Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eenvoudig(er) leven?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Eenvoudig(er) leven?

    Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
    Mijn zus kent ook zo'n koppel : beide doctors in de chemie, beide een heel behoorlijk loon, en ze slagen er niet in om rond te komen... D'een dezen woont op de duurste manier (ben appartement aan het af betalen), heb allesbehalve de wedde van een Doctor in de Chemie (mijn zus is er ene, dus ik weet wat het oplevert...), en slaag er toch in om goed te leven en ook wat opzij te leggen.
    Maar sommigen hebben blijkbaar nog altijd niet door dat een kast van een huis, dure auto, en de rest van de reutemeteut geen garantie zijn op geluk. Mijn auto is 8 jaar oud en voel helemaal niet de drang om toch maar die dure audi van mijn buurman of dito BMW van de andere te kopen... Content zijn met wat je hebt, en geregeld zorgen voor "omstandigheden" die een glimlach op je gezicht toveren zal daarvoor een betere voorwaarde zijn.

    Daarnaast is die opmerking van Kirsten_DL over dat huis niet kopen, zondermeer onzin : ik heb mijn appartement gekocht, moet nog 5 jaar afbetalen en dan woon ik quasi gratis. Op dit ogenblik betaal ik stukken minder maandelijks af, dan het bedrag dat mijn bovenburen maandelijks als huur betalen (in een identiek appartement) : dat is trouwens al jaren zo. En je wordt voor dat afbetalen dan nog gesponsord door vaderke staat...
    En het geld op de bank brengt quasi niets op : dus dan is het beter om het wel in bakstenen te steken. Dat appartement was trouwens nieuwbouw : de kans dat ik, op laat ons zeggen na 25 jaar, plots meer kosten heb dan je als huurder zou moeten betalen is behoorlijk klein...
    En velen beseffen niet wat een voordeel dit oplevert.
    Zelfs de zonnepanelen die mijn kinderen op hun woning laten plaatsen hebben, worden bij manier van spreken bijna volledig door vadertje staat betaald.
    Ik denk dat de opmerkikng van Kirsten_DL een zomaar uit-het-niks-gegrepen-zinnetje is, ongefundeerd/onderbouwd alleszins.
    Dat hoor je wel meer van mensen die er zich helemaal geen doen aan zien om een eigen woonst te verwerven.
    Groetjes

    Comment


    • Re: Eenvoudig(er) leven?

      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
      Ik denk dat de opmerkikng van Kirsten_DL een zomaar uit-het-niks-gegrepen-zinnetje is, ongefundeerd/onderbouwd alleszins.
      Dat hoor je wel meer van mensen die er zich helemaal geen doen aan zien om een eigen woonst te verwerven.
      Goh, ik weet het nog zo niet. Altijd leuk om te weten wat anderen hun drijfveren zijn.

      Zo ken ik iemand die gemiddeld om de 3 jaar eens verhuist naar een andere wijk in het Brusselse. Die wil gewoon de variatie. Die verandert ook geregeld bewust van job en wil niet in het stabiele leven zitten waarin anderen zitten, blijkbaar.
      Zo zijn er ook mensen zonder kinderen die geen nood hebben om een investering te doen, ze hebben namelijk geen nakomelingen die iets met hun huis zullen kunnen doen, en hun gespaarde geld zal wel terug naar vadertje staat gaan, of die met de idee rondlopen dat ze wellicht voor hun pensioen al overleden zullen zijn.

      Comment


      • Re: Eenvoudig(er) leven?

        Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Goh, ik weet het nog zo niet. Altijd leuk om te weten wat anderen hun drijfveren zijn.

        Zo ken ik iemand die gemiddeld om de 3 jaar eens verhuist naar een andere wijk in het Brusselse. Die wil gewoon de variatie. Die verandert ook geregeld bewust van job en wil niet in het stabiele leven zitten waarin anderen zitten, blijkbaar.
        Zo zijn er ook mensen zonder kinderen die geen nood hebben om een investering te doen, ze hebben namelijk geen nakomelingen die iets met hun huis zullen kunnen doen, en hun gespaarde geld zal wel terug naar vadertje staat gaan, of die met de idee rondlopen dat ze wellicht voor hun pensioen al overleden zullen zijn.
        Benieuwd of die 'Brusselaar' eens hij 60 of zo is nog zo veel zin zal hebben in om de 3 jaar verhuizen .
        En wie geen kinderen heeft hoeft zijn geld na de dood niet aan vadertje staat te laten. Er zijn andere mogelijkheden genoeg.
        Enne je hebt een overschot aan gelijk natuurlijk, er zijn altijd uitzonderingen die de regel bevestigen niet.
        Zo vinden rokers/dronkaards ook altijd wel iemand die heel zijn leven gerookt/gedronken heeft en toch 90 jaar wordt.....
        Groetjes

        Comment


        • Re: Eenvoudig(er) leven?

