Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

En we tellen weer af ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: En we tellen weer af

    Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
    Jij niet hé... de Applemannen zijn protectionistisch volk. Eens je Apple gebruikt, moet je alles doen hoe zij het je opleggen. Mij niet gezien..
    een collega die fan is van alles android/google zegt ook dat hij vast zit aan het systeem. Alles wordt complexer en werkt samen (neem simpel voorbeeld van agenda gedeeld tss gsm/tablet/computer), logisch dat elke ontwikkelaar daarin zijn systeem laat samenwerken op alle toestellen. Het is een harde strijd om zieltjes te winnen/binden. Ik denk dat je met alle systemen (Windows, Apple of Google/Android) je ervan bewust moet zijn dat je de keuze maakt voor een systeem en overstappen moeilijker wordt naar gelang deze verder evolueren.

    Volgende strijd is waar je je data zal zetten (cloudservices), is al sterk aan de gang, maar eens online opslag + backup echt goedkoper wordt zal dit wel zijn massaal gebruik kennen (+ de vraag meebrengen van in welke mate dit misbruikt wordt).

    Comment


    • #77
      Re: En we tellen weer af

      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
      Wil je wel geloven, hoor, alleen...
      Waarom heb jij zoveel problemen met het andere platform?
      1) http://forum.belgiumdigital.com/f59/...es-495668.html
      2) http://forum.belgiumdigital.com/f59/...et-490844.html
      3) http://forum.belgiumdigital.com/f59/...en-489252.html
      ...
      En dan heb ik het nog niet over:
      1) http://forum.belgiumdigital.com/f59/...z2-495433.html
      2) http://forum.belgiumdigital.com/f59/...em-494925.html
      3) http://forum.belgiumdigital.com/f59/...at-491577.html

      Sorry, maar dit lijkt mij op wat wij in de Kempen noemen: willen, maar niet kunnen.
      Vind ik toch wel onder de gordel gemept hoor.

      1) Je haalt er Windows-computers bij - ik zie niet wat dat met een smartphone te maken heeft ???
      2) Wat computer betreft: gemakkelijkshalve werk ik met Windows - ik zou mezelf op het werk isoleren mocht ik naar Mac gaan.
      3) Onze dochter werkt met een iMac, dus hier staat zo'n ding. Maar die is nog nooit in panne gevallen, en zij trekt zich er ook niks van aan. Zij gebruikt hem voor alles en nog wat en het ding doet wat het moet doen.
      Ik weet echter graag waar alles staat en hoe de dingen werken. Dus ik denk dat ik me in het begin zou ergeren aan een iMac.

      Wat niet wil zeggen dat ik hem afbreek.

      4) Ik heb zowel Android tablet(s) als een iPad.
      Beiden hebben hun voor en nadelen.

      De oude GalaxyTab P1000 gaat steeds mee op vakantie met een volle SD kaart aan films.
      Dat is de enige tab die ik op de meeste hotel-TVs kan aansluiten. ( Heb er een speciale kabel voor )

      5) Wat ik niet weet - tja dat vraag ik.

      6) En ja, soms kan ik het ook vinden door te Googelen. Maar meestal is vragen op een forum SNELLER.
      Dat heeft niks met luiheid te maken, maar met tijdswinst.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #78
        Re: En we tellen weer af

        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
        Ergens klopt dat wel, hoe minder je kent van computers hoe beter een Apple bij je past…. Een doorwinterde computer gebruiker experimenteert graag en dan kan je met een Apple weinig of niks uithalen.
        Voor velen zal IOS een zegen zijn, voor mij was het een ontnemen van al mijn computer plezier….. Ik keer nooit meer terug naar een Mac, toch niet wat computers betreft. Wat tablets betreft steekt de iPad er nog steeds boven uit vind ik, ik heb eerlijk gezegd nog nooit een Android of Windows tablet gehad die even perfect werkte en geloof me, ik heb er meer dan genoeg gehad….
        Dank U
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #79
          Re: En we tellen weer af

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Het antwoord van een Moderator..... Je kan even goed die mens verwijten voor dommekl**t
          Dank U
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #80
            Re: En we tellen weer af

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
            Was ook mijn gedacht :-(

            Marc,

            Ik ga ook voor de gewone 6.
            Waarschijnlijk ben ik ook computerdom, want ik wens niet meer al dat ge-experimenteer en gedoe.
            Ook al programmer ik dagelijks domotica en plc's ;-)
            Dank U
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #81
              Re: En we tellen weer af

              En zal dit dan OOK weer eindigen met een ... slotje....

