Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Wil jij ook de werking van Belgiumdigital ondersteunen? Verleng of start dan je vzw-lidmaatschap en geniet van voordelen bij activiteiten en kortingen bij onze partners.
Wat de gemiddelde gebruiker met een computer doet, kan met elk besturing syteeem.
Je moet meestal al met iets speciaals afkomen...
Als ik een php website moet maken, werk ik veel liever op een linux, als op een windows.
Als ik cobol programmaatjes maakte, werkte ik liever op windows als op linux.
Als ik moet rondsurfen en usual stuff doen, heb ik liever mac als iets anders.
Als ik ga slapen, heb ik liever een bed als 1 van de drie bovenstaande
It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.
Wat de gemiddelde gebruiker met een computer doet, kan met elk besturing syteeem.
Je moet meestal al met iets speciaals afkomen...
Als ik een php website moet maken, werk ik veel liever op een linux, als op een windows.
Als ik cobol programmaatjes maakte, werkte ik liever op windows als op linux.
Als ik moet rondsurfen en usual stuff doen, heb ik liever mac als iets anders.
Als ik ga slapen, heb ik liever een bed als 1 van de drie bovenstaande
Gij ende zijt enen interessante mensch aan 't worden
Nu nog verbinding maken met het netwerk.
Waar zit dat toch allemaal...
Lukt niet.
Ik geraak niet aan de schijven op de windowspc.
Gebruikersnaam = ?
Domein = ken ik
Wachtwoord = ?
Ik kan daar invullen wat ik wil, het lukt dus niet.
Bij de mediaspeler lukt dit direct dus om te verbinden met het netwerk en zo
bestanden te bereiken op de windows-pc.
================================================== =========
Geen verbinding mogelijk met het netwerk....na uren klooien.
Lukt niet.
Ik geraak niet aan de schijven op de windowspc.
Gebruikersnaam = ?
Domein = ken ik
Wachtwoord = ?
Ik kan daar invullen wat ik wil, het lukt dus niet.
Bij de mediaspeler lukt dit direct dus om te verbinden met het netwerk en zo
bestanden te bereiken op de windows-pc.
================================================== =========
Geen verbinding mogelijk met het netwerk....na uren klooien.
Je weet dat dit geen antwoord is hé . Zoals Mac adepten willen die hard Linux gebruikers ook niet omkijken naar Windows. Is Windows perfect? Absoluut niet maar het heeft wel het meest uitgebreide pakket aan softwaremogelijkheden.
Linux moet zonder problemen Windows shares kunnen bereiken en van Windows naar Linux. Shared folders gebruiken op Windows en Samba configureren op Linux. Samba juist configureren is hier de boodschap wat de opties zijn eindeloos (wat ook de kracht is uiteraard).
Daar begin ik toch niet aan hoor
Staat win 8.1 op en Win 7.
Win 8.1 is er ook niet gemakkelijker op geworden.
Al die verwarrende settings, eigenlijk teveel dus.
Je moet een account hebben. Je kan werken achteraf zonder enz. enz.
Xp is & was veel eenvoudiger.
En dan is er nog die thuisgroep en workgroup: veel te verwarrend voor een simpele mens als ik
In Unbuntu heb je zogenaamde rechten ed. en God alleen weet hoe Hij dat kan aanpassen.
Om de haverklap die paswoorden en andere dingen in te vullen.
Gisteren nog op de chat gezeten van ubuntu.nl.
Braaf mensen hoor... maar het is zoals altijd: probeer dit eens, probeer dat eens.
Of je krijgt een opdrachtregel van 2 meter lang.... om ook eens te proberen.
Heb je nog die nietszeggende afkortingen... voor bijv. de schijven ed.
Samba heb ik geïnstalleerd, zou nodig zijn en de server moest geconfigureerd worden.
Nautilus staat er ook op. Was in feite ook niet nodig, maar ja.
Ja maar je moet nog een aanpassingen doen in Windows 8 > ging over delen ed.
Allemaal interessant maar het werkt niet.
In Windows zag ik de laptop "staan".
In Xubuntu zag ik alles van schijven en shares enz. enz.
Maar ik kon er niet aan :-)
Ook na de juiste config van Samba lukte het mij niet.
Domein = workgroup of moet ik WORKGROUP intikken?
Gebruikersnaam moet idem zijn aan die van windows = een e-mailadres.
Wachtwoord moet ook idem zijn aan dat van Windows.
