Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doccle.be doen of niet

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Doccle.be doen of niet

    Als digitale fotografen kennen we, soms door schade en schande, de noodzaak van een goede back-up strategie. Ik kan dan ook de argwaan begrijpen van deze groep aardbewoners ;-)
    Maar voor de modale computergebruiker is het imho zeker niet slechter dat bepaalde documenten "automatisch" een veilige plaats krijgen waar we mogen veronderstellen dat er afdoende veiligheidsvoorzieningen en vierdubbele back-up systemen aan de orde van de dag zijn. Ach, je kan het misschien wel vergelijken met de tijd van de eerste bankkaarten en digitale overschrijvingen, daar was ook heel wat wantrouwen en heisa rond. En nu (bepaalde) banken gegevens gaan verkopen, hoeven we ons zelfs geen zorgen meer te maken over het bankgeheim, de privacy en de mogelijkheid dat er ooit een bank door een cyberattack gekraakt kan worden.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #47
      Re: Doccle.be doen of niet

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      kwartaaloverzichten willen ze wel nog sturen per kwartaal
      Klinkt logisch
      Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

      Comment


      • #48
        Re: Doccle.be doen of niet

        Ik heb de app gedownload en ben er blij mee alles in 1 app kunnen lezen en controleren, onmiddelijk op de hoogte zijn geen post meer nodig, geen wachttijden op brieven enz ^^


        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

        Comment


        • #49
          Re: Doccle.be doen of niet

          Ik begrijp die Doccle toch niet helemaal hoor. Is dat niet hetzelfde als het reeds goedwerkende Zoomit systeem? Of wordt er via Doccle nog meer verzonden dan enkel facturen en je loonfiches?

          Ik heb de website daarstraks eens bekeken, omdat ik die vermelding zag staan op de Telenet factuur omtrent deze website. Maar, ik ontvang hun facturen al via Zoomit, dus waarom zou ik dan nog eens een extra kanaal hiervoor kiezen?

          Nee, in mijn ogen, is dit weer een extra onnodige website erbij op het Internet. De enige meerwaarde die Doccle zou kunnen hebben, is dat zij ook gewone briefwisseling zouden aanbieden via deze website. Dan is het misschien wel handig om dat op 1 plaats te hebben. Maar als het enkel voor facturen is, dan blijf ik toch wel gewoon bij Zoomit hoor.
          Mvg,
          Rudy Mas
          Nikon D5100/D7200 - Website: http://www.rmfoto.be/

          Comment


          • #50
            Re: Doccle.be doen of niet

            Ik ga ook niet naar Doccle overstappen.

            Ik heb thuis een welbepaald klassement waar ik al mijn facturen snel ik kan terugvinden.
            Doch, voor bedrijven die het per e-mail aanbieden, neem ik de facturen elektronisch, om papierverspilling te vermijden.
            Het lastige is dan dat ik ze niet in mijn klassement terug kan vinden, of ik moet online ergens inloggen etc...

            Maar Zoomit en Doccle, daar begin ik niet mee. Net zoals domiciliëringen die ze vaak pushen. Ik wil zelf controle houden over mijn betalingen en waar ik ze terugvind.
            Verplichten ze me toch om naar zoiets over te stappen, dan schakel ik terug over op papieren facturen, zo simpel is het.

            Doccle en Zoomit zijn wellicht niet de laatste foefjes die ze zo uitvinden, binnen dit en een paar jaar is er wellicht wéér iets nieuws waarop je je kan inschrijven, met een nieuw wachtwoord en login

            Comment


            • #51
              Re: Doccle.be doen of niet

              It's a never ending story. Vroeger kwam alles op papier via de post en was het op 1 minuut geklasseerd. Nu heb je een halve dag nodig om een account aan te maken en per maand een dag (en zelfs meer) om alles op te volgen. Om het uiteindelijk af te printen en in een map op te bergen. Waar zijn we mee bezig ? We staan maw even ver en qua efficiëntie zelfs een flinke stap achteruit (in uren van de klant zelf gemeten), maar de illusie is er wel dat we er op vooruit zijn gegaan. Tot de zaak gehackt wordt bvb. Wat gaat men dan aan de klanten communiceren ? Een wachtwoordreset zal niet volstaan hoor, de hackers zijn er met alle persoonlijke en privé-gegevens vandoor. Je kan eventueel nog van identiteit veranderen, dat kan dan nog een ultieme oplossing zijn.

