Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Willen Fransen de toeristen buiten ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

    Oorspronkelijk geplaatst door Tink Bekijk bericht
    ik veronderstel dat het wel een zeer, zeer prematuur kindje geweest zal zijn, maar vier maanden, is toch net iets overdreven (en onmogelijk) kort. Met vier maanden, heb je het dan over een zwangerschap van 16 tot 20 weken? Of hoe moet ik dat interpreteren?
    Ik begin stilaan te twijfelen, of ze nu 4 maand te vroeg bevallen is, of toen ze 4 maanden zwanger was. Het was in elk geval veel te prematuur. An sich doet het er nu niet meer toe of het een week of twee scheelde of niet, de geboorte heeft intussen al plaatsgevonden, het is al 4 jaar geleden.
    In elk geval was het medisch gezien onverantwoord. Anderzijds kan ik me niet inbeelden dat men de beslissing aan de ouders zouden overgelaten hebben die er op dat moment wellicht emotioneel niet toe in staat waren.
    Last edited by anonymous; 5 juli 2014, 15:20.

    Comment


    • #92
      Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Vertel anders eens over je top 10 van favoriete plaatsen in Frankrijk.
      Ik ga het eenvoudig houden, ik heb geen top 10, maar wanneer ik al onze Frankrijkreizen bekijk zie ik nu dat Normandië en Bretagne het hoogst scoren.
      Ziehier de volledig lijst. Enkel de verblijven vanaf één week geteld.
      Een paar citytrips naar Parijs en ontelbare daguitstappen naar de opaalkust, Franse Ardennen, buurt Saint-Omer, Amiens....enz tel ik niet mee.

      Pyrénées-Orientales - regio Languedoc-Roussillon 2 – Le Barcares 2 x
      (echte strandvakanties waarvoor niemand mij nog kan overtuigen, het zal dus bij deze twee blijven).

      Normandie – Le Calvados 1 x
      Normandie – Seine Maritime – Haute Normandie 3 x
      Normandie – Manche – Basse Normandie 2 x

      Pyrénées – Aude regio Languedoc-Roussillon - Quillan 1 x

      Verdon 1 x

      Tarn 1 x

      Ardeche 1 x

      Elzas (7 daagse rondreis) 1 x

      Bretagne – Cote Armor 1 x
      Bretagne – Golf de Morbihan 1 x
      Bretagne – Finistère 1 x

      Dordogne 1 x

      Jura 1 x

      Haute-Savoie - regio Rhône-Alpes 2 x

      Picardie - Baai Somme 4 x

      Auvergne 1 x

      Cantal 1 x

      Vercors 1 x

      Doubs 1 x

      Corsica 2 x

      Het zijn er zelfs meer dan ik dacht, ik of liever wij moeten dus wel een beetje verliefd zijn op Frankrijk.
      Ik hoop dat ze ons niet gaan teleurstellen met hun taxverhogingen (volgens marie-anne is nog maar een voorstel.......er is dus nog hoop).

      Groetjes

      Comment


      • #93
        Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

        Oorspronkelijk geplaatst door StevenVH Bekijk bericht
        Maar we zijn inderdaad een beetje aan het afdwalen, het ging over toeristenbelasting in Frankrijk en België dat een apenland is.

        Ben eens benieuwd welk land kirsten goed vind en waar ze naartoe wil emigreren.
        Dat zullen jullie ten gepaste tijde wel te weten komen; ik ga nu niet van de daken roepen dat ik naar land X of Y verhuis alvorens alles definitief geregeld is.
        Zou voor mezelf een zeer dikke tegenvaller zijn en voor jullie ook een beetje...

        Trouwens welk belang heeft het naar welk beter land ik verhuis ? Als het daar voor mij persoonlijk het paradijs op aarde is dan zijn we erover uitgepraat, nee ?
        Daarover hoeven jullie geen mening te hebben want er gaat toch niks boven België, toch ?
        "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
        Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

        Comment


        • #94
          Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

          Costa Rica.
          Mooie natuur en lekker warm
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #95
            Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Costa Rica.
            Mooie natuur en lekker warm


            Niet bepaald transgender vriendelijk.
            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

            Comment


            • #96
              Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

              Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
              ..... ik ga nu niet van de daken roepen dat ik naar land X of Y verhuis alvorens alles definitief geregeld is.
              Zou voor mezelf een zeer dikke tegenvaller zijn en voor jullie ook een beetje...
              Welkom.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #97
                Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                Dat zullen jullie ten gepaste tijde wel te weten komen; ik ga nu niet van de daken roepen dat ik naar land X of Y verhuis alvorens alles definitief geregeld is.
                Zou voor mezelf een zeer dikke tegenvaller zijn en voor jullie ook een beetje...
                Wat je in het leven wil kan naarmate je ouder wordt veranderen, ook wat je eigen situatie is of je gezinssituatie. Dus een definitieve beslissing kan plots terug wijzigen hoor. Wees gerust.

