Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zonnepanelen nu nog ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Zonnepanelen nu nog ?

    Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Hangt er vanaf hoe je het bekijkt natuurlijk.

    Iemand die 10 euro op zak heeft zal zoiets zeggen. Iemand die een budget vrij heeft om een dak vol te leggen met zonnepanelen, heeft relatief gesproken al wat meer geld.
    Niemand verplicht je om er 10 000 euro in te steken, dat kan met 200 euro ook hé.
    met zonnepanelen ben je zeker van je opbrengst
    de beurs dat is een heel ander verhaal, ik heb genoeg kameraden die daar toch ook wel wat geld mee kwijt geraakt zijn.
    Idem met die zogenaamde fondsen wat in feite ook beleggen(spelen) op de beurs is
    sommige hebben daar wat mee verdient maar blijlange niet iedereen.
    dus ....

    Comment


    • #47
      Re: Zonnepanelen nu nog ?

      Ik denk dat je een goede beslissing genomen hebt door ze te leggen.

      Mijn panelen liggen er nu 4 jaar op, en zijn terugbetaald. Ik geef grif toe dat ze toen dik overgesubsidieerd werden, en zou het niet onlogisch vinden om een netvergoeding te betalen die redelijk is.
      Normaal zou ik mijn hele verbruik kunnen dekken, maar vanaf volgend jaar zal ik wel terug iets mogen betalen gezien we voor 6 personen gratis stroom kregen, en die gaan ze afschaffen.

      Comment


      • #48
        Re: Zonnepanelen nu nog ?

        Ik wil volgend jaar zonnepanelen leggen voor mijn warmtepompen, aangevuld met een kleine windmolen... Oh ja, windmolens zijn niet toegestaan... Daar gaat mijn milieuvriendelijke gedachte. Mijn huis zou bijna volledig zelfvoorzienend kunnen zijn. Enkel het beetje stadswater dat ik gebruik kan ik niet in voorzien.
        Moest de regering kleine windmolens toelaten (die reeds bestaan en tot 3KWh opleveren), dan zouden ze in de winter en 's nachts ook meer elektriciteit ter beschikking hebben. Enigste voorwaarde is wind. Toevallig wonen we in een land waar het toch vrij veel waait .
        Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

        Comment


        • #49
          Re: Zonnepanelen nu nog ?

          Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
          dat ik moet betalen voor een energiecentrale, autowegen, trein of ik er nu op rijd of niet kan ik wel volgen dat ik daar in mee draag voor allen, daar kan ik gebruik van maken
          maar dat ik moet mee betalen omdat mijn buren zonnepanelen hebben waar ik niks aan heb of kan gebruik van maken.
          ben nog van den oude generatie zal daarmee zijn.

          grts
          Als jouw buren een teveel aan electriciteit produceren dan gebruik jij hun teveel groene stroom zonder een investering .
          Ben ook al een oude generatie (60+) Belgie is verplicht om een hoeveelheid groene stroom te produceren , dus ofwel certificaten leveren of een boete betalen waar elke belastingbetaler voor opdraaid.

          Comment


          • #50
            Re: Zonnepanelen nu nog ?

            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
            Duidelijke politieke strekking.
            Vind jij dat? Je zou wel eens mis kunnen zijn.
            Wat mij stoorde is dat jij Van Rossem er bij haalt. Iemand die nog niets heeft bijgebracht aan de gemeenschap en nu leeft op de kap van de gemeenschap.
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #51
              Re: Zonnepanelen nu nog ?

              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
              Akkoord.., alles hangt natuurlijk af van het moment waarop je ingestapt bent.
              Klopt niet helemaal mijn eerste installatie is van ik dacht 2008 of 2009 4,8Kwp en de prijs was goedkoop voor die tijd 27000 euro , was en is voor mij nog altijd veel geld.
              mijn 2de installatie is van 2012 en is 3,04Kwp en kostte iets meer dan 6000 euro bij zelfde leverancier.

              Comment


              • #52
                Re: Zonnepanelen nu nog ?

                Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                Klopt niet helemaal mijn eerste installatie is van ik dacht 2008 of 2009 4,8Kwp en de prijs was goedkoop voor die tijd 27000 euro , was en is voor mij nog altijd veel geld.
                mijn 2de installatie is van 2012 en is 3,04Kwp en kostte iets meer dan 6000 euro bij zelfde leverancier.
                Ja, dan zal dat weeral het nadeel zijn van bij de eersten te zijn zeker, zoals bij zoveel hé..
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #53
                  Re: Zonnepanelen nu nog ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door COBRASoft Bekijk bericht
                  Ik wil volgend jaar zonnepanelen leggen voor mijn warmtepompen, aangevuld met een kleine windmolen... Oh ja, windmolens zijn niet toegestaan... Daar gaat mijn milieuvriendelijke gedachte. Mijn huis zou bijna volledig zelfvoorzienend kunnen zijn. Enkel het beetje stadswater dat ik gebruik kan ik niet in voorzien.
                  Moest de regering kleine windmolens toelaten (die reeds bestaan en tot 3KWh opleveren), dan zouden ze in de winter en 's nachts ook meer elektriciteit ter beschikking hebben. Enigste voorwaarde is wind. Toevallig wonen we in een land waar het toch vrij veel waait .
                  je moet eerst eens de wetgeving degelijk nagaan voordat je er wat van post
                  Kleine en middelgrote windturbine's zijn wel toegestaan mits goedkeuring door het gemeentebestuur.
                  Dit vooral in agrarische gebieden en bedrijfsterreinen
                  maar echt rendabel zijn deze niet in 80% voor België


