Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

    Oorspronkelijk geplaatst door Jensdh Bekijk bericht
    Het ging vooral om de "vetzakkerij".
    Belgische frituurkost, da's pas vettig !
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #77
      Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Meestal ben ik ook skeptisch, hoor, ik lees liever Het Laatste Nieuws

      Allee hup, omdat jij 't bent :


      Geluk zit toch in de kleine dingen, hè
      Get Pharrell's album G I R L on iTunes: http://smarturl.it/GIRLitunes Get Pharrell's album G I R L on Amazon: http://smarturl.it/GIRLamazonMP3Get Pharrell's ...



      Dessertje ?


      Nu nog een KFC en we zijn compleet !
      Evenals bij Nederlandse pulpbladen doe ik niet de moeite om kennis te nemen van wat er achter die linken zit.
      Voor 100% zeker dat het onzin is: maar wellicht is het u daar ook om te doen.
      Last edited by Eenbes; 6 mei 2014, 23:46.

      Comment


      • #78
        Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Evenals bij Nederlandse pulpbladen doe ik niet de moeite om kennis te nemen van wat er achter die linken zit.
        Heb het nochtans geprobeerd, hoor : Knack, De Standaard, De Morgen. Als ik nog maar één paragraaf ver ben, begint er achteraan in mijn koppeke iets te broebelen, alsof mijn hoofd op ontploffen staat...

        Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
        Voor 100% zeker dat het onzin is: maar wellicht is het u daar ook om te doen.
        Nee hoor, ik word helemaal vrolijk van zulke berichten. Mc Donalds, Pizza Hut, Burger King, KFC, ... We gaan met het gezin drie maal per jaar naar de UK op familiebezoek en dan staat een bezoekje aan Burger King en KFC steevast op het programma. En ik snoer je nu al de mond : in de UK eet je slecht, hè. Lag op het puntje van je tong, hè ?

        Our home away from home :
        From booking to bed, we’re here to help you rest easy. Whether it’s our choice of rooms across 800+ hotels, beds you won’t want to leave, our super tasty food, flexible rates that have you covered whatever the weather or our friendly team members who genuinely care about you, these are just some of the reasons we’re one of the most-loved hotels in the UK and beyond

        annex :


        Lekker, heerlijk, zalig !
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #79
          Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

          Te vroeg gejuicht....

          Officieel: Burger King komt niet naar ons land
          officieel burger king komt niet naar ons land

          06/05 Economie Burger King Worldwide heeft dinsdag ontkend dat het plannen heeft om in België een vestiging te openen. De fastfoodketen reageert daarmee op geruchten in die richting.

          "Noch Burger King Worldwide, noch een van zijn concessiehouders is momenteel van plan om in België een restaurant te openen", aldus Bryson Thornton, woordvoerder van Burger King Worldwide, aan Belga.

          De geruchten ontstonden nadat verschillende media berichtten over het Twitteraccount @BurgerKingBE. De posts van die account leken erop te wijzen dat de keten op 15 mei van start zou gaan in België. Zes maanden geleden was dezelfde techniek al gebruikt om de lancering van BurgerKing in Frankrijk aan te kondigen.



          Maar toch... wie gelooft Gazet van Antwerpen? Er begint iets te broebelen in mijn hoofd... hopelijk is hun redactie slecht op de hoogte en komt er tóch nog een Burger King

          Comment


          • #80
            Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
            Te vroeg gejuicht....
            Nou ja, dan wordt dat reisje naar Engeland nóg eens zo leuk
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #81
              Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

              Hier aan de Costa Blanca, vind je langs de kustweg bijna om de 5 km een Burger King. Ben vanmorgen eens gaan kijken in een shopping center waar ook een BK is.
              Tarief voor de goedkoopste burger met een zakje friet en een frisdrank was 8,10€
              Voor minder dan 8€ vind je hier talloze restaurants die je voor die prijs een 3-gangenmenu + drankje aanbieden.
              Bijvoorbeeld : Sla met 3 plakken gerookte zalm + brood, gebakken zeetong met friet of rijst, tiramisu meloen of ijs, glas witte wijn voor 7,90€.
              Dan is mijn keuze snel gemaakt ! (en dat is niet de BK).