                In andere landen kan het leuk zijn, maar voor mij is dat voor even. Ik zou niet definitief naar 1 ander land willen verhuizen. Ik zou wel in 20 landen kunnen wonen, ik zou niet kunnen kiezen. Daarom ga ik liever op reis en kies ik elke keer een andere cultuur en bestemming.

                Comment


                • #98
                  Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                  heb jaren lang over de wereldzeeën gevaren en in heeeel veel landen geweest.
                  toch steeds weer blij thuis in Holland te komen.
                  voor mij is België wel een optie.
                  mijn ervaring met Frankrijk......onvriendelijk land.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #99
                    Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                    In Nederland heb je net als in België zeurders die menen dat het gras bij de buren altijd groener is.
                    Sommigen van hen verhuizen naar een ander land want ze zijn al die regeltjes en de NL bureaucratie zat.
                    Op de Nederlandse TV is er een serie ('Ik vertrek')over deze landverhuizers die een zaak willen beginnen in het buitenland, vaak een camping; restaurant of hotel.
                    En dan begint het of het nu Frankrijk; Spanje of Polen is. Dan komen ze er pas achter wat bureaucratie en smeergeld is: de Gemeenten besturen die dwarsliggen en om futiliteiten geen horeca vergunning afgeven; een half jaar wachten op telefoon / internet of elektriek aansluitingen. De installateurs en aannemers die hun afspraken niet nakomen. Zo missen ze een heel seizoen aan inkomsten.
                    Velen keren berooid weer terug naar hun vaderland waar het zo 'slecht' leven was: de bijstand in want die krijgen ze niet in het 'paradijs' waar ze op avontuur gingen.

                    Comment


                    • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                      In Nederland heb je net als in België zeurders die menen dat het gras bij de buren altijd groener is.
                      Sommigen van hen verhuizen naar een ander land want ze zijn al die regeltjes en de NL bureaucratie zat.
                      Op de Nederlandse TV is er een serie ('Ik vertrek')over deze landverhuizers die een zaak willen beginnen in het buitenland, vaak een camping; restaurant of hotel.
                      En dan begint het of het nu Frankrijk; Spanje of Polen is. Dan komen ze er pas achter wat bureaucratie en smeergeld is: de Gemeenten besturen die dwarsliggen en om futiliteiten geen horeca vergunning afgeven; een half jaar wachten op telefoon / internet of elektriek aansluitingen. De installateurs en aannemers die hun afspraken niet nakomen. Zo missen ze een heel seizoen aan inkomsten.
                      Velen keren berooid weer terug naar hun vaderland waar het zo 'slecht' leven was: de bijstand in want die krijgen ze niet in het 'paradijs' waar ze op avontuur gingen.
                      Ik heb ook bijna alle afleveringen gezien en ik wist meestal niet of ik in lachen moest uitbarsten of dat ik moest beginnen wenen van medelijden.
                      En dan heb ik het nog slechts over de volwassen, want wat ze die kinderen aandoen......die worden gedropt in een school en mogen beginnen wennen aan de nieuwe taal......zielig.

                      In alle afleveringen kwam het hier op neer :
                      - ze dachten alles te weten van hun nieuwe 'thuis' en wisten er helemaal niks over
                      - ze dachten in een paradijs terecht te komen maar belandden in de hel
                      - ze dachten zich verstaanbaar te kunnen maken in de nieuwe taal, maar dit viel dik tegen
                      - ze dachten hun 'jachtige' leven vaarwel te hebben gezegd en moesten nog meer werken dan in hun vorige leven.

                      Na de uitzending keek ik dan op het www en zocht het betreffende dorp op, of die B&B, dat hotel, die camping, die zaak enz nog bestond, en meestal was die reeds in andere handen of bestond gewoon niet meer.

                      Wie nog geen van deze afleveringen bekeken heeft.....echt een aanrader.

                      Groetjes

                      Comment


                      • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        heb jaren lang over de wereldzeeën gevaren en in heeeel veel landen geweest.
                        toch steeds weer blij thuis in Holland te komen.
                        voor mij is België wel een optie.
                        mijn ervaring met Frankrijk......onvriendelijk land.
                        grt,bouk.

