Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

    Voor de mijn Garmin Nüvi 2595LMT heb ik een lifetime update. Daarbij wordt telkens de gehele kaart vervangen vermits de gehele kaart van Europa (1 één) bestand is in de GPS.
    Geheel gratis vermits "lifetime update".

    Mijn Dakota 10 krijgt alleen maar OSM kaarten te slikken. (Zie de reply van on4bam hierboven)
    Telkens ik het nodig heb download ik de (allernieuwste) zones van mijn te bezoeken plaatsen.
    Ieder Euro die ik nu aan kaarten zou geven is er teveel aan eens je de OSM kaarten gewoon bent.
    Links: http://www.openstreetmap.org
    Of : http://garmin.openstreetmap.nl/
    " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

    Comment


    • #17
      Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Ik heb ook een TT van voor de gratis updates.
      De prijs dat je moet betalen hangt af van landkeuze, maar als je cookies en dergelijke blokkeert kan het zijn dat hij je landkeuze niet goed bijhoudt en de prijs weer naar een andere munteenheid overslaat.
      Of je hebt toevallig ergens niet op gelet ... wat iedereen eens kan overkomen.
      Normaal betaal je in je eigen munteenheid, de Euro dus.
      Landkeuze staat op België
      Taalkeuze staat op Nederlands
      En TT reageert NIET op mijn e-mail!
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #18
        Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        En TT reageert NIET op mijn e-mail!
        Maar sinds wanneer dateert uw mail?
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #19
          Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

          Van gisteren om 00h18, tijd zat om te antwoorden.
          Last edited by Red Falcon; 2 juli 2014, 02:30.
          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

          Comment


          • #20
            Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

            Toen ik lang geleden (2010) contact opnam met TT kreeg ik twee keer snel antwoord. Het leek echter of deze door een computer werden "geschreven" want twee keer werden er dingen gevraagd die netjes opgelijst stonden in de beschrijving van het probleem. Uiteindelijk was er 5 dagen tussen een mail van mij en een "menselijk" antwoord, de volgende een week. Probleem werd nooit opgelost trouwens (TMC ontvanger op TT one XL).
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

              Mijn LTU Garmin heeft de geest gegeven begin dit jaar tijdens een update dan nog. Buiten garantie, niets meer mee aan te vangen.
              Ik gebruik nu mijn Ipad mini met de app NavFree tot grote tevredenheid: https://play.google.com/store/apps/d....OSM.ALL&hl=nl
              Werkt zelfs sneller dan mijn Garmin indertijd. Ook heel veel kaarten buiten Europa en nog gratis ook.
              Minder glas dan vroeger, maar beter.

              Comment


              • #22
                Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                Ik gebruik nu mijn Ipad mini met de app NavFree tot grote tevredenheid: https://play.google.com/store/apps/d....OSM.ALL&hl=nl
                Werkt zelfs sneller dan mijn Garmin indertijd. Ook heel veel kaarten buiten Europa en nog gratis ook.
                Kan ik beamen. Ik heb deze op mijn tablet voor noodgevallen. Helaas geen kaarten beschikbaar voor onze vakantiebestemming dit jaar (wel op OSM maar met weinig detail).
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #23
                  Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Van gisteren om 00h18, tijd zat om te antwoorden.
                  Een regel dat in de meeste bedrijven van toepassing is ... support per telefoon = zo snel mogelijk en support per mail = best effort en daarna ook de kwalificatie volgens belangrijkheid.
                  Een vraag over een prijs is dan ook minder dingend dan een toestel dat niet meer werkt en dan komt nog eerst de interne analyse ... ge kunt snel antwoorden met een nietszeggend antwoord of ge kunt eerst eens deftig kijken waarover het gaat en dan het best mogelijke antwoord formuleren.
                  Maar als klant wil je natuurlijk alles direct en al wat meer dan een paar uur duurt wil niemand nog aanvaarden.
                  Denk even aan enkele jaren geleden waar alles nog per post gebeurde en men tevreden was als men op 14 dagen een antwoord had.
                  En de klant wil natuurlijk altijd gratis support.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #24
                    Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                    Vandaag dan toch een mail gekregen van TT met hun verontschuldigingen dat het zo lang duurde, het was er even druk. Nou Mie, als je gelooft...
                    Ondertussen is de prijs in ponden aangepast, maar het is nog steeds in een vreemd valuta en ietsje teveel volgens de officiële koers.
                    In zijn antwoord kan hij de bestelling voor mij uitvoeren. maar hij stelt ook voor om een ander toestel te 'regelen'.
                    Heb hem toch om meer duidelijkheid gevraagd.
                    Das weer afwachten op wat hij zal te zeggen hebben.
                    Wordt vervolgd.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • #25
                      Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      Vandaag dan toch een mail gekregen van TT met hun verontschuldigingen dat het zo lang duurde, het was er even druk.
                      Even druk?
                      Zou nu toch wel eens kunnen als ze zelf al met verlofgangers zitten en voor de rest de helft van het land ineens een GPS, extra kaart of kaartupdate wil hebben.
                      Ik denk dat het in vele bedrijven wat drukker aan het worden, vooral die dat zaken ondersteunen dat typisch met het verlof te maken hebben.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #26
                        Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                        Zojuist een mail van TT gehad, ik kan betalen in EUR en blijkbaar krijg ik zelfs meer dan 30% korting.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #27
                          Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                          Mijn LTU Garmin heeft de geest gegeven begin dit jaar tijdens een update dan nog. Buiten garantie, niets meer mee aan te vangen.
                          Ik gebruik nu mijn Ipad mini met de app NavFree tot grote tevredenheid: https://play.google.com/store/apps/d....OSM.ALL&hl=nl
                          Werkt zelfs sneller dan mijn Garmin indertijd. Ook heel veel kaarten buiten Europa en nog gratis ook.
                          Die link, dat is toch voor android. Hoe gebruik jij dat op jouw ipad?

                          Comment


                          • #28
                            Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                            Bij mij blijft navfree na starten van de navigatie gewoon hangen.
                            Heb in de plaats MapFactor geïnstalleerd, werkt behoorlijk, en bovenal, de menustructuur is vele malen logischer dan bij navfree, te vergelijken met commerciële paketten. Je kan er, als je het wenst ook TT kaarten voor aankopen en gebruiken (rond 15 euro per stuk).
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #29
                              Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pogi Bekijk bericht
                              Die link, dat is toch voor android. Hoe gebruik jij dat op jouw ipad?
                              Je hebt gelijk ivm die link, ik heb Navfree perfect binnen gehaald via de Appstore van Apple.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment


                              • #30
                                Re: TomTom kaartupdates, prijs oplichterij?

                                Ik gebruikte tot voor een paar maand Navfree op mijn smartphone, maar sedert ik OSM leerde kennen heb ik Navfree rap buitengegooid.
                                En ook volledig kostenloos !

                                Comment

                                Working...
                                X