              Comment


              • #52
                Re: Doccle.be doen of niet

                Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
                It's a never ending story. Vroeger kwam alles op papier via de post en was het op 1 minuut geklasseerd. Nu heb je een halve dag nodig om een account aan te maken en per maand een dag (en zelfs meer) om alles op te volgen.
                Wat voor zever is dat nu weer?

                Zal ook eens vergelijken met vroeger ...

                Vroeger moest ik een serie classeurs kopen en daarvoor naar de winkel ... was een uur onderweg en kon een half uur aanschuiven aan de kassa.
                En dan stond ik daar met een serie classeurs ... kon ik nog een kast kopen om die classeurs in te zetten ... maar voor die kast ben ik dan weer een deel van mijn bureau kwijt en een hoop geld.

                Nu, één keer registreren op die site en dat duurt ongeveer 2 minuten, niets klasseren want alles gebeurt automatisch en als ik een document eens wil raadplegen, dan gaat dat veel sneller via PC dan via die papieren.
                Een back-up van je dossier ... even kopiëren naar een andere map op een USB stick of zelfs in de cloud en je bent er vanaf zonder een tweede dossierkast nodig te hebben ergens op een andere locatie of een koffer te huren in de bank.

                En vroeger met dat papier ... dat was niet dagelijks één minuutje maar om de zoveel weken eens een paar uur om alles te klasseren.
                Laat staan dat er dan een factuur bij zat dat je pas na twee maand moest betalen en ondertussen moest laten liggen of met memo datum naar de bank moest doen ... of ingeven in online bankieren waar dan ook weer wat tijd in kruipt met mogelijkheid tot typfouten.
                En met veel geluk stak je nooit eens een documentje verkeerd want 9/10 was het net dat document dat je later eens nodig zou hebben.

                En het voordeel ... de post kan het niet kwijtgespeeld zijn of bij de buren ingestoken hebben waardoor die (en soms heel de wijk) mijn financiële situatie kent.
                Niets is perfect, maar het is alvast toch niet slechter dan vroeger en trouwens krijgt de klant nog steeds de keuze er op in te gaan of niet.
                Zit je ermee opgescheept, dan heb je er zelf voor gekozen.

                Dus zou je ook liever geen sms, chat of dergelijke hebben en terugkeren naar de oude tijd waar je per brief contact hield met mensen op afstand, waar je niet online moest registreren om iets te kopen maar waar je 100km moest bollen om in een verre winkel iets te halen?
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Re: Doccle.be doen of niet

                  Dus zou je ook liever geen sms, chat of dergelijke hebben en terugkeren naar de oude tijd waar je per brief contact hield met mensen op afstand, waar je niet online moest registreren om iets te kopen maar waar je 100km moest bollen om in een verre winkel iets te halen?
                  Buiten de occasionele sms, eigenlijk wel ja. Chat is een hoop zever en veel meer tijdverlies dan brieven. Komt nog bij dat omdat het direct is er veel vaker heibel van komt dan brieven waar even over nagedacht werd voor ze geschreven en verstuurd werden. En een brief was dan nog te begrijpen, wat er aan sms en chat soms voorbijkomt is meestal ver van begrijpelijk.

                  En dat van "even inschrijven" vergeet dat maar. Heb de zever met Belgacom meegemaakt. Had gekozen voor factuur electronisch op pdf in mijn email. Krijg niet direct een factuur en let er niet echt op. 2 maand later een aangetekend schrijven dat die factuur nog niet betaald is. Nog eens rondgekeken, niets ontvangen. Gewoon betaald, zal mijn fout zijn zeker. Volgende factuur hetzelfde scenario. Telefoontje met de vraag "welke factuur, ik heb niets ontvangen". Antwoord: "de factuur die we naar uw certipost account gestuurd hebben". Ik heb geen certipost account... Blijkt dat Belgacom zomaar in jouw naam een certipost email account kan aanmaken en je dat niet moet laten weten. certipost is van Bpost en die laten dus ook niets weten. Heeft nog enkele maand geduurd eer ik die certipost account kon laten sluiten.

