Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tax-on-web

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Tax-on-web

    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Dat is de essentie, en al de rest is bullsh.t.

    Hier gaat het hem over, en ik herhaal het nog eens : in 2014 was het gemiddeld werknemerspensioen 1.080 euro, het gemiddeld ambtenarenpensioen 2.498 euro : dat van ambtenaren is dus op het eerste gezicht bijna 2,5 keer zo hoog.

    Als 2.5 keer zoveel bij U gelijk is aan gewoon groter... dan houden we er beter over op, en bovendien, U heeft toch altijd gelijk.
    En indien niet dan zal U er wel een paar smiley's achter zetten.
    Je moet niet enkel het verschil in pensioen bekijken maar ook wat ze ervoor verdienden en bijgedragen hebben aan RSZ en dergelijke.

    Wie heden een gemiddeld inkomen heeft en daarna op pensioen gaat, dan zit er tussen een bediende en ambtenaar met heden gelijk loon hoogstens een paar honderd Euro verschil in pensioen.
    Ja er is een verschil, maar niet 2,5 keer zo hoog.

    Als men het pensioen van een in de privé tewerkgestelde CEO of topmanager bekijkt, dan is dat ook meer dan twee keer zoveel dan dat van een standaard bediende maar die topmanager heeft in het verleden ook veel meer betaald.

    Het vergelijk dat u maakt zal wel kloppen, maar wees dan zo correct om eens te tellen hoeveel RSZ en andere taksen dat ze beiden in hun carrière betaald hebben.

    Men kan het vergelijken met pensioensparen of levensverzekering, de ene trekt meer dan de andere, maar die heeft dan ook veel meer premies betaald.

    Het lijkt me redelijk logisch dat als ik nu 50% van 4000€ brutto per maand moet afgeven aan de staat, dat ik later meer krijg aan pensioen dan dat ik maar 50% van 2000€ per maand zou bijdragen.
    En neen, ik heb geen 4000€ en zal ook geen hoog pensioen hebben.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • Re: Tax-on-web

      Eens je boven ca 3500€ bruto zit, dan krijg je zowat het maximum pensioen als loontrekkende (eventueel gecorrigeerd voor aantal jaren dienst).

      Ik denk dat er een pak leidinggevenden zijn die veeeeel meer dan 3500€ bruto verdienen, en dus pakken bijdragen waarvoor ze niks terugkrijgen.
      Het maximum als loontrekkende zit rond de 2000€ pensioen.(bruto dus)

      Stel dat je 8000€ bruto verdient, of een kleine 4000€ Netto, dan valt een pensioen toch wel mager uit. Gelukkig zijn er nog groepsverzekeringen.

      Comment


      • Re: Tax-on-web

        En als je zelfstandig bent in bij beroep zoals ik betaal je dus ook sociale zekerheid voor je pensioen. Helaas is mijn inkomen daar net niet groot genoeg, ik betaal dus wel meer dan 2300€ per jaar als sociale bijdrage maar krijg daar later niks voor terug. Moest mijn bijdrage 2600 zijn, dan telt het wel mee voor mijn pensioen. Het straffe van heel de zaak is dat ik die extra €'s die ik nog nodig heb zodat ik boven die grens kom, niet eens MAG betalen. Mijn vraag aan het sociaal zekeringsfonds dat ik opgebeld heb was : Als ik echt niks terugzie van mijn bijdragen in mijn pensioen, waarom moet ik die dan nog betalen?
        Antwoord was letterlijk en hou je vast : Awel meneer, dat is om te MOGEN werken als zelfstandige!
        Had ik ze door de telefoon kunnen trekken, ik had het gewoon gedaan!

        En dan lees ik enkele dagen geleden dat een ambtenaar in Gent die benoemd wordt omdat hij/zij 12 jaar ( twaalf jaar !!! ) werkt, ineens tot 500€ pensioen meer zou kunnen krijgen.
        Een echte schande is het....

        PS : mijn boekhouder doet mijn aangifte via Tax on web...
        Last edited by Franciskine; 26 augustus 2017, 16:48.
        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

        Comment


        • Re: Tax-on-web

          Als ik de sociale bijdragen die ik zelf betaal, en die mijn baas moet betalen bij elkaar tel, dan betaal ik meer per maand dan U per jaar....

          2300€ per jaar is peanuts hé.

