Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hier schrik ik van

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hier schrik ik van

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Als jij op gps 120 rijdt...
    dan rijdt je op teller wss ergens 127...
    dat is de tolerantie die bij flitsen gebeurd...

Als jij op gps 121km/u rijdt, dan zal je een boete aan je been hebben..
    dan reed je op teller 128km/u...

als jij in nederland 120km/u op gps rijdt,
    zal je sneller rijden als anderen die 120km/u op teller rijden EN je zal niet geflitst worden...
    toch zal jij de belg zijn met een zware voet..
    Klopt niet hoor. De toleranties worden toegepast op de meting die de politie uitvoert op geijkte toestellen. Dit wil zeggen dat je GPS nauwer aansluit aan de juiste meting van de politie, dan je teller in de auto.

Al heb ik vernomen dat de GPS dikwijls een iets lagere snelheid aangeeft dan je werkelijk aan het rijden bent. Dus toch niet helemaal afgaan op je GPS toestel hoor. Als die bijvoorbeeld 120 KM/uur aangeeft, zou je daadwerkelijk toch al iets sneller aan het rijden zijn. (Het gaat hier wel enkel om 1 tot 3 KM/uur sneller. Daarom dat ik altijd 2 à 3 KM trager rij dan de maximum snelheid, als ik mijn GPS toestel gebruik als controle. )

Maar als je GPS 120 aangeeft, dan zou de politie hun geijkte toestellen ergens tussen 120 en 123 kunnen aangeven, terwijl de meter in je auto dikwijls al aangeeft dat je 127 tot 130 aan het rijden bent. De meter van de auto is nu eenmaal geen geijkt toestel en hoe sneller je rijd, hoe groter de foutmarge.

En zoals eerder aangegeven, de Nederlandse politie telt ook een aantal KM/uur af van het gemeten resultaat. Dit omdat ze 100% zeker willen zijn dat je te snel reed.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
      Sorry, maar Nederlanders hebben ook een zware voet hoor, zelfs als ze in Nederland zelf rijden.

Onlangs was ik in Nederland aan het rijden, langs een natuurgebied. Je mag daar over een heel lange rechte stuk niet sneller dan 60 rijden, dus ik mooi aan 57 aan het rijden, volgens de GPS. Wel, ik kan zeggen, daar stak mij de ene na de andere Nederlander mij voorbij aan zeker 80 à 90. Eerst dacht ik nog dat ik ergens een fout had gemaakt, maar een heel stuk verder kwam ik dan eindelijk een bord tegen van einde 60.

En dat was niet de enige plaats waar dit gebeurde. Ik hield mij overal aan de maximum snelheid, min 2 à 3 km/uur reserve, en overal werd ik ingehaald door Nederlanders. Het viel mij op dat Belgen zich op dat moment beter aan de snelheid hielden dan de Nederlanders zelf. Enkel op de autosnelweg zag ik ook Belgen en Duitsers die zich niet aan de juiste snelheid konden houden. (En ja, ook Nederlanders. )
      60 betekent boeteloos 63 op de GPS. Jij reedt dus 10% te langzaam. En 60 is al belachelijk langzaam, maar door overijverige ambtenaren bijna in heel Nederland ingevoerd op wegen waar vroeger 80 de limiet was! Net zo belachelijk als 100 op de 10 baans A2 tussen Utrecht en Amsterdam en 80 op de ring van Utrecht. Daar kwam de rest van Nederland, inclusief de politiek, pas achter toen dit effectief werd gemaakt. nb, de trajecktcontrole werkt perfect op deze wegen. Geen gezicht om 5 banen auto's langs elkaar te zien schuiven met 1 km snelheidsverschil. Ik ben wel eens in Utrecht begonnen met een auto in te halen. Was er vlak voor Amsterdam voorbij.

Jan

Comment

ik ben absoluut geen voorstander van alcoholslot - wie gaat dat betalen? Onder andere tweedehandswaarde van je wagen stort compleet in elkaar, wegens geen mogelijk tot export naar het buitenland meer. Wat met oldtimers die origineel gehouden worden? Wat met goedkope tweedehands wagens (ben zelf net bezig met een oude 4X4, vraagprijs 2000 EUR - daar zou ik niet enkele honderden euro's onnodig aan willen spenderen).

Ivm Nederlanders, Duitsers, Oost-Europeanen: in elk land heb je verkeersidioten. Alleen in België heb je er meer dan normaal - ik rijd véél liever in Nederland en Duitsland dan in België. En ik doe in totaal zo'n 50.000 km/jaar, dus ik kom wel eens ergens .
        Reden waarom hier zoveel gekken rondrijden: rij-opleiding is ontoereikend, en we hebben geen rijbewijs met punten. Je kan dus in de fout gaan zoveel je wil, het kan je enkel geld kosten, en - misschien! - een tijdje rijverbod.

