Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop instellen zo dat er NIETS kan geïnstalleerd worden ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Laptop instellen zo dat er NIETS kan geïnstalleerd worden ?

Kijk eens naar Acronis.
    Daarmee kan je op een leeg stuk van je harde schijf een beveiligde partitie aanmaken waar je een image opzet van de partitie van het OS.
    Je kan dan met datzelfde programma een sneltoets in je post laten zetten (F11) zodat je bij het opstarten gewoon op F11 drukt, zegt tegen, je pc dat ie de image moet terugzetten en 15 minuten later ben je terug onder de mensen.
    1 keer om de zoveel weken/maanden zet je een image terug, neem je updates en maak je een nieuwe image op die beveiligde partitie en zo omzeil je ook het moeten binnenhalen van kilo's updates. Kost iets van een 40 euro voor een pc dacht ik.
    Ik gebruik dat nogal eens voor pc's die absoluut, zonder mankeren, heel zeker op korte tijd moeten kunnen hersteld worden omwille van productieomgevingen of voor mensen die ECHT niet met een pc omkunnen en anders alle 5 botten aan mijn deur staan :-)
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

Comment

Heeft hij echt windows nodig? Anders een linux live cd/dvd als het bvb voor niets anders is dan wat surfen en email via een webinterface. Bestaan ook kiosk versies waar je zelf kan instellen wat kan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
        Heeft hij echt windows nodig? Anders een linux live cd/dvd als het bvb voor niets anders is dan wat surfen en email via een webinterface. Bestaan ook kiosk versies waar je zelf kan instellen wat kan.
        Dan is hij steeds zijn favorieten kwijt.
        En alles ziet er anders uit, dat kan voor een ouder iemand ook al verwarrend zijn.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
          Dan is hij steeds zijn favorieten kwijt.
          Hoeft niet met Symbaloo (en er zijn er nog) zeer handig als je niet altijd dezelfde computer gebruikt.
          ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
            Hoeft niet met Symbaloo (en er zijn er nog) zeer handig als je niet altijd dezelfde computer gebruikt.
            Als je favorieten en mogelijk anderen dingen kunt bewaren/opslaan, kun je dan niet ook die gewraakte toolbars etc. gewoon installeren?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Als je favorieten en mogelijk anderen dingen kunt bewaren/opslaan, kun je dan niet ook die gewraakte toolbars etc. gewoon installeren?
              Kijk eens naar wat Symbaloo is.
              ...leeg...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lieven Lema Bekijk bericht
                Kijk eens naar wat Symbaloo is.
                Ik zie het ja, ik dacht eerst dat het een Linuxdistro was.

Comment

Ik ken Symbaloo wel hoor, maar zo erg is het nog niet
                  Mijn vader heeft ons destijds op de computer lezen werken, de tijd van de ZX Spectrum enzo...

Nu gaat het voor hem wat moeilijker ( hij is vergeetachtig ) maar hij weet nog wel wat hij doet hoor.
                  Internet is nu ook veel drukker en ze slaan je met alles rond de oren.

Ik heb een kloon van een goede configuratie gemaakt en zal het maar daarbij houden.

Heb hem ook uitgelegd om wekelijks eens een scan te doen en regelmatig de Windows te laten updaten.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

Comment

En Marc ... een admin account voor u aanmaken en zijn account verlagen, geen oplossing?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Working...
                    X