Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows Defender activeren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Windows Defender activeren

    AVG en Mbam bij mij, en doet zijn werk voor zover ik weet

    Comment


    • #32
      Re: Windows Defender activeren

      Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
      Wat de reklame betreft ben ik het niet helemaal eens. Avast zet lokkertjes op je scherm telkens je reboot
      Ik bedoelde het anders.
      Als jij een gratis versie van Avast zou gebruiken en je zou mij een e-mail sturen, dan staat er onder elk bericht een publiciteit van Avast.
      Als ik die mail dan wil doorsturen, dan krijg ik telkens een melding over online content en dat komt doordat Avast voor die publiciteit online content gebruikt.
      Het zijn dus de mensen die Avast niet gebruiken, die mee opgescheept zitten met het nadeel van gratis software dat anderen gebruiken.

      Het feit op zich van online content vind ik al niet veilig op zich en ook niet verantwoord want dat betekent dat de inhoud kan veranderen na dat de e-mail verstuurd is.

      Tenzij u als verzender zou kunnen kiezen om die berichten niet mee te sturen?
      Bovenvermelde heb ik echter bij elke e-mail dat een gebruiker van de gratis versie van Avast me verstuurt.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #33
        Re: Windows Defender activeren

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Als jij een gratis versie van Avast zou gebruiken en je zou mij een e-mail sturen, dan staat er onder elk bericht een publiciteit van Avast.
        Als ik die mail dan wil doorsturen, dan krijg ik telkens een melding over online content en dat komt doordat Avast voor die publiciteit online content gebruikt.
        Het zijn dus de mensen die Avast niet gebruiken, die mee opgescheept zitten met het nadeel van gratis software dat anderen gebruiken.

        Het feit op zich van online content vind ik al niet veilig op zich en ook niet verantwoord want dat betekent dat de inhoud kan veranderen na dat de e-mail verstuurd is.

        Tenzij u als verzender zou kunnen kiezen om die berichten niet mee te sturen?
        Bovenvermelde heb ik echter bij elke e-mail dat een gebruiker van de gratis versie van Avast me verstuurt.
        Wat een BS. Ik gebruik ook gratis Avast en er wordt bij mij NIETS meegestuurd van reclame. Stel gewoon in dat UITGAANDE mail niet moet gescand worden (lijkt mij logisch als je een clean systeem hebt).
        Wat online ads betreft daar moet een deftig e-mail programma weg mee weten. Pegasus mail haalt GEEN online content binnen tenzij je dat expliciet aangeeft te willen (ik werk in txt-only en niet in HTML dus hier stelt het probleem zich niet).
        bye, Maurice
        https://on4bam.com/
        Nikon D7500

        Comment


        • #34
          Re: Windows Defender activeren

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik ken TS heel goed en weet 100% zeker dat die weet hoe hij een PC en internet moet gebruiken, dat is gene kleine van 7 of een schoonmoeder dat op elke knop "ja" klikt.
          Dank U, VerSeg !

          Maare.....gene kleine van 7, echter soms toch "een groot kind" ( Peter Pan syndroom heet dat )

          Op alle knopjes "ja" klikken doe ik al lang niet meer - zéker sinds ik een leesbrilletje moet gebruiken. :
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #35
            Re: Windows Defender activeren

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Wat een BS. Ik gebruik ook gratis Avast en er wordt bij mij NIETS meegestuurd van reclame. Stel gewoon in dat UITGAANDE mail niet moet gescand worden (lijkt mij logisch als je een clean systeem hebt).
            Wat online ads betreft daar moet een deftig e-mail programma weg mee weten. Pegasus mail haalt GEEN online content binnen tenzij je dat expliciet aangeeft te willen (ik werk in txt-only en niet in HTML dus hier stelt het probleem zich niet).
            Hier wordt óók de uitgaande mail gescand met Avast, de "reclame" kan je gewoon uitschakelen met een vinkje te verwijderen in de instellingen van Avast. Ook het voor sommigen vervelende gedrag van pop-ups kan je uitschakelen of beter instellen zodat je enkel de voor jou noodzakelijke info krijgt.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #36
              Re: Windows Defender activeren