              De tijd gaat NU in.
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #82
                Re: En we tellen weer af

                Als er een slotje volgt, is het voor "ouwe koeien uit de gracht, enz."
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #83
                  Re: En we tellen weer af

                  Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                  een collega die fan is van alles android/google zegt ook dat hij vast zit aan het systeem. Alles wordt complexer en werkt samen (neem simpel voorbeeld van agenda gedeeld tss gsm/tablet/computer), logisch dat elke ontwikkelaar daarin zijn systeem laat samenwerken op alle toestellen. Het is een harde strijd om zieltjes te winnen/binden. Ik denk dat je met alle systemen (Windows, Apple of Google/Android) je ervan bewust moet zijn dat je de keuze maakt voor een systeem en overstappen moeilijker wordt naar gelang deze verder evolueren.

                  Volgende strijd is waar je je data zal zetten (cloudservices), is al sterk aan de gang, maar eens online opslag + backup echt goedkoper wordt zal dit wel zijn massaal gebruik kennen (+ de vraag meebrengen van in welke mate dit misbruikt wordt).
                  Hopend dat deze post niet tegen mij gebruikt wordt achteraf maar:
                  Volgende strijd? die strijd is al een tijdje bezig...
                  Elke fervente android gebruiker zal ondertussen google drive roepen.
                  Waar de maccers iCloud zullen gebruiken...
                  Hoe de windows versie noemt geen idee, misschien zijn zij die bus vergeten te nemen (zoals met de smartphones)...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • #84
                    Re: En we tellen weer af

                    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Volgende strijd? die strijd is al een tijdje bezig...
                    Is inderdaad al bezig.
                    Interessant gaat zijn of na een paar jaar de kaarten verdeeld gaan zijn, of dat er nog veel verschuivingen gaan volgen. Mij lijkt de drempel eens in een totaalsysteem te zitten dat werkt (of het nu Apple of andere is) groot om te switchen. Ik zie mezelf vasthouden aan Apple als computer, gezien het mij het meeste ligt, en daarmee meteen ook bij ipad/iphone te blijven gezien het samenwerken van de toestellen en de uitwisselbaarheid van gegevens. M'n vriendin heeft op die reden bij haar nieuwe macbook ook een iphone6 gekocht ipv haar verouderde samsung.

                    Comment


                    • #85
                      Re: En we tellen weer af

                      Oorspronkelijk geplaatst door Stefan_C Bekijk bericht
                      Is inderdaad al bezig.
                      Interessant gaat zijn of na een paar jaar de kaarten verdeeld gaan zijn, of dat er nog veel verschuivingen gaan volgen. Mij lijkt de drempel eens in een totaalsysteem te zitten dat werkt (of het nu Apple of andere is) groot om te switchen. Ik zie mezelf vasthouden aan Apple als computer, gezien het mij het meeste ligt, en daarmee meteen ook bij ipad/iphone te blijven gezien het samenwerken van de toestellen en de uitwisselbaarheid van gegevens. M'n vriendin heeft op die reden bij haar nieuwe macbook ook een iphone6 gekocht ipv haar verouderde samsung.
                      Tot nu toe is bijv. de iMac de betere keuzen voor een AiO. (all in One computer)
                      Juist heb ik een chat gehad met Dell over hun XPS 2720.
                      (je kan alleen kopen wat ze aanbieden > geen upgrades mogelijk)
                      De configuratie is redelijk goed maar de iMac is beter

                      Einde deze maand en komende maand november zouden er wel betere configuraties mogelijk zijn.

                      De AiO's van HP, Asus ed. zijn me niet krachtig genoeg.
                      Allemaal mooi toestellen, dat wel.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #86
                        Re: En we tellen weer af

                        In feite is een Aio een laptop zonder toetsenbord. Als het om plaatsbesparing gaat koop je beter een afzonderlijk degelijk scherm en een goede laptop.
                        Want wat je doen als het scherm van je Aio stuk gaat ? Een extern aan je AIO koppelen ? 😄
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #87
                          Re: En we tellen weer af

                          Ah, Theo, ik denk er net aan: LENOVO heeft ook AIO's.
                          Het zou me sterk verwonderen als je die niet kon configureren ?
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #88
                            Re: En we tellen weer af

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Ah, Theo, ik denk er net aan: LENOVO heeft ook AIO's.
                            Het zou me sterk verwonderen als je die niet kon configureren ?
                            Lenovo heeft er maar heeft geen of weinig voorraad.
                            De A740 is niet slecht maar kan niet tippen aan de Dell XPS2720.
                            Upgraden of laten aanpassen met betere hardware? Kan ik niet vinden.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment

                            Working...
                            X