Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coolblue en acties

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Coolblue en acties

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
    Ik schrijf juist dat je het product voor garantie niet naar hun winkel kan terug brengen zoals in een normale fotovakhandel. Een aankoop ook in hun fysieke winkel moet je voor garantie het zelf naar de groothandel of fabrikant versturen, dat verstaan zij onder Carry-in-garantie, dat hebben hun verkopers mij verteld. Eenmaal verkocht verlenen zij dus geen enkele service meer. Wanneer je via internet gekocht heb kun je het binnen acht dagen terug sturen en de koop ongedaan maken zonder opgaven van redenen dus ook spijtaankopen, maar dat geld in Nederland voor ieder internetwinkel of postorderbedrijf: dat is een wettelijk recht van de consument en heeft niets met de garantie te maken.
    Ik snap het
    Trekt nergens op he.

Wel, bij VDB heb ik daar nooit last van gehad.
    Zo heb ik een strijkijzer EN een stofzuiger die stuk waren, binnen de garantie van 2 jaar, naar hun gebracht.
    Beide toestellen namen ze dus "aan" en na een tijd waren ze gerepareerd en kon ik ze afhalen bij VDB.
    ================================================== ======================
    Lees eens:
    Reparatieservice
    Last edited by theokus; 21 april 2014, 18:41.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

Ik schrijf juist dat je het product voor garantie niet naar hun winkel kan terug brengen zoals in een normale fotovakhandel. Een aankoop ook in hun fysieke winkel moet je voor garantie het zelf naar de groothandel of fabrikant versturen, dat verstaan zij onder Carry-in-garantie, dat hebben hun verkopers mij verteld. Eenmaal verkocht verlenen zij dus geen enkele service meer. Wanneer je via internet gekocht heb kun je het binnen acht dagen terug sturen en de koop ongedaan maken zonder opgaven van redenen dus ook spijtaankopen, maar dat geld in Nederland voor ieder internetwinkel of postorderbedrijf: dat is een wettelijk recht van de consument en heeft niets met de garantie te maken.
      Volgens Coolblue is carry-in garantie dat je het produkt bij hen kan binnenbrengen of dat je het via hun retourprocedure naar hun retourafdeling kunt opsturen. Het laatste wil enkel zeggen dat je niet zomaar iets kan binnenzenden voor garantie maar dat je daarvoor eerst even online een formulier moet invullen om goede afspraken te maken.

Of vraag het hun zelf nog eens op hun facebook pagina's : https://www.facebook.com/Coolblue/po...53270746960537

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
        Volgens Coolblue is carry-in garantie dat je het produkt bij hen kan binnenbrengen of dat je het via hun retourprocedure naar hun retourafdeling kunt opsturen. Het laatste wil enkel zeggen dat je niet zomaar iets kan binnenzenden voor garantie maar dat je daarvoor eerst even online een formulier moet invullen om goede afspraken te maken.

Of vraag het hun zelf nog eens op hun facebook pagina's : https://www.facebook.com/Coolblue/po...53270746960537
        Dus?
        Altijd goed om zelf alles te lezen op betreffende site
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Kan volgen
          Maar je kan in geval van Coolblue ook zelf het toestel terug brengen Je zegt het zelf.
          Kan idd. NOG duurder uitvallen voor de klant.

Anderzijds kan je moeilijk verlangen dat ze het toestel aan huis komen ophalen.
          Ik probeer hierbij redelijk te blijven. Dat wordt voor de firma onbetaalbaar en hun prijzen (Coolblue) zijn voor mij in orde.
          Dan kan ik een ander voorbeeld geven. HD/DVD recorder gekocht bij Redcoon. Wordt thuis geleverd met GLS. Na een week willen we een DVD spelen en merken we dat de schuif er van niet open gaat. Internet afgezocht of er soms een transportvergrendeling op zat o.i.d.... Niets..
          Gebeld met Redcoon en het toestel ging opgehaald worden ter controle en nadat ze zelf de fout konden vaststellen zouden ze een nieuw leveren. Omdat dit net voor de kerstperiode was en we niet thuis zouden werd afgesproken dat ze de doos bij een familielid zoude komen afhalen. Dit werd perfect uitgevoerd en we kregen na een week bericht dat er een nieuws recorder ging gestuurd worden. Toen deze geleverd werd waren we net even de deur uit en heeft GLS op eigen initiatief de doos bij het familielid gaan afleveren. Totale kost... 0 Euro.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

Comment

Terug min of meer on topic: 30 april mijn 100 euro cashback voor de S4 ontvangen van Samsung.
            Kost me nu uiteindelijk 312 euro (gekocht tijdens BTW kortingdagen bij MM begin maart).

