Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Postbode en brievenbus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Postbode en brievenbus

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Universitairen die post gaan bedelen?
    Is daar iets verkeerd aan?
    Toch liever een universitaire die de post bedeelt dan aan de dop te staan en op de kosten van de gemeenschap te leven.
    Kan ook zijn dat iemand door omstandigheden zijn vak nooit meer kan/mag uitoefenen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Postbode en brievenbus

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Is daar iets verkeerd aan?
      Toch liever een universitaire die de post bedeelt dan aan de dop te staan en op de kosten van de gemeenschap te leven.
      Kan ook zijn dat iemand door omstandigheden zijn vak nooit meer kan/mag uitoefenen.

      Toch wel.
      Ofwel hebben we te weinig postbodes ofwel hebben we teveel hooggeschoolden
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #33
        Re: Postbode en brievenbus

        Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
        Maakt niet uit wat je verdiend ...je doet je werkt gewoon goed en gaat netjes met de spullen om. Ik zou het niet op prijs stellen als ik bijv. een overlijdensbericht helemaal verfrommeld door de brievenbus geduwd krijg. Zo kun je voor elk beroep wel iets verzinnen om er met de pet naar te gooien....
        That's my point !
        Canon-man. Concerten en natuur.
        Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

        Comment


        • #34
          Re: Postbode en brievenbus

          You pay peanuts, you get monkeys.

          That is my point.

          Comment


          • #35
            Re: Postbode en brievenbus

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Is daar iets verkeerd aan?
            Toch liever een universitaire die de post bedeelt dan aan de dop te staan en op de kosten van de gemeenschap te leven.
            Kan ook zijn dat iemand door omstandigheden zijn vak nooit meer kan/mag uitoefenen.
            Dat er door academici niet gesjoemeld zou worden? En als postbode zouden ze dan ineens alles correct doen?
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • #36
              Re: Postbode en brievenbus

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Is daar iets verkeerd aan?
              Toch liever een universitaire die de post bedeelt dan aan de dop te staan en op de kosten van de gemeenschap te leven.
              Kan ook zijn dat iemand door omstandigheden zijn vak nooit meer kan/mag uitoefenen.
              IMHO maakt de achtergrond van opleiding in deze (en in andere) totaal niet uit. Als men "geschikt" bevonden wordt voor een job dan moet men die naar best vermogen uitvoeren. Gebeurt dat niet dan was je aanvankelijk al niet geschikt, of waren de selectiecriteria niet goed of veegt ge er uw g@ aan, of elke combi van deze. men zou kunnen argumenteren dat een "hoger opgeleide" een beter inschattingsvermogen zou hebben voor het werk, maar ik heb daar toch mijn bedenkingen bij

              Comment


              • #37
                Re: Postbode en brievenbus

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Is daar iets verkeerd aan?
                Toch liever een universitaire die de post bedeelt dan aan de dop te staan en op de kosten van de gemeenschap te leven.
                Kan ook zijn dat iemand door omstandigheden zijn vak nooit meer kan/mag uitoefenen.
                Als dat dan maar tijdelijk is want die dure studie is toch ook door de gemeenschap betaald, althans in Nederland.
                Daar willen we als gemeenschap dan wel een beetje rendement uit, het is kapitaalvernietiging om zo iemand postbode te laten zijn.
                (Ik moet bekennen dat kapitaalvernietiging inderdaad geen onbekend verschijnsel is in ons land)
                Daarbij dacht ik dat onderpresteren net zo als overpresteren stressvol is en dus schadelijk voor de mens.

                Comment


                • #38
                  Re: Postbode en brievenbus

                  en ondertussen is men weeral maar eens serieus off topic bezig
                  de ts antwoord al een tijdje niet meer op dit topic enzo....

                  Comment


                  • #39
                    Re: Postbode en brievenbus

                    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    en ondertussen is men weeral maar eens serieus off topic bezig
                    de ts antwoord al een tijdje niet meer op dit topic enzo....

