Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Licht op de verkiezingen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Licht op de verkiezingen?

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    +1
    Ik heb nog nooit ongeldig gestemd en zal dat ook nooit doen.
    Mogen stemmen... is één van de vrijheden die we nog hebben.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #32
      Re: Licht op de verkiezingen?

      Toch hier even als 'jongere' mijn toevoeging...
      Ik ben de vorige verkiezingen niet geweest, en ben er nog niet uit of ik dat nu wel of niet ga doen.
      De reden? Ik kan me achter geen enkele partij plaatsen.
      Het is niet dat het mij niet kan boeien, want dat zeker wel, maar wanneer ik zo'n stemtest doe (ik heb ze denk ik allemaal gedaan) krijg ik een mooie exact gelijke verdeling over 3 zeer uiteenlopende partijen. Tja wat kies je dan?
      Ik kan me moeilijk inbeelden dat ik de enige ben die dit heeft.
      Zolang er geen partij mij als jongere kan doen inzien waarom het belangrijk is dat ik echt op hen stem, hoeft het voor mij niet.

      Daarnaast vind ik het stemrecht in zijn huidige vorm ook nutteloos. Jup, nutteloos.
      Zolang de grootste overwinnaar buitenspel kan worden gezet door coalitievorming, zie ik het nut niet in om de bevolking te verplichten om hun stem uit te brengen. Als er toch niet naar geluisterd wordt... (dit als feit, ik wil hier geen persoonlijk partij favoritisme in laten weerspiegelen).

      Maar da's mijn mening...

      Comment


      • #33
        Re: Licht op de verkiezingen?

        Oorspronkelijk geplaatst door yakke Bekijk bericht
        Daarnaast vind ik het stemrecht in zijn huidige vorm ook nutteloos. Jup, nutteloos.
        Zolang de grootste overwinnaar buitenspel kan worden gezet door coalitievorming, zie ik het nut niet in om de bevolking te verplichten om hun stem uit te brengen. Als er toch niet naar geluisterd wordt... (dit als feit, ik wil hier geen persoonlijk partij favoritisme in laten weerspiegelen).

        Maar da's mijn mening...
        Dat is nu net democratie Yakke.
        Ook een coalitie van een meerderheid.
        Ik wil geen "Godwin-neke" maken maar als ene het alleen voor het zeggen krijgt dan krijg je problemen.

        Politiek en mensen zijn zoals ze reageren op het weer...'t is nooit goed voor iedereen

        Wat deed Stevaert.
        Die nam elke partij op in de gemeenteraad ook al was zijn partij de grootste.
        En dat was ook weer niet goed voor sommigen.

        Het is ook een kwestie van mentaliteit Yakke: geduld hebben maar vooral het volhouden, niet opgeven.

        Voor de rest moet je ons land eens vergelijken met de buurlanden.
        Dit vraag wel wat werk EN interesse
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment

        Working...
        X