Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eieieieieieindelijk

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Eieieieieieindelijk

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Eigenlijk is langzaam optrekken minder zuinig als vlot optrekken...
    Gaspedaal moet je natuurlijk niet plat duwen, maar vlot optrekken is zuiniger...
    Hangt ook af van je toerental en je versnelling. Mij hebben ze altijd verteld, en dat merk ik ook, dat zoveel mogelijk in de lage toeren blijven zuiniger is. Misschien is dit veranderd met de moderne auto, maar mijne is van 1993. Dus geen computer die het benzine verbruik ideaal regelt.

    Vroeger verbruikte ik ongeveer 9,2l/100km, nu zit dat ergens rond de 6,8l/100km. (En dit enkel door meestal minder snel op te trekken en mijn toerental laag te houden. Vroeger zat ik meestal aan de overkant van het kruispunt wanneer de wagen langs mij nog niet eens halverwege was. En dit zelfs zonder het snelheidslimiet te overtreden.) Yep, ik weet het, het is nog steeds ne zuiper, maar het is dan ook mijn laatste auto die ik zelf zal hebben.

    Wat ik dan wel ga doen, is instappen in het systeem van autodelen. Met de aantal kilometers die ik maar rij per jaar, komt dat veel voordeliger uit. Op dit moment betaal ik meer aan mijn auto voor verzekering en wegentaks, dan ik oprij aan benzine. En dan is het jaarlijks onderhoud voor de controle nog niet meegerekend. (Alhoewel, ik denk dat ik dit jaar wel iets meer heb gereden dan vorig jaar, maar dat zal toch nog ergens rond de 5000 KM eindigen.)

    En het werk? Tja, zodra ik werk heb, en ze zitten ver, dan moeten zij maar voor mijn vervoer zorgen. De komende 3 jaar zal dat nog niet echt nodig zijn, want ik start over een dikke week met mijn Professional Bachelor opleiding, en daar kan ik heel gemakkelijk met de fiets naar toe. Ongeveer een 8 minuten fietsen.


    Maar nu ik over dat autodelen heb. Hoe zouden ze dat aanpakken als iemand met zo een auto daar te snel zou rijden? Ik denk dat het bedrijf dan toch een dikke rekening zal sturen naar die klant. Ofwel, moeten ze die auto zelf terug gaan kopen in Zwitserland en die rekening doorsturen naar de klant. Zal trouwens ook leuk voor de papa's zijn. Zoonlief, of dochterlief, leent even de auto en... poef... auto kwijt door de zware voet van hun spruiten. Zou pa de afkoopsom betalen of ze een tijdje in het gevang laten zitten?
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #77
      Re: Eieieieieieindelijk

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      Ongeveer een 8 minuten fietsen.
      Pas op! Eens je het traject wat gewoon wordt en je conditie opbouwt, zal het snel 6 minuten worden, geloof me vrij!
      (je mag natuurlijk niet sneller dan 50/u in de bebouwde kom, wees attent )
      Ik spreek uit ervaring met mijn dagelijkse 11 minuten fietsen

      Comment


      • #78
        Re: Eieieieieieindelijk

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Ik ben van de jonge garde. En bij mijn rijexamen werd sportief rijgedrag niet getolereerd, en werd ik niet verplicht om de maximumsnelheid te handhaven, maar om veilig te rijden.

        't is niet omdat er 70 staat, dat je er 70 moet. Sommige plaatsen zijn gewoon onveilig om zo snel te rijden.
        Klopt als een bus!

        Er zijn wegen waar je maar 70 mag rijden, waar je soms echt wel denkt, 90 was hier beter geweest.

        Maar dan zijn er ook wegen waar je denkt, als ik hier 70 rij, dan hang ik één van dezer dagen rond één van die bomen langs de weg.

        Soms is het echt niet te verstaan hoe ze die maximum snelheden toepassen in ons land, en dan vraag ik mij ook af, "Heeft die kerel die dat besliste deze weg zelf al ooit eens komen bekijken?"
        Mvg,
        Rudy Mas
        Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

        Comment


        • #79
          Re: Eieieieieieindelijk

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
          Klopt als een bus!

          Er zijn wegen waar je maar 70 mag rijden, waar je soms echt wel denkt, 90 was hier beter geweest.

          Maar dan zijn er ook wegen waar je denkt, als ik hier 70 rij, dan hang ik één van dezer dagen rond één van die bomen langs de weg.

