Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Traag internetbrowsen.. na laatste Win updates?

Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    Dus.... wil dat zeggen dat je nog steeds foto's bekijkt met een browser (IE11) die geen kleurprofielen ondersteund ;-)

grts
    Sieg
    Voordat ik antwoorde, even voor alle zekerheid één van mijn foto's geopend in IE11, Firefox 31, Chrome 36 en Safari 5.1.7, en die zien er in alle versies identiek uit. Ik zie dus niet dadelijk waarom IE11 dan een probleem zou zijn.

Geopend van op mijn website, voor alle duidelijkheid. Die foto's zijn allemaal geëxporteerd in sRGB en geüpload naar de website.

UPDATE: En blijkbaar ondersteund IE11 wel kleurenprofielen. Dat kan je testen op deze pagina: http://petapixel.com/2012/06/25/is-y...color-managed/. Bij mij is de auto dus niet paars maar geel.

UPDATE 2: Ik moest al terug gaan naar een Windows XP installatie om in IE8 een paarse auto te zien. Windows Vista met IE9 liet de auto dus ook al in de juiste kleur geel zien. Dus, vanaf versie 9 ondersteund Internet Explorer dus wel kleurprofielen. Het is maar dat je het weet. (Gelukkig heb ik die oude versies nog draaien in een virtual box, zo kan ik kijken welke browsers mijn websites nog ondersteunen. IE8 wordt door mijn website enkel nog ondersteund door een Google plugin te gebruiken in IE8. )

UPDATE 3: Dit is de laatste update. Op deze pagina kun je zien welke ICC versies je browser ondersteund: http://ie.microsoft.com/testdrive/gr...s/default.html. Volgens mijn test, is enkel IE11 en Safari die versie 2 en 4 ondersteunen. Firefox en Chrome ondersteunen enkel versie 2.
    Last edited by Rudy Mas; 28 juli 2014, 00:02.
    Mvg,
    Rudy Mas
    Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

Comment

IK heb nagenoeg hetzelfde probleem gehad en na veel en lang zoeken het volgnede gedaan.
      1) Nadien een volledige clean met ccleaner zoals hierboven werd aangehaald, maar dan wel zo dat alle internetsporen compleet gewist worden , ook paswoorden ....
      2) Internet explorer als standaard-browser aangeduid.
      3) Chrome compleet verwijderd met in begrip een harde scan zodat alle registervewijzingen van chrome weg waren (ioBit-Uninstaller) en een complete scan op registerfouten ...
      4) PC heropgestart en opnieuw een ccleaner en jawel hoor hij vond nog enkele registerfouten ...
      5) mBAM laten lopen na eerst een volledige update van de databank te laten hebben opgehaald ....
      6) ADWcleaner opgehaald en uitgevoerd, alle mogelijk opties daar. Die heeft de serach van de internet explorer gewist en nog een instelling
      7) Chrome opnieuw geïnstalleerd
      8) Problemen zijn blijkbaar verdwenen enstart Chrome opnieuw snel op ...

ADWclener is freeware en kijkt naar die rommel die je machine doorkijken naar je surfgedrag en nog andere leuke ongewesnte dingen doet. Het verwijdert ze dan.
      Is heel doeltreffend en je krijgt steevast een resume van de ondernomen stappen.

Ik maak een connectie met de google-account om de oude instellingen terug te zetten (enkel bookmarks) en dan koppel ik die weer af. Die koppeling, indien ze open staat, kost ook tijd

Nadat ik een soft (Irfan ) had geïnstalleerd wist het een link te vinden in een search van Chrome ... Chrome terug traag en heeft die verwijderd en alles liep opnieuw op de snelle sporen.
      Ik had toelating gegeven on de google-toolbar toe te voegen en daar zat blijkbaar rommel aan vast. ADWcleaner heeft die verwijderd en de nodige kuis gedaan. Chrome terug stabiel.

Ik laat nooit meer bijkomende installaties toe dan diegene die ik echt wil.

