Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke blu ray speler kopen ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke blu ray speler kopen ?

Aan HDMI hoef je niet teveel te spenderen. Ook met die nieuwe 2.0 norm hoef je echt niet de duurste te nemen : Meer dan een 30 euro hoeft dat niet te kosten, mag zelfs minder zijn. De mijne kreeg ik gratis bij mijn TV, waren eigenlijk 15 euro en doen het perfect. Als ze ooit aan de 8K norm zitten, zal er een nieuwe type nodig zijn, maar vandaag zitten we daar nog altijd niet.
    Zij die zeggen dat ze verschil zien in beeldkwaliteit met een kabel van 30 of 500 mogen me nog altijd uitleggen waar dat verschil zit... Tussen 1 van 5 euro en 30 zou het wel kunnen kloppen dat je iets (of soms niets) ziet ...
    Nu : een kabel van 60euro pluggen in een toestel van 1000 euro kan je nog volgen, datzelfde in een toestel van 90 euro pluggen lijkt me toch al vreemder.
    Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
      Klopt, dat is ook de reden waarom ik deze gekozen heb. De meeste BD spelers kunnen niet echt goed overweg met audio CD's en heb nog veel audio CD's liggen. Ooit komt dat wel eens in WAV of FLAC formaat op een NAS/mediaplayer maar voorlopig toch nog via schijfjes
      Zelf ben ik niet zo'n voorstander van zaken te combineren. Cd's speel ik in een CD-speler, Blurays in een bluray-speler. Eigenlijk voornamelijk omdat als 1 toestel stuk is, je nog altijd de andere functie over hebt. En meestal is het vreemd genoeg ook goedkoper... Nadeel is natuurlijk dat je meer plaats nodig hebt.
      Maar die Marantz-speler blijft ondanks dat een heel deftig ding...
      Last edited by polleke_cgc; 22 maart 2014, 21:34.
      Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Tussen 1 van 5 euro en 30 zou het wel kunnen kloppen dat je iets (of soms niets) ziet ...
        Kijk even naar dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=MEONShSyuj8
        Dit is al een veel ouder filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Imf48f932Lw
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
          Kijk even naar dit filmpje http://www.youtube.com/watch?v=MEONShSyuj8
          Dit is al een veel ouder filmpje http://www.youtube.com/watch?v=Imf48f932Lw
          Van eentje van 5 euro ben ik gewoon bang dat het ding slechter gemaakt zou zijn. Maar als ze zelfs dat goed kunnen maken, zijn die dure helemaal overbodig ...
          Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ik heb hier een heel goedkope Blu Ray speler van LG, en die doet het prima (79 euro bij de Carrefour).
            Sommige HDMI kabels zijn zelfs duurder dan die Blu Ray speler...
            Heb een LiteON-BR in de pc.

Dan nog die LG BD390.
            Alles bekabeld verbonden (netwerk) en HDMI.
            Een paar BR-films heb ik op de mediaplayer staan.
            Alles trouwens wat ik graag zie staat op de mediaspeler
            3D is ook geen probleem maar zo geweldig is die 3D ook weer niet.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

Comment

@djivan.

Mocht je een voorkeur hebben qua toestel - prijs -interesse ed.
              Bekijk vooraf de handleiding waarin je de mogelijkheden terug vindt.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

Comment

Heb hier eens alle raad samengegoten (met uitzondering van deze die Sultana gaf, de volgende keer ga ik me eens bedenken eer ik schrijf dat de prijs geen rol speelt ) en twee toestellen gekocht.
                Eentje voor DVD en ééntje voor Blu Ray. Net als ze me bij Philips wisten te vertellen bij mijn vorige Philips Blu Ray, wist de verkoper me nu ook te vertellen dat foto CD/DVD's afspelen op een Blu Ray niet het beste/gewenste resultaat geeft, omdat Blu Ray dus in feite wel degelijk specifiek op BR film gericht is. Hij wist ook te vertellen (net als Sultana) dat BR spelers niet goed tot slecht overweg kunnen met audio CD's, meer zelfs, dat de BR spelers er zelf kunnen aan kapot gaan.

Nog over de HDMI kabels, daar heb ik hem ook over uitgevraagd en het kwam er op neer dat je best niet de allergoedkoopste koopt, maar zeker ook niet de allerduurste nodig hebt.
                Tenzijijijijij, je een grote afstand moet overbruggen, dan zouden de duurdere/heel dure minder kwaliteit verliezen onderweg, om het zo maar uit te drukken.

Dit alles voor wat er van waar is natuurlijk, want ik ben absolute leek op dat gebied, en ik laat het me ook maar vertellen/wijsmaken.
                Ik ben in ieder geval supercontent met de kwaliteit van zowel foto als film nu en dat voor nog een 400 euro voor de beide.

Groetjes en nogmaals dank voor de info.

