Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ritsen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ritsen...

Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
    Ik denk al veel meer km'ers in Nederland gereden te hebben dan jou hoor Kirsten . Per jaar ga ik verschillende keren naar Nederland maar gebruik het ook als ik naar Duitsland of Polen ga.
    Ja ja, allee vooruit; gij wint deze wedstrijd hoor... Ik zal nu maar niet beginnen opscheppen over het aantal keer ik al (sinds mijn achtste levensjaar) door Nederland ben gereden.

Maar soit, daarover gaat het niet in deze discussie, toch ?
    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
      Ja ja, allee vooruit; gij wint deze wedstrijd hoor... Ik zal nu maar niet beginnen opscheppen over het aantal keer ik al (sinds mijn achtste levensjaar) door Nederland ben gereden.

Maar soit, daarover gaat het niet in deze discussie, toch ?
      Inderdaad, het gaat hem er hier niet over wie het verst kan plassen maar wil enkel maar zeggen dat ik genoeg km'ers rij in Nl. om een eigen opinie te vormen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door photo dante Bekijk bericht
        Wordt gezellig met drie in den auto, bij deze ben je ook uitgenodigd.
        Dus jij maakt nooit fouten?
        Dan worden het er 4 in de auto, want zelfs zij die het meest schreeuwen over de anderen, maken ook fouten...
        It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
          Ik denk dat jij duidelijk het verschil niet kent tussen Nederland en België hoor want ik wat ik steeds zie en vaststel is net het tegenovergestelde.
          Nee, dat moet ik echt tegenspreken hoor. Beroepshalve moet ik mij vaak op Nederlandse autostrada begeven en het valt echt op: ze zien je in de verte aankomen en begeven zich snel naar de linkerrijstrook om je doortocht te belemmeren. 't Zijn overgeërfde waarden en normen uit het protestantisme. Als je 120 mag, is het toch zondig en ijdel om voor het volle pond te gaan. Zien ze iemand die kennelijk geen last heeft met zijn geweten op dit vlak, dan worden ze erg afgunstig. In hun bewustzijn vertalen ze dit als zijnde een actieve bezorgheid voor een veiliger en milieuvriendelijker verkeer.

Walter
          D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
            Nee, dat moet ik echt tegenspreken hoor. Beroepshalve moet ik mij vaak op Nederlandse autostrada begeven en het valt echt op: ze zien je in de verte aankomen en begeven zich snel naar de linkerrijstrook om je doortocht te belemmeren. 't Zijn overgeërfde waarden en normen uit het protestantisme. Als je 120 mag, is het toch zondig en ijdel om voor het volle pond te gaan. Zien ze iemand die kennelijk geen last heeft met zijn geweten op dit vlak, dan worden ze erg afgunstig. In hun bewustzijn vertalen ze dit als zijnde een actieve bezorgheid voor een veiliger en milieuvriendelijker verkeer.

Walter
            Valt dat op Walter? Ik dacht de enige te zijn met deze ervaring.....
            Wat ook opvalt als je bv. door Frankrijk rijdt, is dat die gasten met een NL sticker zeer goed zijn in rechts voorbij steken, ook een vorm van hoffelijkheid ....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht

Walter
              Pfew, we zijn al met 3 die deze ervaring hebben. Religie, wat ben je ermee?!?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                Dus jij maakt nooit fouten?
                Dan worden het er 4 in de auto, want zelfs zij die het meest schreeuwen over de anderen, maken ook fouten...
                Waar heb ik dat geschreven?
                Ik ben wel de laatste omdat te zeggen, mijn rijstijl is defensief, hou rekening met anderen en geef wel eens voorrang maar heb soms wel een zware voet.
                Het asociale en roekeloze gedrag wat die lui vertonen om maar een paar autojes verder in te kunnen voegen gaat mijn verstand te boven.
                Mijn werkgever doet niet moeilijk over laat komen dus waarom zou ik dan moeten gaan haasten om op tijd op mijn werk te komen.