              Sinds gisteren Avira geïnstalleerd.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #37
                Re: Windows Defender activeren

                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                Wat een BS.
                Ik gebruik ook gratis Avast en er wordt bij mij NIETS meegestuurd van reclame. Stel gewoon in dat UITGAANDE mail niet moet gescand worden (lijkt mij logisch als je een clean systeem hebt).
                Dat is pas BS om het even beleefd te zeggen, een gedeelte van uw virusscanner uitschakelen om geen reklame mee te sturen en dan zeggen dat er geen reklame inzit.
                En nogmaals, het is bij het ontvangen van mails dat ik die rommel van anderen krijg ... ik kan toch niet elke verzender verplichten om zijn instellingen te veranderen alvorens hij mij een mail mag versturen?

                ik werk in txt-only en niet in HTML dus hier stelt het probleem zich niet
                OK, ik zal iedereen zeggen dat ze me geen HTML mail meer mogen sturen ... kan ik 99,99% van de mails uitsluiten dat ik ontvang.
                Het is als de motor uit uw auto halen om snelheidsovertredingen te voorkomen ... een auto koop je om te gebruiken, een PC en mail ook om alle functies te benutten (zij het met respect voor correct gebruik).
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #38
                  Re: Windows Defender activeren

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Dat is pas BS om het even beleefd te zeggen, een gedeelte van uw virusscanner uitschakelen om geen reklame mee te sturen en dan zeggen dat er geen reklame inzit.
                  En nogmaals, het is bij het ontvangen van mails dat ik die rommel van anderen krijg ... ik kan toch niet elke verzender verplichten om zijn instellingen te veranderen alvorens hij mij een mail mag versturen?
                  Het heeft geen nut om uitgaande mails te scannen. Nogmaals, als je PC clean is waarom zou je dat toch willen doen. Het is een beetje als zuiver bronwater toch nog door een filter gieten voor je het opdrinkt terwijl het water al gefilterd werd voor het in de fles gedaan werd.

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  OK, ik zal iedereen zeggen dat ze me geen HTML mail meer mogen sturen ... kan ik 99,99% van de mails uitsluiten dat ik ontvang.
                  Het is als de motor uit uw auto halen om snelheidsovertredingen te voorkomen ... een auto koop je om te gebruiken, een PC en mail ook om alle functies te benutten (zij het met respect voor correct gebruik).
                  Ik ga er van uit dat je Pegasus niet kent
                  Iedereen mag mij HTML mail sturen, het zal enkel, omdat ik dat zo instel, als plain text weergegeven worden. Wil ik toch de fleurige achtergronden zien die men meent te moeten meesturen dan kan dat perfect door één klik. Ik zie echter geen meerwaarde in het gebruik van lettertypes en achtergrondkleuren in een mail.
                  Om online content te tonen in een mail moet ik al meer moeite doen.

                  In elk geval, settings zijn er om aan te passen zodat je systeem optimaal ingesteld is tenzij je alleen maar op next en OK kan klikken dan blijf je best van alles af.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #39
                    Re: Windows Defender activeren

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                    Hier wordt óók de uitgaande mail gescand met Avast, de "reclame" kan je gewoon uitschakelen met een vinkje te verwijderen in de instellingen van Avast.
                    Dank voor de nuttige info, dit is tenminste een betere oplossing.
                    Zal eens vragen aan een van de bezitters van Avast om dit te proberen.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Windows Defender activeren

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Het heeft geen nut om uitgaande mails te scannen. Nogmaals, als je PC clean is waarom zou je dat toch willen doen. Het is een beetje als zuiver bronwater toch nog door een filter gieten voor je het opdrinkt terwijl het water al gefilterd werd voor het in de fles gedaan werd.
                      Volledig akkoord dat dit minder zin heeft, maar het ging er eerder om dat je toch geen functie gaat uitschakelen om reclame te voorkomen.
                      Er zit reclame in en daarmee uit ... zoals Hombre aanhaalt blijkbaar uit te schakelen.
                      Blijft dan de vraag waarom alle fabrikanten van virusscanners uitgaande mails laten scannen en die functie dan net gaan gebruiken om er reclame mee te maken (vooral gratis versies).
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Windows Defender activeren