Comment

Euhm, een BD speler die kapot gaat om niet BD schijfjes af te spelen? Laat ik daar persoonlijk heel erg aan twijfelen.
                  En als ik audio bedoel dan is het ook de audio die niet afgespeeld wordt op een soundbar of speakers van een midi set .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Euhm, een BD speler die kapot gaat om niet BD schijfjes af te spelen? Laat ik daar persoonlijk heel erg aan twijfelen.
                    En als ik audio bedoel dan is het ook de audio die niet afgespeeld wordt op een soundbar of speakers van een midi set .
                    Lees vooral mijn zin die eindigt met "vertellen/wijsmaken" .
                    Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Lees vooral mijn zin die eindigt met "vertellen/wijsmaken" .
                      Groetjes
                      Persoonlijk lijkt me dat ook redelijke onzin. Een blurayspeler heeft om compatibel te zijn met gewone Dvd's 2 lasers : de "blauwe" voor de bluray, en een "rode" om DVD/CD's af te spelen. Het zou me dan ook redelijk verwonderen dat je toestel stukgaat als je Dvd's afspeelt op een blurayspeler.
                      Dat het ding ermee minder lang meegaat is wel logisch : want omdat het Multi-functioneel is gebruik je het meer. Ik speel ook zowel Dvd's als blurays af op mijn bluray-speler : heb nog niet ondervonden dat dit nefast zou zijn voor die speler.
                      In een blurayspeler wordt specifiek een upscale-unit gezet om Dvd's af te spelen op 1080P. Dat die dus minder geschikt zou zijn voor Dvd's lijkt me gewoon zever te zijn : de producent doet de moeite om het mogelijk te maken, maar je zou het niet mogen gebruiken ???

Die DVD-laser wordt dus ook gebruikt voor klassieke CD's : het is zelfs zo dat de meeste huidige audio-CD spelers evengoed zijn uitgerust met zo'n DVD-type : het is gewoon goedkoper om maar 1 type te maken voor zowel zuivere CD-spelers als DVD-spelers...

Nu : persoonlijk splits mijn video toestellen ook af van mijn audio-toestellen. Ik heb dus een bluray-speler die ik gebruik voor bluray/DVD en nu en dan eens een foto-CD'ke, en een CD-speler voor het audio-werk. Ik ga er ergens van uit dat dat beter is, maar als je bv. die Marantz hebt dan zal die ook de audio wel dik in orde verzorgen.
                      Je hebt dan wel het nadeel dat als dat ding eens stuk gaat, je alle functies kwijt bent.

En die kabels : gewoon zorgen dat je vermijdt lange kabels nodig te hebben, is nog altijd de beste methode. Ik zie niet direct in waarom je je blurayspeler 10m. verwijderd zou plaatsen... En dan blijkt zo'n goedkope ruimschoots te volstaan, of het zou moeten zijn dat je microgolfoven ook naast de TV staat...
                      Last edited by polleke_cgc; 25 maart 2014, 18:18.
                      Groeten,

Polleke

Comment

En die kabels : gewoon zorgen dat je vermijdt lange kabels nodig te hebben, is nog altijd de beste methode. Ik zie niet direct in waarom je je blurayspeler 10m. verwijderd zou plaatsen...
                        Projector?

Comment

..........................................
                          En die kabels : gewoon zorgen dat je vermijdt lange kabels nodig te hebben, is nog altijd de beste methode. Ik zie niet direct in waarom je je blurayspeler 10m. verwijderd zou plaatsen... En dan blijkt zo'n goedkope ruimschoots te volstaan, of het zou moeten zijn dat je microgolfoven ook naast de TV staat...
                          Tsja, die verkoper (die me natuurlijk van alles kan wijsgemaakt hebben) sprak niet over 10 meter hoor, maar toen hij hoorde dat ik een kabel nodig had van ongeveer 3 meter (dan heb ik nog wat speling, want 2 meter is net te kort) was die voor hem reeds te catalogeren onder een lange kabel.
                          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Tsja, die verkoper (die me natuurlijk van alles kan wijsgemaakt hebben) sprak niet over 10 meter hoor, maar toen hij hoorde dat ik een kabel nodig had van ongeveer 3 meter (dan heb ik nog wat speling, want 2 meter is net te kort) was die voor hem reeds te catalogeren onder een lange kabel.
                            Groetjes
                            Voor HDMI is 10 m. geen probleem, op voorwaarde dat er geen stoorzenders zijn. Je kan zelfs tot 20 m. gaan, en met repeaters nog meer, maar dat heeft andere nadelen. Maar alles onder de 10 m. kan je gerust doen met een goedkope highspeed HDMI. Maar vanaf 10m. is het wel aangeraden om betere kabel te gebruiken.
                            Als je goed beeld hebt met je goedkope kabel, zal een dure dat niet beter maken. Maar er zijn wel omstandigheden waarbij de goedkope niet goed meer werkt, en waar je dus wel die dure zal nodig hebben. Maar ook die heeft zijn beperkingen. Eigenlijk hangt het ook af van wat je doet met die kabel. Als je dat gebruikt om dagelijks in en uit te trekken, dan zou ik toch ook ietsje meer uitgeven...
                            Groeten,

Polleke

Comment

Philips is super op het vlak van TV, minder wat betreft BR en DVD-spelers.
                              Ik heb ook een Philips TV maar een BR-speler van Sony, voor mij , naast Panasonic, de spelers met de beste kwaliteit en de beste 1080p upsampling voor DVD's...
                              Panasonic Lumix FZ2000

Comment

Working...
                              X