten veel geld op, maar ik denk toch dat ze hier de voorkant nog eens opnieuw mogen tekenen ...
Ik heb geen interesse in "retro look auto's", die in verhouding tot een gewone wagen met dezelfde afmetingen en uitrusting een pak meer moeten kosten, maar er zijn wel genoeg automobilisten die er wel geld aan willen geven.
De originele Mini vind ik nog altijd mooier dan de moderne (ik heb zelf nog met een originele Mini gereden).
Ooit met een VW Kever van 1970 gereden....leuk, maar niet zo veilig. Bij regen of sneeuw.....slippen!!!!
Wel ijzersterk, hij was 23 jaar toen ik hem heb verkocht!!
Mijn eerste auto was ook een originele mini Bart, een cooper 1275 cc, maar wel een gevaarlijk ding met die kleine wieltjes.
Mijn broer had de Morris 800 en nadien de Clubman (1300cc ) Qua baanvastheid was er toen (jaren 60) waarschijnlijk niets beters. En voor die tijd, power genoeg. En zeker voor jonge gasten toen, een droomkarretje. Wij hadden dus het geluk er zo eentje te mogen bezitten. Echt fun dus..., maar nogal gevoelig voor olieverbruik en kopdichtingen.
Dus nog niet geweten of ie de productielijn zal halen, maar zou best een plezante verschijning kunnen zijn op onze wegen. Was het vroegere antwoord van Renault op de 2 Pk van Citroen. Zal allicht toch wel interesse uitlokken voor zij die ooit met de wagen hebben gereden, aangezien de vering van vroeger er opnieuw zou ingebouwd worden. Pure nostalgie dus.
Mijn eerste auto was ook een originele mini Bart, een cooper 1275 cc, maar wel een gevaarlijk ding met die kleine wieltjes.
In mijn Mini zat maar een 850cc motortje, die was niet snel (topsnelheid was iets hoger dan 130km/h op de teller), maar wel heel leuk om mee te rijden.
Door het erg lage zwaartepunt kon je er een veel sneller een hoek mee omdraaien dan met een grotere auto (het was eigenlijk meer een go-cart met een gesloten carosserie).
Bij het ontwerp van die auto was veiligheid inderdaad niet belangrijk, elke moderne wagen is een heel stuk veiliger, en heeft veel betere remmen dan die Mini (4 kleine trommelremmen zonder rembekrachtiging zal je nu niet meer tegenkomen).
Mijn broer had de Morris 800 en nadien de Clubman (1300cc ) Qua baanvastheid was er toen (jaren 60) waarschijnlijk niets beters. En voor die tijd, power genoeg. En zeker voor jonge gasten toen, een droomkarretje. Wij hadden dus het geluk er zo eentje te mogen bezitten. Echt fun dus..., maar nogal gevoelig voor olieverbruik en kopdichtingen.
Het oliepeil moest je inderdaad goed in het oog houden, maar met de koppakking heb ik nooit problemen gehad.
Waarschijnlijk is dat bij de "zwaardere" motoren een groter probleem, want door de plaatsing van de radiator zal het moeilijk zijn om de warmte van die grotere motor afgevoerd te krijgen.
Last edited by Black B@ndit; 26 september 2014, 18:57.
Oorspronkelijk geplaatst door Black B@nditBekijk bericht
In mijn Mini zat maar een 850cc motortje, die was niet snel (topsnelheid was iets hoger dan 130km/h op de teller), maar wel heel leuk om mee te rijden.
Door het erg lage zwaartepunt kon er een veel sneller een hoek mee omdraaien dan met een grotere auto (het was eigenlijk meer een go-cart met een gesloten carosserie).
Bij het ontwerp van die auto was veiligheid inderdaad niet belangrijk, elke moderne wagen is een heel stuk veiliger, en heeft veel betere remmen dan die Mini (4 kleine trommelremmen zonder rembekrachtiging zal je nu niet meer tegenkomen).
Het oliepeil moest je inderdaad goed in het oog houden, maar met de koppakking heb ik nooit problemen gehad.
Waarschijnlijk is dat bij de "zwaardere" motoren een groter probleem, want door de plaatsing van de radiator zal het moeilijk zijn om de warmte van die grotere motor afgevoerd te krijgen.
Inderdaad Bart, ipv een 800cc was het een 850cc, ook die van ons dus.
Comment