                  Last edited by gert007; 24 juli 2014, 21:10.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Zonnepanelen nu nog ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    je moet eerst eens de wetgeving degelijk nagaan voordat je er wat van post
                    Kleine en middelgrote windturbine's zijn wel toegestaan mits goedkeuring door het gemeentebestuur.
                    Dit vooral in agrarische gebieden en bedrijfsterreinen
                    maar echt rendabel zijn deze niet in 80% voor België


                    http://www.ode.be/images/windenergie..._200901_ro.pdf
                    Wetgeving ja, maar hoeveel vergunningen zijn er daadwerkelijk al afgeleverd ?
                    Ik denk heel weinig...
                    Minder glas dan vroeger, maar beter.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Zonnepanelen nu nog ?

                      Mijn gemeente is er alvast niet voor te vinden...
                      Mag ik dit dan posten?
                      Canon 5D Mark III | Canon 16-35mm f/2.8 L I | Canon 24-70mm f/2.8 L II | Sigma 50mm f/1.4 ART | Canon 100mm f/2.8 L MACRO IS | Canon 70-200mm f/2.8 L IS II | Canon 2x Extender III | Kenko 1.4 Extender

                      Comment


                      • #56
                        Re: Zonnepanelen nu nog ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Wetgeving ja, maar hoeveel vergunningen zijn er daadwerkelijk al afgeleverd ?
                        Ik denk heel weinig...
                        Ik weet er één staan en er moet al veel wind zijn wil deze draaien , ik dacht dat hij ongeveer 15m hoog is.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Zonnepanelen nu nog ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                          Ik weet er één staan en er moet al veel wind zijn wil deze draaien , ik dacht dat hij ongeveer 15m hoog is.
                          Energie door wind heeft natuurlijk het dag en nacht voordeel, maar is er iemand die weet, naast vergunningen en zo, hoeveel lawaai die dingen maken, want ze draaien ook 's nachts hé !!!!
                          En zonnepanelen zijn nu ook niet bepaald sierlijk te noemen, maar zie je al bij elke woning een windmolen staan, dat zou "mooi" worden

                          Comment


                          • #58
                            Re: Zonnepanelen nu nog ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Energie door wind heeft natuurlijk het dag en nacht voordeel, maar is er iemand die weet, naast vergunningen en zo, hoeveel lawaai die dingen maken, want ze draaien ook 's nachts hé !!!!
                            En zonnepanelen zijn nu ook niet bepaald sierlijk te noemen, maar zie je al bij elke woning een windmolen staan, dat zou "mooi" worden
                            Waar is de tijd van antennes op het dak, was mijn inziens lelijker dan zonnepanelen maar niemand klaagde erover.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Zonnepanelen nu nog ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                              Energie door wind heeft natuurlijk het dag en nacht voordeel, maar is er iemand die weet, naast vergunningen en zo, hoeveel lawaai die dingen maken, want ze draaien ook 's nachts hé !!!!
                              En zonnepanelen zijn nu ook niet bepaald sierlijk te noemen, maar zie je al bij elke woning een windmolen staan, dat zou "mooi" worden
                              Boh, ik durf je tegenspreken hoor...
                              Zonnepaneel prijzen per m2 en het berekenen en vergelijken van de kosten van zonnepanelen (incl plaatsen). Prijstabel sets van meest voorkomende daken!


                              das verdorie properder als een gemiddeld dak in Vlaanderen
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Zonnepanelen nu nog ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                                Boh, ik durf je tegenspreken hoor...
                                Zonnepaneel prijzen per m2 en het berekenen en vergelijken van de kosten van zonnepanelen (incl plaatsen). Prijstabel sets van meest voorkomende daken!


                                das verdorie properder als een gemiddeld dak in Vlaanderen
                                Prachtig, maar ik durf aan de prijs niet denken .
                                Je moet anders redeneren, je zit zelf niet naar je dak te kijken....het zijn je buren en je bouwt toch geen huis dat mooi moet zijn voor de buren .

                                Comment

                                Working...
                                X