Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

    Mijn GO 930 moet bij gewerkt worden en dus sluit ik die op mijn pc aan.
    Kaart update kost 30% korting inbegrepen € 55,96 (normaalprijs = € 79,95).
    Ik voeg die in mijn winkelmandje en ga verder om te betalen en plots staat daar te betalen 52,47 GBP!!!
    € 55,96 moet toch maar 44,79£ zijn, in wiens zakken verdwijnen dan die € 9,59 en waarom moet ik ineens in Ponden betalen?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

    Daar zit idd ergens een vijsje los

    Comment


    • #3
      Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

      Foute landkeuze? Ben je er zeker van dat je niet op een nep site terechtgekomen bent?

      Nieuwe mappen installeren kan weleens problemen opleveren: klik! Opletten, dus.
      Vriendelijke groet,

      Jos

      Comment


      • #4
        Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

        Denk het niet Jos, ik koop via Tomtom Home en daarvoor moet mijn TT aangesloten zijn op mijn PC.
        Ik heb gisteren een mailtje verstuurd naar TT maar voorlopig geven ze daar 100% afwezig.
        Als ik dezelfde kaart wil kopen, gewoon via het internet, dan kost me dat 69,95 EUR.
        Weeral een andere prijs.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?



          Begrijp niet dat je moet betalen dan? Tenminste, ik heb dit abonnement. Of zie ik iets over het hoofd?
          Last edited by Guest4; 1 juli 2014, 15:29.

          Comment


          • #6
            Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
            Dat niet iedere TomTom verkocht wordt (werd) met LifeTime-maps misschien??

            Niet geheel terzijde, maar wel toepasselijk. Ik kan de link niet meer terugvinden, maar Garmin zou iets gewijzigd hebben aan de voorwaarden van zijn gratis LifeTime kaartupdates. O.a. dat je regelmatig moet updaten om het recht op updates niet te verliezen. Dus als je je Garmin weinig gebruikt en na enige tijd wil updaten zou het ene njet kunnen worden. Als ik de link terug vind post ik die hier.

            Comment


            • #7
              Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

              Ik heb mijn oude Mio GPS vervangen omdat die dringend een update moest krijgen (na 5 jaar mag dat wel eens).
              De nieuwe Mio Moov M616 LM heeft iets meer dan 100 euro gekost, en die kan ik gratis updaten.
              Voor de prijs van 2 updates heb ik een nieuwe GPS met Lifetime gratis updates.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                http://www.tomtom.com/nl_be/maps/lifetime-maps/

                Begrijp niet dat je moet betalen dan? Tenminste, ik heb dit abonnement. Of zie ik iets over het hoofd?
                Toch is dat heel makkelijk te begrijpen; als jij een abonnement hebt op bijvoorbeeld het tijdschrift 'Computertotaal' wil dat niet zeggen dat ik dit tijdschrift daarom gratis
                uit de winkel mag meepakken.
                Simpel eigenlijk en niets nieuws onder de zon.

                Comment


                • #9
                  Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                  Heb ook een TomTom.
                  Zitten de voornaamste landen van Europa in.
                  Die sluit ik op de pc aan en de updates komen binnen.
                  (kan wel een tijdje duren)
                  Alles gratis.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Heb ook een TomTom.
                    Zitten de voornaamste landen van Europa in.
                    Die sluit ik op de pc aan en de updates komen binnen.
                    (kan wel een tijdje duren)
                    Alles gratis.
                    Wel erg in hebben dat een kaartupdate iets anders is dan een nieuwe kaart installeren wat Red Falcon bedoelt.
                    (kaartupdates gaan altijd erg snel, is bij Tomtom vaak maar enkele MB's)

                    Comment


                    • #11
                      Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                      Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                      Wel erg in hebben dat een kaartupdate iets anders is dan een nieuwe kaart installeren wat Red Falcon bedoelt.
                      (kaartupdates gaan altijd erg snel, is bij Tomtom vaak maar enkele MB's)
                      Ja, juist
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                        Misschien een idee wanneer de TomTom vervangen moet worden, Op Garmin GPSen kan je OSM kaarten gebruiken. 100% gratis en zeker even goed dan de betaalde evenknie.
                        De TomTom die ik hier heb wordt nog nauwelijks gebruikt. Voor kort gebruik (vakantie) is het ook plezierig om geen 70-100 Euro te moeten neertellen.

                        Tomtom + OSM schijnt een probleemgeval te zijn omdat TT zijn systeemgoed afschermt tegen 3rd party maps/tools.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                          De beloofde link over Garmin : http://www.garmin.com/nl-BE/legal/lmdisclaimer

                          Comment


                          • #14
                            Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                            Oorspronkelijk geplaatst door MGfoto Bekijk bericht
                            http://www.tomtom.com/nl_be/maps/lifetime-maps/

                            Begrijp niet dat je moet betalen dan? Tenminste, ik heb dit abonnement. Of zie ik iets over het hoofd?
                            Zoals ik al vermelde sluit ik mijn TT GO 930 op mijn PC aan, updates bij de vleet en als die gedaan waren stond er te lezen dat mijn kaart verouderd was en dat ik best een nieuwe moest installeren en die kost in principe € 79,95 maar aangezien ik al een kaart had kreeg ik 30% korting.
                            Oudere GPS 'en is een kaartupdate niet gratis.

                            Wat die gratis updates aangaat, ik heb nog nooit gesnapt wat die precies inhielden.
                            Als ik van Mol naar Geel rijd zijn bijna alle ronde punten vervangen door rode lichten maar mijn TT blijft ronde punten aangeven.

                            PS: Willen we bij TT en updates blijven a.u.b.?
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #15
                              Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                              Ik heb ook een TT van voor de gratis updates.
                              De prijs dat je moet betalen hangt af van landkeuze, maar als je cookies en dergelijke blokkeert kan het zijn dat hij je landkeuze niet goed bijhoudt en de prijs weer naar een andere munteenheid overslaat.
                              Of je hebt toevallig ergens niet op gelet ... wat iedereen eens kan overkomen.
                              Normaal betaal je in je eigen munteenheid, de Euro dus.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X