                    Het is hier dan ook chit chat en geen vergadering ofzo.
                    Als je op een fuif bent en het gespreksonderwerp verandert af en toe wordt je toch ook niet teleurgesteld mag ik hopen.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Postbode en brievenbus

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Het is hier dan ook chit chat en geen vergadering ofzo.
                      Als je op een fuif bent en het gespreksonderwerp verandert af en toe wordt je toch ook niet teleurgesteld mag ik hopen.
                      dit is inderdaad chit chat en niet een vergadering (waar men nog meer van onderwerp verandert dan hier men zijn momenten, zeker in de politiek )
                      maar op van de hak op de tak te springen dat is ook niet nodig, dan kan je beter een nieuw topic opstarten
                      we zitten hier niet op een fuif ter info en meestal kan je daar niet echt een goed gesprek opstarten wegens noga veel geluid
                      hopelijk ben jij niet teleur gesteld daarin

                      Comment


                      • #41
                        Re: Postbode en brievenbus

                        Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                        we zitten hier niet op een fuif ter info en meestal kan je daar niet echt een goed gesprek opstarten wegens noga veel geluid
                        Als het te luid gaat op het forum, praat je gewoon in caps

                        Comment


                        • #42
                          Re: Postbode en brievenbus

                          Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                          Als dat dan maar tijdelijk is want die dure studie is toch ook door de gemeenschap betaald, althans in Nederland.
                          Daar willen we als gemeenschap dan wel een beetje rendement uit, het is kapitaalvernietiging om zo iemand postbode te laten zijn.
                          Bon, de helft van de universitairen volgt een richting dat mama of papa opgelegd heeft en waar kindlief geen al te grote keuze in mogen maken heeft en waar kindlief niet aan de oorzaak ligt van die hoge studiekosten.
                          Moet kindlief dan levenslang een job uitvoeren dat hij niet wil doen?
                          En voor andere jobs heeft hij ook niet gestudeerd.
                          Wat moet een postbode vooral kunnen? Inderdaad goed kunnen marcheren, met de fiets of brommer rijden en in het beste geval met een auto.
                          Voor de rest de adressen kunnen lezen en in de juiste bus steken.
                          Als men postbodes wil aanwerven die daarvoor gestudeerd hebben, dan kan men 12-jarigen aannemen want die kunnen al cijferkes en straatnamen lezen ... te voet de ronde doen zou ook lukken.
                          Is dan elke postbode verloren geld want ze zijn allemaal langer naar school geweest dan dit.
                          Ik ken mensen die hoge universitaire studies gedaan hebben, even volgens hun diploma gewerkt hebben maar het direct beu waren en tegen de zin naar hun werk gingen ... nu zijn ze treinbestuurder, postbode of lopen ze achter de vuilkar maar ze zijn gelukkig.
                          Heel moeilijk om in andermans plaats te kiezen wat ze de rest van hun leven aangenaam moeten vinden ... als iemand zich goed voelt met zijn job, dat is het voornaamste.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Postbode en brievenbus

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Bon, de helft van de universitairen volgt een richting dat mama of papa opgelegd heeft en waar kindlief geen al te grote keuze in mogen maken heeft en waar kindlief niet aan de oorzaak ligt van die hoge studiekosten.
                            Moet kindlief dan levenslang een job uitvoeren dat hij niet wil doen?
                            En voor andere jobs heeft hij ook niet gestudeerd.
                            Wat moet een postbode vooral kunnen? Inderdaad goed kunnen marcheren, met de fiets of brommer rijden en in het beste geval met een auto.
                            Voor de rest de adressen kunnen lezen en in de juiste bus steken.
                            Als men postbodes wil aanwerven die daarvoor gestudeerd hebben, dan kan men 12-jarigen aannemen want die kunnen al cijferkes en straatnamen lezen ... te voet de ronde doen zou ook lukken.
                            Is dan elke postbode verloren geld want ze zijn allemaal langer naar school geweest dan dit.
                            Ik ken mensen die hoge universitaire studies gedaan hebben, even volgens hun diploma gewerkt hebben maar het direct beu waren en tegen de zin naar hun werk gingen ... nu zijn ze treinbestuurder, postbode of lopen ze achter de vuilkar maar ze zijn gelukkig.
                            Heel moeilijk om in andermans plaats te kiezen wat ze de rest van hun leven aangenaam moeten vinden ... als iemand zich goed voelt met zijn job, dat is het voornaamste.
                            So true.

