Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Voor dergelijke roodlichtsituaties moet je niet eens zo ver gaan hoor. In eigen landje bvb. Ik woon(de) op 7 km van mijn werk, en deed er elke dag tussen de 20 en 30 minuten over met auto.
    Waarom..... omdat ik op die korte afstand juist geteld 8 verkeerslichten moest passeren tijdens de spitsuren.
    Dan moet je niet veel moeite doen om die afstand op dezelfde tijd op de fiets af te leggen, waarom reed je dan met de auto?
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Re: De staat van de Belgische autostrades na de grensovergangen... geen visitekaartje

we gaan de mooie wegen weer meemaken hoor.
      vanaf morgen zij we op vakantie in België. en Frankrijk.
      (voor de inbrekers):
      we hebben oppas in huis hoor, die passen op onze 3 katten
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        (voor de inbrekers):
        grt,bouk.
        Veel plezier!
        http://www.smuttynose.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Dan moet je niet veel moeite doen om die afstand op dezelfde tijd op de fiets af te leggen, waarom reed je dan met de auto?
          Omdat het hier véél te véél regent en z**knat achter je bureau zitten niet prettig is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door olivetti Bekijk bericht
            Veel plezier!
            dank je..de laptop gaat natuurlijk mee hè.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

(voor de inbrekers):
              grt,bouk.
              Volgens één van jou vrienden heel gevaarlijk hier komen vertellen dat je met verlof gaat...
              Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

.....................
                (voor de inbrekers):
                grt,bouk.
                Je bedoelt: De echtgenote blijft thuis en je bent efkens weg met de buurvrouw.
                " In het darwiniaanse perspectief is orde niet immanent aanwezig in de werkelijkheid, maar een zichzelf bevestigend aspect van de werkelijkheid, in zoverre dat het wordt ervaren door gesitueerde subjecten. " (Robert A. Maundy)

Comment

Duitsland is inderdaad een verademing om met de auto rond te rijden. Daar dienen de wegen nog om comfortabel van A naar B te geraken. Bij ons hebben ze er bijna een sport van gemaakt om je enkel slalommend en hotsebotsend ( de vele verkeersdrempels) door bebouwde kommen te laten laveren. Komt het verbruik en bijhorende vervuiling in die gebieden niet ten goede, want de meeste drempels zijn niet geschikt om met die snelheid te nemen die plaatselijk toegelaten is. Het contrast is frappant eens je terug in België komt. Blijkbaar kan er in Duitsland wel op het 'gezond verstand' gerekend worden van de mensen, en is er respect voor de regels. Wat mij wel opviel waren de korte invoegstroken in Duitsland (vaak nog na een scherpe bocht, zodat je moeilijk snelheid kan halen).
                  Panasonic FZ-1000 - Nikon D7000 - Tamron 17-50 DiII - Tokina 11-16 - Nikkor 70-300 VR - Nikkor 50 1.8 - SB-800 - http://pbase.com/alain_db
                  And why do we fall, Bruce?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Misschien omdat ik het door mijn handicap heel moeilijk heb om te fietsen ?
                    Is dit voldoende als uitleg of moet ik hier nog mijn attest posten ook ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      .....
                      Is dit voldoende als uitleg of moet ik hier nog mijn attest posten ook ?
                      Nee dit hoeft niet. BB stelt een gangbare vraag. Wat is daar verkeerd aan?

Vriendelijke groet
                      Soraya B.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door soraya Bekijk bericht
                        Nee dit hoeft niet. BB stelt een gangbare vraag. Wat is daar verkeerd aan?

Vriendelijke groet
                        Soraya B.
                        Omdat het bij sommigen precies een verplichting is om de fiets te nemen wanneer er korte afstanden afgelegd worden.
                        Ik vind dit heel fijn voor de mensen die dit willen en kunnen doen, maar zij hoeven de anderen dan niet trachten te overtuigen het ook te doen.
                        Als ik nu brandstof wil verbruiken om me een paar honderd meter te verplaatsen, dan is dit mijn goed recht toch ?

