Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hier schrik ik van

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Hier schrik ik van

    Bij dit alles heb ik wel nog 1 opmerking.

    Ik moet eerlijk bekennen dat tot nu toe de Nederlanders wel hoffelijker zijn in het verkeer. Althans, toch die die ik ben tegengekomen op de weg. Ik heb nog geen enkele Nederlander voor mij zien inschieten met zijn auto terwijl ik voorrang had.

    Vorige vrijdag had ik zo ook weer bijna prijs. Ik zit op de voorrangsweg en een kerel die van rechts komt vertikt het om te stoppen en ik kon de noodremprocedure starten op hem niet aan te rijden. Bekijkt hij mij nog vies, alsof ik in fout was. Meneer had waarschijnlijk de omgekeerde driehoek langs de weg en geschilderd op de weg niet gezien.

    En fietsers zijn niet veel beter hoor. Vandaag op een rondpunt moest ik rechts afslaan en die fietsers staken zo maar de weg over, terwijl ook bij hun zo een omgekeerde driehoek situatie duidelijk was aangegeven. Gelukkig ben ik nu iemand die fietsers altijd in het oog hou, want ik weet ondertussen dat zij denken dat ze altijd voorrang hebben op auto's, ook al geeft de wegcode iets anders aan.


    En zo zullen er hier waarschijnlijk wel een hele hoop zijn die dergelijke verhalen kunnen vertellen op de Belgische wegen. Ofwel is het toeval, maar in Nederland heb ik nog nooit een fout gezien ivm de voorrangsregels. Zelfs de fietsers daar weten wanneer ze moeten stoppen of wanneer ze voorrang hebben.
    Last edited by Rudy Mas; 5 augustus 2014, 17:45.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

    Comment


    • #47
      Re: Hier schrik ik van

      Nederland heeft ook een veel betere infrastructuur i.v.m. België.
      De toestand in Wallonië is een kleine ramp.
      Het is er wel veel minder druk dan in Vlaanderen.
      België is ook een logistiek knooppunt in Europa en het wordt stilaan onhoudbaar.

      Er zijn cijfers beschikbaar voor doden in het verkeer door drank.
      Iemand die dronken achter het stuur zit en zichzelf in de prak rijdt daar heb ik geen compassie mee.
      Het is natuurlijk heel anders als het gaat over de slachtoffers die door hun schuld in de miserie geraken: persoonlijk leed en ook (vermijdbare) kosten.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #48
        Re: Hier schrik ik van

        Zij die een boete krijgen zeuren vaak dat ze volgens het procesverbaal maar 5 km te hard hebben gereden: een naalddikte van de snelheidsmeter en dat de politie er beter aan doet door boeven te vangen.
        Iemand die voor vijf km/u overschrijding bij 100 km/u een boete krijgt heeft op zijn meter 115 km/u gereden: doe als ik en rijd de max snelheid die uw snelheidsmeter aangeeft en je wordt nooit geflits.

        Comment


        • #49
          Hier schrik ik van

          Wat snelheidslimieten betreft is het zo dat de limiet bepaald zou moeten worden door wat 90-95% van de mensen rijden en niet door de overheid die plots beslist van 90 banen 70 banen te maken bijvoorbeeld.

          We mogen er toch van uitgaan dat de meeste mensen hersenen hebben en verantwoordelijkheidsonderzin hebben.. De gemiddelde huisvader gaat echt niet als een zot rijden en andere in gevaar brengen.

          Zo weet iedereen natuurlijk dat er een verschil is tussen om 03.00 op een autostrade te rijden en overdag rond 15.00 uur.

          Echter de limiet blijft dezelfde, wat absoluut geen steek houdt.

          Zo wordt er ook vaak geflitst op plaatsen waar ze weten hier pak ik er gemakkelijk 20 op een kwartiertje en mijn quota zit er weet op... (Bijvoorbeeld onder het nieuw justitiepaleis te Antwerpen )

          Dan het verschil tussen landen..

          In Frankrijk 130, België 120, Duitsland soms onbeperkt en bepaalde landen zelfs 140..

          ik noem dat willekeur.

          Hopelijk gaan ze niet snel over tot een rijbewijs met punten zoals in Engeland. Hier mag je op een periode van 3 jaar geen 4 overtredingen begaan of rijbewijs kwijt voor een HALF jaar.

