Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Energie en paniekzaaierij.....

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Re: Energie en paniekzaaierij.....

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
    wat de verdubbeling van de elektriciteitsprijs tegen 2030 betreft: dat betekent dus een stijging van ongeveer zes percent per jaar. Zolang men dat niet uit de index haalt zal het wel meevallen zeker.
    Ja, zal wel meevallen. Heb net bericht gekregen dat mijn pensioen is verhoogd met het bruto bedrag van 0,80€/maand.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
      Ja, zal wel meevallen. Heb net bericht gekregen dat mijn pensioen is verhoogd met het bruto bedrag van 0,80€/maand.
      opschepper

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
        wat de verdubbeling van de elektriciteitsprijs tegen 2030 betreft: dat betekent dus een stijging van ongeveer zes percent per jaar. Zolang men dat niet uit de index haalt zal het wel meevallen zeker.
        Ik heb zo'n vermoeden dat ze er de index nog niet hebben bijgeteld...(bij die verdubbeling zal ook nog de indexaanpassing moeten worden bijgeteld, ons brutoloon zal dan ook wel een beetje gestegen zijn, maar de energieprijzen stijgen de laatste jaren een stuk sneller dan de lonen en uitkeringen).
        Maar als het alleen over het stukje elektriciteit van de rekening gaat, dan valt de uiteindelijke prijsstijging nog wel mee.
        De laatste jaren is de kostprijs van de elektriciteit op de rekening niet zoveel veranderd, het zijn de bijkomende kosten die ze elke keer opnieuw verhogen (en ze verzinnen er telkens nieuwe om de prijs op te drijven).

Tegen 2030 zouden er alleen nog maar elektrische auto's mogen verkocht worden, en dan krijg je volgens mij nog een heel andere situatie waarmee ze volgens mij nog geen rekening hebben gehouden.
        Er zal dan véél meer stroom nodig zijn dan wat er nu kan geleverd worden, en omdat er geen kerncentrales meer zijn zal een heel groot deel van die stroom geleverd moeten worden met gascentrales (toch zeker op dagen zonder wind en zon)...
        De aanpassingen aan het complete elektriciteitsnet (voor de laadstroom van een paar miljoen auto's) zullen binnenkort ook wel aangerekend worden op onze elektriciteitsfactuur.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Hmmm, ik betaal nu maandelijks 290 € en bij de afrekening ook nog eens wat extra .... dat beloofd !
          Hoe komt het dat er zoveel mensen in de miserie belanden vragen ze zig dan af

En we moeten dan volgens hen ook nog eens elektrisch gaan rijden ... het moet niet gekker worden natuurlijk

grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
            Heb jij geluk, ik 1,12€ minder. Ik vraag mij af hoe wij hier onze elektriciteit gaan betaald krijgen.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik heb zo'n vermoeden dat ze er de index nog niet hebben bijgeteld.
              En los van de werkelijke kost van elektriciteit, zijn er ook nog 4 ministers van Energie in België... die maandelijks een mooi loon trekken, én een pensioen.
              En om de zoveel jaar worden er hiervoor 4 nieuwe ministers aangeduid, die na hun ambt ook ooit een ministerpensioen zullen trekken.
              Die kostprijs blijft natuurlijk ook opstapelen.
              En die drinken allemaal gratis alcohol in het parlement.
              Iemand moet het betalen natuurlijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                En we moeten dan volgens hen ook nog eens elektrisch gaan rijden ... het moet niet gekker worden natuurlijk