          Soms is het echt niet te verstaan hoe ze die maximum snelheden toepassen in ons land, en dan vraag ik mij ook af, "Heeft die kerel die dat besliste deze weg zelf al ooit eens komen bekijken?"
          Ah, uiteindelijk iets waar we het over eens kunnen zijn.
          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

          Comment


          • #80
            Re: Eieieieieieindelijk

            Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
            45 jaar geleden kreeg je een rijbewijs bij een pakje boter...
            Nu moet je daar een examen voor doen, en met jouw rijstijl zou je dus geen rijbewijs halen, want je rijdt (al pas je nu al je getallen aan) 10% trager als wat toegestaan is... en dat is hinderlijk rijden...

            zucht, maar de oude garde wilt niet mee met moderne tijden precies
            Dat was 20 jaar geleden ook al zo, hoor.

            Ik kan er van meespreken. Bij mijn eerste praktisch examen was ik niet door en die kerel zei dus ook, "In Runkst reed je wel te traag hoor. Je gaf de indruk heel onzeker te zijn daar. Daar moet je echt aan werken."

            De grap is, de dag ervoor heb ik daar met mijn rijinstructeur gereden (van de rijschool), en hij zei, "In Runkst rij je dus wel te snel. Het is niet omdat je daar 50 mag rijden, dat je dat ook moet doen. Het is daar veel te gevaarlijk om 50 te rijden." LOL

            Bij mijn tweede examen, was ik door, en toen reed ik daar gemiddeld 45.
            Mvg,
            Rudy Mas
            Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

            Comment


            • #81
              Re: Eieieieieieindelijk

              Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
              Wel, er wordt aangeraden om minstens 2 seconden tussen jou en je voorligger te laten...
              aan 50km/u is dit ongeveer 15 a 20meter (uit het hoofd)...
              Maar je laat geen tientallen meters? dus je kleeft wel degelijk aan je voorligger zijn bumper...

              Of is bumperkleven plots een rekbaar begrip? Hij doet het, maar ik niet hoor.
              Je hebt blijkbaar nog niet veel door een stad gereden of rij je daar ook snel ?
              Ik het het dan nog over een mini-stadje als Waregem. Rij eens van de kerk in Waregem door de Stationstraat tot aan het station, dan moet je mij eens zeggen of je aan 20 km/u geraakt bent.
              Dus de afstand tot mijn voorligger was zelfs te groot.

              Maar ja, je hebt gelijk, ik reeds met mijn wagen ongeveer 120 km/u door de Stationstraat in Waregem, ik reed dan ook nog eens op een paar cm van mijn voorganger, en ze mogen mij opsluiten...... nu content hoop ik .

              Comment


              • #82
                Re: Eieieieieieindelijk

                Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                neen dat kostte toen 150 frank. en ne foto. een pakske boter was toen iets van een 6 frank ofzo.
                die oude garde ??? ik denk dat ik meer mee ben dan jij op gebied van digitaal vlak, en... alleen kan ik die nieuwe garde , die hun agressie alleen maar kwijt kunnen , door anderen te ambeteren, te vernielen, en op hun puntjes van hun tenen staan als ge 69 rijd ipv 70... niet goed af, ze moesten die eens wat effectiever straffen, ipv. werkstraf, 2 jaar met uitstel, en omdat ze nen bmw en geld hebben, niet moeten gaan zitten, na hun onozel gedrag op de baan... ze kennen de letter van de wet en tot de streep en "eisen" die dan ook, en gaan er over, maar dan is het hun fout niet want.... der reed der ene te traag.. draai het eens om, rij wat trager als er ene voor jou hangt die wat trager rijd, want die 2 sec. ( oh neen het waren er 3 ) die maken jou niet gelukkiger, want je hebt je kas weeral zitten opvreten omdat hij maar 65 rijd.... een gelukkig leven ( ik ken er zo ene, man rijd daar met mee, dan denkt ge dat er maar 1 is die kan rijden, en de rest, die kunnen beter tevoet gaan, want, " allee snulleke , het is groen , hoelang nog voor ge vertrekt, " " kan dieje nei rijden? dieje kan beter nen charette kopen" " en dat 20 km lang, elke 2..3 minuten.... fucked upp.... rij ik nooit meer mee (Y)
                Rustig blijven Scherpie, het is echt de moeite niet. Al die hardrijders worden vroeg of laat van het asfalt geschraapt.
                En wanneer ze er geen derden bij betrekken, en alleen bomen, grachten, muren enz. pijn mee doen, geen probleem toch .