          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
          Probleem is dat er geen definitie bestaat van 'rijk zijn' of 'echt rijk zijn' en/of dat daar geen bedrag kan op geplakt worden.
          Voor sommigen is iemand die 10.000 euro bezit reeds rijk, voor een anderen is iemand die 500.000 euro bezit nog niet rijk......
          Groetjes
          Rijk ben je pas als je financieel onafhankelijk bent.
          Hangt dus een beetje af van je leeftijd, en je plannen.

          Met een half miljoen zou ik me nog niet rijk voelen...
          Als je daar met 2 en een paar kinderen van moet leven hou je het amper 10 jaar uit.

          Comment


          • Re: Eenvoudig(er) leven?

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Enfin ja, er is een verschil wanneer je zinvol werkt voor pakweg een organisatie die iets voor het goede doel doet (en er zelf voldoening uit halen), of voor een bedrijf dat enkel gericht is op grofweg winst maken en het volk een al-dan-niet-nodig product aan te smeren.
            Alsjeblieft, geen geitewollensokken gedoe, hè...
            Dus, als ik je goed begrijp, zou ik enkel werk mogen aanvaarden bij een bedrijf waarvan de activiteiten 'ethisch verantwoord' zijn ?
            Sorry mate, money in the drawer for my family, that comes first. Geen tijd noch geld voor idealen...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • Re: Eenvoudig(er) leven?

              Alsof elk bedrijf ethisch onverantwoord bezig is.

              Maak daar eens een definitie van?
              Is een autofabrikant, een bank of een farmaceutisch bedriijf ethisch? Ik denk van wel.

              En als iedereen bij organisaties voor het goede doel gaat werken, wie gaat er dan nog belastingen betalen en voor eten zorgen?

              Comment


              • Re: Eenvoudig(er) leven?

                Oorspronkelijk geplaatst door Leopard
                Als ik bovenstaande uitleg lees...
                die grote lappen tekst lees ik niet op het/een forum.
                als ik veel wil lezen, neem ik een boek.
                hou het kort maar krachtig op een forum is mijn motto.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • Re: Eenvoudig(er) leven?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  die grote....
                  Ik stop ook na 2 woorden.
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                  Comment


                  • Re: Eenvoudig(er) leven?

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    die grote lappen tekst lees ik niet op het/een forum.
                    als ik veel wil lezen, neem ik een boek.
                    hou het kort maar krachtig op een forum is mijn motto.
                    grt,bouk.
                    Ik probeer, maar wanneer ik, zoals hier, na enkele lijnen terug moet beginnen lezen omdat ik het reeds niet meer begrijp, dan haak ik af......
                    Maar dat heeft misschien wel voor een groot deel te maken met het feit dat ik niet van de slimste ben.
                    Groetjes

                    Comment


                    • Re: Eenvoudig(er) leven?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      ......
                      Maar dat heeft misschien wel voor een groot deel te maken met het feit dat ik niet van de slimste ben.
                      Groetjes
                      Nu, dat je het zelf zegt, kan ik je beter volgen

                      Comment


                      • Re: Eenvoudig(er) leven?

                        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                        Nu, dat je het zelf zegt, kan ik je beter volgen
                        Nog altijd beter dan een hoge dunk van jezelf hebben niet !
                        Kan je volgen of moet er een naam/tekeningske bij .

                        Comment


                        • Re: Eenvoudig(er) leven?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                          Alsof elk bedrijf ethisch onverantwoord bezig is.
                          Dat bedoelde ik niet.
                          Je hebt honderden soorten bedrijven met verschillende doelen, maar ik haalde enkel de twee extremen eruit.
                          't is niet dat ik zomaar zwartwit denk alsof je ofwel het een ofwel het ander bent.
                          Als je tussen de lijnen door leest, had je ook wel door dat ik bedoelde dat je uit nuttig werk meer voldoening haalt.

