Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

3G met Proximus

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 3G met Proximus

Ik kan jullie beroepshalve vertellen dat Proximus wel degelijk het beste netwerk heeft, met Mobistar op de hielen en Base een heel eind erachteraan hollend. Ik werk voor geen van de drie, dus ben niet bevooroordeeld.
    Telenet gebruikt trouwens het netwerk van Mobistar.
    ______
    www.vue.photo

Comment

Ik ben klant geweest bij Proximus, dan Mobistar, Base, en weer Proximus. Mijn vrouw heeft Telenetabo. Zonder twijfel (maar wel subjectief door mij aangevoeld): Proximus scoort het beste. Zowel qua snelheid, als dekkingsgraad, ... Ondertussen zit Mobistar misschien al op de hielen van Proximus, maar bij de overstap was het toch serieus slikken...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
        en Base een heel eind erachteraan hollend.
        Nochtans lees je vrijwel overal dat Base Proximus op de hielen zit en dat Mobistar geluk heeft met de massa Telenet klanten, anders waren ze er waarschijnlijk al tussenuit.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Nochtans lees je vrijwel overal dat Base Proximus op de hielen zit en dat Mobistar geluk heeft met de massa Telenet klanten, anders waren ze er waarschijnlijk al tussenuit.
          Er wordt geschreven wat ze willen dat je gelooft. Base is niet meer dan een marketingmachine in België. Ze hebben geen operationeel personeel meer, alles is zowat offshore uitbesteed. Mobistar zit echt nog wel goed in de markt, en ze hebben met France Telecom heel wat kapitaal achter zich. Die verdwijnen niet zo gauw. Bovendien groeit Telenet als een speer, ook in roaming. En Proximus is gewoon uitstekend. Dat merk ik ook aan hun strategie van kwaliteit. Ze gebruiken nu bijvoorbeeld een uitstekende end-to-end oplossing om kwaliteit te garanderen voor hun roamers in Brazilië. Het bestaat erin dat een geautomatiseerde oplossing het gedrag van roamers nadoet op alle plaatsen waar het van belang is, en die resultaten worden dagelijks geanalyseerd en op basis daarvan worden beslissingen genomen om de kwaliteit te blijven bieden. Dat doet niemand anders voor zover ik weet, en in de sector is Proximus ervoor gekend. Net als de Vodafone group, waar ze tot voor een aantal jaren ook deel van uitmaakten.
          ______
          www.vue.photo

Comment

Er wordt geschreven wat ze willen dat je gelooft.
            Dat zullen we ook maar toepassen op uw post hierboven zeker.

Comment

Mobistar zit echt nog wel goed in de markt, en ze hebben met France Telecom heel wat kapitaal achter zich.
              Misschien best, want hun beurskoers stond enkele jaren terug méér dan 50 euro, onlangs nog 10 euro (nu terug iets hoger).

Comment

Dat zullen we ook maar toepassen op uw post hierboven zeker.
                Zijn post klopt tenminste en is niet zomaar uit de duim gezogen om iets te kunnen schrijven.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Zijn post klopt tenminste
                  Teksten waarbij men één bedrijf de hemel inprijst, een ander dat qua klantenbestand serieus heeft moeten inleveren bijna even hoog inschat, en de operator die het snelste groeit op dit moment (qua kwaliteit en klanten) als bullsh*t beschouwt, ga ik niet al te serieus nemen. Dat is echt wel bevooroordeeld.
                  Waar schrijf ik dat Proximus slecht is ? Ze hebben alleen een waardeloos Edge netwerk. Mocht je nu nooit op Edge terugvallen was er geen probleem.
                  De dag dat ik zeker ben dat Mobistar zijn net op het peil van de andere twee gebracht heeft wil ik ze ook wel een kans geven.
                  Last edited by nete; 2 juli 2014, 20:42.

Comment

als bullsh*t beschouwt, ga ik niet al te serieus nemen.
                    Waar ik dat tweede woord van u voor gebruik, is voor de vele onzin dat vaak uitgekraamd wordt om maar iets negatief te kunnen posten, om alles altijd maar slecht te maken en in de meeste gevallen gewoon het omgekeerde te kunnen zeggen als een ander ... lijkt me eerder een sport om een topic wat langer te doen uitlopen.
                    Met alle respect, maar veel van uw reacties zijn gebaseerd op "vermoedens" of "verzinsels" van de ene of de andere en lijken meer op cafépraat dan wat anders.
                    Kom eens met echte feiten, bewijsmateriaal (niet uit een gazet), officiële gegevens, of zaken waar je aan meegewerkt hebt en uit ervaring kan delen.

Al die onzin van 3G kan hun niets meer schelen of wat dan ook zijn pure verzinsels!
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

Comment

Ze hebben alleen een waardeloos 2G netwerk.
                      Dit, mijn beste Verseg, heb ik zelf ondervonden: Edge zou Proximus echt beter gewoon uitschakelen (ook op userbase is vrijwel elke gebruiker het daar over eens, maar dat verzinnen die natuurlijk allemaal).
                      Waarom antwoord jij nooit op een volledige post, maar haal je er altijd een zin (of een stuk zin) eruit om me te counteren ?

Herlees misschien eens #8 op een neutrale manier.
                      En de eerste drie posts zijn natuurlijk ook uit de duim gezogen.

Edit: het probleem van de onbruikbare Edge bestond al voordat Proxi met 4G begon dacht ik. Is het dan zo abnormaal om te vrezen voor de mogelijke verwaarlozing van hun 3G net ?
                      Last edited by nete; 2 juli 2014, 20:43.

Comment

Geeuw geeuw geeuw.

