Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nostalgie of ....

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nostalgie of ....

    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Door het erg lage zwaartepunt kon er een veel sneller een hoek mee omdraaien dan met een grotere auto (het was eigenlijk meer een go-cart met een gesloten carosserie).
    In de jaren '60 deed men met die kleine wagentjes georganiseerde en toegelaten slalom wedstrijden op pleinen een brede stukken openbare weg. De beste prestaties en de winnaars waren meestal met die Mini's.
    Leeft en LAAT LEVEN !

    Comment


    • #17
      Re: Nostalgie of ....

      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
      In de jaren '60 deed men met die kleine wagentjes georganiseerde en toegelaten slalom wedstrijden op pleinen een brede stukken openbare weg. De beste prestaties en de winnaars waren meestal met die Mini's.

      Als je dat durfde met een VW kever stond je na de eerste bocht andersom
      Maar zoals al vermeld mogen ze de voorkant wel opnieuw uitvinden, trekt op niks.
      Raar dat ze terug gaan in de tijd met hun auto's, dacht ooit dat ze meer futuristisch gingen worden maar blijkbaar zitten de tekenaars zonder ideetjes
      De Fiat is terug de mini is terug, straks komt het daf ke ook nog terug in een nieuw kleedje

      Comment


      • #18
        Re: Nostalgie of ....

        Zelfs Citroën heeft geen modellen meer zoals de DS of de CX .... (eenheidsworst) Natuurlijk kan het ermee te maken hebben dat de wagens geen hoekige vormen meer mogen hebben of dat ze ontworpen moeten worden om veiliger te zijn bij een aanrijding met een zwakke weggebruiker oa.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: Nostalgie of ....

          Dat lijkt er nu helemaal niet op. De R4 was eerder een bestelwagen waar de familie ook eens meekon dan andersom. Mijn broer heeft er zo zeker 5-6 gehad. Wat we daarmee allemaal niet verhuisd hebben...

          Comment


          • #20
            Re: Nostalgie of ....

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Dat lijkt er nu helemaal niet op. De R4 was eerder een bestelwagen waar de familie ook eens meekon dan andersom. Mijn broer heeft er zo zeker 5-6 gehad. Wat we daarmee allemaal niet verhuisd hebben...
            Ik zat net met dezelfde gedachtegang, wat daar allemaal niet in kon En met een bagagerek er nog bovenop.. Het laatste jaar dat ik er mee reed kwam hij niet meer boven de 90 km/u (wind in de rug )

            Comment


            • #21
              Re: Nostalgie of ....

              Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
              Ik zat net met dezelfde gedachtegang, wat daar allemaal niet in kon En met een bagagerek er nog bovenop.. Het laatste jaar dat ik er mee reed kwam hij niet meer boven de 90 km/u (wind in de rug )
              Ik weet niet of alle modellen zo waren, maar handig was wel dat opklappende stuk boven de achterdeur, kon je een ladder in kwijt zonder met open deur te moeten rijden.

              Comment


              • #22
                Re: Nostalgie of ....

                Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                Ik weet niet of alle modellen zo waren, maar handig was wel dat opklappende stuk boven de achterdeur, kon je een ladder in kwijt zonder met open deur te moeten rijden.
                en een heerlijk pookje.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #23
                  Re: Nostalgie of ....

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik weet niet of alle modellen zo waren, maar handig was wel dat opklappende stuk boven de achterdeur, kon je een ladder in kwijt zonder met open deur te moeten rijden.
                  Die optie had ik ook in mijn Renault Express, heel handig om een ladder of buizen mee te nemen die te lang waren voor de bestelwagen.
                  Maar in de zomer kon je op die manier ook een betere verluchting krijgen in die bestelwagen.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment

                  Working...
                  X