Een voorganger heeft het ook reeds gemeld.
                        Zeiknat van de regen, of drijfnat van het zweet, of half bevroren ... aankomen op je werk en aan je bureau gaan zitten, lijkt me geen prettige start van je werkdag, want niet alle bedrijven hebben douches ter beschikking van hun personeel, en als die er als zijn, dan zijn die meestal in dusdanige toestand dat de zin om je te douchen je snel vergaat.

Comment

Mijn vrouw werkt als ambtenaar bij het OCMW dienstenhuis, en moet soms verplaatsingen doen van meer dan 10 Km.
                          wanneer ze dat met de fiets doet, kan zij een vergoeding krijgen, als ze dat met haar auto doet, krijgt ze niets.
                          Ze is nog nooit met de fiets gaan werken, dat omwille van wat ze meestal bij zich heeft, pakken papieren enz.
                          In deze dienst allen gelijk voor de wet, maar ergens klopt het niet...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Mijn vrouw werkt als ambtenaar bij het OCMW dienstenhuis, en moet soms verplaatsingen doen van meer dan 10 Km.
                            wanneer ze dat met de fiets doet, kan zij een vergoeding krijgen, als ze dat met haar auto doet, krijgt ze niets.
                            Ze is nog nooit met de fiets gaan werken, dat omwille van wat ze meestal bij zich heeft, pakken papieren enz.
                            In deze dienst allen gelijk voor de wet, maar ergens klopt het niet...
                            Juist, maar wat doe je er aan ... !? Sommige privébedrijven geven ook reeds vergoedingen voor fietsen van en naar het werk, maar wat dan met de vertegenwoordigers die de ganse dag met de wagen de baan op moeten ?
                            Zij nemen natuurlijk graag de wagen mee naar huis, en zo is het ook voor hen onmogelijk om te genieten van die fietsvergoedingen. Het is overal iets zeker ?

Maar euh, ging het in dit topic niet over de staat van de Belgische autostrades.....

Comment

België is inderdaad niet het beste land voor het wegennet, maar in Frankrijk zijn de niet tolwegen evengoed een ramp. Een maandje geleden naar Rijsel gereden en in Rijsel zelf is het een ramp, tussen Rijsel en België ook. De E17 in België net over de grens is onlangs grotendeels vernieuwd, net als hele stukken tussen kortrijk en Gent. En zoals hier al gezegd: wat is eigenlijk het probleem om ook bij werken die snelheid te respecteren.
                              Ik heb de gewoonte om bij werken een 75 km./h op de tomtom te rijden (bij mijn auto is dat een goeie 83 op de teller) en behalve de vrachtwagens (waarvan de meeste wel doen wat hoort...) vlammen ze je zowat van de rechter rijstrook...
                              Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                                En zoals hier al gezegd: wat is eigenlijk het probleem om ook bij werken die snelheid te respecteren.
                                Ik heb de gewoonte om bij werken een 75 km./h op de tomtom te rijden (bij mijn auto is dat een goeie 83 op de teller) en behalve de vrachtwagens (waarvan de meeste wel doen wat hoort...) vlammen ze je zowat van de rechter rijstrook...
                                Ben zelf werfleider wegenwerken geweest... Al die laagvliegers mogen ze voor mijn part eens een ochtend laten meedraaien op een wegenwerf. Als ze er al met een propere broek uit geraken, gaan ze de volgende keer wel die 70km/u respecteren...

En wat betreft altijd die populistische insinuaties over de Belgische maffia-aannemers, jongens toch, als je niet weet waar je over spreekt, zwijg dan! Of kom met bewijzen van omkoping en/of oplichting, maar dat laatste is blijkbaar toch iets te moeilijk.

Comment

Working...
                                X