Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ritsen...

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ritsen...

Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
    ... Laatst nog een paar honderd km door Nederland gereden: een verademing, in vergelijking met rijden in België.
    das toch genieten hè.
    alleen die wegen al een zaligheid.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Laatst nog een paar honderd km door Nederland gereden: een verademing, in vergelijking met rijden in België.
      En dat zonder "wet op Ritsen". In de jaren 90 zijn er vele campagnes gevoerd in Nederland om de mensen bewust te maken van de voordelen van het ritsen. Dat werkt veel efficienter dan een wet tegen asociale ritsers.

Comment

Ritsen is bij een oprit van de snelweg niet van toepassing om de simpele reden dat het anders zichzelf zou tegenspreken met een andere verkeersregel ... een oprit heeft nooit voorrang en is altijd uitgerust met een omgekeerde driehoek wat wil zeggen voorrang verlenen.
        Dat wil daarom niet zeggen dat je er niemand tussen kan laten maar dan op basis van goede wil.
        Voor de rest bestaat ritsen ook alleen in geval van file of sterk vertraagd verkeer .. maar blijkbaar is dat net een deel dat 90% over het hoofd gezien heeft en gebruiken ze de rijstrookvermindering als een laatste inhaalstuk met absolute voorrang.
        Ik vraag me wel af hoe je bij een ongeval gaat bewijzen wie correct geritst heeft, stel er is file en je ritst niet ... heb jij er geen doorgelaten zoals het moet of is er nog een derde komen tussenwringen de laatste seconde?
        Vermoedelijk rijdt binnenkort de helft van België met een dashcam.
        Ik weet het ... gezond verstand, maar dat is nu net hetgeen de meesten niet hebben in het verkeer.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik weet het ... gezond verstand, maar dat is nu net hetgeen de meesten niet hebben in het verkeer.
          zoals je zelf zegt, heb er al èèn een tijdje terug geplaatst.
          je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
          www.korandoke.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ritsen is bij een oprit van de snelweg niet van toepassing om de simpele reden dat het anders zichzelf zou tegenspreken met een andere verkeersregel ... een oprit heeft nooit voorrang en is altijd uitgerust met een omgekeerde driehoek wat wil zeggen voorrang verlenen.
            Dat wil daarom niet zeggen dat je er niemand tussen kan laten maar dan op basis van goede wil.
            Voor de rest bestaat ritsen ook alleen in geval van file of sterk vertraagd verkeer .. maar blijkbaar is dat net een deel dat 90% over het hoofd gezien heeft en gebruiken ze de rijstrookvermindering als een laatste inhaalstuk met absolute voorrang.
            Ik vraag me wel af hoe je bij een ongeval gaat bewijzen wie correct geritst heeft, stel er is file en je ritst niet ... heb jij er geen doorgelaten zoals het moet of is er nog een derde komen tussenwringen de laatste seconde?
            Je hebt ook aan die opritten bij file van die gasten die het nodig vinden om het oprijden te verhinderen : die rijden dan voor de helft op de oprijstrook om te verhinderen dat een bestuurder kan doorrijden tot helemaal vooraan en hen zo zou durven inhalen. Dat doorrijden is nog altijd de beste oplossing, omdat op die manier alle rijstroken optimaal gebruikt worden. Maar zelfs vandaag zijn er nog altijd die de voordelen van ritsen niet zien. Van mij mag bij filevorming dat ritsen evengoed verplicht gemaakt worden bij die opritten : het is trouwens ook veiliger, omdat op die manier je maar max. 1 bestuurder moet voor laten, en je weet ook waar : op het einde van de oprit...
            Het overlaten aan de goodwill van de bestuurders zou inderdaad de beste oplossing zijn, maar die goodwill is er in België gewoon niet. In dat verband is het in bv. Nederland of Duitsland veel beter gesteld.
            Groeten,

Polleke

Comment

En hoe zit dat met ritsen vlak voor de Waasland tunnel (richting A'pen)? Normaal heb je daar na de dwarse witte lijn ( zo'n 15meter voor de ingang), de voorrang van rechts .... is dat nu nog van toepassing ?
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Je hebt ook aan die opritten bij file van die gasten die het nodig vinden om het oprijden te verhinderen : die rijden dan voor de helft op de oprijstrook om te verhinderen dat een bestuurder kan doorrijden tot helemaal vooraan en hen zo zou durven inhalen. .
                In Nederland kost je op die manier een rijbaan blokkeren een vette bekeuring