                        Normaal hé bouk, want 99.99 % van de Nederlands spreken geen gebenedijd woord Frans, en wat verwacht je dan van een Fransman die aangesproken wordt in een taal die hij helemaal niet kent ?????
                        Jullie kennen wel s'il vous plait en jus d'orange, dat jullie dan nog meer in eigen land gebruiken dan in Frankrijk.
                        Enne......... zoek maar eens op het www naar vakantiegedrag Nederlanders........ meer ga ik hier niet over uitweiden, dat is eerder voer voor een nieuw topic .

                        In de Telegraaf stond er ooit een mooi artikel over



                        Maar zoals altijd, je ze niet allemaal over dezelfde kam scheren, maar wanneer een eigen krant het reeds schrijft......

                        Groetjes

                        Comment


                        • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          In alle afleveringen kwam het hier op neer :
                          - ze dachten alles te weten van hun nieuwe 'thuis' en wisten er helemaal niks over
                          - ze dachten in een paradijs terecht te komen maar belandden in de hel
                          - ze dachten zich verstaanbaar te kunnen maken in de nieuwe taal, maar dit viel dik tegen
                          - ze dachten hun 'jachtige' leven vaarwel te hebben gezegd en moesten nog meer werken dan in hun vorige leven.

                          Na de uitzending keek ik dan op het www en zocht het betreffende dorp op, of die B&B, dat hotel, die camping, die zaak enz nog bestond, en meestal was die reeds in andere handen of bestond gewoon niet meer.

                          Wie nog geen van deze afleveringen bekeken heeft.....echt een aanrader.

                          Groetjes
                          Ik ken het niet en vraag me af of de serie een goed beeld geeft van de gemiddelde Nederlandse emigrant.
                          Ik kan me niet voorstellen dat Nederlandse televisie in combinatie met het belang van kijkcijfers objectieve informatie geeft.

                          Ooit heb ik met de gedachten gespeeld om naar België te verhuizen maar bij nader inzien leek het me niet veel beter dan Nederland.
                          Daarna overwogen naar een andere plek in Nederland te gaan. Ik woon in de Randstad (het gebied tussen Amsterdam, Utrecht, Rotterdam en Den Haag), de meest nare plek om te wonen maar het gebied met de beste werkgelegenheid. Die werkgelegenheid is de reden dat ik er ben gaan wonen, in de crisis heb ik daar m.i. profijt van gehad (en nog)
                          Mocht ik ooit nog eens niet meer kunnen of hoeven werken ga ik me weer beraden op een verhuizing, al dan niet binnen Nederland.

                          Comment


                          • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            .
                            mijn ervaring met Frankrijk......onvriendelijk land.
                            grt,bouk.

                            Misschien is de Franse ervaring met jou......onvriendelijke man.
                            En doen ze daarom niet zo vriendelijk tegen jou, wie kaatst.....

                            Comment


                            • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Misschien is de Franse ervaring met jou......onvriendelijke man.
                              En doen ze daarom niet zo vriendelijk tegen jou, wie kaatst.....
                              nee hoor, als ik in Frankrijk was, vonden de mensen mij een aardige een heel leuke en vrolijke Hollander die ze graag mochten..
                              maar ik mocht hun gewoon niet.
                              het ligt dus duidelijk niet aan mij.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • Re: Willen Fransen de toeristen buiten ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                                heb jaren lang over de wereldzeeën gevaren en in heeeel veel landen geweest.
                                toch steeds weer blij thuis in Holland te komen.
                                voor mij is België wel een optie.
                                mijn ervaring met Frankrijk......onvriendelijk land.
                                grt,bouk.
                                Ik heb in mijn leven ook veel gereisd maar ik ben nog geen onvriendelijk land tegen gekomen.
                                Wel vriendelijke en onvriendelijke personen: net zoals in Nederland heb je die overal maar daar kun je een land niet op afrekenen.
                                In jou voorbeeld Frankrijk heb ik met hurken te maken gehad maar bovenal met vriendelijke behulpzame mensen.
                                De misvatting bij veel Nederlanders is dat ze menen overal in het Engels te kunnen communiceren. Probeer het hoe gebrekkig ook met de lands eigen taal en er gaan veel deuren voor je open.
                                Ik zat velen jaren geleden op een terras in Joegoslavië, aan een tafel naast ons zaten een Duits en een Nederlands koppel die vonden dat bij hun alles beter was dan in het land waar ze te gast waren, de bediening die het ook hoorden had even geen tijd om hen te bedienen.
                                Last edited by Eenbes; 6 juli 2014, 11:00.

                                Comment

                                Working...
                                X