Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Coolblue en acties

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Coolblue en acties

Coolblue dozenschuivers?
    Als je die gasten zo wilt noemen dan zijn het dozenschuivers, en nog heel goeie ook.
    Laatst, na 22h00 een Epson XP 215 online besteld, 's anderendaags om 09h00 netjes thuis afgeleverd.
    Er zit altijd een formulier bij de bestel bevestiging om, als je niet tevreden mocht zijn van het geleverde, dit gratis te retourneren.
    En qua service zijn te top.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
    Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Coolblue is inderdaad TOP. Factuur bij printer ontbrak, even een belletje en 10 seconden later de factuur in mijn mailbox.
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Coolblue dozenschuivers?
        Als je die gasten zo wilt noemen dan zijn het dozenschuivers, en nog heel goeie ook.
        Laatst, na 22h00 een Epson XP 215 online besteld, 's anderendaags om 09h00 netjes thuis afgeleverd.
        Er zit altijd een formulier bij de bestel bevestiging om, als je niet tevreden mocht zijn van het geleverde, dit gratis te retourneren.
        En qua service zijn te top.
        Ben ik het mee eens.

Dat retourneren heeft ook zijn nadeel.
        Een andere klant zal jouw product krijgen en als die klant kieskeurig is zal die dat 9 op 10 zien aan de verpakking.
        En hoe kan je dan als klant 100% zeker zijn dat je een nieuw product hebt.
        Als dat retourneren dikwijls gebeurt?
        Ik heb ook al gelezen hier op BD dat men dan de verpakking vernieuwt.
        Kan best waar zijn

De leveringen van Art&Craft zijn op dat punt perfect in orde.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Ik lees hier op het forum dat sommigen ontevreden zijn over de prestaties van hun aangekochte lens en die dan terugbrengen naar de fotowinkel ...
          Ik vermoed dat die niet-dozenschuiver die lens dan onmiddellijk terug stuurt naar de invoerder, of minstens als 2de hands tegen een sterk verminderde prijs in zijn officiële winkel verder verkoopt.
          Of ben ik verkeerd, en is er eigenlijk weinig verschil tussen echte winkels en webwinkels. (uitgezonderd het persoonlijk contact en eventueel advies)

mvg,
          Patric

Comment

Ben ik het mee eens.

Een andere klant zal jouw product krijgen en als die klant kieskeurig is zal die dat 9 op 10 zien aan de verpakking.
            Als dat retourneren dikwijls gebeurt?
            Ik heb ook al gelezen hier op BD dat men dan de verpakking vernieuwt.
            Kan best waar zijn

De leveringen van Art&Craft zijn op dat punt perfect in orde.
            Theo, het zou me echt verwonderen dat ze bij Coolblue officiële seals hebben om die op een nieuwe verpakking te plakken.
            En moest dit dan toch gebeuren en dat komt uit dan hebben ze dikke problemen met het merk, denk je niet?

Sommigen zijn ook niet tevreden van Konijnenberg, ik ben daar altijd heel goed bediend geweest.
            Toen ik er mijn 5D kocht nam de verkoper ruim de tijd om aan een tafeltje, bij een kopje koffie nota bene, de werking van het toestel uit te leggen.

Toen ik er mijn filters kocht kreeg ik uitleg zonder erom te vragen.

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Patric_M Bekijk bericht
              Ik lees hier op het forum dat sommigen ontevreden zijn over de prestaties van hun aangekochte lens en die dan terugbrengen naar de fotowinkel ...
              Ik vermoed dat die niet-dozenschuiver die lens dan onmiddellijk terug stuurt naar de invoerder, of minstens als 2de hands tegen een sterk verminderde prijs in zijn officiële winkel verder verkoopt.
              Of ben ik verkeerd, en is er eigenlijk weinig verschil tussen echte winkels en webwinkels. (uitgezonderd het persoonlijk contact en eventueel advies)

mvg,
              Patric
              Patrick, je moet je zelf eens de vraag stellen: wanneer ben ik 100% zeker?

Ontevreden zijn over de prestaties van een lens.
              Een paar mogelijkheden:
              - fout van de klant, die had zich beter moeten informeren
              - de lens zou kunnen stuk zijn
              - gezien een goede aankoopprijs heeft de klant toch het of een risico genomen.
              Er zijn steeds mensen die geloven kwaliteit te kunnen kopen aan een spotprijs.

Ik hoop dat jouw vermoeden waar is en dat de verkoper de lens terug stuurt
              En wat ben je verder met een lens die niet goed zou presteren als die als 2de hands wordt aangeboden?
              Of aan een sterk verminderde prijs.
              De koper zal er bedrogen uitkomen en de lens zal er niet beter op worden.