          Comment


          • #50
            Re: Hier schrik ik van

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
            En fietsers zijn niet veel beter hoor. Vandaag op een rondpunt moest ik rechts afslaan en die fietsers staken zo maar de weg over, terwijl ook bij hun zo een omgekeerde driehoek situatie duidelijk was aangegeven. Gelukkig ben ik nu iemand die fietsers altijd in het oog hou, want ik weet ondertussen dat zij denken dat ze altijd voorrang hebben op auto's, ook al geeft de wegcode iets anders aan.
            ben je zeker dat deze geen voorrang heeft ?

            er zijn verschillende regels

            Wanneer er geen fietspad is en de fietsers zelf mee over de rotonde rijden, hebben de fietsers voorrang net als elke andere bestuurder die zich op de rotonde bevindt.
            12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
            De bestuurder moet evenwel voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die hij oprijdt:
            a) wanneer hij uit een openbare weg of een rijbaan met een verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) of met een verkeersbord B5 (stop) komt.


            Wanneer een fietspad deel uitmaakt van de rotonde hebben de fietsers voorrang, omdat ze zich op een fietspad bevinden én omdat de bestuurders die de rotonde willen oprijden, voorrang moeten verlenen aan alle bestuurders die zich op de rotonde bevinden.

            Bovendien moeten bestuurders die de rotonde willen verlaten, voorrang verlenen aan de fietsers die zich op het fietspad bevinden.
            12.4bis De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, moet voorrang verlenen aan de weggebruikers die overeenkomstig dit besluit gerechtigd zijn om het trottoir of fietspad te volgen.

            Wanneer een fietspad buiten de rotonde ligt, moeten de fietsers gebruik maken van een oversteekplaats voor fietsers, en dan moeten ze voorrang verlenen aan de bestuurders op de rijbaan die ze willen oversteken.
            43.3. Wanneer er een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen is, moeten de fietsers en de bestuurders van tweewielige bromfietsen die zich op het fietspad bevinden deze gebruiken.
            Zij mogen zich slechts voorzichtig op de oversteekplaats begeven met inachtneming van de naderende voertuigen.
            Last edited by korandoke; 5 augustus 2014, 20:48.
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #51
              Re: Hier schrik ik van

              Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
              ben je zeker dat deze geen voorrang heeft ?

              er zijn verschillende regels

              Wanneer er geen fietspad is en de fietsers zelf mee over de rotonde rijden, hebben de fietsers voorrang net als elke andere bestuurder die zich op de rotonde bevindt.
              12.3.1. Elke bestuurder moet voorrang verlenen aan de bestuurder die van rechts komt, behalve indien hij op een rotonde rijdt of indien de bestuurder die van rechts komt uit een verboden rijrichting komt.
              De bestuurder moet evenwel voorrang verlenen aan iedere bestuurder die rijdt op de openbare weg of de rijbaan die hij oprijdt:
              a) wanneer hij uit een openbare weg of een rijbaan met een verkeersbord B1 (omgekeerde driehoek) of met een verkeersbord B5 (stop) komt.


              Wanneer een fietspad deel uitmaakt van de rotonde hebben de fietsers voorrang, omdat ze zich op een fietspad bevinden én omdat de bestuurders die de rotonde willen oprijden, voorrang moeten verlenen aan alle bestuurders die zich op de rotonde bevinden.

              Bovendien moeten bestuurders die de rotonde willen verlaten, voorrang verlenen aan de fietsers die zich op het fietspad bevinden.
              12.4bis De bestuurder die een trottoir of een fietspad oversteekt, moet voorrang verlenen aan de weggebruikers die overeenkomstig dit besluit gerechtigd zijn om het trottoir of fietspad te volgen.

              Wanneer een fietspad buiten de rotonde ligt, moeten de fietsers gebruik maken van een oversteekplaats voor fietsers, en dan moeten ze voorrang verlenen aan de bestuurders op de rijbaan die ze willen oversteken.
              43.3. Wanneer er een oversteekplaats voor fietsers en bestuurders van tweewielige bromfietsen is, moeten de fietsers en de bestuurders van tweewielige bromfietsen die zich op het fietspad bevinden deze gebruiken.
              Zij mogen zich slechts voorzichtig op de oversteekplaats begeven met inachtneming van de naderende voertuigen.
              Dit zijn inderdaad de regeltjes.

              In dit geval was er geen discussie mogelijk, want er stond een omgekeerde driehoek in de rijrichting van de fietser, en er stonden omgekeerde driehoekjes getekend op zijn rij vak (het fietspad was ook gescheiden van het rij vak met struiken), in dat geval moet hij altijd voorrang geven aan het verkeer dat wil afslaan en zijn pad zal kruisen. Dit zijn dingen waar ik altijd oplet als ik een rotonde oprij en afrij. Maar dat neemt niet weg dat ik toch meestal vertraag of zelfs stop als ik zie dat de fietser zijn voeten op zijn pedalen houdt. Beter ik even stoppen dan een dode fietser onder mijn auto.

              Gebeurd trouwens ook op andere plaatsen. Fietsers rijden dikwijls over en negeren gewoon het voorrangsbord B1, en als er dan doden vallen, is het altijd de fout van de autobestuurder. Hij zal wel weer eens te hard hebben gereden.