Enfin, ik zou mijn workflow toch eens proberen bij problemen met plots veranderde snelheden.
      PS. Alhoewel EI vaak verguisd, begin ik er toch weer sympatie voor te vinden.
      yelotv/be bv draait vlekkeloos, snel en foutloos op EI, in Chrome niets dan problemen...
      En ik heb er nog zo verschillende vooral indien javascipts en applets vaak gebruikt worden. Mijn insulinepomp kan ik via een applet inlezen en doorsturen naar het uZ. Foutloos in EI, met Chrome niets dan rommel en time-out en fouten ...
      Firefox dan weer is wel correct in afspelen en verwerken.
      https://www.fotospotter.be
      Je suis content d’être heureux

Comment

Dank voor de reacties. Amai dat wordt hier wel nogal technisch

Ik ga Malwarebytes downloaden en laten lopen en dan Ccleaner, eventueel nadien nog modem resetten.
        Ccleaner heb ik nog nooit gebruikt. Ik vond hier een draadje over en dat lijkt mij nog niet zo simpel qua instellingen en zo ... en aangezien toch wel een beetje een leek ben in al die dingen,
        Bestaat er ergens een goede handleiding van ?

Na wat googlen vond ik ook nog dit advies: via Google instellingen / geavanceerde instellingen / Netwerk / Proxyinstellingen wijzigen / en bij LAN settings : in de box "Automatic configuration" uitvinken van "Automatically detect settings"
        ...er staat daar wel een waarschuwing bij. https://support.google.com/chrome/answer/106010?hl=nl ??
        Kan ik hiermee misdoen en het eventueel probleemloos terugzetten?

(PS: Intussen nog getest: IE opent ook traag (homepage is daar ook google.be), echter, als ik de homepage daar wijzig naar iets anders, en afsluit, opent IE nadien snel. Nochthans staan LAN settings daar ook op Automatically detect settings.)

Oh ja, ik gebruik geen wifi, dus wired... en dus geldt de opmerking (modem op ander kanaal laten zetten dr Telenet) van alex606 (waarvoor ook dank) hier niet veronderstel ik. PC zou voldoende beveiligd moeten zijn: Symantec programma dat zowel firewall, antivirus en spyware protectie biedt, alsook proactieve "threat protection" en "network threat protection" met dagelijks updates.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          IK heb nagenoeg hetzelfde probleem gehad en na veel en lang zoeken het volgende gedaan.
          1) ....
          Amai een hele boterham... heb dit gelezen na mijn laatste bericht.

Comment

Die rommel die meegeïnstalleerd wordt met andere programma's die je wel wil, wordt de laatste tijd wel steeds erger. Het gaat dan over toolbars voor je browser, zogezegde scanprogramma's om problemen op te lossen (die veel meer problemen opleveren dan iets anders), enz.
            Zelfs als je je java wil updates komen ze met zo'n conduitrommel af...
            Is behoorlijk hatelijk aan het worden. Je kan ze gelukkig wel makkelijk de-installeren, maar het is triestig dat ze op zo'n manier hun sofware (die meestal nergens op trekt en de boel vertraagt) "promoten".

Bij installaties altijd goed kijken welke vinkjes je meestal moet afvinken is toch behoorlijk belangrijk. Zomaar op enter motten is meestal niet de goeie methode...
            Groeten,

Polleke

Comment

Is er een methode om de oorzaak van een nukkige IE op te sporen?
              Ik zit met een soortgelijk probleem, sinds enkele weken bevriest de browser even, de computer gaat ratelen en als het geratel over is ontdooit de browser weer.
              Enkele weken geleden heb ik een reeks Windows-updates geïnstalleerd maar ook de flashplayer ge-updated.
              Toch durf ik niet met zekerheid te zeggen of de problemen direct daarna begonnen.
              Bestaat er een diagnostic tool of kun je ergens logfiles lezen om de oorzaak te vinden.
              Om op basis van wat giswerk maar wat te proberen in de hoop dat het probleem verdwijnt lijkt me geen handige manier.