                          Ik heb ooit een job gehad waar ik mensen vanalles moest gaan bij aansmeren dat ze niet nodig hadden, een extra 'dossierkost' of andere uitgevonden kosten erbij, of zaken die niets met het product/dienst te maken hebben dat gefabriceerd/verkocht wordt, maar die gewoon als doel hebben extra geld op te brengen. Kortom, echt mensen in 't zak zetten.
                          Het bedrijf dacht: mensen kopen het tóch, ook al vragen we er 10 euro of 100 euro extra voor naargelang het product. En mensen bleven inderdaad betalen. Geld in ruil voor lucht. En ik kreeg daar eerlijk gezegd weinig voldoening voor in ruil. De winst ging uiteindelijk toch naar de CEO die met een gouden paraplu buitenstapte, niet naar aandeelhouders, niet naar extra service voor klanten die ervoor betaalden, en niet voor de gewone werknemers. Denk maar niet dat er met dat extra geld meer mensen werden aangeworven. Er werd eerder werkdruk verhoogd of gereorganiseerd.

                          Comment


                          • Re: Eenvoudig(er) leven?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Nog altijd beter dan een hoge dunk van jezelf hebben niet !
                            Kan je volgen of moet er een naam/tekeningske bij .
                            Nou, 'n hoge dunk van mezelf heb ik nooit gehad. Dat is eerder voor jou weggelegd, lijkt uit het verleden.

                            Ik zal er een tekening bijzetten, een quote:

                            "Ben geen leerkracht, maar help graag mensen die niet goed kunnen schrijven ." (spatie, punt ?)

                            Je eigen zinsconstructie, in schrijftaal, laat erg veel te wensen over. Bv:

                            "Je zal wel gelijk hebben, maar dat heeft altijd bestaan, bestaat nu nog, en zal altijd bestaan, en in alle landen." (komma gebruik bij "en" ?)

                            Het quoten doe je nog altijd met " en niet met ' .
                            Het vaak gebruiken van en/of en "ongefundeerd/onderbouwd" zijn zo van die dingen die toch niet aangenaam lezen.

                            Een virtuele rustpauze met de bekende ... eindigt bij jou in ....... .
                            Dubbele stoptekens !? op einde van een zin.

                            Kan zo wel even doorgaan, maar je snapt het hopelijk wel.

                            Dus, als iemand mij in het verleden ooit heeft gezegd dat ik zijn vriend niet mag zijn omdat ik niet van "zijn niveau" was?
                            Wie heeft hier 'n hoge dunk van zichzelf?

                            Op een forum, iemand met 'n bedenkelijk niveau te bestempelen komt niet erg sociaal over.

                            Comment


                            • Re: Eenvoudig(er) leven?

                              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht

                              Nou, 'n hoge dunk van mezelf heb ik nooit gehad. Dat is eerder voor jou weggelegd, lijkt uit het verleden.

                              Ik zal er een tekening bijzetten, een quote:

                              "Ben geen leerkracht, maar help graag mensen die niet goed kunnen schrijven ." (spatie, punt ?)

                              Je eigen zinsconstructie, in schrijftaal, laat erg veel te wensen over. Bv:

                              "Je zal wel gelijk hebben, maar dat heeft altijd bestaan, bestaat nu nog, en zal altijd bestaan, en in alle landen." (komma gebruik bij "en" ?)

                              Het quoten doe je nog altijd met " en niet met ' .
                              Het vaak gebruiken van en/of en "ongefundeerd/onderbouwd" zijn zo van die dingen die toch niet aangenaam lezen.

                              Een virtuele rustpauze met de bekende ... eindigt bij jou in ....... .
                              Dubbele stoptekens !? op einde van een zin.

                              Kan zo wel even doorgaan, maar je snapt het hopelijk wel.

                              Dus, als iemand mij in het verleden ooit heeft gezegd dat ik zijn vriend niet mag zijn omdat ik niet van "zijn niveau" was?
                              Wie heeft hier 'n hoge dunk van zichzelf?

                              Op een forum, iemand met 'n bedenkelijk niveau te bestempelen komt niet erg sociaal over.
                              Pedank foor de tieps.
                              Ik hep weer aâl heel wad bijgeleert.
                              Ik sal ur an denken in het vervolh.
                              Hroetjes

                              Comment


                              • Re: Eenvoudig(er) leven?

                                Denkelijk is anders gaan leven vooral voor diegenen die ook graag eenvoudiger nadenken.
                                Er zouden slimmeriken zijn die ons dat "anders gaan leven" aanprijzen. Het eenvoudig nadenken dat erbij hoort is niet altijd zo eenvoudig voor hen.
                                Dat is voor ons welzijn uiteraard.

                                Uit "De Standaard"
                                " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                                Comment

                                Working...
                                X