Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3G met Proximus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3G met Proximus

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Lees ook eens wat een ander schrijft nete en wat wel correcte informatie is.
    Alle providers zijn verplicht geweest om het zendvermogen te limiteren, zelfs fors te verminderen.
    Dat en alleen dat is de hoofdreden dat het ontvangst op sommige plaatsen achteruit gaat.
    Mocht het van de providers afhangen (allemaal), dan bleven ze bij het hoger zendvermogen want dat verbetert de dekking, kost minder aan antennes en levert meer tevreden klanten op.
    Om dat op te vangen moeten ze extra antennes plaatsen en daar krijgen ze dan weer geen vergunningen voor of toch niet snel ... het kan jaren duren voor ze zoiets administratief rond krijgen, dus klaag bij de klanten want het zijn eveneens klanten van diezelfde operators die schrik hebben van hun eigen gsm.
    Wat ge leest op Userbase of andere fora is vaak dikke zever, mensen schrijven enkel hun geklaag en honderden springen op dezelfde tram om mee te klagen maar zonder weten waarover ze spreken.
    Ze kennen de nadelen, maar ze kennen de oorzaak vaak niet en als er ene slimme durft posten dat hij "weet" dat leveranciers (lees providers) dit met opzet doen en het hun niet kan schelen, dan doet de rest gewoon mee.
    Hetgeen jij hier zo vaak komt verkondigen als waarheid is gewoon de zever dat een ander durft posten op een of ander forum en wat jij als waarheid wil aanzien.
    Kijk Verseg, ik verkondig hier zeker niet DE waarheid, maar ik ondervond vooraleer ik op userbase ging kijken het probleem van de Proximus Edge op mijn eigen toestel, op alle mogelijke plaatsen waar ik terugviel op Edge. Omdat overstappen niks meer inhoud geef ik Base een kans en dan val ik nog iets méér terug op Edge, màààààr die Edge werkt stukken beter. Exact diezelfde mening lees ik DAARNA her en der op userbase, dus zal er wel IETS van aan zijn.
    Met jouw technische uitleg kan ik grotendeels leven, maar als iemand die vele jaren in de branche actief is komt verkondigen dat één van de providers zéér ver achter de anderen aanholt dan moet ik dat als waarheid aannemen ?
    Trouwens, hier onderaan de pagina http://www.belgacom.be/nl/id_p_cz_re...D_BwE&tabnav=1 komt de superprovider van Simplephotography zelf aantonen dat de drie netten in de praktijk zo goed als evenwaardig zijn (gesprekskwaliteit van Base zelfs iets beter...), en met Mobistar (voorlopig) een klein eindje achterop.
    Maar wat me opvalt is dat in die statistieken Edge zelfs niet meer ter sprake komt.
    Last edited by nete; 2 juli 2014, 20:45.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Maar wat me opvalt is dat in die statistieken 2G zelfs niet meer ter sprake komt.
      Die jij in statistieken nog veel de 56k modem te voorschijn komen?
      En in hoeveel car crash statistieken zitten nog auto's zonder airbags?

2g is als ik mij niet vergis bijna 25jaar oud...
      bij mobistar zit ik met mijn iphone 3gs bijna altijd op Edge (2.75G) en nooit op 2G
      (tenzij mijn iphone valspeelt en alles van 2G, 2.5G en 2.75G als Edge weergeeft).
      It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
        Die jij in statistieken nog veel de 56k modem te voorschijn komen?
        En in hoeveel car crash statistieken zitten nog auto's zonder airbags?

2g is als ik mij niet vergis bijna 25jaar oud...
        bij mobistar zit ik met mijn iphone 3gs bijna altijd op Edge (2.75G) en nooit op 2G
        (tenzij mijn iphone valspeelt en alles van 2G, 2.5G en 2.75G als Edge weergeeft).
        Sorry, ik bedoel uiteraard Edge als ik het over 2G heb. Dus, lees overal in mijn posts Edge ipv 2G. Ik zal het zoveel mogelijk aanpassen in de posts.
        Last edited by nete; 2 juli 2014, 20:41.

Comment

Maar wat me opvalt is dat in die statistieken Edge zelfs niet meer ter sprake komt.
          Maar wat ik net boven die resultaten lees op de pagina dat jij aanhaalt ...

Het onafhankelijke bureau CommSquare test regelmatig het netwerk van Proximus, Mobistar en Base. Dat betekent dat er een wagen met verschillende ontvangers langs Belgische wegen rijdt om overal de kwaliteit te meten. Dit voertuig rijdt gemiddeld 6.000 km, behandelt 10.000 oproepen en doet 5.000 datatesten per operator.

Ligt het dan aan de operator dat EDGE niet in de statistieken opgenomen is?
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

Comment

Maar wat ik net boven die resultaten lees op de pagina dat jij aanhaalt ...

Het onafhankelijke bureau CommSquare test regelmatig het netwerk van Proximus, Mobistar en Base. Dat betekent dat er een wagen met verschillende ontvangers langs Belgische wegen rijdt om overal de kwaliteit te meten. Dit voertuig rijdt gemiddeld 6.000 km, behandelt 10.000 oproepen en doet 5.000 datatesten per operator.

Ligt het dan aan de operator dat EDGE niet in de statistieken opgenomen is?
            Heb ik ergens geschreven dat het aan de operator ligt ? Ik constateer gewoon.
            Weet je, je kan misschien vanaf nu elke LETTER die ik schrijf ontleden om te counteren, ipv een woord of één zin.

En de uitlatingen in #16 eventjes kritisch bekijken (pure theorie volgens mij), tja, da's natuurlijk geen optie, zelfs al wijzen praktijkmetingen heel iets anders uit.
            Maar ik ben het stilaan gewoon hoor: wat ik ook als mening (of zelfs maar vermoeden) verkondig wordt direct ongenadig afgeschoten. Wees gerust, ik lig er niet wakker van.
            Last edited by nete; 2 juli 2014, 23:01.

Comment

Heb ik ergens geschreven dat het aan de operator ligt ?
              Je zou niet durven.

Daar moet je niet aan twijfelen, da's de nieuwe melkkoe, de rest is voor hen stilaan folklore denk ik.
              Hiermee bedoel je de klant dus?

Ze hebben alleen een waardeloos Edge netwerk.
              Hier had je het over de Colruyt.

Is het dan zo abnormaal om te vrezen voor de mogelijke verwaarlozing van hun 3G net ?
              En hier was het over Panos.

Straf dat je gisteren een hele reeks van je reacties aangepast hebt ... zoveel foutjes getypt?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Je zou niet durven.

#4Hiermee bedoel je de klant dus?

#23Hier had je het over de Colruyt.

#25En hier was het over Panos.

Straf dat je gisteren een hele reeks van je reacties aangepast hebt ... zoveel foutjes getypt?
                Ik heb enkel overal 2G verbeterd naar Edge, aan de hand van de post van Koeno.
                En de rest dat je her en der bijeenscharrelt, kompleet uit zijn verband gerukt, lijkt me stilaan slechte wil.
                En ja, het Edge netwerk van Proximus is een aanfluiting van wat het zou moeten zijn. Dus achter #23 sta ik voor 100%, de rest zijn zaken waar ik zelf bij schrijf: "vermoed ik", "vrees ik" of "denk ik".
                En sorry, je laatste post grenst aan het belachelijke. Waarom vergelijk je #16 niet eens met de Proximus site, want die stellen zichzelf blijkbaar slechter voor dan ze zijn en Base (een concurrent) véél beter dan ze zijn volgens SimplePhotography.
                Last edited by nete; 3 juli 2014, 22:27.

Comment

Working...
                X