Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig(er) leven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Eenvoudig(er) leven?

    Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
    Niet akkoord.

    Maar ik ga er geen discussie aan hangen, anders ben ik een verbitterde jongere
    Je mag gerust
    Ik hoor graag je argumenten.

    Ik kan trouwens al niet wachten om erop te reageren! *kijkt verslaafd naar het scherm*

    Comment


    • #47
      Re: Eenvoudig(er) leven?

      Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
      Ik kan trouwens al niet wachten om erop te reageren! *kijkt verslaafd naar het scherm*
      *oppert zijn gelijk*

      Comment


      • #48
        Re: Eenvoudig(er) leven?

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        .......... mijn vrouw had enkele weken terug een noodgeval waarbij ze snel iemand moest bereiken. Ze belde naar een hele reeks mensen (die in de buurt woonden), niemand nam op...
        Zo zie je maar dat mensen met een smartphone niet altijd sneller bereikbaar zijn, maar het vaak wel laten uitschijnen.
        misschien kon men zien wie er belde..?
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #49
          Re: Eenvoudig(er) leven?

          Ik kan me er aan ergeren dat men denk dat omdat je een gsm hebt je continu naar dat ding zit te kijken en wachten tot iemand je opbelt. Als ik in de wagen zit, dan rij ik en ben ik niet bereikbaar. Ik neem dat ding ook niet mee in de badkamer of op het toilet. En als ik 's avonds met een boek in de zetel zit dan staat die ook uit. En naast mijn bed ligt dat ding zeker niet. Net zoals van die familiebijeenkomsten, "zo gezellig..." maar de helft zit met zijn gsm te spelen. Voor mij hoef dat niet, blijf ik liever thuis. Maar dan ben je asociaal?

          Comment


          • #50
            Re: Eenvoudig(er) leven?

            N'oubliez jamais
            I heard my father say
            Every generation has its way
            And needs to disobey…
            N'oubliez jamais
            It's in your destiny
            A need to disagree
            When rules get in the way

            Joe Cocker, verstandige mens...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #51
              Re: Eenvoudig(er) leven?

              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
              Je mag gerust
              Ik hoor graag je argumenten.

              Ik kan trouwens al niet wachten om erop te reageren! *kijkt verslaafd naar het scherm*
              De reden dat ik geen discussie aan wil, omdat onze visies zo verschillen...
              Ik zou bepaalde uitspraken doen, en dan kom ik voor sommigen zeer hypocriet over...
              Dan ben ik plots een usual suspect en vliegt alles op slot

              neih, ik ga je topic niet verpesten, want het is reeds gezegd: het is wel interessant om te lezen! (op smartphone of papier, maakt dan zelfs even niet uit).
              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

              Comment


              • #52
                Re: Eenvoudig(er) leven?