              Politie zou minstens 1x per maand eens aan een overgangsplaats moeten gaan staan en elke voetganger en fietser die het roodlicht negeert, of geen voorrang geeft op plaatsen waar ze dat wel moeten doen, een bekeuring moeten geven. Het moet niet altijd de autobestuurder zijn die geviseerd wordt.


              Moest ik politieagent zijn, ik zou een hele hoop bekeuringen uitdelen. Ik denk dat ik vandaag alleen gemakkelijk een 50 overtredingen zou hebben kunnen schrijven voor overdreven snelheid. Ik denk dat ik mijn roeping heb gemist. LOL
              Mvg,
              Rudy Mas
              Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

              Comment


              • #52
                Re: Hier schrik ik van

                [QUOTE=Rudy Mas;4175746]
                Code:
                Politie zou minstens 1x per maand eens aan een overgangsplaats moeten gaan staan en elke voetganger en fietser die het roodlicht negeert, of geen voorrang geeft op plaatsen waar ze dat wel moeten doen, een bekeuring moeten geven. Het moet niet altijd de autobestuurder zijn die geviseerd wordt.
                Liefst aan een rotonde met vrijliggend fietspad. Kan ie gelijk de chauffeurs die hun richtingaanwijzers niet gebruiken bekeuren.


                Code:
                Moest ik politieagent zijn, ik zou een hele hoop bekeuringen uitdelen. Ik denk dat ik vandaag alleen gemakkelijk een 50 overtredingen zou hebben kunnen schrijven voor overdreven snelheid. ;) Ik denk dat ik mijn roeping heb gemist.
                Je zou wel twee dagen werk hebben om je administratie bij te werken.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #53
                  Re: Hier schrik ik van

                  Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                  Als jij op gps 120 rijdt...
                  dan rijdt je op teller wss ergens 127...
                  dat is de tolerantie die bij flitsen gebeurd...
                  Fout, politie flitst met geijkte toestellen en die komen dus overeen met de werkelijke (correcte) snelheid ... daar wordt een tolerantie op gegeven van 6km/u tot 100 en erboven van 6%.
                  Zelfs al geeft je teller 145 aan, maar effectief rij je maar 120 (gps), dan zal je geen boete hebben.
                  En geloof me best, voertuigen genoeg waar de teller zoveel afwijkt ... zeker de oudere.

                  Als jij op gps 121km/u rijdt, dan zal je een boete aan je been hebben..
                  dan reed je op teller 128km/u...
                  Als die gps de effectieve snelheid weergeeft, dan zou die met de geijkte radar overeenstemmen en kan je zelfs aan 128 in principe geen boete krijgen want 128 -6% is 120,32 en men kan maar beboeten per volledige km/u te veel.
                  Als jij 121 rijdt volgens gps, dan zal dit in principe overeenkomen met werkelijke snelheid (als gps correct werkt en je voldoende lang aan dezelfde snelheid rijdt) een radar dat u flitst zal dan aangeven dat je 121 reed en met correctie eraf (België) van 6% is dat maar 113,74km/u en dus zeker geen overtreding op de snelweg waar een beperking van 120 geldt.

                  Er zijn ook voertuigen waar de teller redelijk overeenstemt met de werkelijkheid ... onze BMW geeft 120 aan als de gps 120 aangeeft, in een andere wagen komt er al 134 op de teller te staan bij 120 op de gps.
                  Met onze motoren ook, als ik 120 rij, dan rijdt mijn echtgenote volgens haar teller al 135 ... dus volgens uw redenering zou ik dan een boete krijgen vanaf 128km/u maar zou zij al lang een boete hebben terwijl ik gewoon reglementair 120km/u rij en ze dezelfde snelheid aanhoudt?
                  Ik denk het niet.

                  Belgische regels.
                  Last edited by VerSeg; 6 augustus 2014, 00:45.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Hier schrik ik van

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                    Dan heb ik je slecht begrepen, want jij zei:
                    Als ik dit lees, dan bedoel je dat de tolerantie wordt toegepast op die 127 Km/u van je auto, maar dat klopt niet.
                    UPDATE: nog even dit toevoegen, ik zeg hier enkel hoe ik jou voorbeeld had begrepen, niet dat je het ook zo bedoelde.
                    Even toevoegen ... heb het ook zo begrepen zoals jij het begrepen hebt ... en dan klopt het inderdaad niet.
                    Maar misschien bedoelde hij het anders, maar heeft hij het wat onduidelijk uitgedrukt.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Hier schrik ik van

                      Zoals in sommige landen al van toepassing is. O promille.
                      Wie auto rijdt stuurt nuchter.

                      Pixelboy

                      Comment

                      Working...
                      X