Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onkruidverdelger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onkruidverdelger

puur uit nieuwsgierigheid: wat is het doel van het terrein nadat alle begroeiing verwijderd is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
      puur uit nieuwsgierigheid: wat is het doel van het terrein nadat alle begroeiing verwijderd is?
      denk een biologisch groente tuintje.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

de "echten" (wie dat dan ook mogen wezen) gebruiken voor dit soort werk enkel het merk "manpower" .. LOL!

Comment

Het hoger doel is inderdaad een ietwat biologisch groentetuintje, maar daar is veel tijd voor nodig, dus of het er ooit komt... (het is niet voor mezelf)

Beestjes zijn inderdaad een optie, maar dat vraagt ook wel wat tijd. En hoe zit het met regels en wetten hieromtrent?

Met alle respect regulus, maar met de hand kan je al die kleine worteltjes enzo niet verwijderen, dan blijft dat onkruid maar terug groeien. Onkruid vergaat niet

Comment

zonder verder in detail te treden over ecologische gevolgen :

- eerste behandeling met product op basis van glyfosaat (type RoundUp)
            - later, tweede behandeling ... op onkruidvrije grond : behandeling met Butisan Garden (voor meerdere maanden onkruidvrij)

greetz
            Cheeta
            Light travels faster than sound. This is why some people appear bright, until you hear them speak.
            flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
              ..

Met alle respect regulus, maar met de hand kan je al die kleine worteltjes enzo niet verwijderen, dan blijft dat onkruid maar terug groeien. Onkruid vergaat niet
              Mijn beste, mijn voorouders waren allemaal landbouwers (sommigen hier zullen zeggen, boeren) en zelf heb ik ook nog een redelijk grote tuin. Ik kan u verzekeren dat enkel de "handenarbeid" met idd het volledig verwijderen van de wortels, een tijdrovende en fysiek helse karwei, de enige efficiente methode is. .. en BTW, denk niet dat met bvb een groeiseizoen zoals we nu kennen, het u zal gegeven zijn om uw stuk land onkruidvrij te houden voor langer dan zeg maar een maand of 3, meestal zelfs nog minder .. roundup op of af !!

Comment

Goh ja, uiteraard. Maar ik bedoelde dan ook dat het fysiek niet echt mogelijk is om dat te doen.
                Het resultaat weegt niet op tegen de geleverde arbeid.

Bij een verdelger is de verhouding veel kleiner/groter, hangt er van af hoe je het bekijkt. Dus interessanter...

Comment

Ik ben opzoek naar een sterke onkruidverdelger voor een grote oppervlakte (+500m²).

Onkruid, plantjes van ongeveer 20-30cm hoog, geen struiken, bomen of andere planten met dikke wortels.

Een product dat de bank niet breekt en vooral niet te vaak moet herhaald worden als behandeling.

Alvast bedankt.
                  Beste,

Met de weinige gegevens die ik heb kan ik je geen deskundig advies geven.
                  Als ik zo'n opdracht krijg ga ik als volgt te werk om te bepalen welk product (-en) ik ga gebruiken.
                  - Welke onkruiden groeien er op het perceel.
                  - Welke grondsoort
                  - Wat is het doel na de behandeling
                  - In welk weertype zitten we ( zomer, herfst, winter, .... )
                  - Hoe lang is het de bedoeling dat er geen nieuwe vegetatie terug mag groeien.
                  - ....

Soms wordt zelfs een cocktail gebruikt van diverse produkten om een goed resultaat te bekomen.

@demeyereg : Als ik jou was zou ik wat je geschreven hebt over produkten ophalen bij een landbouwer om zelf
                  te gebruiken wissen.
                  Dit is namelijk niet wettelijk en die landbouwer kan zijn spuitlicentie kwijtraken.
                  Wij als professionele gebruikers van sproeistoffen mogen NOOIT sproeistoffen achterlaten bij klanten.

