Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doccle.be doen of niet

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Doccle.be doen of niet

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Wat voor zever is dat nu weer?

Zal ook eens vergelijken met vroeger ...

Vroeger moest ik een serie classeurs kopen en daarvoor naar de winkel ... was een uur onderweg en kon een half uur aanschuiven aan de kassa.
    En dan stond ik daar met een serie classeurs ... kon ik nog een kast kopen om die classeurs in te zetten ... maar voor die kast ben ik dan weer een deel van mijn bureau kwijt en een hoop geld.

Nu, één keer registreren op die site en dat duurt ongeveer 2 minuten, niets klasseren want alles gebeurt automatisch en als ik een document eens wil raadplegen, dan gaat dat veel sneller via PC dan via die papieren.
    Een back-up van je dossier ... even kopiëren naar een andere map op een USB stick of zelfs in de cloud en je bent er vanaf zonder een tweede dossierkast nodig te hebben ergens op een andere locatie of een koffer te huren in de bank.

En vroeger met dat papier ... dat was niet dagelijks één minuutje maar om de zoveel weken eens een paar uur om alles te klasseren.
    Laat staan dat er dan een factuur bij zat dat je pas na twee maand moest betalen en ondertussen moest laten liggen of met memo datum naar de bank moest doen ... of ingeven in online bankieren waar dan ook weer wat tijd in kruipt met mogelijkheid tot typfouten.
    En met veel geluk stak je nooit eens een documentje verkeerd want 9/10 was het net dat document dat je later eens nodig zou hebben.

En het voordeel ... de post kan het niet kwijtgespeeld zijn of bij de buren ingestoken hebben waardoor die (en soms heel de wijk) mijn financiële situatie kent.
    Niets is perfect, maar het is alvast toch niet slechter dan vroeger en trouwens krijgt de klant nog steeds de keuze er op in te gaan of niet.
    Zit je ermee opgescheept, dan heb je er zelf voor gekozen.

Dus zou je ook liever geen sms, chat of dergelijke hebben en terugkeren naar de oude tijd waar je per brief contact hield met mensen op afstand, waar je niet online moest registreren om iets te kopen maar waar je 100km moest bollen om in een verre winkel iets te halen?

Neen, dat is gene zever. Als er iets mis gaat, is het enige wat telt het document op papier. Zal u een stuk grond of een woning kopen op basis van enkel elektronische gegevens en data ? Ik nooit. Het is niet omdat het over kleinere bedragen en risico's gaat dat de digitale wereld alles zaligmakend is. Mijn conclusie is: het belangrijkste is ten eerste de transactie zelf en dan de drager waarop die vastgelegd wordt. En één ding weet ik zeker: papier gaat tot 1000 jaar mee. Of de andere dragers en media en kanalen 1000 jaar meegaan is een groot vraagteken. Als de stichters achter Doccle morgen bvb failliet gaan, wat ga je dan doen aub/svp ? Wijsheid komt pas met de jaren.

Comment

Ik heb mijn vertrouwen in Doccle gesteld voor wat betreft de CM.....als test, maar ik blijf iedere keer, naast Doccle, ook nog steeds van de CM een mail ontvangen met het identieke pdf-ke.
      Als ik alles dubbel blijf ontvangen, wat voor zin heeft het dan dat ik nu bij Doccle ben voor de CM ????
      Groetjes

Comment

En 2 maal neen, dat is gene zever. Je moet enerzijds rekening houden met de levensduur van de drager waarop de transactie staat, maar je moet ook rekening houden met de risico's op diefstal. En hackers hebben momenteel ongeveer reeds alles (met de nadruk op alles en onder de term hackers vallen ook instellingen als NSA) gestolen wat op een netwerkgebonden device staat. Dus morgen of overmorgen krijg je een brief van Doccle met de melding dat hackers er met al uw gegevens vandoor zijn. Denk eens na VerSeg, wat ga je dan aan de Doccle gebruikers vertellen aub/svp ? Wat ga je dan als crisiscommunicatie voorstellen ? Want het gaat niet om 1 persoon waar men bij inbraak een aantal mappen gestolen heeft of bij brand alles vernield werd, neen het gaat over 3 miljoen mensen waarvan men alle data mee heeft (zeg maar 30 Terabyte). Je kan het proberen escaleren naar de Minister van Binnenlandse Zaken: Brussels, we have a (big) problem.

Comment

Bij een aantal bouwfirma's zijn facturen onderschept en vervalst en daarom dienen de firma's een klacht in tegen Bpost.

