Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid ;)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    De montage met rechtse of linkse draad heeft te maken met de draairichting van de machine Alfa.
    Als je een Honda grasmaaier van langs boven bekijkt, draait deze rechts, wat wil zeggen, als je de bout zou tegen houden,
    dat deze zichzelf zou aandraaien, bij linksdraaiende machines wordt dan dus linkse draad gebruikt.
    Als je betreffende Honda grasmaaier zou omdraaien, dan zou je in principe geen centrale bout kunnen vinden dat door links of rechts draaien los kan komen.
    Wij hebben ook een dergelijke Honda en net als in de handleiding vermeld staat zitten er twee bouten om het mes vast te zetten en dus niet centraal in de as.
    Dit zijn uiteraard twee gewone bouten die je door links te draaien los maakt.
    Pagina 10 NL op http://www.honda.co.jp/ownersmanual/...L&model=HRD536
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #32
      Re: Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid

      Inderdaad, blijkbaar is het model van Marc er een met twee bouten, deze van mij is met één centrale bout en twee vaste pennen, maar is dan ook 5cm smaller.
      TS zijn grasmaaier is er dan ook een met een krachtiger motor DOHC met kopkleppen dus, de mijne is er een met een gewone Honda laterale motor met zijkleppen.
      Mijn Honda is 25 jaar oud, en buiten het mes afnemen om te slijpen en één keer een nieuwe bougie en tweejaarlijks nieuwe olie heeft daar nog nooit een sleutel op gestaan.
      Sinds een paar jaar gebruik ik ook geen benzine meer in die grasmaaier, maar Aspen wat het starten na de winter gemakkelijker maakt.
      Als je zoals wij maar 150 vierkante meter gras hebt, is die meerkost zeker het overwegen waard, dat spul blijft zijn kracht behouden en mag je er gerust in laten voor zijn winterslaap.

      Comment


      • #33
        Re: Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid

        Is die bout nu al los gedraaid?


        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Ha ha, tof hoe we hier kunnen afdwalen in chitchat

        Ik pik even in op de Ford Taunus.....
        Onderstaand horloge, de Omega Marine Chronometer, een 2.4 Mhz megaquartz, kostte in de jaren '70 net evenveel als een Ford Taunus.
        Precisie enkel en alleen op de quartz ( dus nog geen sprake van RC horloges ) was maximum 1 seconde per maand. Meestal veel beter trouwens.
        Van een grasmaaier naar Ford Taunus, en dan nog naar horloges.
        Ik denk dat de meesten hier zelfs niet meer weten hoe een Ford Taunus er uitziet, maar ik heb onlangs nog een paar mooie exemplaren gefotografeerd:
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #34
          Re: Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid

          heb nog een (rode) Ford Taunus 17M gehad met stuurschakeling.
          leuk auto voor die tijd.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #35
            Re: Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid

            Dat zijn toch héél oude modellen hoor, Bart.

            Hier zie je het 1977-model: toch behoorlijke middenklassers imho...



            De bouten zijn ondertussen los geraakt - de draairichting zal ik nooit meer vergeten.
            Qui multa scit, parum patientiae habet

            Comment


            • #36
              Re: Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Is die bout nu al los gedraaid?




              Van een grasmaaier naar Ford Taunus, en dan nog naar horloges.
              Ik denk dat de meesten hier zelfs niet meer weten hoe een Ford Taunus er uitziet, maar ik heb onlangs nog een paar mooie exemplaren gefotografeerd:
              Mooi, mijn peter had er zo ene als die blauwe.
              Een 12 M, als je er het linker voorwiel afnam, zat daar een deksel, als je dat verwijderde kon je langs daar door dat gat op
              een heel simpele manier de koppeling vervangen, ik was toen een jaar of tien twaalf denk ik, en zoiets boeide mij "toen" al......
              Dat draag je je ganse leven mee, ja, ik mocht er als kleine soms ook eens mee rijden, en stoefen op school....

              Comment


              • #37
                Re: Grasmaaier-vraag; voor alle zekerheid

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                heb nog een (rode) Ford Taunus 17M gehad met stuurschakeling.
                leuk auto voor die tijd.
                grt,bouk.
                Ik heb leren rijden met een 12M met stuurschakeling.

                On topic : ik laat alle mogelijke en onmogelijke problemen van vingers kwijtraken, draad beschadigen, olie in carburator over aan deskundigen.....ik doe mijn machine elk jaar binnen voor onderhoud bij een gespecialiseerde firma . Niet in het voorjaar natuurlijk dan dan ben je ze rap een aantal weken kwijt omdat 'iedereen' dan plots weer denkt aan gras dat moet afgereden worden. Tijdens de wintermaanden heb je ze op een paar dagen terug.

                Groetjes
                Last edited by Guest17; 25 mei 2014, 09:36.

                Comment

                Working...
                X