Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Rapoo toetsenborden, goed of slecht?

Inderdaad Spanik, de Cherry toetsenborden zijn echt heel goed, alleen zouden ze nog iets aan het uiterlijk ervan moeten doen.
    Voor op kantoor kan men moeilijk beter wensen maar ze staan niet op een mooi bureau thuis.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik heb zelf genoeg ondervinding met Logitech toetsenborden en die zijn niet zo schitterend.
      .../...
      Alleen is er weinig te lezen over de kwaliteit na intensief gebruik en dit is het enige die mij wel interesseert.
      Ik wil niet off topic gaan, maar toch even een andere kijk aanhalen op uw ervaring.
      Logitech heeft anders wel goede toetsenborden die zelfs bij intensief gebruik perfect werken, zachte toetsaanslag hebben, verlicht zijn en nooit haperen.
      Ik kan begrijpen dat jij daar een andere kijk op hebt, maar mogen we dan ook veronderstellen dat je ofwel heel veel pech hebt gehad met dit merk, ofwel dat je steeds de goedkopere versies in handen hebt gehad?
      Ik wil je zeker niet dwingen naar een Logitech uit te kijken, maar snap als jarenlange tevreden gebruiker van verlichte toetsenborden deze reactie niet goed.
      En ja, ik ben ook heel kritisch bij dergelijke zaken en als het mij niet aanstaat verander ik al snel.
      Waar ik helemaal niet voor te vinden ben is net de rommel van Microsoft op dat niveau ... al kunnen daar blijkbaar ook wel mensen tevreden mee zijn.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

Comment

Maar blijkbaar is Rapoo nog vrij onbekend bij ons.
        Ik ken het dus ook niet, het ziet er heel mooi uit vind ik.
        Hier op tweakers.net kennen ze het wel en is er een uitgebreide review plus zinnige commentaren te lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik wil niet off topic gaan, maar toch even een andere kijk aanhalen op uw ervaring.
          Logitech heeft anders wel goede toetsenborden die zelfs bij intensief gebruik perfect werken, zachte toetsaanslag hebben, verlicht zijn en nooit haperen.
          Ik kan begrijpen dat jij daar een andere kijk op hebt, maar mogen we dan ook veronderstellen dat je ofwel heel veel pech hebt gehad met dit merk, ofwel dat je steeds de goedkopere versies in handen hebt gehad?
          Ik wil je zeker niet dwingen naar een Logitech uit te kijken, maar snap als jarenlange tevreden gebruiker van verlichte toetsenborden deze reactie niet goed.
          En ja, ik ben ook heel kritisch bij dergelijke zaken en als het mij niet aanstaat verander ik al snel.
          Waar ik helemaal niet voor te vinden ben is net de rommel van Microsoft op dat niveau ... al kunnen daar blijkbaar ook wel mensen tevreden mee zijn.
          Daar werk ik nu reeds een viertal jaar mee, nog nooit een batterijtje hoeven te vervangen (noch in het toetsenbord, noch in de ontvanger) en ook nog geen enkel ander probleem.
          En het geluid dat de toetsen maken......daar hebben de buren toch nog niet over geklaagd . Ook mijn wederhelft klaagt niet, want PC staat in ons bureel, waar ik meestal alleen zit te photoshoppen.
          Wel bordje zonder verlichting, en dat moet gaan veranderen, maar ik moet oppassen, want ik ben straks weer off topic aan het gaan, dus maar rap stoppen nu .

