Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cadzand

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Cadzand

    Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Wil ik dus ten allen koste vermijden. Denk dat het Veere wordt, lijkt me heel gezellig...
    Persoonlijk denk ik dat Veere (wel zéér mooi en gezellig) een iets hoger chi-chi gehalte heeft dan Cadzand-bad hoor, plus verder, plus twee keer tol Westerscheldetunnel.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • #17
      Re: Cadzand

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      Nu nog altijd, waar je die chi-chi vandaan haalt is me een raadsel hoor. Vergelijken met Knokke is echt al te gek.
      In de week buiten het seizoen zie je daar praktisch geen levende ziel. Dus rust gegarandeerd.
      Cadzand is gezwicht voor het geld en de bouwwoede van Compagnie Het Zoute van jawel onze burgemeester Lippens en co. Nu buiten het toeristisch seizoen en de weekends is het daar nog echt genieten van het strand, duinen en het nog bereikbare stuk van Het Zwin. Echter met de komst van de grote appartementsblokken en het vakantiepark Roompot wat alles wel mooi in stijl gebouwd is gaat het er een heel stuk drukker worden en gaat ook een stukje rust verdwijnen. Een jachthaven is al goedgekeurd en binnenkort word daar ook met aanleg daarvan gestart. Dus mikken ze op mensen van de hogere klasse die het kunnen betalen om daar te komen wonen en zal dus met de tijd de kleine handelaars en horeca verdwijnen wat nu al gedeeltelijk het geval is en ingenomen door horeca voor de mensen met poen. De meeste restaurants zijn daar al op die kar gesprongen. Nu zijn er nog plannen van de Compagnie Het Zoute om nog verder te investeren in nieuwe grote appartementen. Het is een verlengde van Knokke geworden waar het nu ver vol gebouwd is en ook zeer druk in de weekends en vakantieperiode dat ouderen uit het binnenland zich nu in het veel kleinere Cadzand gaan vestigen voor meer rust. Dat Knokke veel chi-chi heeft is voor een groot stuk waar maar waar komen die "chi-chi mensen" vandaan ??? Ja juist uit het binnenland want veel echte Knokkenaars zijn er niet meer want wij en voornamelijk onze kinderen kunnen als gewone (werk)mensen die dure huizen en appartementen met ons loon niet betalen en voornamelijk onze kinderen vluchten van Knokke weg en gaan elders bouwen en werken waar het nog betaalbaar is.
      Maar eens Cadzand voorbij tot laat ons zeggen Breskens is het echt nog genieten van de zee en duinen en laat je daar niet voor tegenhouden om dat ook te doen, wij doen het ook in het weekend om de toeristen en Knokke te ontvluchten. Ben liever langs de Zeeuwse kust dan de belgische kust maar ja we wonen hier nu al bijna zestig jaar en oude bomen verplant je nu niet zomaar. Kaneda geniet maar van je dagje uit en weet je waar de mosselen echt goed zijn... in Philippine tussen Terneuzen en Biervliet, dicht tegen Eeklo. Een omweg waard na een leuke dag want mosselen eet je niet 's middags maar 's avonds wat nadien ga je niet ver meer wandelen na zo een lekker (zwaar) maaltijd.

      Comment


      • #18
        Re: Cadzand

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Kaneda geniet maar van je dagje uit en weet je waar de mosselen echt goed zijn... in Philippine tussen Terneuzen en Biervliet, dicht tegen Eeklo. Een omweg waard na een leuke dag want mosselen eet je niet 's middags maar 's avonds wat nadien ga je niet ver meer wandelen na zo een lekker (zwaar) maaltijd.
        'k Zal het onthouden
        Enne, er komen vrije dagen, hoor...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #19
          Re: Cadzand

          Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
          Veere is inderdaad heel mooi en gezellig, goed keuze
          Trouwens je zit dan dicht bij de Zeelandbrug ...

          grts
          Sieg
          nee.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #20
            Re: Cadzand

            Wat nee ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Cadzand

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Wat nee ?
              je zit niet dicht bij de Zeelandbrug.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #22
                Re: Cadzand

                Een 20tal minuten rijden vind ik toch behoorlijk dicht hoor !

