Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Postbode en brievenbus

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Postbode en brievenbus

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wie echt wil werken, die zal wel werk vinden en ook op 50 km zonder rijbewijs.
    Da's wel waar, dat hoeft niet noodzakelijk met de wagen.
    Het verste dat ik gewerkt heb, was 40km in vogelvlucht. Met de wagen zou dat 62km zijn omdat je de ring rond moet. Met de trein binnendoor wellicht een 50km.
    Door de treinverbinding was ik er elke dag een half uur te vroeg, en 's avonds had ik ook nog een half uurtje om in 't stad te kuieren voor ik de trein nam.
    Ik zat er niet echt mee, mijn bedoeling was om op termijn iets in de buurt te huren, op een straat ervan, er waren genoeg betaalbare studiootjes, dan zou ik meteen op 't werk toekomen nadat ik uit bed gerold was, bij wijze van spreken.
    Zo heb ik ooit naar een job gesolliciteerd aan de andere kant van 't land, enfin, 70km verderop, en daar had ik ook de bedoeling om er meteen iets te huren als ik aangenomen was.
    Moest ik daarom een rijbewijs hebben, omdat ik er met openbaar vervoer kon geraken of in de buurt kon gaan wonen? Bijlange niet
    Maar een postbode die ergens om 5u 's ochtends moet zijn, heeft vaak nog geen openbaar vervoer, vandaar.
    Last edited by anonymous; 23 juli 2014, 10:38.

    Comment


    • #47
      Re: Postbode en brievenbus

      Met een simpel B2 diploma het tot een kaderfunctie brengen, daarvoor moet je bekwaamheid kunnen bewijzen.

      Maar het omgekeerde heb ik zelf veel te veel zien gebeuren, jongens of meisjes van 24 jaar, die vijf talen spraken,
      en theoretisch heel slim en knap waren, trokken bij ons binnen (als voorlopige job) en omdat de wetgever zegt,
      dat je de eerste 6 maanden geen recht op uitkering hebt.
      Wat was het resultaat, sommige van die mensen bleven jaren hangen met contracten, en verdienden er in veel gevallen
      méér dan in hun eigen (bedoelde) richting, resultaat, solliciteren wordt hoe langer hoe moeilijker, want er wordt "ervaring" gewenst.

      Comment

      Working...
      X