              Comment


              • #82
                Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                Tarief voor de goedkoopste burger met een zakje friet en een frisdrank was 8,10€
                Tja, hoe gezonder je eet, hoe meer het kost...
                Panasonic Lumix FZ2000

                Comment


                • #83
                  Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                  Ik heb reeds tweemaal in zo'n tent gegeten. De eerste keer toen ik 16 was op schoolreis in Londen en de tweede keer een tiental jaren terug toen we champagne (Bardy-Chauffert ) waren gaan kopen in Reims en we na al dat proeven toch niet goed meer smaakten wat we aan het vreten waren. Om maar te zeggen 2 maal in 62 jaar....... Gelukkig heb ik mijn kinderen zo ver gekregen of opgevoed, dat ze nooit naar zo'n tent geweest zijn of gaan. Ik hoop dat ze hetzelfde doen moet hun kinderen/mijn kleinkinderen.
                  En mochten die toch de oren van pappie zijn lijf zagen om naar zo'n tent te gaan, dan zal ik wel passen voor het "eten" en een waterke drinken .
                  Aan zij die er graag gaan eten, toch smakelijk eten gewenst.
                  Groetjes

                  Comment


                  • #84
                    Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Ik heb reeds tweemaal in zo'n tent gegeten. De eerste keer toen ik 16 was op schoolreis in Londen en de tweede keer een tiental jaren terug toen we champagne (Bardy-Chauffert ) waren gaan kopen in Reims en we na al dat proeven toch niet goed meer smaakten wat we aan het vreten waren. Om maar te zeggen 2 maal in 62 jaar.......
                    Tent ? Twee keer ? Dat maakt je dan een expert.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                    Gelukkig heb ik mijn kinderen zo ver gekregen of opgevoed, dat ze nooit naar zo'n tent geweest zijn of gaan. Ik hoop dat ze hetzelfde doen moet hun kinderen/mijn kleinkinderen.
                    En frieten met frikandellen mogen ze wel eten dan ?
                    Panasonic Lumix FZ2000

                    Comment


                    • #85
                      Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Tent ? Twee keer ? Dat maakt je dan een expert.



                      En frieten met frikandellen mogen ze wel eten dan ?
                      Tent : http://www.encyclo.nl/begrip/eettent .
                      Waar beweer ik een expert te zijn ??
                      Frieten met frikandellen : nope

                      Maar ik ben een fervent hobbykok, met gezonde producten, groenten uit eigen tuin, en zo weinig mogelijk vlees......misschien vandaar .
                      Maar je mag niet te lui zijn om de groenten zelf te kweken en ook een beetje werk steken in het bereiden ervan.

                      Groetjes

                      Comment


                      • #86
                        Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Frieten met frikandellen : nope
                        Ocharme die kinderen. Onze kids worden regelmatig uitgenodigd op verjaardagsfeestjes, in indoor speeltuinen, bowling, kids at the movies en daar krijgen ze ook frietjes met frikandellen, of hamburgers en frietjes. Welk kind lust dat nu niet ?
                        Mogen die van jou ook geen strips lezen, geen cartoons kijken ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                        Maar ik ben een fervent hobbykok, met gezonde producten, groenten uit eigen tuin, en zo weinig mogelijk vlees......misschien vandaar .
                        Maar je mag niet te lui zijn om de groenten zelf te kweken en ook een beetje werk steken in het bereiden ervan.
                        Geen tijd voor een moestuin, interesseert me trouwens niet. Met ons drukke leven koken wel zoveel mogelijk zelf, en ja, we eten ook veel verse groenten (weliswaar niet zelf gekweekt). Dan begrijp ik niet wat er mis is met twee maal per maand een keer een fastfood 'tent' te bezoeken. Veel Belgen staan elke week in de frituur.
                        In elk geval, voor liever een heerlijke burger dan hetgeen je in de doorsnee Belgische taverne te vreten krijgt : stoofvlees met frieten, vol-au-vent met frieten, steak met frieten, kaaskroketten, spaghetti en ne croque-monsieur.
                        Nu ja, ieder zijn meug, zeker ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #87
                          Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                          Ik volg Kaneda in dit verhaal.
                          Iets strikt afzweren is niet goed.
                          Je kan die lijn kort door de bocht doortrekken zodat je ook enkel klassieke muziek zou mogen opzetten en geen andere genres.

