Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onkruidverdelger

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Onkruidverdelger

Een biotuin en een openbare plaats is een wereld van verschil hoor, iets dergelijks komt alvast niet in mijn tuin ! ze mogen nog schrijven wat ze willen.
    een paar uittrekseltjes:

OnkruidVreter PRO is vooralsnog alleen bruikbaar voor handmatige toepassing via drukspuit technieken. Het is
    bij uitstek geschikt voor machinaal lastig bereikbare plaatsen zoals op begraafplaatsen, sportparken, rotondes, bushokjes, boomspeigels, onder hekken, heggen en struiken.

en dit :
    - Voorkomt hergroei = die afbreekbaarheid laat ondertussen wel op zich wachten hoor anders kan dat niet meer werken !
    dus zaai bv maar eens sla daarna ...
    bedankt om te kijken of te reageren, frans !

Comment

Mijn maag draait en keert, ik heb 10 grijze haren erbij en krijg spontaan kippenvel bij het lezen van dit draadje...
      "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
      Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Merci allemaal, we hebben Bayer Zapper aangeschaft.

Comment

Blijf met glyfosfaat (Roundup) uit je tuin, het zal hopelijk zo snel mogelijk verboden worden in heel Europa.

Het beste wat je kan doen is een nest mensen uitnodigen en een bak bier neerpoten, en de handen uit de mouwen.

Achteraf tegen onkruid, op de knietjes en trekken maar. En bodembedekker bijvoorbeeld in een bloementuin. Je zal nog steeds onkruid krijgen maar dat ga je gemakkelijker kunnen uittrekken.

Blijf met eender welk pesticide, hoe 'bio' ook, uit je tuintje, zeker als je er groenten wil gaan kweken. Denk aan je gezondheid en die van je achterkleinkinderen...

IZ.
          For Greater Good - Ambient Music for the Masses

Canon 600 D - EF-S 18–55mm IS STM - 50 mm 1.8 - EF-S 10-22 mm - EF 35mm f/2.0

Comment

In mijn buurt liggen een paar braakliggende bouwgronden en daar gaat het zo (ik heb dat ietwat kunnen promoten) : 3 maal per jaar komt iemand met een tractor alles afmaaien, naar verluidt voor weinig geld. Dus geen chemische stoffen in de grond. en toch nog groen..

het natuurlijke leven in de grond blijft ook bewaard op die manier.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Izzy HaveMercy Bekijk bericht
              Blijf met glyfosfaat (Roundup) uit je tuin, het zal hopelijk zo snel mogelijk verboden worden in heel Europa.

Het beste wat je kan doen is een nest mensen uitnodigen en een bak bier neerpoten, en de handen uit de mouwen.

Achteraf tegen onkruid, op de knietjes en trekken maar. En bodembedekker bijvoorbeeld in een bloementuin. Je zal nog steeds onkruid krijgen maar dat ga je gemakkelijker kunnen uittrekken.

Blijf met eender welk pesticide, hoe 'bio' ook, uit je tuintje, zeker als je er groenten wil gaan kweken. Denk aan je gezondheid en die van je achterkleinkinderen...

IZ.
              100% gelijk heb je.
              En Mosanto wil iedereen afhankelijk maken en dat lukt in bepaalde landen.
              Info genoeg te vinden in diverse media.
              ================================================== =====
              Criticasters worden door Monsanto ook heel slim aangepakt.
              Ze beiden hun dus een duur reclamecontract aan... zeg maar verdoken zwijggeld.
              Bewijzen? Natuurlijk.
              Zie http://de.wikipedia.org/wiki/Sarah_Wiener
              Gisterenavond in : http://pelzig.zdf.de/pelzig-haelt-si...h-5990212.html
              Last edited by theokus; 21 mei 2014, 09:11.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Jammer dat je zelf niet aan de slag gaat met de schoffel en de schop. Ik heb jaren buitenwerk in natuurgebieden gedaan en heb geleerd dat dat de beste manier is. Eerst met een zeis de hoge stukken weghalen en dan met handwerk de rest. Als je het zelf niet kunt, dan kun je daar tegenwoordig mensen voor inhuren die dat graag willen doen, omdat ze wat extra willen verdienen.
                Maar je zult toch wel niet luisteren, want de meeste mensen denken jammer genoeg : gemak dient de mens, dus neem ik maar iets van Monsanto.
                Ik ga nooit iets van je eten, ook al kreeg ik geld toe.
                Je bent verkeerd bezig 1tio1.
                Paul

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 1tio1 Bekijk bericht
                  Het hoger doel is inderdaad een ietwat biologisch groentetuintje, maar daar is veel tijd voor nodig, dus of het er ooit komt... (het is niet voor mezelf)

Beestjes zijn inderdaad een optie, maar dat vraagt ook wel wat tijd. En hoe zit het met regels en wetten hieromtrent?