Kopen moet je in vertrouwen kunnen doen en daar ligt het probleem.
              Je kan hierbij steunen op ervaringen van anderen.

Of er verschil is tussen echte winkels en webwinkels kan ik niet bewijzen.
              Via een webwinkel heb je wel wettelijk recht op 14 dagen bedenktijd enz.

Fototoestellen worden tegenwoordig verkocht met inbegrip van een lens.
              Wat kan gebeuren is dat de verkoper die lens en het fototoestel apart verkoopt.
              Op die manier kan je wel aan een voordelige lens of toestel geraken.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Beste Verseg,

Uw reacties missen consistentie.

Als iemand klaagt over de helpdesk van Telenet of Belgacom is het kot te klein, en dat zijn leveranciers waar velen van ons IEDER jaar 1000€ aan betalen. Als bij een aankopp van een auto geklaagd wordt over een te lange leveringstermijn dan is dat ongepast, en een excuus om de aankoop te annuleren.... Terwijl er misschien een voorschot van een paar duizend euro betaald is.

En hier klaag jij over 20€... Bel die mensen eens op hé, in plaats van ze hier tegen de muur te nagelen.

Leg het ons eens uit, wanneer mag er geklaagd worden, en wanneer niet. Ik ben het noorden kwijt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Theo, het zou me echt verwonderen dat ze bij Coolblue officiële seals hebben om die op een nieuwe verpakking te plakken.
                  En moest dit dan toch gebeuren en dat komt uit dan hebben ze dikke problemen met het merk, denk je niet?

Sommigen zijn ook niet tevreden van Konijnenberg, ik ben daar altijd heel goed bediend geweest.
                  Toen ik er mijn 5D kocht nam de verkoper ruim de tijd om aan een tafeltje, bij een kopje koffie nota bene, de werking van het toestel uit te leggen.

Toen ik er mijn filters kocht kreeg ik uitleg zonder erom te vragen.
                  Ben bij Konijnenberg ook goed geholpen geweest.

Officiële seals?
                  Zelfs géén seals.
                  En een beschadigd deksel van een grote doos.
                  Duidelijke sporen op de verpakking.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

Comment

Dozenschuivers zijn winkels die geen vakhandel zijn. Coolbleu verkoopt alles; van een gehaktmolen of frietpan tot camera. Bij mij in de buurt is er een fysieke winkel van Coolbleu met drie man personeel; maar met weinig productkennis.
                    Bij garantie aanspraak hanteren zij Carry-in-garantie dat betekend dat je het product zelf op eigen kosten naar de importeur of groothandel moet versturen. In een echte fotovakhandel breng je het product naar de winkel die gratis zoals het hoort voor de afhandeling zorgt: dus niets per pakketpost versturen met alle risico's van dien. Bovendien is Coolbleu meestal niet goedkoper dan de vakhandel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                      En hier klaag jij over 20€...
                      Je weet blijkbaar niet waarover het gaat want het gaat hem niet eens over geld.
                      Op de hoop start ik hier geen klaagtopic, maar de melding dat ik het straf vindt dat een actie niet geldig is op basis van de winkel en in de hoop ervaringen van anderen op dat gebied te weten te komen.

En ik maak (later in het topic) wel degelijk een verschil in service tussen een bedrijf dat "geen antwoord" stuurt en eentje waar men op een zondagavond een vraag stelt en waar men de maandagmorgen klaagt dat het nog niet uitgevoerd is.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

Comment

En zo heb je altijd gelijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                          Dozenschuivers zijn winkels die geen vakhandel zijn. Coolbleu verkoopt alles; van een gehaktmolen of frietpan tot camera. Bij mij in de buurt is er een fysieke winkel van Coolbleu met drie man personeel; maar met weinig productkennis.
                          Bij garantie aanspraak hanteren zij Carry-in-garantie dat betekend dat je het product zelf op eigen kosten naar de importeur of groothandel moet versturen. In een echte fotovakhandel breng je het product naar de winkel die gratis zoals het hoort voor de afhandeling zorgt: dus niets per pakketpost versturen met alle risico's van dien. Bovendien is Coolbleu meestal niet goedkoper dan de vakhandel.
                          Dus niet naar
                          vandenborre
                          krefel
                          selecxion
                          macro
                          carrefour
                          fnac
                          foka nederland
                          gaan ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Straf ...