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                  In Nederland kost je op die manier een rijbaan blokkeren een vette bekeuring
                  In België in principe ook : je mag nu eenmaal geen andere bestuurder hinderen, maar daar trekken ze zich helemaal niets van aan.
                  Je hebt dan natuurlijk ook de omgekeerde effecten : van die gasten die bij file aan een brandstofstation afrijden, om gewoon door te vlammen en terug de autosnelweg op te rijden...
                  Groeten,

Polleke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                    Je hebt ook aan die opritten bij file van die gasten die het nodig vinden om het oprijden te verhinderen : die rijden dan voor de helft op de oprijstrook om te verhinderen dat een bestuurder kan doorrijden tot helemaal vooraan en hen zo zou durven inhalen. Dat doorrijden is nog altijd de beste oplossing, omdat op die manier alle rijstroken optimaal gebruikt worden. Maar zelfs vandaag zijn er nog altijd die de voordelen van ritsen niet zien. Van mij mag bij filevorming dat ritsen evengoed verplicht gemaakt worden bij die opritten : het is trouwens ook veiliger, omdat op die manier je maar max. 1 bestuurder moet voor laten, en je weet ook waar : op het einde van de oprit...
                    Het overlaten aan de goodwill van de bestuurders zou inderdaad de beste oplossing zijn, maar die goodwill is er in België gewoon niet. In dat verband is het in bv. Nederland of Duitsland veel beter gesteld.
                    Ja ? wie zoiets bij mij doet of probeert zal héél rap zijn gedacht veranderen en mij er ook zeer snel tussen laten hoor...

De enige juiste manier van ritsen ? zie op http://www.wegenenverkeer.be/ritsendoejezo
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

Comment

Comment

Let wel, ritsen is in Nederland en Duitslan helemaal ingeburgerd. Laatst nog een paar honderd km door Nederland gereden: een verademing, in vergelijking met rijden in België.
                        Nu niet overdrijven hé. Ik erger me enorm in Nederland aan het rijgedrag waar men 90km/h gaat rijden op de uiterst linkse rijstrook en nog eens gaat volharden ook door de achterliggende voertuigen niet te laten passeren. Triestig rijgedrag.
                        Echter, zoals ik al enkele keren heb aangehaald, ik wil 70% van de verkeersborden weg

Comment

En weer een nieuwe regel!
                          Goed zo, en wie gaat er controleren?
                          Dat is altijd mijn eerste vraag.

Al jaren kan ik nauwelijks om de drukken tijden heen.
                          Bijna dagelijks zie ik de hufters die het vertraagde verkeer denken af te snijden, met een bloed gang rijden ze over parkeerplaatsen om bij de oprit er weer tussen te duiken.
                          Dit gebeurt bij gewone parkeerplaatsen, bij tankstations en bij gewone op en afritten.
                          Misschien zou het beter zijn daar op te controleren, dat zijn de hufters die andere in gevaar brengen om slechts enkele auto's verder in dezelfde situatie te belanden als waar ze al in zaten.
                          Dit wordt ook gedaan als er een 60 tot 80 km per uur gereden wordt.
                          Er wordt niet gedacht aan mensen die tussen auto's heen en weer lopen tussen geparkeerde auto's.
                          Het zijn de mensen die andere in problemen brengen en daarmee misschien ook de veroorzakers van de vertagingen zijn.

Comment

het zijn altijd die andere weggebruikers die zich misdragen.....tis toch een schande.
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                              het zijn altijd die andere weggebruikers die zich misdragen.....tis toch een schande.
                              grt,bouk.
                              Stap is in, dan kan jezelf oordelen ipv veroordelen.

Comment

Zelf ben ik al meerdere malen langdurig gebleseerd geweest en heb dus ook meerdere malen mogen revalideren.
                                1 keer door een autoongeluk veroorzaakt door een ander, de pijn maar ook de ellende (met de verzekering) zal ik andere dus graag besparen.
                                Daarnaast heb ik meerdere vrienden (3) verloren in het verkeer
                                Misschien zou het goed zijn om iets genuanceerder te reageren ipv sugeren dat ik andere onnodig in gevaar zou brengen.

Comment

Working...
                                X