Vanaf 2015 is het trouwens voor particulieren zo goed als gedaan om nog te sproeien in hun tuintjes.
                  Er zullen nog produkten te verkrijgen zijn, maar de werking ervan zal beperkt zijn.
                  Dit heb ik toch vernomen van het ministerie.
                  Voor ons professionele gebruikers veranderd er ook heel wat met een hele hoop paperassen extra erbij.
                  Zo zullen wij voor iedere behandeling een volledig verslag moeten maken zodat de overheid
                  volledige controle en inzicht zal krijgen bij wie wij werken en welke produkten wanneer en voor wat wij een
                  behandeling hebben toegepast.

Comment

Roundup = vuiligheid van Monsato.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

Comment

Verwijderd.
                      Last edited by Guest42; 19 mei 2014, 05:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Dan zijn er hier in W-VL. Nog uitzonderingen op de regel, ik ken een plaats (winkel) waar je als particulier nog voor dat alles terecht kan (in kleine hoeveelheden).......
                        En met je antwoord geef je wel toe, dat wat jullie gebruiken héél wat anders is dan wat je bij bv Brico kan kopen, merk je trouwens aan de geur na het spuiten.
                        Dit klopt inderdaad.
                        De produkten die wij kunnen aankopen hebben andere samenstellingen tov deze voor de particuliere markt.
                        Is ook normaal denk ik.
                        Wij als professionele gebruiker moeten ons verantwoorden en diverse dure cursussen volgen, dure abonnementen afsluiten om dit
                        type produkten te kunnen en te mogen gebruiken.
                        Een particulier koopt iets en gebruikt het als hij zin heeft zonder aan iemand uitleg te hoeven geven.
                        Eet hij bvb. zijn eigen geteelde groenten op met nog heel wat restanten van sproeistoffen, dat is dan voor hem, als dit op professioneel gebied
                        zou gebeuren dat er nog resudu's gevonden worden, dan is de uitvoerder daar verantwoordelijk voor met alle gevolgen erbij.

Handelaars die sproeistoffen mogen verkopen aan particulieren is voor hen een goudmijn.
                        De grootste omzet aan sproeistoffen is namelijk aan particulieren, en niet aan professionele gebruikers.
                        En dat er handelaars zijn die beroepsprodukten verkopen aan particulieren, is al heel lang gekend.
                        Vandaar de grote verstrenging vanaf 2015 en de registers die zullen moeten worden bijgehouden door
                        verkoper en gebruiker.
                        Als bvb de handelaar 1 liter van een product verkoopt aan mij, zal hij dit moeten registreren, en ik op mijn beurt
                        zal via een register moeten aantonen wanneer, hoeveel, waar enz. het product is gebruikt.
                        Klopt dit niet, dan volgen er boete's en ben ik mijn licentie kwijt.

Ook ik streef er naar om zo weinig mogelijk chemische stoffen te gebruiken, er komen gelukkig
                        heel wat alternatieven op de markt en denk na voor je een plant gaat behandelen of een onkruidbestrijding
                        gaat uitvoeren. Stel je de vraag :
                        Waarom is hij ziek en is het wel noodzakelijk een behandeling uit te voeren.

Comment

Verwijderd.
                          Last edited by Guest42; 19 mei 2014, 06:00.

Comment

Vuiligheid gebruiken om een Bio-tuintje te maken

Niks gaat boven aardappelen planten,
                            1 maal hakken na het uitkomen, weekje of zo later dan aanaarden
                            100-tal dagen later rooien met onkruid en al ! En dan heb je al meteen een mooie biologische oogst
                            En als je die nu plant dan noemen ze dat meilingen
                            bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Intratuin in Nederland heeft het al uit de rekken gehaald. Maar hier in de Hubo ga ik het nog vinden?
                              Het mag sterk spul zijn. Welk product raad je specifiek aan?
                              Als je er nadien een biologisch tuintje van wil maken, zou ik toch best niet te veel schadelijke stoffen gebruiken.
                              Zeker van die producten die ze om bepaalde redenen al uit de rekken hebben gehaald.

Zout en azijn kan je ook gebruiken om je onkruid (en tevens andere planten) te verdelgen, maar dat zal iets langer duren voor het werkt dan generische middelen.

Wat je ook kan doen, beste optie, is een niet-lichtdoorlatende folie over je hele terrein spannen.
                              Geen licht = geen leven voor planten. Zo blijft je hele terrein vrij van onkruid.

Comment

grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Working...
                                X