Heb in december een Samsung toestel gekocht en daar was een actie op, in de "bijzondere actievoorwaarden Samsung" stond enkel dat het een bepaald type toestel moest zijn, binnen de actieperiode gekocht en binnen België of Nederland.
                            Omdat ik nog steeds niets ontvangen had, nam ik contact op met de firma dat de actie verzorgt voor Samsung.
                            Krijg ik heden het antwoord dat ze mijn aanvraag wel degelijk ontvangen hebben maar dat ze mij spijtig genoeg geen tegemoetkoming kunnen doen want dat zij van Samsung de instructies gekregen hebben dat aankopen via Coolblue niet kunnen genieten van de actie.
                            Verseg, ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt.
                            Het gaat over een Kenwood keukenrobot.
                            Kenwood had ook een actie: bij aankoop van een keukenrobot kreeg je een "gratis" accessoir.
                            Ik vergeleek de prijzen van hetzelfde toestel dat ik wilde aanschaffen bij VDB, Coolblue en Art&Craft.
                            VDB was toen belachelijk duur: iets van 700 euro.
                            Art&Craft had de beste prijs. Bijna 200 euro goedkoper.
                            Dus ik kocht bij Art&Craft: perfecte levering, perfecte verpakking enz. enz.
                            MAAR ik kreeg géén extra accessoir...

LATER (achteraf) merkte ik dat je dit accessoir wél kreeg bij VDB en Coolblue.
                            Maar hun prijzen lagen een pak hoger en voor hetzelfde toestel....
                            Na een beetje zoekwerk vond ik wel een lijst van "deelnemende winkels"...en Art&Craft was er NIET bij.
                            Voor mij helemaal geen probleem. Ik had wat ik wilde en aan de beste prijs.

Ik kan het niet perfect omschrijven maar je voelt hier toch dat iets niet klopt.
                            VDB en Coolblue > veel duurder maar met een "gratis" accessoir.
                            Art&Craft > de beste prijs maar geen "gratis" accessoir.
                            Ik kon me de vraag stellen wat die actie eigenlijk waard was en wie draait er voor op
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Kan volgen
                              Maar je kan in geval van Coolblue ook zelf het toestel terug brengen Je zegt het zelf.
                              Kan idd. NOG duurder uitvallen voor de klant.

Anderzijds kan je moeilijk verlangen dat ze het toestel aan huis komen ophalen.
                              Ik probeer hierbij redelijk te blijven. Dat wordt voor de firma onbetaalbaar en hun prijzen (Coolblue) zijn voor mij in orde.

Wat ik wel geleerd heb is dat je geluk moet hebben en dat je steeds goed uit je doppen moet kijken.
                              Als je zelf in de winkel bent kan je vooraf alles zien: is de verpakking ok bijv. enz.
                              En dan nog kan het mis gaan.
                              Heb dat ondervonden met een moederbord vol vingerafdrukken en één pinnetje dat scheef zat in de socket voor de cpu.

Thuis laten leveren is wel een gemakkelijke oplossing
                              Als je thuis laat leveren wordt alles in feite iets moeilijker mocht het fout lopen.
                              Coolblue heeft daar wel een "procedure" voor en die werkt Maar ja, dat kost jou ook werk he.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

Comment

Kan volgen
                                Maar je kan in geval van Coolblue ook zelf het toestel terug brengen Je zegt het zelf.
                                Kan idd. NOG duurder uitvallen voor de klant.

Anderzijds kan je moeilijk verlangen dat ze het toestel aan huis komen ophalen.
                                Ik probeer hierbij redelijk te blijven. Dat wordt voor de firma onbetaalbaar en hun prijzen (Coolblue) zijn voor mij in orde.

Wat ik wel geleerd heb is dat je geluk moet hebben en dat je steeds goed uit je doppen moet kijken.
                                Als je zelf in de winkel bent kan je vooraf alles zien: is de verpakking ok bijv. enz.
                                En dan nog kan het mis gaan.
                                Heb dat ondervonden met een moederbord vol vingerafdrukken en één pinnetje dat scheef zat in de socket voor de cpu.

Thuis laten leveren is wel een gemakkelijke oplossing
                                Als je thuis laat leveren wordt alles in feite iets moeilijker mocht het fout lopen.
                                Coolblue heeft daar wel een "procedure" voor en die werkt Maar ja, dat kost jou ook werk he.
                                Ik schrijf juist dat je het product voor garantie niet naar hun winkel kan terug brengen zoals in een normale fotovakhandel. Een aankoop ook in hun fysieke winkel moet je voor garantie het zelf naar de groothandel of fabrikant versturen, dat verstaan zij onder Carry-in-garantie, dat hebben hun verkopers mij verteld. Eenmaal verkocht verlenen zij dus geen enkele service meer. Wanneer je via internet gekocht heb kun je het binnen acht dagen terug sturen en de koop ongedaan maken zonder opgaven van redenen dus ook spijtaankopen, maar dat geld in Nederland voor ieder internetwinkel of postorderbedrijf: dat is een wettelijk recht van de consument en heeft niets met de garantie te maken.

Comment

Working...
                                X