                Comment


                • #83
                  Re: Eieieieieieindelijk

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Hangt er van af of deze dames aanstalten maakten om over te steken Djivan, indien ze dat wel doen MOET je stoppen, maar natuurlijk,
                  wie zal het bewijzen...
                  Toevallig ook kort geleden meegemaakt, ik rij hier binnen de gemeente, moeilijke situatie om uit te leggen, maar op een bepaald punt moet je maken dat je van
                  de weg af bent, vlak daarna ligt een zebrapad, ik geef dus wat gas bij om van dat punt af te zijn, en op dat moment steekt er een voetganger over op dat
                  zebrapad, echt zo ene van "ik heb hier voorrang..." je weet wel wat ik bedoel, ik stop, maar naar meneer zijn gedacht wat kort, wat doet hij, hij blijft gewoon
                  voor mijn neus staan, en bekijkt mij zo van "heb je gezien dat je voor mij zal stoppen" ik dacht toen toch wel even, jong wat ben jij een arrogante sukkel....
                  Maar wat doe je er aan, tijdje geleden in Roeselare, ik rij op de westlaan, file en redelijk druk, er staan er enkele te wachten aan een zijstraat,
                  ik laat er daar twee door, begint den dezen daar achter mij van zijn kl*ten te maken dat het geen naam heeft, nog zo een sukkel....

                  In ieder geval, ik blijf er bij, moest iedereen zich aan de regels houden, en zich hoffelijk gedragen in het verkeer, dan zouden er een pak minder ongevallen zijn.
                  Een waarheid als een koe, maar zolang die andere pipo's zich boven de wet verheven voelen......
                  Maar och wat, wanneer we de krant(en) openslaan zien we bijna dagelijks dat hun aantal langzaam maar zeker vermindert.

                  Comment


                  • #84
                    Re: Eieieieieieindelijk

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Een waarheid als een koe, maar zolang die andere pipo's zich boven de wet verheven voelen......
                    Maar och wat, wanneer we de krant(en) openslaan zien we bijna dagelijks dat hun aantal langzaam maar zeker vermindert.
                    Maar wie betaald die kosten? van de politie , ziekenhuis ,.... wij : ze gedragen ze zich soms als oenen, en dan betaald den braven burger het gelag nog.

                    Comment


                    • #85
                      Re: Eieieieieieindelijk

                      Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                      Maar wie betaald die kosten? van de politie , ziekenhuis ,.... wij : ze gedragen ze zich soms als oenen, en dan betaald den braven burger het gelag nog.
                      zo ook met rokers, alcoholverbruikers, voetballers, boksers, thaiboksers, mensen met een teveel aan orale seks enzo verder.
                      Als je daar gaat aan sleutelen... vaarwel sociale maatschappij in belgie
                      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Eieieieieieindelijk

                        zo ook met motseklet mannen die den ozon kapot maken... Koeno, het is best dat jij stopt met je : ik wil vrijheid" maar alleman moet betalen.
                        ik ga men abonnement op deze topic opzeggen, want der is hier ene die me de keel begint uit te hangen ,met zijne moraal. ikke gelijk en den andere ongelijk.
                        dus ik ben binnen 3 seconden weg aan den horizon Salu.
                        ( ps .. teveel aan orale seks doen, kost dat de gemeenschap geld??? dan gaat die van ons moeten stoppen van mij

                        Comment


                        • #87
                          Re: Eieieieieieindelijk

                          Oorspronkelijk geplaatst door Scherpie Bekijk bericht
                          zo ook met motseklet mannen die den ozon kapot maken... Koeno, het is best dat jij stopt met je : ik wil vrijheid" maar alleman moet betalen.
                          ik ga men abonnement op deze topic opzeggen, want der is hier ene die me de keel begint uit te hangen ,met zijne moraal. ikke gelijk en den andere ongelijk.
                          dus ik ben binnen 3 seconden weg aan den horizon Salu.
                          ( ps .. teveel aan orale seks doen, kost dat de gemeenschap geld??? dan gaat die van ons moeten stoppen van mij
                          Teveel orale seks verhoogt de kans op keelkanker...

                          Ik betaal mee hoor slimmeke, en ik wil vrijheid daarvoor, niet meer regeltjes...
                          Ik stop dus niet met vrijheid te willen, niet vanwege wat regelnichtjes op een forum.
                          It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                          Comment


                          • #88
                            Re: Eieieieieieindelijk

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Aan hoeveel km/u moet je eigenlijk rijden om binnen de 3 seconden niet meer zichtbaar te zijn aan de horizon?
                            Vraag is alleen maar hoe ver die horizon van jou verwijderd is.
                            Sommige van die 'untouchables' zitten na 3 seconden onder de horizon tussen 6 planken

                            Comment


                            • #89
                              Re: Eieieieieieindelijk

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Sommige van die 'untouchables' zitten na 3 seconden onder de horizon tussen 6 planken
                              Zal met mij nooit gebeuren....
                              Ik kies voor crematie, nadat mijn nuttige organen voor donatie zijn verwijderd.
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Eieieieieieindelijk

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Zal met mij nooit gebeuren....
                                Ik kies voor crematie, nadat mijn nuttige organen voor donatie zijn verwijderd.
                                Dan nog steken ze je eerst tussen 6 planken manneke.
                                Gelukkig zet je er bij 'nuttige' ....

                                Comment

                                Working...
                                X