          Comment


          • Re: Tax-on-web

            Klopt, inderdaad niet zo veel, het is dan ook in bijberoep he, en ik ben het ook gewoon kwijt...... al kwam er maar 50€ per maand bij mijn pensioen bij, dan was ik al tevreden....
            Het is het principe dat telt.... . Als je een bijdrage stort zou je er ook iets moeten voor terug kunnen krijgen, hoe miniem het ook is..
            Last edited by Franciskine; 26 augustus 2017, 18:36.
            There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
            A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
            Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

            Comment


            • Re: Tax-on-web

              oeps verwijderd . ik ging niet reageren.

              Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

              Comment


              • Re: Tax-on-web

                Hier gaan we weer met de puinhoop van de overheid: ik log aan met Itsme (werkt feilloos sinds een paar maand na de eerste lijdensweg).
                Ik vul mijn aangifte in en wil ze doorzenden, krijg dan dat mijn echtgenote ook moet "ondertekenen". Dat is normaal.

                Ik kies voor haar "aanmelden met eID" want Itsme spreekt klaarblijkelijk alleen op mij persoonlijk.

                Onmiddellijk de verwachte mededeling: Fout in aanloggen.
                Dan eerst eens geprobeerd in Firefox, (waar ze blijkbaar verliefd op zijn), foutmelding. Maar zelfs daar komen ze melden dat, als je de laatste versie van Firefox gebruikt (versie 57 beweren ze), er problemen kunnen zijn. Even gaan kijken naar de versie op mijn laptop: versie 59. Ze lopen op hun site zelf al 2 versies achter. Als het niet zo triestig was zou je er mee kunnen lachen.
                Dan herinner ik me dat je ongeveer ELKE keer je die eID wil gebruiken je een update moet doen van de bijhorende software.
                Update zowel in Firefox als in Chrome uitgevoerd en getest: in beide gevallen test geslaagd.
                Maar de aangifte ondertekenen door mijn vrouw via haar ID kaart: noppes.
                Bende knoeiers !!!! Elk jaar miserie tot en met met dat aanmelden. Kotsbeu ben ik het !!!

                Ik ga terug moeten gaan naar de papieren aangifte, dat werkt tenminste nog.
                Last edited by nete; 2 mei 2018, 23:42.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Tax-on-web

                  Ik heb woensdag in de namiddag de aangifte gedaan, aangelogd via Itsme en alles ingevuld, berekend en onderschreven.
                  Daarna met mijn vrouw haar account ingelogd via een token, onderschreven en de boel was ingediend en een bevestiging gekregen.
                  Een uur later kreeg ik van hun een mail om te melden dat ik vanaf dan ToW beschikbaar was ... het is me dus gelukt nog voor ik de melding kreeg dat het beschikbaar was.

                  Het is wel een forse verbetering dat je meteen de velden te zien krijgt welke men vroeger wel ingevuld had en nu nog blanco zijn ... dat voorkomt dat men iets zou overslaan of dat men weer op zoek moet naar de juiste velden.
                  Toch een vooruitgang.

                  Ahh ja, alles via Internet Explorer gedaan.

                  En ja nete, Itsme is net als elke andere manier van aanloggen persoonlijk, elke gebruiker moet zijn eigen Itsme gebruiken ... dat lijkt me ook de logica zelve.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Tax-on-web

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht

                    En ja nete, Itsme is net als elke andere manier van aanloggen persoonlijk, elke gebruiker moet zijn eigen Itsme gebruiken ... dat lijkt me ook de logica zelve.
                    Dus MOET je echtgenote een smartphone hebben en ook persoonlijk een Itsme account aanmaken of het werkt niet ??? (ze heeft nu wel een smartphone maar ze heeft in feite geen behoefte aan een Itsme account).

                    Ik heb zojuist dan maar eens geprobeerd om ook voor mij aan te melden via de eID lezer, wat dacht je: foutmelding met een WASLIJST van de meest voorkomende oorzaken (dat zegt al genoeg over de oeverloze problemen die ja kan tegenkomen).
                    Maar mijn ID kaartlezer zegt me wel : test geslaagd. Rechts onderaan op de pagina met de foutmelding: Niet gevonden wat u zocht? Raadpleeg onze hulppagina's en vind snel een antwoord op uw vraag, de mop van het jaar.

                    Het ergste is het horrorscenario als je hulp inroept: dan ga ik na een kleine week een mailtje krijgen met de vraag: welk besturingssysteem, weer een weekje later: welke browser, weer een weekje later... Om knettergek van te worden.