                          Thuis eten we ook gezond, mijn vrouw heeft een diploma hulpchef dat ze als hobby heeft verworven in avondschool. Vers en gezond voedsel is hier dagelijkse kost.
                          Enkel door tijdsgebrek en een drukke job is het niet altijd mogelijk om 's avonds een culinair programma op te stellen. Vaak is het een eenvoudige stoemp of pasta, maar wel met verse ingrediënten.
                          Zelf werk ik graag in de tuin (als de tijd het toelaat), en kweek ik een paar seizoensgebonden groenten, maar niet zo intensief om er vaak van te eten, het meeste komt nog steeds van de (super)markt.

                          Maar als ik in Brussel na het werk nog snel ergens naartoe moet, en ik moet me haasten en metro's nemen etc... dan heb ik geen tijd om gauw een dik uur in een goed restaurant door te brengen. Dan is een snelle hap makkelijk, zoals een hamburger, of een broodje met groenten uit Subway, wat is daar mis mee? Of biologisch gezonde fastfood zoals bij Exki ?
                          Dat gebeurt ook niet vaak, net zoals naar de frituur gaan, dat doe je ook niet elke week hé. Maar er nooit komen omdat het ongezond is, is zever. Eens om de zoveel tijd kan geen kwaad, niemand zal er aan sterven, en zeker als je het met mate doet. Mensen die dat elke dag doen daarentegen, is wat anders.
                          Kijk, ik eet niet perfect gezond, eet vaak te veel zoetigheid en doe te weinig sport naar mijn zin, maar moest ik echt zoals een heilige willen leven, dan moet ik maar bij de paterkes gaan inwonen.
                          't is ook niet omdat je bij McDonalds gaat dat je enkel vettigheid kan eten. Ze hebben er ook ontbijtgranen, yoghurt, fruitsap, slaatjes, ... maar dat wordt wel vaker genegeerd, mensen denken meteen aan 'hamburger en friet'.
                          Zoals die studie die hierboven al werd aangehaald het ook al zei:

                          Comment


                          • #88
                            Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Ik volg Kaneda in dit verhaal.


                            Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                            Mensen die dat elke dag doen daarentegen, is wat anders.
                            Da's helemaal niet realistisch, en als die mensen er dan al zijn, dat zijn dat heel extreme gevallen. Net zoals het feit dat alle Engelsen en Amerikanen dik zijn. Toegegeven, de fast food cultuur zit daar meer ingebakken dan hier, maar ik zie bij mijn regelmatige bezoeken aan de UK toch eigenlijk niet meer zwaarlijvige mensen dan hier. In de reportages halen ze er natuurlijk de extreme gevallen uit, anders kijkt er geen kat naar.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #89
                              Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                              Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
                              Kijk, ik eet niet perfect gezond, eet vaak te veel zoetigheid en doe te weinig sport naar mijn zin, maar moest ik echt zoals een heilige willen leven, dan moet ik maar bij de paterkes gaan inwonen.
                              Zoveel magere paters zijn-waren er nu ook niet.
                              Mvg.
                              Robert
                              Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                              Comment


                              • #90
                                Re: Quick : veel minder frieten dan vroeger! (large menu)

                                Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                                Zoveel magere paters zijn-waren er nu ook niet.
                                Ja maar dat kwam niet van die de macdo he dat kwam omdat ze den trapiest moesten proeven en dat smaakte beter dan een Big mac

                                Comment

                                Working...
                                X