Re: Eenvoudig(er) leven?
Minder budget? Er zijn vzw's die het beter doen dan vergelijkbare instellingen in de privé
Vergis je niet
Er zijn nog vzw's bijv. die werken met personeel in D.A.C. statuut.
Een zéér interessant statuut trouwens en volledig in orde qua alles.
Tja, knelpuntberoepen.
Ik heb bijna alle beroepen zien passeren
Sommige kort in tijd en andere iets langer en sommige blijvers.
Financieel onafhankelijk: elke week doen duizenden mee met de Lotto 't Zal wel zijn reden hebben zeker.
Ik apprecieer wel jouw basisgedachte in deze zin.
Breek me de bek niet open
Oorspronkelijk geplaatst door anonymous
Bekijk bericht
En doordat de voorwaarden er minder goed zijn om te werken, zullen er minder mensen gemotiveerd zijn om te gaan werken.
Er zijn nog vzw's bijv. die werken met personeel in D.A.C. statuut.
Een zéér interessant statuut trouwens en volledig in orde qua alles.
Doordat veel van die jobs wellicht knelpuntberoepen zijn, of door reglementeringen verplichte barema's opgelegd zijn, kan je vaak niet over loon gaan discussiëren. De beste instelling als je zo'n functie doet is natuurlijk dat je het doet om die mensen te helpen, en niet om financiële redenen.
Ik heb bijna alle beroepen zien passeren
Sommige kort in tijd en andere iets langer en sommige blijvers.
Het moment dat ik financieel iets onafhankelijker ben, kan ik misschien ooit ook omschakelen naar een nuttigere job. De vraag is of ik het dan nog fysiek aankan (of mentaal, afhankelijk van de functie).
Ik apprecieer wel jouw basisgedachte in deze zin.
Er is een fundamenteel probleem in ons belastingssysteem ten op zichte van de bedrijven die enkel naar winst streven, maar daar kan ik nog een tijdje over doorbomen. Zal ik eens doen als ik meer tijd heb, ... en als er nog bomen over zijn om af te zagen.
Comment