Comment

Waar heb ik dat geschreven?
                  Ik ben wel de laatste omdat te zeggen, mijn rijstijl is defensief, hou rekening met anderen en geef wel eens voorrang maar heb soms wel een zware voet.
                  Het asociale en roekeloze gedrag wat die lui vertonen om maar een paar autojes verder in te kunnen voegen gaat mijn verstand te boven.
                  Mijn werkgever doet niet moeilijk over laat komen dus waarom zou ik dan moeten gaan haasten om op tijd op mijn werk te komen.
                  Omdat je praktisch "de galg" roept voor zij die via een parking afsnijden,
                  maar als jij te snel rijdt is het geen probleem?

zoiets vind ik altijd grappig, iets met zonde en steen...
                  It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                    Omdat je praktisch "de galg" roept voor zij die via een parking afsnijden,
                    maar als jij te snel rijdt is het geen probleem?

zoiets vind ik altijd grappig, iets met zonde en steen...
                    Ik had mijn twijfels al om het erbij te zetten, zal dat dus voortaan ook niet meer doen.
                    Woordeen worden toch uit zijn verband getrokken.

Comment

Ik had mijn twijfels al om het erbij te zetten, zal dat dus voortaan ook niet meer doen.
                      Woordeen worden toch uit zijn verband getrokken.
                      Ach, ik geef je geen ongelijk dat het afsnijden via parking of pechstrook gevaarlijk is.
                      Maar snelheidsduivels zijn dat ook (en, neen ik bedoel daarom niet jouw 'zware voet', maar eerder de mensen die 100km/u door een bebouwde kom knallen).
                      Ook mensen die door rood rijden, of voorrang van rechts belachelijk vinden. Evengoed als de automobilist die voor een belangrijke meeting nog wat moet voorbereiden of de dakwerker die om 4u s'ochtends doodop met een overbeladen camionette naar de werf vliegt...

maar om dan 1 fout af te schilderen als doodrijders en de rest te negeren of je eigen zware voet te minimaliseren...
                      dan kan je een (lichtgewichtig bedoelde) commentaar als de mijne verwachten...

wees gerust, ik rijd ook niet zonder fouten... en de zware pols heb ik ook (buiten bebouwde kom)...
                      mjah, 't kwam er misschien iets te "grof" uit

Comment

Ik heb soms een rot karakter als het op RITSEN aankomt.....
                        Al een paar keer meegemaakt dat er een durft te claxonneren achter mij omdat ik er eentje tussen laat,
                        dan ga ik overmatig ritsen, de vriendelijkheid van de mensen die je er tussen laat, wint het van de woede van de achterligger
                        die zich gedraagd alsof hij aan je trekhaak hangt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          Ik heb soms een rot karakter als het op RITSEN aankomt.....
                          Al een paar keer meegemaakt dat er een durft te claxonneren achter mij omdat ik er eentje tussen laat,
                          dan ga ik overmatig ritsen, de vriendelijkheid van de mensen die je er tussen laat, wint het van de woede van de achterligger
                          die zich gedraagd alsof hij aan je trekhaak hangt.
                          Gelukkig woon je niet in Griekenland of Cyprus, daar hebben ze de (onhebbelijke) gewoonte om te claxonneren telkens wanneer het licht op groen gaat.
                          Maar na een paar dagen ben je dat gewoon. Op de autowegen aldaar (meestal tweevaks met pechstrook) hebben ze dan wel de 'rare' gewoonte om wanneer ze een achterop komend voertuig zien dat sneller rijdt dan zij zelf, eventjes op de pechstrook te gaan rijden tot je voorbij bent......
                          Elk land zijn gewoontes zeker ?
                          Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                            Op de autowegen aldaar (meestal tweevaks met pechstrook) hebben ze dan wel de 'rare' gewoonte om wanneer ze een achterop komend voertuig zien dat sneller rijdt dan zij zelf, eventjes op de pechstrook te gaan rijden tot je voorbij bent......
                            Elk land zijn gewoontes zeker ?
                            Groetjes
                            Zelfde gewoonte als in Zuid-Afrika dus, als vorm van beleefdheid is na je inhaalmaneuver even met je vier pinkers knipperen een teken van appreciatie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Zelfde gewoonte als in Zuid-Afrika dus, als vorm van beleefdheid is na je inhaalmaneuver even met je vier pinkers knipperen een teken van appreciatie.
                              Doe ik ook altijd aldaar...... zag dat zij dat ook deden .
                              Groetjes

Comment

Wat ook opvalt, ritsen met iets moois achter het stuur werkt meestal beter....

Comment

Working...
                                X