Comment

just try:
                1) ccleaner
                2) mbam
                3) ccleaner
                4) adwclean
                5) mbam

Uw EI is belast met rommel, ook al heb je die vaak zelfs niet gewild of geweten ...

Bij mbam ook eens een systeemscan vragen en niet enkel de snelle scan ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                  Die rommel die meegeïnstalleerd wordt met andere programma's die je wel wil, wordt de laatste tijd wel steeds erger. Het gaat dan over toolbars voor je browser, zogezegde scanprogramma's om problemen op te lossen (die veel meer problemen opleveren dan iets anders), enz.

Bij installaties altijd goed kijken welke vinkjes je meestal moet afvinken is toch behoorlijk belangrijk. Zomaar op enter motten is meestal niet de goeie methode...
                  De laatste zin zegt het allemaal. Je hoeft niet zo nodig alle "next" knoppen aan te klikken op 5 seconden. Bij Java kan je zelfs beter niet de standaard optie aanvaarden en gewoon de file downloaden die je nodig hebt uit de lijst met ALLE versies. Acrobat reader heeft standaard McAfee rommel aangevinkt en zo gaat het met zowat alle software tegenwoordig. Eerst lezen, nadenken en daarna klikken (of niet). Het beste antivirusmiddel zit nog steeds op de stoel voor het scherm.
                  En zeker niet nalaten om een programma NIET te installeren als de voorwaarden je niet aan staan. (vooral bij apps die je contacten, SIMkaart enz willen lezen).
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    De laatste zin zegt het allemaal. Je hoeft niet zo nodig alle "next" knoppen aan te klikken op 5 seconden. Bij Java kan je zelfs beter niet de standaard optie aanvaarden en gewoon de file downloaden die je nodig hebt uit de lijst met ALLE versies. Acrobat reader heeft standaard McAfee rommel aangevinkt en zo gaat het met zowat alle software tegenwoordig. Eerst lezen, nadenken en daarna klikken (of niet). Het beste antivirusmiddel zit nog steeds op de stoel voor het scherm.
                    En zeker niet nalaten om een programma NIET te installeren als de voorwaarden je niet aan staan. (vooral bij apps die je contacten, SIMkaart enz willen lezen).
                    Klopt volledig, maar soms zit het geheel zo geniaal in elkaar dat je al zeven keer moeten slikken, nadenken, herbeginnen alvorens je snapt dat je bezig bent met rommel in huis te halen.
                    Erger nog, men komt nu ook aan het punt dat men je verplicht die ellende erbij te nemen wil je de bedoelde software installeren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                      Erger nog, men komt nu ook aan het punt dat men je verplicht die ellende erbij te nemen wil je de bedoelde software installeren.
                      Op dat ogenblik moet je voet bij stuk houden en de software niet installeren. Voor mijn Android tablet deed ik dat al enkele keren, op de PC nog niet. Zijn de voorwaarden onaanvaardbaar dan zoek ik een alternatief.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

Comment

Probeer eerst dit eens ...

Internet Explorer zonder invoegtoepassingen

•Start > Uitvoeren en typ: "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff
                        •Druk op Enter
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Probeer eerst dit eens ...

Internet Explorer zonder invoegtoepassingen

•Start > Uitvoeren en typ: "%ProgramFiles%\Internet Explorer\iexplore.exe" -extoff
                          •Druk op Enter
                          Enorm bedankt, dit heeft me op de goede weg geholpen.
                          Na wat experimenteren heb ik ontdekt dat het met de plugin 'Shockwave Flash Object' te maken heeft.
                          Nu kan ik gericht naar een oplossing zoeken, dat scheelt een hoop tijd en ergernis.
                          Zelf denk ik aan een oudere versie van de flashplayer installeren (als dat nog kan)
                          Als iemand een andere of betere oplossing heeft verneem ik dat graag.

Comment

Working...
                          X