                    Ik durf er niet aan denken, stel ik doe het opnieuw zoals met Itsme maanden geleden: ik ga met MIJN laptop bij mijn buurman, log in via eID op ZIJN Telenet internetaansluiting en dan werkt het, en vervolgens werkt het dan ook op MIJN Telenet aansluiting. (het werkte voordien ook al met Hello Bank bij mij, enkel de overheid gaf niet thuis).

                    Ik zit nu dus met een serieus probleem: ik kan, voor zover ik weet, voor de huidige aangifte geen papieren aangifte meer vragen, wat als ik ZELF de oplossing van het aanloggen van mijn vrouw niet vindt, ik kan dan helemaal geen aangifte doen.
                    Last edited by nete; 3 mei 2018, 07:13.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • Re: Tax-on-web

                      Volgende aflevering van het feuilleton:

                      Ik schakel eventjes mijn Bitdefender uit en het wonder geschiedt: ik krijg de certificaten op mijn scherm te zien en kan ze selecteren. Wauw !

                      Helaas volgende scherm: Deze site is niet bereikbaar
                      De webpagina op https://certif.iamfas.belgium.be/fas...tif/eidservice is mogelijk tijdelijk uitgeschakeld of permanent verplaatst naar een nieuw webadres.
                      ERR_SSL_CLIENT_AUTH_CERT_NO_PRIVATE_KEY

                      Ik krijg na nog eens poging (niks gewijzigd op de laptop) ineens de vraag naar de paswoordcode. Joepie !
                      Klik ik daarop volgt een foutpagina identiek aan die van Itsme indertijd:

                      Aanmelden is niet gelukt

                      Als deze fout blijft voorkomen of als u vragen hebt, raadpleeg de hulppagina's


                      Vindt u geen antwoord op uw vraag, contacteer ons dan via het contactformulier.


                      error token: s281b3699139c2d4c9a8ef9e742427b0da52f079c4

                      timestamp: 03/05/2018 08:24:03

                      serverid: iam3-openam6-pr

                      Overheid en IT: wat een KNOEIBOEL !!! Misschien moet ik het nog een keer of vijftig proberen....
                      Last edited by nete; 3 mei 2018, 07:33.
                      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                      Comment


                      • Re: Tax-on-web

                        Volgende poging: code van 4 cijfers aanvaard, dan bij "onderschrijven" nog een foutmelding

                        ((2018-05-03 08:35)

                        Er is een fout opgetreden.

                        Filtered out, same as {8937c242-9725-34d6-817d-77d21d444319}
                        , die ik kon negeren en dan plots de melding dat mijn aangifte ingediend is.
                        Wat een soep, of beter gezegd loterij.

                        En nu kunnen we de laptop terug beveiligen met het anti-virus programma...

                        Als ik dan terug aanlog via Itsme bij Tax-on-web dan staan bovenaan 2 foutmeldingen:

                        (2018-05-03 08:55)
                        Er is een fout opgetreden.

                        1d942459-b563-344f-a4aa-1cad16802bf1

                        (2018-05-03 08:55)
                        Er is een fout opgetreden.

                        52aa3927-7f1f-30ef-a3ea-2f1ad0f42cb1

                        maar die kan ik negeren, ik kan perfect mijn ingediende aangifte bekijken en de berekening van de aanslag opvragen.

                        Normaal kan je dat toch allemaal niet vinden denk ik...

                        Misschien zijn deze meldingen nuttig voor wie gelijkaardige problemen zou ondervinden.
                        Last edited by nete; 3 mei 2018, 08:01.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Tax-on-web

                          Heb voor de 1e maal terug aangemeld via Firefox, moest update installeren.
                          Daarna ingelogd zonder problemen. Geen knoeiboel.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • Re: Tax-on-web

                            Tijd voor ToW en daar is Nete met de inlogproblemen... like clockwork

                            Niks persoonlijk hoor Nete maar hier verloopt het inloggen ook steeds probleemloos (met IDreader, steeds de nieuwste FF op Win7 met Zonealarm en Avast).
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • Re: Tax-on-web

                              Hier continu problemen, zowel met eid als met itsme, bij gebruik op een Mac. Niet enkel voor taxonweb: op elke site waarop ik met eid moet aanloggen.
                              Last edited by perelaar; 3 mei 2018, 09:56.

                              Comment


                              • Re: Tax-on-web

                                Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                                Tijd voor ToW en daar is Nete met de inlogproblemen... like clockwork
                                ...
                                Ik dacht net hetzelfde...

                                Hier geen probleem, inloggen met Itsme.
                                Wel even verwondering toen ik de nieuwe lay-out zag. Ik vind het geen verbetering.

                                Comment

                                Working...
                                X