Comment

pfff waarom moet men toch altijd iets anders naar voor pushen dan het gene dat de ts wilt hebben?
            dat is altijd hetzelfde hier
            vraagt er iemand iets van nikon, dan moet de ts een canon kopen
            vraagt er iemand een windows pc , dan moet die maar een apple kopen
            de topic starter vraagt dus informatie over een rapoo toetsenbord en niet over een logitec toetsenbord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
              pfff waarom moet men toch altijd iets anders naar voor pushen dan het gene dat de ts wilt hebben?
              de topic starter vraagt dus informatie over een rapoo toetsenbord en niet over een logitec toetsenbord
              Hebben wij dan niet het recht in te pikken op een reactie van iemand anders ???
              U verwijst ook naar een apple toetsenbord toch ???? Dat heeft TS ook niet gevraagd.
              Wie daar niet tegen kan blijft hier beter weg uit chit chat .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                Hebben wij dan niet het recht in te pikken op een reactie van iemand anders ???
                U verwijst ook naar een apple toetsenbord toch ???? Dat heeft TS ook niet gevraagd.
                Wie daar niet tegen kan blijft hier beter weg uit chit chat .
                de topic starter haalde zelf dat apple toetsenbord aan, en in zijn eerste post was hij echt duidelijk, geen logitec toetsenbord (ik zelf heb op mijn vaste pc een logitec maar ik push niemand )
                sommige hebben toch echt problemen met het aannemen van iemand anders zijn mening over wat die wilt of niet wilt hebben
                dus duidelijk bij de ts : geen logitec

Comment

Verseg, uitgezonderd gamer toetsenborden heb ik zowat alles gehad van Logitech.
                  Toen die heel dure toetsenborden nieuw waren waren die super, helaas begonnen de toetsen te schragen na een tijdje.
                  Ik heb eens een complete overstap gemaakt van PC met Window$ naar een Apple Pro met hun muis en toetsenbord.
                  Die muis vond ik maar gewoontjes, maar dat toetsenbord vond ik fantastisch.
                  Nu werk op de ene PC met de Microsoft Arc en die is evengoed als het Apple toetsenbord, alleen zijn de toetsen niet zo goed zichtbaar in het duister.
                  Op mijn andere PC gebruik ik het goedkoopste toetsenbord van Logitech, een K360, en geloof het of niet het moet maar weinig onderdoen voor de M ARC.
                  Alleen kreunt die K 360 onder de aanslagen.
                  Mijn muizen zijn al altijd Logitech geweest met één uitzondering een tiental jaar geleden. Ik kocht een Trust...........
                  Tegenwoordig op PC 1 Logitech Performance MX en PC 2 Logitech M 705, super muizen.

Dus content van die Micro$oft Arc maar toch uitkijkend naar een sierlijk toetsenbord met touchpad.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                  Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Wat is er mis mee als anderen dan de TS hun ervaringen delen, dat heeft niets met pushen te maken: zoiets noemen ze een discussie waar anderen hun voordeel mee kunnen doen.
                    Ik lees graag de ervaringen zowel negatieve als positieve van de TS maar ook van hen die er anders overdenken. Mijn huidige verlichte Logitech toetsenbord heb ik indertijd ook gekocht na ervaringen van bezitters gelezen te hebben hier op dit forum.
                    Ik voel me met geen enkel product merkgebonden evenmin dat ik ergens aandeelhouder van ben.

Comment

de topic starter haalde zelf dat apple toetsenbord aan, en in zijn eerste post was hij echt duidelijk, geen logitec toetsenbord (ik zelf heb op mijn vaste pc een logitec maar ik push niemand )
                      sommige hebben toch echt problemen met het aannemen van iemand anders zijn mening over wat die wilt of niet wilt hebben
                      dus duidelijk bij de ts : geen logitec
                      Ik heb de openingspost van de topicstarter een paar keer gelezen, en ik kan niks van Apple vinden....
                      Dus jouw reactie moet dan ook op een andere reactie gevolgd zijn, en niet op de openingspost, net zoals ik reageerde op een andere reactie.
                      We doen dus allebei ongeveer hetzelfde, vandaar dat ik jouw reactie in #20 niet gepast vond.
                      Nu, voor mij spons er over, dit is genoeg off topic geweest.