                            En omgekeerd ook. Er zijn mensen zonder diploma, maar die zichzelf opwerken via zelfstudie en praktijkervaring. En als zij voor een hogere job solliciteren komen ze vaak niet in aanmerking omdat ze het officiële diploma niet hebben (zeker bij overheidsinstanties). Ook al zijn ze vaak meer geïnteresseerd in de materie of gemotiveerder dan anderen.


                            Wat die postbodes betreft, hoofdrekenen is ook een must. Heb die examens eens meegedaan 10 jaar terug, en heel wat (praktische) rekensommen te maken. Vb: je komt aan een huis waar een madammeke 13 postzegels van € 0,42 wil kopen, ze geeft je 8 euro, hoeveel geef jij terug?
                            En een auto of rijbewijs is vaak ook een must. Want als ze toevallig geen vrije plaats hebben in de buurt waar jij woont of wil werken, maar vb wel een postbode nodig 50km verder, dan moet je je natuurlijk wel tot daar kunnen begeven. Een werkzoekende zal niet wachten tot er een postbode uit zijn gemeente met pensioen is en hij de plaats kan invullen, moet het net lukken dat er dan nog iemand voor hem staat op de wachtlijst.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Postbode en brievenbus

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              En een auto of rijbewijs is vaak ook een must. Want als ze toevallig geen vrije plaats hebben in de buurt waar jij woont of wil werken, maar vb wel een postbode nodig 50km verder, dan moet je je natuurlijk wel tot daar kunnen begeven.
                              De pastoor en winkelbediende moet dan ook een rijbewijs hebben, net als de dopper want om zich aan te bieden moet hij zich soms verplaatsen waar geen bus of trein rijdt.
                              Maar er zijn evenveel hooggeleerden die een dikke auto staan hebben en toch met het openbaar vervoer gaan omdat het voor hun handiger is een dutje te doen in de trein.
                              Wie echt wil werken, die zal wel werk vinden en ook op 50 km zonder rijbewijs.

                              Ik werk al bijna 30 jaar en heb ook al wat bedrijven achter de rug gehad ... nog nooit mijn diploma moeten laten zien bij een aanwerving en nog nooit gevraagd geweest of ik een rijbewijs heb, niettegenstaande dat ik al redelijk wat bedrijfswagens gehad heb.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Postbode en brievenbus

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                De pastoor en winkelbediende moet dan ook een rijbewijs hebben, net als de dopper want om zich aan te bieden moet hij zich soms verplaatsen waar geen bus of trein rijdt.
                                Maar er zijn evenveel hooggeleerden die een dikke auto staan hebben en toch met het openbaar vervoer gaan omdat het voor hun handiger is een dutje te doen in de trein.
                                Wie echt wil werken, die zal wel werk vinden en ook op 50 km zonder rijbewijs.

                                Ik werk al bijna 30 jaar en heb ook al wat bedrijven achter de rug gehad ... nog nooit mijn diploma moeten laten zien bij een aanwerving en nog nooit gevraagd geweest of ik een rijbewijs heb, niettegenstaande dat ik al redelijk wat bedrijfswagens gehad heb.
                                Hier bij de 6 sollicitaties die ik in de laatste 7 jaar gedaan heb al elke keer mijn diploma + rijbewijzen moeten tonen...
                                wanneer was je laatste sollicitatie? Ik vermoed al even geleden, en dat ze er nu al wat meer belang aan hechten?
                                Of dat ze bij een "ouder" persoon, meer terugvallen op ervaring, en bij jongere op diploma?
                                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                                Comment

                                Working...
                                X