Als het eens goed is mag het ook gezegd worden.
            Last edited by nete; 3 mei 2014, 19:41.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Maar hun prijzen lagen een pak hoger en voor hetzelfde toestel ...
              Theokus, de aankoop was naar aanleiding van Kerst en Nieuwjaar, eind december gekocht als cadeau.
              Ik heb toen bij Coolblue besteld omdat ik het absoluut moest hebben voor de feesten en het elders nergens op voorraad was, de prijs was bij Coolblue echter een pak hoger dan elders.
              Ik heb toen zeker tien andere winkels gecontacteerd ... dit type toestel was toen "nog niet leverbaar" en dat in midden van een actie.
              Nu heb ik van Samsung geen antwoord gekregen via mail en per telefoon geven ze ook geen antwoord, ze halen de algemene voorwaarden aan waarin staat dat "ze zich het recht behouden op vragen rond niet toekennen van acties niet te antwoorden".
              Einde verhaal ... het staat in de algemene voorwaarden dat ze niet verplicht zijn te antwoorden en case closed voor hun.
              Ik ga daar niet van sterven omdat ik die actie niet kreeg, maar als er één ding is waar ik niet tegen kan is mensen bedriegen en in uw voorwaarden zetten dat je niet verplicht bent te antwoorden is bedrog op zich.
              Maar wat doe je daar aan? Procederen voor iets met een winkelwaarde van (geschat) 75€?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

Comment

Bij garantie aanspraak hanteren zij Carry-in-garantie dat betekend dat je het product zelf op eigen kosten naar de importeur of groothandel moet versturen. In een echte fotovakhandel breng je het product naar de winkel die gratis zoals het hoort voor de afhandeling zorgt: dus niets per pakketpost versturen met alle risico's van dien. Bovendien is Coolbleu meestal niet goedkoper dan de vakhandel.
                Sorry maar u heeft het fout, Coolblue hanteert net dezelfde garantievoorwaarden als andere winkels.
                Als je toestel defect is, dan kan je dat net als in andere winkels naar hun terugbrengen voor herstelling.
                Het Carry-in systeem bestaat echter bij meer en meer fabrikanten, daar is het de fabrikant dat in zijn garantievoorwaarden oplegt dat het toestel naar de fabrikant of een door de fabrikant erkende herstelservice moet worden gestuurd voor herstelling.
                Dit is geen keuze van de winkel maar van de fabrikant en zeker niet van toepassing voor elk soort toestel.

Voorbeeld zij de meeste grote tv's ... veel merken verbieden lokale verkopers om er tijdens de garantieperiode aan te werken, tenzij ze een herkend herstelpunt zijn.
                Is dat niet zo, dan kan je lokale verkoper, hoe goed zijn service ook mag zijn, u niet helpen ... u MOET het toestel ofwel ter plaatse laten herstellen ofwel laten ophalen door de hersteldienst.

Ik heb al een defect iets gehad en ik mocht kiezen, het gratis binnenbrengen bij hun diensten of het na aanvraag van verzendgegevens opsturen.
                Ik heb toen voor verzenden gekozen en ik kreeg per mail een document dat ik moest afdrukken en op de doos plakken, dat was het verzendlabel.
                Dat vind ik net een heel goede oplossing, ze krijgen enkel iets terug nadat je duidelijk hebt vermeld wat er scheelt en je krijgt duidelijke gegevens opdat er zo weinig mogelijk kans zou bestaan dat iets verloren gaat.
                Wees maar zeker dat er anders mensen genoeg zijn die iets terugsturen zonder hun eigen naam of adres te vermelden en dan krijgen ze plots een doos aan afkomstig van "iemand uit België of Nederland".
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Working...
                X