                Heden worden veel meer 'geleefd', net omwille van de technologie.
                We weten meer, maar is het allemaal wel correct ?
                Eenvoudiger leven moet kunnen, maar vraagt verdomd veel moeite.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #53
                  Re: Eenvoudig(er) leven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                  Eenvoudiger leven moet kunnen, maar vraagt verdomd veel moeite.
                  Wacht maar tot je het echt beu bent, dan kost het helemaal geen moeite meer en kan iedereen de boom in. Ik heb het geleerd door veel in Zuid-Amerika te verblijven. Daar leer je pas echt wat onthaasten is, en ik heb ervoor gezorgd dat ik dat nooit meer ben kwijtgeraakt. Zoals Kaneda ben ik ook zeker niet altijd bereikbaar, en al zeker niet wanneer ik tijd met mijn gezin aan het doorbrengen ben. Ik ben zelfs al zover dat ik me soms afvraag of ik dat hele circus van gaan werken om het bedrijf nog meer winst te laten maken eigenlijk nog wel wil. Misschien ga ik beter gewoon iets doen wat echt belangrijk is, zoals daklozen helpen, met drugsverslaafden werken of gehandicapten gaan verzorgen. Of zelfs huisman worden. Het enige wat me tegenhoudt is geld. Ik kan met twee van zulke jobs niet verdienen wat ik nu verdien. En dan komt automatisch de gedachte: ik werk voor aandeelhouders, die dus aandelen hebben, en dat is eigenlijk lucht. Mensen die anderen verzorgen of helpen doen iets wat écht belangrijk is, en dus worden die zwaar onderbetaald. Wat die ook verdienen: het is te weinig.
                  Iedereen met hersenen kan uiteindelijk mijn job doen, maar niet iedereen kan verpleegster zijn bijvoorbeeld, en mensen wassen, ze afleggen als ze sterven, en niet iedereen kan zware handicaps aan. Dat zijn de écht moeilijke jobs.
                  Niet simpel allemaal, maar onthaasten kan best, als je maar inziet dat 80% wat MOET, eigenlijk helemaal niet moet. Ik moet nog maar bijzonder weinig, alleen ademen, eten en drinken, anders ga ik dood.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #54
                    Re: Eenvoudig(er) leven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                    Heden worden veel meer 'geleefd', net omwille van de technologie.
                    We weten meer, maar is het allemaal wel correct ?
                    Weet niet juist in welke context je het bedoelt. Maar als je het bijvoorbeeld hebt over Facebook, dan heb je door die technologie inderdaad wel veel meer informatie over iedereen die je binnenkrijgt.
                    De vraag is enkel: "willen we dat allemaal wel weten?".
                    En van de 100 statusupdates die je daar ziet, is soms maar 10% leuk of echt interessant, en is de rest soms ronduit irritant.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Eenvoudig(er) leven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                      Wacht maar tot je het echt beu bent, dan kost het helemaal enz. enz verder.
                      Een eerlijke reactie die me raakt.
                      Eindelijk iemand die het zegt zoals het eigenlijk is.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #56
                        Re: Eenvoudig(er) leven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Heden worden veel meer 'geleefd', net omwille van de technologie.
                        We weten meer, maar is het allemaal wel correct ?
                        Eenvoudiger leven moet kunnen, maar vraagt verdomd veel moeite.
                        Wordt er geleefd of worden we geleefd? Heb eerder de indruk dat we slaaf geworden zijn va technologie en niet dat de technologie in dienst staat van ons leven. Ok, laat ons even medische zaken buiten beschouwing laten en het bij de gadgets houden waar we hier mee bezig zijn.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Eenvoudig(er) leven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                          Wacht maar tot je het echt beu bent, dan kost het helemaal geen moeite meer en kan iedereen de boom in. Ik heb het geleerd door veel in Zuid-Amerika te verblijven. Daar leer je pas echt wat onthaasten is, en ik heb ervoor gezorgd dat ik dat nooit meer ben kwijtgeraakt. Zoals Kaneda ben ik ook zeker niet altijd bereikbaar, en al zeker niet wanneer ik tijd met mijn gezin aan het doorbrengen ben. Ik ben zelfs al zover dat ik me soms afvraag of ik dat hele circus van gaan werken om het bedrijf nog meer winst te laten maken eigenlijk nog wel wil. Misschien ga ik beter gewoon iets doen wat echt belangrijk is, zoals daklozen helpen, met drugsverslaafden werken of gehandicapten gaan verzorgen. Of zelfs huisman worden. Het enige wat me tegenhoudt is geld. Ik kan met twee van zulke jobs niet verdienen wat ik nu verdien. En dan komt automatisch de gedachte: ik werk voor aandeelhouders, die dus aandelen hebben, en dat is eigenlijk lucht. Mensen die anderen verzorgen of helpen doen iets wat écht belangrijk is, en dus worden die zwaar onderbetaald. Wat die ook verdienen: het is te weinig.
                          Iedereen met hersenen kan uiteindelijk mijn job doen, maar niet iedereen kan verpleegster zijn bijvoorbeeld, en mensen wassen, ze afleggen als ze sterven, en niet iedereen kan zware handicaps aan. Dat zijn de écht moeilijke jobs.
                          Niet simpel allemaal, maar onthaasten kan best, als je maar inziet dat 80% wat MOET, eigenlijk helemaal niet moet. Ik moet nog maar bijzonder weinig, alleen ademen, eten en drinken, anders ga ik dood.
                          De meeste van die jobs zijn er bij vzw's, instellingen van de overheid, sociale 'bedrijven' die het met minder budget moeten doen.
                          En doordat de voorwaarden er minder goed zijn om te werken, zullen er minder mensen gemotiveerd zijn om te gaan werken.
                          Doordat veel van die jobs wellicht knelpuntberoepen zijn, of door reglementeringen verplichte barema's opgelegd zijn, kan je vaak niet over loon gaan discussiëren. De beste instelling als je zo'n functie doet is natuurlijk dat je het doet om die mensen te helpen, en niet om financiële redenen.

                          Het moment dat ik financieel iets onafhankelijker ben, kan ik misschien ooit ook omschakelen naar een nuttigere job. De vraag is of ik het dan nog fysiek aankan (of mentaal, afhankelijk van de functie).

                          Er is een fundamenteel probleem in ons belastingssysteem ten op zichte van de bedrijven die enkel naar winst streven, maar daar kan ik nog een tijdje over doorbomen. Zal ik eens doen als ik meer tijd heb, ... en als er nog bomen over zijn om af te zagen.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Eenvoudig(er) leven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Wordt er geleefd of worden we geleefd? Heb eerder de indruk dat we slaaf geworden zijn va technologie en niet dat de technologie in dienst staat van ons leven.
                            Ik denk ook in die richting.

                            Het is een marketing, waarbij men nieuwe behoeften creëert voor de gebruikers. In plaats van producten te produceren doet men het nu met diensten, apps en dergelijke. Die diensten kunnen allemaal wel leuk en handig zijn. Maar of ze ons echt helpen in ons dagelijks leven....
                            Kortom, behoeften die men initieel niet nodig had.

                            De tijd die men hieraan dagelijks spendeert, kan men nuttiger gebruiken. >>> slaaf.
                            Last edited by anonymous; 10 juni 2014, 14:39.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Eenvoudig(er) leven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Ik denk ook in die richting.

                              Het is een marketing, waarbij men nieuwe behoeften creëert voor de gebruikers. In plaats van producten te produceren doet men het nu met diensten, apps en dergelijke. Die diensten kunnen allemaal wel leuk en handig zijn. Maar of ze ons echt helpen in ons dagelijks leven....
                              Kortom, behoeften die men initieel niet nodig had.

                              De tijd die men hieraan dagelijks spendeert, kan men nuttiger gebruiken. >>> slaaf.
                              Met wie zou je op dit moment aan het spreken zijn over eenvoudiger leven als je internet en computers niet hebt?
                              Hoeveel mensen hier reageren via smartphone of tablet?

                              Altijd leuk om te zeggen dat we slaaf worden van technologiëen, en ze terwijl lustig blijven gebruiken
                              It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Eenvoudig(er) leven?

                                Een blog over eenvoudig leven, goedkoop leven, consuminderen, zuinig leven, besparen, zelfvoorzienend leven.

                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X