Jongens, doe normaal. Precies of Doccle nu het enige datacenter gaat zijn met wat gegevens over u.
          Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik heb mijn vertrouwen in Doccle gesteld voor wat betreft de CM.....als test, maar ik blijf iedere keer, naast Doccle, ook nog steeds van de CM een mail ontvangen met het identieke pdf-ke.
            Als ik alles dubbel blijf ontvangen, wat voor zin heeft het dan dat ik nu bij Doccle ben voor de CM ????
            Groetjes
            CM stuurt nog een mail met de PDF tot de zomer (juli denk ik) en dan voor de niet "doccelaars" hoogstens nog een kwartaal-overzicht.
            Daarna voor de doccelaars nog altijd een mail om te melden dat er een doccle document geplaatst is . Daar een PDF blijven aanplakken is natuurlijk te moeilijk. Nee hoor, dan zou Doccle een doodgeboren kind blijven.

Misschien tot één of andere omhooggevallen "manager" zijn bonus wat opvijzelt door ook kwartaal-terugbetalingen voor te stellen aan de CEO. Van de pot gerukt ? Ik weet het zo nog niet...

Nu ja, ze konden eigenlijk met zo'n systeem op geen slechter moment starten. Mocht men er 5 jaar geleden mee gestart zijn, dan zou ik er hoogstwaarschijnlijk onmiddellijk ingestapt zijn. En er wellicht al terug uitgestapt zijn, als dat kan tenminste, dat is me niet zo duidelijk.
            Last edited by nete; 26 april 2014, 18:59.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...land/1.1919822

Jongens, doe normaal. Precies of Doccle nu het enige datacenter gaat zijn met wat gegevens over u.
              "Wat gegevens" ? Het is de natte droom van Doccle dat we daar ongeveer alles gaan instoppen wat maar kan.
              Ik laat waar mogelijk alles qua facturen nu al elektronisch doorsturen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
                En één ding weet ik zeker: papier gaat tot 1000 jaar mee. Of de andere dragers en media en kanalen 1000 jaar meegaan is een groot vraagteken. Als de stichters achter Doccle morgen bvb failliet gaan, wat ga je dan doen aub/svp ? Wijsheid komt pas met de jaren.
                Wat doe je dan als je de factuur per e-mail krijgt?
                Inderdaad afprinten als je ze echt op papier wil hebben, dat kan je evengoed vanaf Doccle.
                En bij elk systeem dat er bestaat wordt een lokale BU aangeraden ... en dat neemt nu net geen enkele mm² plaats in je kast, hoogstens 10 seconden van je tijd.

Of je krijgt alle papieren enkel per post toegestuurd ... dan moet je ofwel een kopij nemen om een BU te hebben, inscannen om digitaal te bewaren of gewoon niets van aantrekken en in de kast steken tot een dief of brand er met je origineel vandoor gaat.
                Er zijn veel meer mensen die papieren exemplaren kwijt raken dan digitale hoor.
                Ik ken een paar mensen ... een brand en geen enkel bewijs van aankoop meer, een diefstal en facturen ook gestolen.
                Als je dan even terug kan inloggen en een kopij uitprinten, dan sta je veel verder.

Inderdaad ... wijsheid komt met de jaren.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Groetjes
                  Dan kies je in Doccle voor "Documenten enkel via Doccle ontvangen" en dan heb je niets dubbel.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

Comment

Wat doe je dan als je de factuur per e-mail krijgt?
                    Inderdaad afprinten als je ze echt op papier wil hebben, dat kan je evengoed vanaf Doccle.
                    En bij elk systeem dat er bestaat wordt een lokale BU aangeraden ... en dat neemt nu net geen enkele mm² plaats in je kast, hoogstens 10 seconden van je tijd.

Of je krijgt alle papieren enkel per post toegestuurd ... dan moet je ofwel een kopij nemen om een BU te hebben, inscannen om digitaal te bewaren of gewoon niets van aantrekken en in de kast steken tot een dief of brand er met je origineel vandoor gaat.
                    Er zijn veel meer mensen die papieren exemplaren kwijt raken dan digitale hoor.
                    Ik ken een paar mensen ... een brand en geen enkel bewijs van aankoop meer, een diefstal en facturen ook gestolen.
                    Als je dan even terug kan inloggen en een kopij uitprinten, dan sta je veel verder.

Inderdaad ... wijsheid komt met de jaren.
                    Plaats in mijn kast is voor mij niet zo'n probleem, de zéér grote kans dat Doccle nogal snel zal gehackt worden wel. Jij gaat er zo te zien volop gebruik van maken, zodat eventuele hackers even kunnen overlopen wat waardevols ze bij jou thuis zoal kunnen vinden. Dat mogelijke vooruitzicht houd mij tegen om er zo meteen in te stappen, want nog eens, het idee zelf is fantastisch.
                    Ook het feit dat CM het niet als aanvulling ziet, maar je minder service geeft als je niet mee in "het avontuur" stapt, staat me niet aan.
                    Last edited by nete; 26 april 2014, 22:59.