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Volledig akkoord dat dit minder zin heeft, maar het ging er eerder om dat je toch geen functie gaat uitschakelen om reclame te voorkomen.
                        Er zit reclame in en daarmee uit ... zoals Hombre aanhaalt blijkbaar uit te schakelen.
                        Blijft dan de vraag waarom alle fabrikanten van virusscanners uitgaande mails laten scannen en die functie dan net gaan gebruiken om er reclame mee te maken (vooral gratis versies).
                        dan maar te zwijgen over al die tablet als je iemand een mail stuurt ofzo dat er standaard ipv je handtekening opkomt
                        verstuur via mij Ipad,Iphone,sumsung blablabla
                        dat is in mijn ogen nog irritanter en je maakt reclame om iets wat je dan wel hebt betaald

                        Comment


                        • #42
                          Re: Windows Defender activeren

                          Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                          dan maar te zwijgen over al die tablet als je iemand een mail stuurt ofzo dat er standaard ipv je handtekening opkomt
                          verstuur via mij Ipad,Iphone,sumsung blablabla
                          dat is in mijn ogen nog irritanter en je maakt reclame om iets wat je dan wel hebt betaald
                          Werkt ook op mijn zenuwen.
                          Heb ook een tablet en heb bijv. Tapatalk geprobeerd.
                          Dan gebruik ik liever de gewone browser zoals op de desktop.
                          Maar ja, misschien ben ik dom en zie ik de voordelen van Tapatalk niet
                          Zelfde regel voor Facebook.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #43
                            Re: Windows Defender activeren

                            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                            dan maar te zwijgen over al die tablet als je iemand een mail stuurt ofzo dat er standaard ipv je handtekening opkomt
                            verstuur via mij Ipad,Iphone,sumsung blablabla
                            dat is in mijn ogen nog irritanter en je maakt reclame om iets wat je dan wel hebt betaald
                            Kan je tijdens de configuratie afzetten of de tekst aanpassen naar wat je wil.
                            Maar voor sommigen kan het ook nuttig zijn dat net deze tekst er staat (of iets gelijkaardig).
                            Je beantwoordt een e-mail en de mensen denken direct dat je thuis bent aan je PC en blijven je maar verder contacteren of denken dat je alles wat ze gevraagd hebben direct gaat doen.
                            Met een tablet of smartphone kan je overal antwoorden, op je werk, in de trein, op café ... als er dan staat dat het van je tablet of smartphone verstuurd is, dan snappen ze direct dat je 9/10 niet thuis bent en niet op alles direct zal reageren.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Windows Defender activeren

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Werkt ook op mijn zenuwen.
                              Heb ook een tablet en heb bijv. Tapatalk geprobeerd.
                              Bij Tapatalk kan je handtekening aanpassen of uit zetten, in hoofdscherm naar instellingen gaan en bij Handtekening => Tapatalk handtekening kiezen wat je wil.
                              Dat wil niet zeggen dat ik Tapatalk zeer handig vind.
                              Is goed op een klein scherm, maar op een grotere tablet is de webversie wat mij betreft ook handiger.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #45
                                Re: Windows Defender activeren

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Kan je tijdens de configuratie afzetten of de tekst aanpassen naar wat je wil.
                                Maar voor sommigen kan het ook nuttig zijn dat net deze tekst er staat (of iets gelijkaardig).
                                Je beantwoordt een e-mail en de mensen denken direct dat je thuis bent aan je PC en blijven je maar verder contacteren of denken dat je alles wat ze gevraagd hebben direct gaat doen.
                                Met een tablet of smartphone kan je overal antwoorden, op je werk, in de trein, op café ... als er dan staat dat het van je tablet of smartphone verstuurd is, dan snappen ze direct dat je 9/10 niet thuis bent en niet op alles direct zal reageren.

                                Het werkt ook omgekeerd. Als ze zien dat je ook reageert als je niet thuis bent, ....

                                Comment

                                Working...
                                X