Met alle respect regulus, maar met de hand kan je al die kleine worteltjes enzo niet verwijderen, dan blijft dat onkruid maar terug groeien. Onkruid vergaat niet
                  Eerst een hoop vergif in het rond strooien om er daarna groenten op te gaan kweken ? En dan nog het woord "biologisch" erbij gebruiken. Die groenten moeten ze mij toch niet meer serveren hoor... Sorry voor mijn felle reactie maar daar word ik zo kwaad van. Zet er inderdaad wat beesten op ! Veel efficienter en waarschijnlijk goedkoper dan al die chemische brol ! En JA, ik ben "ne groene". Ik wil je niet persoonlijk viseren maar het doel heiligt hier echt niet de middelen.
                  Last edited by Strupie; 22 mei 2014, 22:40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door paulmedusa Bekijk bericht
                    Jammer dat je zelf niet aan de slag gaat met de schoffel en de schop. Ik heb jaren buitenwerk in natuurgebieden gedaan en heb geleerd dat dat de beste manier is. Eerst met een zeis de hoge stukken weghalen en dan met handwerk de rest. Als je het zelf niet kunt, dan kun je daar tegenwoordig mensen voor inhuren die dat graag willen doen, omdat ze wat extra willen verdienen.
                    Maar je zult toch wel niet luisteren, want de meeste mensen denken jammer genoeg : gemak dient de mens, dus neem ik maar iets van Monsanto.
                    Ik ga nooit iets van je eten, ook al kreeg ik geld toe.
                    Je bent verkeerd bezig 1tio1.
                    Paul
                    Tja, niet iedereen heeft tijd teveel om uren zo niet dagen te investeren in een hopeloze job.
                    En niet iedereen heeft geld teveel. Tenzij dat het zo goedkoop is dat het op slavenarbeid lijkt, nee danku wederom.

Dat zijn meteen de 2 voornaamste redenen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Strupie Bekijk bericht
                      Eerst een hoop vergif in het rond strooien om er daarna groenten op te gaan kweken ? En dan nog het woord "biologisch" erbij gebruiken. Die groenten moeten ze mij toch niet meer serveren hoor... Sorry voor mijn felle reactie maar daar word ik zo kwaad van. Zet er inderdaad wat beesten op ! Veel efficienter en waarschijnlijk goedkoper dan al die chemische brol ! En JA, ik ben "ne groene". Ik wil je niet persoonlijk viseren maar het doel heiligt hier echt niet de middelen.
                      Het hoger doel, ik spreek hier niet over volgende jaar hoor. 'Ooit' is al wat beter uitgedrukt.

Dat het chemische brol is, weet ik zelf ook. Maar dit de snelste en efficiëntste manier.
                      Zoals ik al, de andere kosten te veel tijd en onderhoud, of ze zijn te duur.

Als ik de tijd had, zat ik waarschijnlijk al te plukken, hebben we trouwens de eerste jaren steeds gedaan.
                      Zelfs met een bijltje de kleine boompjes omhakken. Om maar te zeggen dat ik niet vuil ben van handenarbeid.

Comment

Dat het chemische brol is, weet ik zelf ook. Maar dit de snelste en efficiëntste manier.
                        Zoals ik al, de andere kosten te veel tijd en onderhoud, of ze zijn te duur.
                        En de oplossing met de niet-lichtdoorlatende folie, waarover ik het had, is zelfs niet in overweging genomen?
                        Dat is volgens mij het snelst en efficiëntst.
                        Geen licht = geen leven voor planten. Gewoon je hele terrein even overspannen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                          En de oplossing met de niet-lichtdoorlatende folie, waarover ik het had, is zelfs niet in overweging genomen?
                          Dat is volgens mij het snelst en efficiëntst.
                          Geen licht = geen leven voor planten. Gewoon je hele terrein even overspannen
                          Zeker wel, maar ik ben maar een tussenpersoon he.
                          Don't shoot the messenger!

Comment

Zeker wel, maar ik ben maar een tussenpersoon he.
                            Don't shoot the messenger!
                            Ook niet kunnen overtuigen met het argument dat je dan enkele zwarte pixels krijgt wanneer je met google earth inzoomt op die locatie?

Comment

Daar zeg je zoiets

Of eerder iets van "Danger! Radioactive zone!"

Misschien wordt er nog van gedacht veranderd. Wie weet.

Comment

Working...