                  Ik bol niet graag 100km naar een winkel maar toen je dat nog moest doen was je wel bijna zeker van terug te komen met wat je nodig had. Nu moet je het bestellen en hopen dat de post er geen zootje van maakt. Spijtig genoeg doen die dat ook meer dan vroeger toen een postbode nog wat beroepsernst had (had ook een vaste ronde en kende zijn klanten, die trouwens nog "klanten" waren). Als het dan 7 dagen later toekomt want de post heeft wat verstoppertje met je pakje gespeeld, briefje in de bus gestoken en jij er nog enkele dagen later achter en het is niet wat je moest hebben, dan begint het spel weer opnieuw: pakje maken, naar de post geraken, die spelen hun nummertje weer etc. Als je het dan niet op het net vindt of toch nog eens naar een winkel moet/wil gaan dan hebben die nu niets meer op voorraad en moeten ze het bestellen. Vaak hebben ze geen zin om te bestellen en houden je 3 maand tot 3 jaar bezig, kan je 5x naar de winkel rijden. Geef mij maar vroeger.

                  Dat van als ze die spullen hacken is niet van "of" maar "wanneer". Als je dan je eID moet gebruiken om erin te geraken hebben ze direct van iedereen zijn volledige identiteit. Gaan ze dan iedereen nieuwe identiteitskaarten geven? Zie het al gebeuren: van enkele honderduizenden klanten de eID op het net. Sociale zekerheid zit er ook op, aan je belastings account kunnen ze ook, je bankzaken staan er tegen dan ook wel op. De verzekeringsbedrijven willen bvb je autoverzekering er ook op. Alles kwijt, voor iedereen opnieuw te doen. En heel lang gaat dat niet duren.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Doccle.be doen of niet

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Chat is een hoop zever en veel meer tijdverlies dan brieven.
                    Dan zever je toch graag mee als ik het aantal reacties hier van u bekijk.

                    Blijkt dat Belgacom zomaar in jouw naam een certipost email account kan aanmaken en je dat niet moet laten weten. certipost is van Bpost en die laten dus ook niets weten.
                    Bij elk document dat in je Certipost account toekomt krijg je een e-mail ... zeer verwonderlijk dat je geen weet hebt van een Certipost account en geen e-mail kreeg.

                    Dat van als ze die spullen hacken is niet van "of" maar "wanneer".
                    Net als dat van bij u inbreken en in je papieren snuffelen spijtig genoeg enkel een kwestie is van "wanneer".
                    Net als "wanneer" steekt de postbode vertrouwelijke documenten van u bij een buur in de bus?

                    Als je dan je eID moet gebruiken om erin te geraken hebben ze direct van iedereen zijn volledige identiteit. Gaan ze dan iedereen nieuwe identiteitskaarten geven? Zie het al gebeuren: van enkele honderduizenden klanten de eID op het net. Sociale zekerheid zit er ook op, aan je belastings account kunnen ze ook, je bankzaken staan er tegen dan ook wel op. De verzekeringsbedrijven willen bvb je autoverzekering er ook op. Alles kwijt, voor iedereen opnieuw te doen. En heel lang gaat dat niet duren.
                    Op uw eID staat niets, die is enkel gelinkt aan de database van de verschillende diensten ter identificatie.
                    Als uw eID dan toch misbruikt zou worden is het voldoende om één kaart te blokkeren en je certificaat wordt overal geblokkeerd en niemand kan nog ergens aan.
                    In principe moet je zelfs geen nieuwe eID hebben, maar enkel een nieuw certificaat dat eraan gekoppeld is en dat je op enkele plaatsen zal moeten updaten.
                    Daar waar je vroeger naar 86 verschillende diensten kon lopen en u overal persoonlijk moest aanbieden.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #55
                      Re: Doccle.be doen of niet

                      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Mas Bekijk bericht
                      Ik begrijp die Doccle toch niet helemaal hoor. Is dat niet hetzelfde als het reeds goedwerkende Zoomit systeem? Of wordt er via Doccle nog meer verzonden dan enkel facturen en je loonfiches?

                      Ik heb de website daarstraks eens bekeken, omdat ik die vermelding zag staan op de Telenet factuur omtrent deze website. Maar, ik ontvang hun facturen al via Zoomit, dus waarom zou ik dan nog eens een extra kanaal hiervoor kiezen?

                      Nee, in mijn ogen, is dit weer een extra onnodige website erbij op het Internet. De enige meerwaarde die Doccle zou kunnen hebben, is dat zij ook gewone briefwisseling zouden aanbieden via deze website. Dan is het misschien wel handig om dat op 1 plaats te hebben. Maar als het enkel voor facturen is, dan blijf ik toch wel gewoon bij Zoomit hoor.
                      Zo denk ik er ook over. Ik snap niet goed wat het extra biedt in vergelijking met Zoomit, en met Zoomit vind ik het dan nog eens gemakkelijk dat voor overschrijvingen alle info automatisch is ingevuld, wat Doccle dan toch weer niet zal bieden.

