Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ritsen...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Ritsen...

    Die regel :

    Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
    Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
    Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
    Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.

    Daar schort wat aan bij de meesten...
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #32
      Re: Ritsen...

      Die regels :

      Zo lang mogelijk doorrijden op de rijstrook die gaat wegvallen;
      Op ongeveer 300 meter voor de versmalling (vaak aangegeven met een bord) je rijsnelheid aanpassen aan de snelheid van de voertuigen op de aanliggende strook;
      Voertuigen op aanliggende strook maken vrijwillig ruimte om invoegend voertuig tussen te laten;
      Op circa 50 meter voor de versmalling zonder afremmen en verstoringen in de ontstane ruimte invoegen, zodat invoegend voertuig en de achterligger de rit kunnen vervolgen.

      Daar schort wat aan bij de meesten...


      (en eigenlijk aan de de eerste regel ook, maar men begint het te kennen)
      Last edited by toerist; 23 maart 2014, 09:12.
      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
      George Orwell

      Comment


      • #33
        Re: Ritsen...

        Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
        Je hebt ook aan die opritten bij file van die gasten die het nodig vinden om het oprijden te verhinderen : die rijden dan voor de helft op de oprijstrook om te verhinderen dat een bestuurder kan doorrijden tot helemaal vooraan en hen zo zou durven inhalen. Dat doorrijden is nog altijd de beste oplossing, omdat op die manier alle rijstroken optimaal gebruikt worden. Maar zelfs vandaag zijn er nog altijd die de voordelen van ritsen niet zien. Van mij mag bij filevorming dat ritsen evengoed verplicht gemaakt worden bij die opritten : het is trouwens ook veiliger, omdat op die manier je maar max. 1 bestuurder moet voor laten, en je weet ook waar : op het einde van de oprit...
        Het overlaten aan de goodwill van de bestuurders zou inderdaad de beste oplossing zijn, maar die goodwill is er in België gewoon niet. In dat verband is het in bv. Nederland of Duitsland veel beter gesteld.
        Het is in feite triest dat men ritsen en het correct gebruik van de oprijstrook moet gaan uitleggen...
        Sony RX10 Mark IV
        nog een fijne dag verder!
        Guido

        Comment


        • #34
          Re: Ritsen...

          Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
          Echter, zoals ik al enkele keren heb aangehaald, ik wil 70% van de verkeersborden weg
          Wel, ik heb zo ooit eens de verkeersborden geteld die er voor mij waren op de 16 km van het werk naar huis. Gewoon om kierewiet van te worden
          Het langste stuk zonder verkeersborden is 500 meter.
          Het wordt nog gekker als je er alle borden bijtelt die niks met het verkeer hebben te maken : "oude bouwmaterialen xxx", "industriepark xxx", "restaurant xxx", "in 2013 xxx snelheidsovertredingen", ....
          Je moet eens Oostkamp binnenrijden komende richting Brugge : eerst een bord bebouwde kom, dan een bord 70, vervolgens een bord 50 herhaling.

          Vincent geeft de klassieke nagel hier een terechte tik op zijn kop. Er worden alle soorten gekke studies besteld, wel dat ze er eens een houden waar ze het verband leggen tussen de aandacht voor verkeersborden en het aantal verkeersbord. Ik wed dat het een mooi omgekeerd evenredig verband zal zijn. De enige die er goed bij vaart is de producent van die dingen. Ik had bijna gezegd "en de politici die hun deel van de koek krijgen".

          Comment


          • #35
            Re: Ritsen...

            Oorspronkelijk geplaatst door perelaar Bekijk bericht
            Let wel, ritsen is in Nederland en Duitslan helemaal ingeburgerd. Laatst nog een paar honderd km door Nederland gereden: een verademing, in vergelijking met rijden in België.
            Gewoon omdat de alomgekende pakkans er veel groter is. Niets meer en niets minder.
            Ik geef je een tip. Rij eens in juli/augustus over de E17 van Antwerpen naar Kortrijk tegen 120 km/u en tel het aantal wagens met NL plaat die je goed volgeladen op weg naar het zuiden voorbij stuiven . Je hoeft ze in feite niet te tellen, want géén enkele zal achter je blijven, ze weten ondertussen ook wel hoeveel keer de pakkans voor overdreven snelheid in België kleiner is dan in Nederland.
            En dat zal met de pakkans voor het niet ritsen niet anders zijn.
            Groetjes

            Comment


            • #36
              Re: Ritsen...

              Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
              Gewoon omdat de alomgekende pakkans er veel groter is. Niets meer en niets minder.
              Ik geef je een tip. Rij eens in juli/augustus over de E17 van Antwerpen naar Kortrijk tegen 120 km/u en tel het aantal wagens met NL plaat die je goed volgeladen op weg naar het zuiden voorbij stuiven . Je hoeft ze in feite niet te tellen, want géén enkele zal achter je blijven, ze weten ondertussen ook wel hoeveel keer de pakkans voor overdreven snelheid in België kleiner is dan in Nederland.
              En dat zal met de pakkans voor het niet ritsen niet anders zijn.
              Groetjes
              Op dat traject zijn toch een paar plaatsen waar ze beter wat opletten : ik denk niet dat ze het in Gent-Brugge nog gaan problemen, of langs die overige vogelkastjes die er langs die 100 km. autosnelweg staan...
              Nogal een vreemd standpunt : langs de ene kant dient die traject-controle enkel om de staatskas te vullen, maar langs de andere kant is de pakkans te laag... Ergens moeten we toch beginnen weten wat we willen...

              Van mij mag men gerust al die vogelkastje buitenzwiepen, en vervangen door veel meer bemande videowagens. Maar dan wel met een nultolerantie voor ALLE overtredingen. Want snelheid is allesbehalve de enige oorzaak van ongevallen. Nu : bij ritsen kan er moeilijk overdreven snelheid zijn, dus daar beide boetes geven wordt wat moeilijk...
              Groeten,

              Polleke

              Comment


              • #37
                Re: Ritsen...

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                Op dat traject zijn toch een paar plaatsen waar ze beter wat opletten : ik denk niet dat ze het in Gent-Brugge nog gaan problemen, of langs die overige vogelkastjes die er langs die 100 km. autosnelweg staan...
                Nogal een vreemd standpunt : langs de ene kant dient die traject-controle enkel om de staatskas te vullen, maar langs de andere kant is de pakkans te laag... Ergens moeten we toch beginnen weten wat we willen...

                Van mij mag men gerust al die vogelkastje buitenzwiepen, en vervangen door veel meer bemande videowagens. Maar dan wel met een nultolerantie voor ALLE overtredingen. Want snelheid is allesbehalve de enige oorzaak van ongevallen. Nu : bij ritsen kan er moeilijk overdreven snelheid zijn, dus daar beide boetes geven wordt wat moeilijk...
                Tsja, Gentbrugge is denk ik reeds in gans Europa gekend. Dat ze er maar veel van dat soort controles bijplaatsen.
                Maar in feite is het mij om het even wat ze doen, pakkans verhogen, verlagen, kaskes bij, kaskes weg......ik hou me (tracht me) aan de regels (te houden).
                In 44 jaar heb ik......eventjes tellen, ja inderdaad , twee boetes voor overdreven snelheid gekregen.
                Ergens in de jaren 80 in Brugge (72 ipv 60, ja toen was het nog 60) en een paar jaar geleden hier in de buurt 57 ipv 50.
                Dat is dus mijn bijdrage aan het spijzen van onze staatskas, althans wat boetes betreft .

                PS Benieuwd of er weer niet ergens een 'slimmeke' zal opstaan die schrijft dat ik waarschijnlijk heel weinig km afleg..........precies alsof zij die veel km afleggen meer overtredingen mogen begaan......maar ja daarom schrijf ik 'slimmeke'.

                Groetjes

                Comment


                • #38
                  Re: Ritsen...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                  Tsja, Gentbrugge is denk ik reeds in gans Europa gekend. Dat ze er maar veel van dat soort controles bijplaatsen.
                  Maar in feite is het mij om het even wat ze doen, pakkans verhogen, verlagen, kaskes bij, kaskes weg......ik hou me (tracht me) aan de regels (te houden).
                  In 44 jaar heb ik......eventjes tellen, ja inderdaad , twee boetes voor overdreven snelheid gekregen.
                  Ergens in de jaren 80 in Brugge (72 ipv 60, ja toen was het nog 60) en een paar jaar geleden hier in de buurt 57 ipv 50.
                  Dat is dus mijn bijdrage aan het spijzen van onze staatskas, althans wat boetes betreft .

                  PS Benieuwd of er weer niet ergens een 'slimmeke' zal opstaan die schrijft dat ik waarschijnlijk heel weinig km afleg..........precies alsof zij die veel km afleggen meer overtredingen mogen begaan......maar ja daarom schrijf ik 'slimmeke'.

                  Groetjes
                  Ik probeer zelf ook de regels zo goed mogelijk op te volgen, maar ik ga zeker niet beweren dat ik een "foutloos" chauffeur ben. Zit zelf aan 2 boetes voor overdreven snelheid en 1 parkeerboete (na een 25 jaar). Vreemd genoeg was die parkeerboete veel duurder dan de boetes voor die snelheid... Ik stond daar toen super gevaarlijk geparkeerd in een straatje met amper 5 huizen, maar de vrije doorlaat was wel maar een 2.75 m., waar het 3 m. moest zijn... Aan beide kanten was wel een zachte berm, maar dat was bijzaak.
                  Nu : persoonlijk probeer ik anderen ook zo weinig mogelijk te hinderen. Iemand die bv. altijd te traag rijdt, en zo anderen verplicht om in te halen vind ik eigenlijk ook een gevaarlijk bestuurder... Zelf zal hij daar waarschijnlijk een andere idee over hebben.
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #39
                    Re: Ritsen...