Comment

in de openingspost staat duidelijk geen logic
                        en ik heb nooit iets aangehaald ivm logic, hoewel ik daar zelf wel mee werk, maar niet iedereen heeft graag oa een trackman/ball of toetsenbord van logic
                        kwestie apple heb ik aangehaald omdat de ts zijn tweede post wel daarover begon, terwijl ikzelf geen apple stuff gebruik
                        maar ik push ook niemand daarin.
                        dus ja , je krijgt geen gelijk van mij op dit punt

Comment

Even over dat touchpad : voor mij is een toetsenbord een toetsenbord. Een toetsenbord waar het numeriek deel een touchpad is, is in mijn ogen geen toetsenbord : ik heb zware twijfels of dat evengoed zal werken als een "echt" numeriek toetsenbord.
                          Het hangt er natuurlijk vanaf hoeveel cijfers je intikt, maar ik weet heel zeker dat ik nooit zou kunnen wennen aan zoiets : een toetsenbord gebruik ik op het gevoel (een verlicht toetsenbord is voor mij dan ook complete onzin : je hebt op de f, J en 5 een lijntje dat je voelt voor de startpositie, en meer heb je niet nodig...).

Nu : iedereen koopt wat hij wil natuurlijk, maar ik zou dat toch eerst eens goed uittesten.

Logitech is jammer genoeg Logitech : ze hebben heel goeie dingen, en ook echte rommel. En ook tussen hun duurdere dingen zit echte rommel (jammer genoeg). Ik kan begrijpen dat de TS met dat merk problemen heeft. Hier is toetsenbord en muis ook Logitech, maar eerlijk gezegd koop ik geen dure dingen meer van dat merk...
                          Die M500 doet het beter dan die G500 gamersmuis en dat "zijwaarts wieletje" zit er evengoed op met zijn nodige instellingen... Als iets van 20€ het beter doet dan eentje van een 60 €... Nu : gelukkig is die G500 al een tijdje niet meer leverbaar (voor zover ik weet)...
                          Groeten,

Polleke

Comment

Pffff ... waarom moet er altijd iemand commentaar geven op andermans reacties?
                            Dat is ook altijd hetzelfde hier.

Niemand pusht hier tot iets, mensen delen enkel hun ervaring.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

Comment

Verseg, uitgezonderd gamer toetsenborden heb ik zowat alles gehad van Logitech.
                              Toen die heel dure toetsenborden nieuw waren waren die super, helaas begonnen de toetsen te schragen na een tijdje.
                              .../...
                              Op mijn andere PC gebruik ik het goedkoopste toetsenbord van Logitech, een K360, en geloof het of niet het moet maar weinig onderdoen voor de M ARC.
                              Alleen kreunt die K 360 onder de aanslagen.
                              Mijn muizen zijn al altijd Logitech geweest met één uitzondering een tiental jaar geleden. Ik kocht een Trust...........
                              Tegenwoordig op PC 1 Logitech Performance MX en PC 2 Logitech M 705, super muizen.
                              Wat muis betreft, ook al lang tevreden van de Performance MX.
                              Wat toetsenbord betreft al een hele tijd een draadloos verlicht toetsenbord, de K800.
                              Ervoor had ik een bedraad Illuminated Keyboard K740, reden tot vervanging is dat mijn kat continu op mijn keyboard springt en zeker wanneer het niet mag.
                              Op Esc drukken tijdens een bewerking, op Enter wanneer je net niet moet bevestigen en nog veel erger, zelfstandig een mail versturen naar een serie mensen met natuurlijk wat onzin in de tekst en één keer erin geslaagd een uninstall te doen van een programma ... toen ik aankwam was hetgeen ik nog net zag passeren "Uninstall complete".
                              Het K800 keyboard biedt het voordeel dat je het kan uitschakelen en lost bovenstaand probleem op.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Pffff ... waarom moet er altijd iemand commentaar geven op andermans reacties?
                                Dat is ook altijd hetzelfde hier.

Niemand pusht hier tot iets, mensen delen enkel hun ervaring.
                                pfff de grootste pusher en enkel eigen mening telt van het forum antwoord ook eens se

Comment

Working...
                                X