Qua snelheidsbeperking ingebouwd in de auto: ook absoluut tegen. Vooral omdat ik heel geregeld in Duitsland rijd, en daar toch af en toe iets sneller dan de maximumsnelheid in België wil rijden. Je ziet trouwens geregeld het effect van snelheidsbegrenzers op de E314: vrachtwagens beperkt tot 90, die dan toch willen inhalen. Met serieuze vertraging en harmonicafiles voor alle andere weggebruikers tot gevolg...

Comment

Persoonlijk vind ik dat de wetgeving op overtredingen van de verkeerswet veel strenger mag worden.

De eerste boete zou hetzelfde als vandaag mogen blijven. De tweede overtreding, dadelijk een verdubbeling van de straf, en bij een derde overtreding, gewoon het rijbewijs afpakken en de persoon terug lessen laten volgen en hun examen opnieuw laten afleggen. (Met overtreding, bedoel ik wel 1 en dezelfde overtreding. Dus 3x gepakt op te snel rijden, en je bent je rijbewijs kwijt. 3x gepakt op verkeerd parkeren... idem.)

Een persoon die zijn examen aflegt en nadien zijn rijbewijs in ontvangst neemt, geeft hiermee te kennen dat hij zich aan de verkeerswet zal houden indien hij zich in het verkeer begeeft. Houdt hij zich dan echter niet aan de wet, wel dan is hij zijn rijbewijs niet waardig en zou het hem gewoon moeten worden afgenomen.

Geen enkele moedwillige overtreding is goed te praten, hoe je het ook draait of keert.

Ik rij nu al +20 jaar met de auto en ik heb in heel die tijd nog nooit een boete gehad. En... natuurlijk... ik heb ook wel eens een regel overtreden. Wie heeft nu al eens niet een bord gemist omdat hij op dat moment een andere wegsituatie in het oog hield. Maar, het is wel zo dat iemand die systematisch zijn voeten veegt aan de regels, veel sneller tegen de lamp zal lopen dan iemand die per vergissing eens iets misdoet.

En een nultolerantie bij alcohol is inderdaad moeilijk. Zoals eerder aangehaald, je kunt een lage dosis alcohol in je bloed hebben door het consumeren van andere dingen dan enkel alcoholische dranken. Maar, je zal in de laatste gevallen wel nog altijd Safe blazen, dankzij die tolerantie die er bestaat. Maar iemand die Positief blaast, sorry, deze zou van de eerste overtreding zijn rijbewijs voor een maand kwijt moeten zijn, en bij een tweede overtreding mogen ze deze persoon zijn rijbewijs al afnemen en de examen procedure opnieuw doorlopen. En wordt hij nadien, als hij zijn rijbewijs terug heeft, opnieuw gepakt op dronken rijden, dan mogen ze het rijbewijs voor de rest van zijn leven afnemen.

Zelf drink ik dus nooit alcoholische dranken als ik weet dat ik die dag nog met de auto moet rijden. Ik drink enkel eens een glaasje, als ik weet dat ik in de komende 8 uur de auto niet moet gebruiken. Wat dus meestal laat in de avond is voordat ik ga slapen.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

Eenvoudiger kan ook. Koop een Coyote, dan controleer je veel bewuster je snelheid. En die kan je zelfs gebruiken om eens over de schreef te gaan.
            Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
              Klopt niet hoor. De toleranties worden toegepast op de meting die de politie uitvoert op geijkte toestellen. Dit wil zeggen dat je GPS nauwer aansluit aan de juiste meting van de politie, dan je teller in de auto.

Al heb ik vernomen dat de GPS dikwijls een iets lagere snelheid aangeeft dan je werkelijk aan het rijden bent. Dus toch niet helemaal afgaan op je GPS toestel hoor. Als die bijvoorbeeld 120 KM/uur aangeeft, zou je daadwerkelijk toch al iets sneller aan het rijden zijn. (Het gaat hier wel enkel om 1 tot 3 KM/uur sneller. Daarom dat ik altijd 2 à 3 KM trager rij dan de maximum snelheid, als ik mijn GPS toestel gebruik als controle. )

Maar als je GPS 120 aangeeft, dan zou de politie hun geijkte toestellen ergens tussen 120 en 123 kunnen aangeven, terwijl de meter in je auto dikwijls al aangeeft dat je 127 tot 130 aan het rijden bent. De meter van de auto is nu eenmaal geen geijkt toestel en hoe sneller je rijd, hoe groter de foutmarge.