grts
                Sieg
                Zelfs onze ministers willen niet elektrisch rijden http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170116_02676574 ...
                Hij zal zijn Tesla vervangen door een plug-in hybride, dat zal veel helpen voor het milieu als hij minder dan 10% van zijn afstanden elektrisch zal rijden.
                Volgens het artikel rijdt hij geregeld meer dan 300km per dag, de meeste plug-in hybrides rijden in de meest ideale omstandigheden minder dan 30km op elektriciteit, dan is het volgens mij zinloos om zo'n auto te kopen (tenzij je daar een belastingvoordeel op krijgt, net zoals ze nu een klein aardgastankje in dure luxewagens en sportwagens steken om geld te kunnen krijgen van de staat).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Zo zie je meteen wat cijfers betekenen................
                  Cijfers, vooral in statistieken worden naar hartelust gemanipuleerd. Het verhaal van die statisticus die een rivier moest doorwaden van gemiddeld een halve meter diep en verdronk is welbekend.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Zelfs onze ministers willen niet elektrisch rijden http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20170116_02676574 ...
                    Hij zal zijn Tesla vervangen door een plug-in hybride, dat zal veel helpen voor het milieu als hij minder dan 10% van zijn afstanden elektrisch zal rijden.
                    Volgens het artikel rijdt hij geregeld meer dan 300km per dag, de meeste plug-in hybrides rijden in de meest ideale omstandigheden minder dan 30km op elektriciteit, dan is het volgens mij zinloos om zo'n auto te kopen (tenzij je daar een belastingvoordeel op krijgt, net zoals ze nu een klein aardgastankje in dure luxewagens en sportwagens steken om geld te kunnen krijgen van de staat).
                    Tenzij ik me vergis claimt Tesla een autonomie van zo'n 500 km, Tommelein spreekt van 300 km. Natuurlijk verzwijgt Tesla even dat je in de winter zal moeten kiezen tussen warm hebben en rijden, voor hetzelfde geld hebben we het even niet over de inruilwaarde als de batterijen moeten vervangen (een jaar of 10 als we gewillig zijn ?) worden, geen garagist zal die auto willen overnemen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                      http://www.bioo.tech/

Nog leuke uitvindingen. Om energie op te wekken via kamerplanten.
                      1 plantje zou genoeg zijn om per dag 3x een gsm te kunnen opladen.
                      Ik lees eerst : energie door fotosynthese en een eind verder : werkt dag en nacht. Ik snap er weeral niks meer van.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                        Ik lees eerst : energie door fotosynthese en een eind verder : werkt dag en nacht. Ik snap er weeral niks meer van.
                        't zijn chinese kinderplantjes.

Even schuin gelezen: het haalt zijn energie uit de grond en het water...
                        Last edited by Tonerider; 1 februari 2017, 12:57.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tonerider Bekijk bericht
                          't zijn chinese kinderplantjes.

Even schuin gelezen: het haalt zijn energie uit de grond en het water...
                          Kan zijn maar in mijn ogen betekent fotosynthese : entropisch hoger energetische producten maken op basis van water, CO2, chlorofyl en .... licht.
                          Het is misschien de bedoeling om er 's nachts een lamp bij te plaatsen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Kan zijn maar in mijn ogen betekent fotosynthese : entropisch hoger energetische producten maken op basis van water, CO2, chlorofyl en .... licht.
                            Het is misschien de bedoeling om er 's nachts een lamp bij te plaatsen
                            Je moet de pdf effe lezen voor volledige uitleg.

Comment

Er was sprake van de electricteitsprijs die zou verdubbelen tegen 2030 (cfr. 295).
                              Ik vrees dat dit fout was, het moest waarschijnlijk zijn verdriedubbelen !?

Misschien moet het gezegde 'U vraagt en wij draaien' wel gewijzigd worden in "Zij vragen en wij betalen" .

Misschien is het straks voordeliger om mijn zonnepanelen uit te schakelen en/of te verwijderen.
                              Want dat wij geen nadeel gaan ondervinden van die digitale meters... dat zal ik eerst nog moeten zien om het te geloven.

Comment

Djivan, altijd zo negatief...

Eerst en vooral, als de prijs van de stroom stijgt, dat is niet het kleinste gedeelte van de rekening. Zal van 5ct naar 10ct gaan, dus je kWh prijs stijgt van 20 naar 25ct.
                                Niet leuk, maar een gevolg van de beslissing om uit kernenergie te stappen.

Tweede positief gevolg als we overstappen naar groene energie is dat we minder afhankelijk worden van olie.
                                Onze CO2 uitstoot moet toch omlaag, dus ze kunnen zonnepanelen niet zo sterk belasten dat mensen ze uitschakelen, want we hebben ze nodig om boetes te vermijden.

En des te hoger de echte stroomprijs, des te meer groene energie interessanter wordt om in te investeren.

Ik denk eerder aan panelen bij leggen dan er weg te doen...

Comment

Working...
                                X