Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Multifocale bril.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Multifocale bril.

Raar toch dat wennen/niet wennen van multifocale glazen. Wij zijn allebei multifocale brildragers en er was ook een klein verschil tussen ons beiden.
    Ik heb de bril opgezet en nooit iets 'raars' ondervonden, dus gewenning van de eerste minuut om het zo te zeggen.
    Mijn vrouw die had een paar dagen schrik om de trap af te gaan, dat was alles.
    Zou het ook niet mogelijk zijn dat de oorzaak, van deze die het moeilijk hebben om te wennen, te zoeken is bij de betreffende opticien ?
    Ik heb me nog laten vertellen dat multifocale glazen nog 'perfecter' moeten geplaatst zijn dan gewone glazen, ttz. het middelpunt zou nog juister moeten liggen tov het oog.
    Misschien dat indien dit niet het geval is, men meer moeilijkheden ondervindt om te wennen.....??
    Het is slechts een gissen/vermoeden, maar het valt toch op dat de één het veel moeilijker heeft dan de ander om te wennen.
    Groetjes
    Last edited by Guest17; 1 juni 2014, 10:23.

Comment

Ik zelf ben ook heel gevoelig aan het juist plaatsen van de glazen.
      Mijn opticien weet dat, heeft ooit al eens een glas nieuw moeten plaatsen, en daarna geen problemen meer.
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

Comment

Multifocale glazen was ik direct gewoon, alleen trappen afgaan heeft iets langer geduurd!
        Hoofd buigen was de oplossing.
        Ik pas de dioptrie van de camera niet aan, geeft geen enkel probleem.

Ik heb vorige zomer een zonnebril genomen met polariserende glazen op sterkte.
        Dat geeft wel problemen met fotograferen.
        Als ik naar het schermpje van mijn camera (Nikon D800) zie met deze zonnebril alleen zwarte strepen, alsook met mijn iPhone!!!
        Last edited by AnitA.v; 6 juni 2014, 10:52.
        Fujifilm X-T2..........
        https://www.flickr.com/photos/ajev/

Comment

Na twee weken ben ik zeer tevreden. Alles lukt en geen problemen met een trap.
          Bij zeer kleine lettertjes is het nog een beetje moeikijk om de juiste hoogte te vinden.
          Een verrekijker is ook een moeilijke proef.

Comment

Working...
          X