En zoals eerder aangegeven, de Nederlandse politie telt ook een aantal KM/uur af van het gemeten resultaat. Dit omdat ze 100% zeker willen zijn dat je te snel reed.
              Lees mijn post is goed....

ik zeg duidelijk
              Als jij op gps 120 rijdt...
              dan rijdt je op teller wss ergens 127...

jij zegt:
              Maar als je GPS 120 aangeeft, dan zou de politie hun geijkte toestellen ergens tussen 120 en 123 kunnen aangeven, terwijl de meter in je auto dikwijls al aangeeft dat je 127 tot 130 aan het rijden bent.

Als ik ongelijk heb, dan heb je zelf ook ongelijk... want je zegt hetzelfde.

toch goed geprobeerd.
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Dus Black Bandit heeft ongelijk?
                En jullie doen dus ook meet correctie?

Ik antwoord op black bandit,
                als hij van een foutieve stelling vertrekt, moet je niet mij op de vingers tikken...
                Bij zo goed als alle auto's geeft de kilometerteller een hogere snelheid aan dan de werkelijke snelheid.
                Bij een vrij constante snelheid geeft de GPS een veel juistere snelheid aan dan de kilometerteller.
                Als ik met mijn Clio 130km/h op de teller rij, dan komt dat overeen met 120km/h op de GPS.
                Als die GPS snelheidsaanduiding niet juist zou zijn, dan zou die ook niet zo nauwkeurig kunnen werken.
                Die "meet" dus de afgelegde weg, en berekent dan de snelheid.

Dat de kilometerteller (snelheidsaanduiding, want de teller van het aantal gereden kilometers is doorgaans wel correct) van bijna alle wagen iets teveel aanduidt is gemakkelijk te verklaren.
                Daardoor voorkomt de fabrikant schadeclaims omdat jij boetes aankrijgt terwijl jij volgens de teller in de wagen niet te snel hebt gereden.
                Ze ontwerpen daarom de tellers zo dat die wat meer aanduiden, dan ligt het zeker niet aan de fabrikant als je een boete aankrijgt.

Je mag in België dus wettelijk gezien iets sneller rijden dan wat de kilometerteller van je wagen aanduidt, zolang je maar weet waar de echte limiet zit, daar mag je niet over (de GPS-snelheid is vrij correct).
                Maar daar tellen ze hier in België nog wat bij, waardoor je met mijn Clio zelfs sneller dan 133,9km/h op de teller moet rijden voor je een boete kan krijgen (rekening houdend met de 3% tolerantie en de afwijking van de teller zelf).

De Nederlanders zelf kennen die afwijking van de teller ook, want op plaatsen met trajectcontrole wordt er door de meeste automobilisten een snelheid aangehouden die overeenkomt met mijn GPS, en niet met de kilometerteller van mijn auto (of de auto die ik voor het werk soms gebruik, daarmee kom ik nog het meest in het buitenland, als ik die auto mee krijg, dan gebruik ik mijn eigen GPS, want die van die wagen heeft nog nooit een update gehad, en dat is eigenlijk wel dringend nodig, zeker als ik langs Eindhoven moet).
                Last edited by Black B@ndit; 5 augustus 2014, 13:37.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

Comment

een ieder die gepakt wordt met te veel drank op, auto in beslag nemen en verbeurt verklaren.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    Als die GPS snelheidsaanduiding niet juist zou zijn, dan zou die ook niet zo nauwkeurig kunnen werken.
                    Dit niet verder vertellen koeno. Klopt namelijk niet. Snelheid wordt bepaald door middel van het Doppler effect, niet door de afgelegde weg.

Jan

Comment

"Blik op de Weg" is een Nederlands tv-programma.
                      Jan zal dit programma wel kennen en indien niet dan wil ik het hem aanraden.

Zelfs zonder drank zie je onverantwoorde dingen:

Voorbeelden zat op Youtube.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        Bij zo goed als alle auto's geeft de kilometerteller een hogere snelheid aan dan de werkelijke snelheid.
                        Bij een vrij constante snelheid geeft de GPS een veel juistere snelheid aan dan de kilometerteller.
                        Als ik met mijn Clio 130km/h op de teller rij, dan komt dat overeen met 120km/h op de GPS.

Dat de kilometerteller (snelheidsaanduiding, want de teller van het aantal gereden kilometers is doorgaans wel correct) van bijna alle wagen iets teveel aanduidt is gemakkelijk te verklaren.
                        Daardoor voorkomt de fabrikant schadeclaims omdat jij boetes aankrijgt terwijl jij volgens de teller in de wagen niet te snel hebt gereden.
                        Ze ontwerpen daarom de tellers zo dat die wat meer aanduiden, dan ligt het zeker niet aan de fabrikant als je een boete aankrijgt.