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #23
                  Re: Cadzand

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Een 20tal minuten rijden vind ik toch behoorlijk dicht hoor !
                  Onder dicht versta ik 5 minuten of minder, dus wel akkoord met bouk...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #24
                    Re: Cadzand

                    Tjah ... ik moet anderhalf uur rijden tot aan de Zeelandbrug, dus voor mij is 20min dichtbij
                    Trouwens als je de weg ginder wat kent is het nog minder lang rijden.

                    Als ik reken dat ik op een gemiddelde foto-dag ongeveer 350km à 400km rond rij met de auto dan is die 17km een eitje toch ;-)
                    Niettegenstaande ieder zijn mening over wat veraf of dichtbij is natuurlijk.

                    grts
                    Sieg
                    Voor meer foto's ; www.sieg.be

                    Comment


                    • #25
                      Re: Cadzand

                      Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                      Tjah ... ik moet anderhalf uur rijden tot aan de Zeelandbrug, dus voor mij is 20min dichtbij
                      Trouwens als je de weg ginder wat kent is het nog minder lang rijden.

                      Als ik reken dat ik op een gemiddelde foto-dag ongeveer 350km à 400km rond rij met de auto dan is die 17km een eitje toch ;-)
                      Niettegenstaande ieder zijn mening over wat veraf of dichtbij is natuurlijk.

                      grts
                      Sieg
                      Ok, maar als wij in Veere aankomen hebben wij al 1u40min achter de kiezen. Om daarna nog eens 20 min te rijden tot de Zeelandbrug, en daarna terug te komen, betekent dan ongeveer een dikke 2 uur naar huis...
                      Panasonic Lumix FZ2000

                      Comment


                      • #26
                        Re: Cadzand

                        Veere naar de Zeelandbrug is zo,n kleine 20km.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #27
                          Re: Cadzand

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Ok, maar als wij in Veere aankomen hebben wij al 1u40min achter de kiezen. Om daarna nog eens 20 min te rijden tot de Zeelandbrug, en daarna terug te komen, betekent dan ongeveer een dikke 2 uur naar huis...
                          Ok dan nog ...
                          Maar soit, ik dacht dat je oproep was om een weekend of langer weg te zijn, ik wist niet dat het om één dag ging

                          Ps. Trouwens is dat ook geen waar wat je zegt want als je naar Veere rijdt ben je op de grote baan dichter bij de Zeelandbrug dan dat je bij Veere bent.
                          Maar soit laat het maar, ik wilde je gewoon een tip geven .....

                          grts
                          Sieg
                          Last edited by Sieg; 2 april 2014, 18:10. Reden: ps
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #28
                            Re: Cadzand

                            Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                            Veere naar de Zeelandbrug is zo,n kleine 20km.
                            grt,bouk.
                            Inderdaad Bouk, langs de grote baan links om het Veerse meer
                            Ik neem de kleine wegjes rechtsom het Veerse meer, zodoende dat ik ook schreef ongeveer 17km

                            grts
                            Sieg
                            Voor meer foto's ; www.sieg.be

                            Comment


                            • #29
                              Re: Cadzand

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Maar soit laat het maar, ik wilde je gewoon een tip geven .....
                              Ik apprecieer dat, maar ik ken Veere niet, nog nooit geweest. Ik ga af op wat men mij vertelt. Als de ene zegt dat het niet ver is, en de andere zegt dat het wel ver is, wat moet ik daar dan mee?
                              Maar soit, iedereen bedankt voor de info, overmorgen gaan we gezellig naar Veere.
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • #30
                                Re: Cadzand

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                ......
                                Maar soit, iedereen bedankt voor de info, overmorgen gaan we gezellig naar Veere.
                                veel plezier daar een zie #11.
                                grt,bouk.
                                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                                Comment

                                Working...
                                X