Comment

Dan kies je in Doccle voor "Documenten enkel via Doccle ontvangen" en dan heb je niets dubbel.
                      Aha, dat wist ik niet, ga ik even bekijken dan, bedankt.
                      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Plaats in mijn kast is voor mij niet zo'n probleem, de zéér grote kans dat Doccle nogal snel zal gehackt worden wel. Jij gaat er zo te zien volop gebruik van maken, zodat eventuele hackers even kunnen overlopen wat waardevols ze bij jou thuis zoal kunnen vinden.
                        Dat nete weer negatief zou zijn was te verwachten ... die staat aan de top der klagers.

Laat ze Doccle maar hacken ... dan kunnen ze zien dat ik net als een paar miljoen mensen geld terug krijg van de CM na een doktersbezoek en dat ik wat betaal voor internet en digitale TV.
                        Ik zou van geen kanten weten welke hacker daarin geïnteresseerd zou kunnen zijn en wat hij daar dan wel mee zou kunnen doen.
                        Of gaan ze mijn Digicorder komen stelen omdat ze daarvan ergens gezien hebben dat ik huurgeld betaal?
                        Sorry maar ook zonder iets te hacken kan ik al weten dat bijna iedereen (digitale) TV in huis heeft.
                        Nog minder snap ik hoe een hacker met die gegevens te weten zou kunnen komen wat ik voor de rest in huis heb.
                        Voortgaand op uw uitleg weet je blijkbaar niet eens wat heden met Doccle mogelijk is en zit je maar uit gewoonte wat mee te klagen over een functie dat er (heden) niet eens in zit.

Ook het feit dat CM het niet als aanvulling ziet, maar je minder service geeft als je niet mee in "het avontuur" stapt, staat me niet aan.
                        Dus verkies jij dan maar om geen service meer te hebben?
                        Soit, ik zie niet in welk nadeel ik bij CM zou hebben zonder Doccle.
                        Tot op heden is Doccle geen verplichting en krijgt elke klant zonder Doccle nog steeds dezelfde service als vroeger.
                        Ook heb ik tot nu toe nog geen enkele melding gekregen van de CM dat de service in de toekomst zal verminderen.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                          "Wat gegevens" ? Het is de natte droom van Doccle dat we daar ongeveer alles gaan instoppen wat maar kan.
                          Ik laat waar mogelijk alles qua facturen nu al elektronisch doorsturen.
                          Die is goed ... documenten via een beveiligde site laten bekomen vertrouw je niet, maar via een onveilige e-mail laten opsturen vertrouw je dan weer wel?
                          Laat e-mail nu net hetgene zijn dat het meeste gehackt wordt.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

Comment

Dat nete weer negatief zou zijn was te verwachten ... die staat aan de top der klagers.
                            Kan je misschien eindelijk "die ploat" eens afzetten ? Ik zie hier nogal wat véél negatievere reacties.

Ik dacht dat het de bedoeling was om er in de toekomst ALLE documenten (dus ook al je aankoopfacturen en garantiebewijzen) van alle grote en kleine uitgaven in te stoppen.
                            Anders heeft de hele formule niet veel zin. En dan zitten daar ook wel al je "luxe" uitgaven allemaal samen op één plaats. Dat is toch jouw bedoeling dacht ik: de "meters" klasseurs thuis liquideren.
                            Via een zoveel onveiligere mail heb je één document per mail. Ze moeten dan al uw mailverkeer continu hacken. En dat van vele miljoenen mensen i.p.v. zich te richten op één enkel datacenter.

En in #80 schrijf ik dat CM vanaf deze zomer stopt met het verzenden van een PDF, wat ze nu nog wel parallel doen. Staat in de eerste mail die ik over Doccle van hen kreeg.
                            Maar ook in het uitpikken van bepaalde zinnen om iemand te counteren zeg ik: "zet die ploat af".
                            Ik schrijf hier al diverse keren dat ik het opzet zeer genegen ben, maar dat ik bedenkingen heb over de wenselijkheid om all belangrijke documenten in de cloud te steken, dan nog op één plaats.

Als Doccle enkel dient om een paar factuurtjes van Telenet in op te slaan of een terugbetalingsoverzicht van CM, dan zie ik het nog wel zitten, maar dan schiet Doccle kompleet zijn doel voorbij denk ik.
                            Last edited by nete; 27 april 2014, 09:35.

Comment

Intussen zijn we half augustus en CM blijft toch nog trouw een PDF sturen na elk binnengebracht doktersbriefje. (normaal kreeg je vanaf begin juli nog enkel kwartaaloverzichten via mail als niet "doccelaar").
                              Doccle lijkt me dus (op zijn minst) zeer traag van grond te komen. Alhoewel, CM beweert dat nu al 250000 leden een doccle account hebben .
                              Last edited by nete; 17 augustus 2014, 14:06.

Comment

Eind oktober tel ik 9 deelnemende bedrijven aan Doccle en 56 bij Zoomit...
                                Doccle lijkt me toch een beetje een doodgeboren kind of heb ik het mis ?
                                Qua promotie is het in elk geval muisstil aan de overkant en dat verwondert me toch wel.

Comment

Working...
                                X