Je mag in België dus wettelijk gezien iets sneller rijden dan wat de kilometerteller van je wagen aanduidt, zolang je maar weet waar de echte limiet zit, daar mag je niet over (de GPS-snelheid is vrij correct).
                        Maar daar tellen ze hier in België nog wat bij, waardoor je met mijn Clio zelfs sneller dan 133,9km/h op de teller moet rijden voor je een boete kan krijgen (rekening houdend met de 3% tolerantie en de afwijking van de teller zelf).

De Nederlanders zelf kennen die afwijking van de teller ook, want op plaatsen met trajectcontrole wordt er door de meeste automobilisten een snelheid aangehouden die overeenkomt met mijn GPS, en niet met de kilometerteller van mijn auto (of de auto die ik voor het werk soms gebruik, daarmee kom ik nog het meest in het buitenland, als ik die auto mee krijg, dan gebruik ik mijn eigen GPS, want die van die wagen heeft nog nooit een update gehad, en dat is eigenlijk wel dringend nodig, zeker als ik langs Eindhoven moet).
                        Ik zeg niet dat je ongelijk hebt op vlak van afwijking van teller,
                        want daar vertellen Rudy Mas, Ik en jij en Jan hetzelfde.

Maar jij zei dat ze in nederland geen correctie doen, en dat doen ze blijkbaar wel.

Wie leest hier feitelijk nog de antwoorden van andere leden?
                        en wie reageert gewoon blind?
                        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Bij een Belgische vestiging van het bedrijf waar ik tot enkele jaren geleden werkzaam was werd in de lunchpauze gewoon bier gedronken.
                          Dat zit in daar in de cultuur blijkbaar. Het werken was aan apparaten die iets te maken hadden met veiligheid, leven en dood.
                          Gewoonweg misdadig om daar aan te werken als je onder invloed bent van drank, medicijnen of wat dan ook.
                          In België blijkbaar heel gewoon en daarom verbaast het me niet dat daar veel meer "ruimte" is voor (professionele) verkeersdeelnemers om met drank op te rijden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                            Bij een Belgische vestiging van het bedrijf waar ik tot enkele jaren geleden werkzaam was werd in de lunchpauze gewoon bier gedronken.
                            Dat zit in daar in de cultuur blijkbaar. Het werken was aan apparaten die iets te maken hadden met veiligheid, leven en dood.
                            Gewoonweg misdadig om daar aan te werken als je onder invloed bent van drank, medicijnen of wat dan ook.
                            In België blijkbaar heel gewoon en daarom verbaast het me niet dat daar veel meer "ruimte" is voor (professionele) verkeersdeelnemers om met drank op te rijden.
                            bizar... al meer dan 10-15 jaar geen alcohol meer gezien op de werkvloer,
                            en daar waar alcohol wel gezien werd vielen er ontslagen...

Ik heb gehoord dat in nederland iedereen Wiet rookt hoe en waar ze het willen,
                            ook daar waar het met veiligheid te maken heeft;..
                            Verbaast me niet dat daar meer ruimte voor is...

Comment

bizar... al meer dan 10-15 jaar geen alcohol meer gezien op de werkvloer,
                              en daar waar alcohol wel gezien werd vielen er ontslagen...

Ik heb gehoord dat in nederland iedereen Wiet rookt hoe en waar ze het willen,
                              ook daar waar het met veiligheid te maken heeft;..
                              Verbaast me niet dat daar meer ruimte voor is...
                              Als je denkt dat er geen verschil is in de houding van Belgen en Nederlanders t.a.v. drank kun je dat ook wel vertellen zonder mijn verhaal bespottelijk te maken.
                              Niet iedereen in Nederland rookt wiet maar dat het een punt van aandacht is net als alcohol in het verkeer is een ding wat zeker is.
                              Ik denk dat het op de werkvloer, net als drank, op dit moment al ongewenst is en niet geaccepteerd wordt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                                Als je denkt dat er geen verschil is in de houding van Belgen en Nederlanders t.a.v. drank kun je dat ook wel vertellen zonder mijn verhaal bespottelijk te maken.
                                Niet iedereen in Nederland rookt wiet maar dat het een punt van aandacht is net als alcohol in het verkeer is een ding wat zeker is.
                                Ik denk dat het op de werkvloer, net als drank, op dit moment al ongewenst is en niet geaccepteerd wordt.
                                Ik merk zelden tot nooit een topic gestart door een Belg, waarin Nederlanders slecht afgetekend worden..
                                Ik merk laatste echter meer om meer dat er topics gestart worden om Belgen wat zwart te maken.

Daarin worden dan meestal ongestaafde meningen neergepend (zoals de jouwe) om nog wat extra gewicht te geven.
                                En ik als trotse Belg ga daar maar even regelrecht tegen in.

Of dat dan met of zonder bespottelijk te maken is, zal mij worst wezen. (U kan dan zelf beslissen welk type: bloedworst, boerenworst, lookworst,... )

Comment

Working...
                                X