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                    Nu niet overdrijven hé. Ik erger me enorm in Nederland aan het rijgedrag waar men 90km/h gaat rijden op de uiterst linkse rijstrook en nog eens gaat volharden ook door de achterliggende voertuigen niet te laten passeren. Triestig rijgedrag.
                    Echter, zoals ik al enkele keren heb aangehaald, ik wil 70% van de verkeersborden weg
                    Ik denk dat jij duidelijk het verschil niet kent tussen Nederland en België hoor want ik wat ik steeds zie en vaststel is net het tegenovergestelde.

                    Oorspronkelijk geplaatst door photo dante Bekijk bericht
                    En weer een nieuwe regel!
                    Goed zo, en wie gaat er controleren?
                    Dat is altijd mijn eerste vraag.
                    Ergens in de jaren 80 heb ik mijn rijbewijs gehaald en ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn rij instructeur het destijds zo heeft aangeleerd
                    dus zoveel nieuwe regel is daar niet bepaald aan hoor.
                    "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                    Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Ritsen...

                      ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn rij instructeur het destijds zo heeft aangeleerd
                      Kan ik geloven. Langs de andere kant zie ik genoeg auto's van rijscholen waar geen richtingsaanwijzers meer opstaan eenmaal de les voorbij is.

                      Wel, ik heb zo ooit eens de verkeersborden geteld die er voor mij waren op de 16 km van het werk naar huis. Gewoon om kierewiet van te worden
                      Heb me daar ook eens mee bezig gehouden: stuk weg van grofweg 3km... ongeveer 150 verkeersborden. En dat is enkel in 1 richting geteld. Ook enkel borden geteld die met het verkeer te maken hebben: snelheid, voorrang, opgelet fietsers, oversteekplaats, fietspad, verboden inrijden, rond punt etc. Ergste is nog dat je voor sommige borden bijna moet stoppen om alles te lezen en begrijpen wat erop staat. Zoiets in de zin van "verboden linksaf te slaan in de volgende 7 straten en rechtsaf in de volgende 5, voor meer dan 3.5 ton, uitgezonderd voor De Lijn en laden en lossen tussen 9h en 17h, niet op zon- en feestdagen". Komaan...

                      Comment


                      • #41
                        Re: Ritsen...

                        Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht


                        Ergens in de jaren 80 heb ik mijn rijbewijs gehaald en ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn rij instructeur het destijds zo heeft aangeleerd
                        dus zoveel nieuwe regel is daar niet bepaald aan hoor.
                        Ik doel op nieuwe regels in z'n algemeen.
                        Er komen geen nieuwe dienders bij om toe te zien.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Ritsen...

                          Oorspronkelijk geplaatst door photo dante Bekijk bericht
                          Stap is in, dan kan jezelf oordelen ipv veroordelen.
                          Toch heeft Bouk een punt: het zijn altijd de anderen.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Ritsen...

                            Oorspronkelijk geplaatst door photo dante Bekijk bericht
                            Ik doel op nieuwe regels in z'n algemeen.
                            Er komen geen nieuwe dienders bij om toe te zien.
                            En da's maar goed ook want stel; onze regering beslist om 1.500 nieuwe agenten in dienst te nemen,
                            dan hoor je iedereen van hier tot Tokio moord en brand schreeuwen omdat ons dat handenvol belastinggeld zal kosten...
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment


                            • #44
                              Re: Ritsen...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
                              Toch heeft Bouk een punt: het zijn altijd de anderen.
                              Wordt gezellig met drie in den auto, bij deze ben je ook uitgenodigd.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Ritsen...

                                Oorspronkelijk geplaatst door kirsten_dl Bekijk bericht
                                Ik denk dat jij duidelijk het verschil niet kent tussen Nederland en België hoor want ik wat ik steeds zie en vaststel is net het tegenovergestelde.



                                Ergens in de jaren 80 heb ik mijn rijbewijs gehaald en ik kan mij nog heel goed herinneren dat mijn rij instructeur het destijds zo heeft aangeleerd
                                dus zoveel nieuwe regel is daar niet bepaald aan hoor.
                                Ik denk al veel meer km'ers in Nederland gereden te hebben dan jou hoor Kirsten . Per jaar ga ik verschillende keren naar Nederland maar gebruik het ook als ik naar Duitsland of Polen ga.

                                Comment

                                Working...
                                X