                      Over de betalingsoverzichten die CM stuurt: moet je daar eigenlijk iets mee doen? Ik heb die eerlijk gezegd nog nooit bekeken.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Doccle.be doen of niet

                        Oorspronkelijk geplaatst door TDP Bekijk bericht
                        Zo denk ik er ook over. Ik snap niet goed wat het extra biedt in vergelijking met Zoomit, en met Zoomit vind ik het dan nog eens gemakkelijk dat voor overschrijvingen alle info automatisch is ingevuld, wat Doccle dan toch weer niet zal bieden.

                        Over de betalingsoverzichten die CM stuurt: moet je daar eigenlijk iets mee doen? Ik heb die eerlijk gezegd nog nooit bekeken.
                        Zoomit gaat enkel en alleen over betalingsformulieren. Bovendien blijven die documenten er maar een beperkte tijd ter beschikking op staan. Doccle moet je eerder bekijken als een veilig digitaal archief.
                        Als je documenten krijgt van bv CM en die nooit bekijkt, hoef je de moeite niet te doen om deze digitaal bij te houden. Ik kan me al voorstellen dat je die vroeger ook gewoon in de brievenbus liet steken
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #57
                          Re: Doccle.be doen of niet

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                          Zoomit gaat enkel en alleen over betalingsformulieren. Bovendien blijven die documenten er maar een beperkte tijd ter beschikking op staan. Doccle moet je eerder bekijken als een veilig digitaal archief.
                          Als je documenten krijgt van bv CM en die nooit bekijkt, hoef je de moeite niet te doen om deze digitaal bij te houden. Ik kan me al voorstellen dat je die vroeger ook gewoon in de brievenbus liet steken
                          Ik kan me geen enkele brieven van CM herinneren in de voorbije zoveel jaren buiten kleefstrookjes nadat ik verhuisd was of nadat ik er nieuwe aanvroeg. Wat ik van de CM terug krijg zie ik wel op m'n rekening verschijnen.

                          Comment


                          • #58
                            Re: Doccle.be doen of niet

                            OK, laat ons aannemen dat Doccle op zich zééééééér veilig is. Dan heb ik toch nog een paar doordenkertjes: hoelang zal het duren eer je mag gaan af"docc(l)en" voor het gebruik van Doccle ? Zoniet, leeft Doccle van de hemelse dauw ? In een tijd dat banken je gegevens willen gaan doorspelen (= verkopen), hoelang zal Doccle aan die verleiding weerstaan ?
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #59
                              Re: Doccle.be doen of niet

                              Dan zever je toch graag mee als ik het aantal reacties hier van u bekijk.
                              Yep, maar niet als chat. Op een forum kan je dat wel eens een dag of 2 laten liggen.

                              Bij elk document dat in je Certipost account toekomt krijg je een e-mail ... zeer verwonderlijk dat je geen weet hebt van een Certipost account en geen e-mail kreeg.
                              Nooit van Certipost een email gekregen. Behalve dan die ene om te bevestigen dat ze de account gesloten hebben. Het zou gewoon niet mogen dat iemand anders in jouw naam een email account opendoet.

                              Net als dat van bij u inbreken en in je papieren snuffelen spijtig genoeg enkel een kwestie is van "wanneer".
                              Net als "wanneer" steekt de postbode vertrouwelijke documenten van u bij een buur in de bus?
                              Heb je een punt. Enig verschil is dat het hacken van electronische accounts over veel grotere aantallen gaat en dat je niet zeker bent wat er nu juist weg is en welke gevolgen het heeft. Op je eID staat hetzelfde als op een paspoort. Je kan daar behoorlijk wat mee doen. In princiepe is het inderdaad genoeg om die ongeldig te laten verklaren, maar bvb bij vlucht MH370 waren de paspoorts ook al lang nietig verklaard. En toch heeft niemand ze nagetrokken. De info op zichzelf blijft correct.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Doccle.be doen of niet

                                Bestaat Certipost nog? Ik heb daar lang geleden een account gehad maar eigenlijk nooit gebruikt. Wanneer ik nu naar de website ga kom ik op Basware terecht.

                                Comment

                                Working...
                                X