Je kan ook eens proberen om enkel de gebruikersnaam en het paswoord in te vullen zei iemand op de chat.
JA dat lukt enkel met mijn mediaspeler
Ben ook een keer vergeten om de usb-stick uit de laptop te trekken...
't Was gedaan
Kon opnieuw beginnen.
Omdat ik alles "zuiver en vers" wil terug Magicparted gestart.
Duurt ook effe eer die in het ram zit.
Welk is het beste bestandsformaat om in te formateren?
Halverwege de installatie stopt de DVD gewoon > gedaan en opnieuw proberen dus.
Enz. enz.
Toch doe ik verder maar niet vandaag
Mijn frustratie is dat ik de betere besturing niet aan de praat krijg op die laptop.
In Windows zag ik de laptop "staan".
In Xubuntu zag ik alles van schijven en shares enz. enz.
Ja maar da's van een Windows computer verbinding maken met een andere computer. Probeer eens vanuit Windows verbinding te maken met een Mac of linux box...
Onlangs nog meegemaakt bij een vriend van mij die niet eens meer z'n externe schijf kon mounten (NTFS geformatteerd) en hij zat op Windows 7. Na wat googlen bleek dat een bug te zijn die nog steeds niet gepatched is...
Kijk, ik heb het niet met Windows. Windows 7 is wel de beste versie tot nu toe, redelijk stabiel en betrouwbaar, maar als je de moeite doet om met Mac of een Linux computer te leren werken, dan zal je begrijpen wat ik bedoel ( 't is een kwestie van slechte gewoontes af te leren ). Mensen begrijpen het niet waarom iemand kritiek uit op Windows, omdat 'iedereen' het gebruikt, maar omdat 'iedereen' het gebruikt, wil niet zeggen dat het het beste is.
Ik bedoel maar, Jupiler is ook maar flutbier
Gebruikersaccounts afstellen in Windows 8.1 (gebruikersaccountbeheer, standaardgebruiker, administrator, als administrator uitvoeren, persoonlijke documenten verplaatsen)
Ja maar da's van een Windows computer verbinding maken met een andere computer. Probeer eens vanuit Windows verbinding te maken met een Mac of linux box...
Onlangs nog meegemaakt bij een vriend van mij die niet eens meer z'n externe schijf kon mounten (NTFS geformatteerd) en hij zat op Windows 7. Na wat googlen bleek dat een bug te zijn die nog steeds niet gepatched is...
Kijk, ik heb het niet met Windows. Windows 7 is wel de beste versie tot nu toe, redelijk stabiel en betrouwbaar, maar als je de moeite doet om met Mac of een Linux computer te leren werken, dan zal je begrijpen wat ik bedoel ( 't is een kwestie van slechte gewoontes af te leren ). Mensen begrijpen het niet waarom iemand kritiek uit op Windows, omdat 'iedereen' het gebruikt, maar omdat 'iedereen' het gebruikt, wil niet zeggen dat het het beste is.
Ik bedoel maar, Jupiler is ook maar flutbier
Enfin, onbekend is onbemind...
Haha, ja ja
Ne goeie Leffe of iets anders he
Gisteren een madam gezien van 75 jaar...
Die vond Windows 8 prachtig.
Haar handen vlogen over die blokkendoos.
Win8 gaat niet op mijn laptop, heb het geprobeerd.
Xubuntu is de betere optie.
En je hebt toch 2 gb ram nodig om er plezier van te hebben.
Heb maar eentje.
Nu, alles werkt behalve dat netwerkwerk he.
Er is een pagina op het net waarin staat hoe je Windows 8 en Ubuntu moet aanpassen.
Gaat dus specifiek over het netwerk.
Ik heb dat geprobeerd.
Maar het is me niet gelukt.
Ik durf gerust toegeven dat ik te weinig kennis heb in al die materie
Maar ik weel wél wat ik gedaan heb en dan gaat het nog niet.
Gebruikersaccounts afstellen in Windows 8.1 (gebruikersaccountbeheer, standaardgebruiker, administrator, als administrator uitvoeren, persoonlijke documenten verplaatsen)
Jan
Ja ja Jan
Jij weet toch alles... dus
Ik heb "Recipe Diary" in gebruik, is ook een app.
Vrees dus dat dit zal verdwijnen als ik de aanpassing doe.
Dus 50% geluk of 50% pech.
Comment