Ik zal het gezwets maar professioneel negeren zeker?

Volgens de wetten van de statistiek is de ervaring van één persoon, die iets ondervonden heeft, zelfs als dat constant negatief is, nog altijd niet representatief. Er zijn miljoenen subscribers, en bij de ene is de kwaliteit goed, en bij de ander niet. Beroepshalve heb ik met alle drie te maken (en ook met de andere 850+ netwerken in de wereld) en zonder specifiek te kunnen zijn, weet ik ook uit objectieve data wat de kwaliteit is die ze leveren.
                        Noem het bull**** als je wil, geen probleem voor mij. Ik ben hier tenslotte nog maar een jaar of vijftien mee bezig, en heb nog maar een goeie 30 netwerken mee opgestart, dus wat zou ik er van weten.
                        ______
                        www.vue.photo

Comment

Wil je er misschien rekening mee houden dat ik dit topic niet gestart heb ? We zijn dus al minstens met 2
                          Dus, de resem vermeldingen op userbase (zo goed als onbruikbaar Edge netwerk van Proximus) zijn allemaal verzinsels ?

Ik denk dat je door de aard van je job het zuiver theoretisch bekijkt, daardoor is elke andere mening natuurlijk "gezwets".
                          Last edited by nete; 2 juli 2014, 20:44.

Comment

Ik denk dat jij niet weet hoe ik het bekijk. Ik ga het hier niet allemaal uitleggen hoe het technisch werkt, maar alles wordt wel degelijk met mobiele apparatuur getest, met dezelfde modems als er in de toestellen zitten waarmee de wereldbevolking werkt. Zelfs gesprekskwaliteit wordt door middel van algoritmes heel nauwkeurig berekend.
                            Verder ben ik ervan overtuigd dat wat er op userbase allemaal verteld wordt sterk persoonlijk gekleurd is. Zoals je Canonfreaks en Nikonfreaks hebt, heb je dat evenzeer met mobiele netwerken. Inderdaad onbetrouwbaar dus als maatstaf voor kwaliteit.
                            Ik snap het allemaal wel, maar het is niet omdat het her en der gezegd wordt, het ook waar is. Vraag maar aan de Duitsers, die hebben dat 70 jaar geleden ook eens meegemaakt.

Wat ik hier neerpen is trouwens geen mening. Het is gebaseerd op heel erg veel testen, en die liegen niet.

En dat was mijn laatste commentaar hierop. Iedereen doet wat ie wil, iedereen is fan of tegenstander van welk netwerk dan ook; ik win of verlies er niets bij. ik kan alleen mijn bijdrage leveren.

Wil je er misschien rekening mee houden dat ik dit topic niet gestart heb ? We zijn dus al minstens met 2
                            Dus, de resem vermeldingen op userbase (zo goed als onbruikbaar 2G netwerk van Proximus) zijn allemaal verzinsels ?

Ik denk dat je door de aard van je job het zuiver theoretisch bekijkt, daardoor is elke andere mening natuurlijk "gezwets".
                            ______
                            www.vue.photo

Comment

Edit: het probleem van de onbruikbare 2G bestond al voordat Proxi met 4G begon dacht ik. Is het dan zo abnormaal om te vrezen voor de mogelijke verwaarlozing van hun 3G net ?
                              Lees ook eens wat een ander schrijft nete en wat wel correcte informatie is.
                              Alle providers zijn verplicht geweest om het zendvermogen te limiteren, zelfs fors te verminderen.
                              Dat en alleen dat is de hoofdreden dat het ontvangst op sommige plaatsen achteruit gaat.
                              Mocht het van de providers afhangen (allemaal), dan bleven ze bij het hoger zendvermogen want dat verbetert de dekking, kost minder aan antennes en levert meer tevreden klanten op.
                              Om dat op te vangen moeten ze extra antennes plaatsen en daar krijgen ze dan weer geen vergunningen voor of toch niet snel ... het kan jaren duren voor ze zoiets administratief rond krijgen, dus klaag bij de klanten want het zijn eveneens klanten van diezelfde operators die schrik hebben van hun eigen gsm.
                              Wat ge leest op Userbase of andere fora is vaak dikke zever, mensen schrijven enkel hun geklaag en honderden springen op dezelfde tram om mee te klagen maar zonder weten waarover ze spreken.
                              Ze kennen de nadelen, maar ze kennen de oorzaak vaak niet en als er ene slimme durft posten dat hij "weet" dat leveranciers (lees providers) dit met opzet doen en het hun niet kan schelen, dan doet de rest gewoon mee.
                              Hetgeen jij hier zo vaak komt verkondigen als waarheid is gewoon de zever dat een ander durft posten op een of ander forum en wat jij als waarheid wil aanzien.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

Comment

Dus, de resem vermeldingen op userbase (zo goed als onbruikbaar 2G netwerk van Proximus) zijn allemaal verzinsels ?
                                Nete, ik zal even een topic aanhalen dat ikzelf gestart heb ... de winterbanden.
                                Ik als één persoon heb iets gepost en ondertussen zijn daar al een paar duizend antwoorden op gekomen.
                                Is dit topic dan representatief om ergens officieel aan te halen dat winterbanden zever zijn want er zijn al duizenden reacties op gekomen van mensen die het niet zien zitten?
                                Ik denk het niet, het zijn maar een paar mensen die uit ervaring kunnen spreken en de rest doet gewoon mee "omdat ze denken dat" ... echt heel overtuigend.
                                Voor de rest schrijven mensen alleen iets als ze problemen hebben, die dat over alles tevreden zijn schrijven vaak niets of heel weinig ... dus logisch als je iets kan vinden op internet dat het vaak negatief is.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X