Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Windows 8.0 updates

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Windows 8.0 updates

Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
    Die windows updates is voor mij altijd een ramp geweest
    Zelfs toen ik win95 had meermaals problems mee gehad.
    ...
    Ik heb nog nooit enig probleem gehad met Windows updates en ik superviseerde destijds bijna 200 PC's met alle mogelijke versies van Windows en met "inventieve" gebruikers "achter het stuur" ... toen dus niet en nu nog niet (tenzij MS de boel belazerde met te snel uitgebrachte patches) ... maar ik practiseer altijd "safe hex" ...

Comment

Re: Windows 8.0 updates

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Maar als dat ding van 750€ defect gaat, dan moet de winkels hoogstens dat toestel in ontvangst nemen en terugsturen naar de leverancier, als het hersteld of vervangen terugkomt moet hij het aan de klant bezorgen.
      Bij dat toestel van 5000€ moest hij indertijd eerst een dag of twee onderzoek op doen, wat kan zelf herstellen na bestelling van onderdelen en als het nog niet lukte toch kijken met de leverancier voor een tussenkomst.
      Als je van die dure spullen 2 defecten hebt, dan had je al 40% uitval ... op die goedkopere heb je hoogstens de helft dat uitvalt en ook hersteld wordt.
      En als de klant ontevreden was over zijn toestel en er bij u geen meer wil kopen, dan ben je met die dure wel 20% van je cliënteel kwijt per klant bij de goedkopere ben je hoogstens 1% verloren per klant dat niet terugkomt.
      En als die dure defect gaat, dan wordt die nooit snel vervangen maar die goedkopere worden alsmaar sneller gewoon weggegooid en vervangen door een nieuwe.
      Bij die duurdere moeten ze twee uur uitleg geven om die verkocht te krijgen en hadden ze nog een dag werk om alles te configureren voor de klant, bij die goedkopere heeft de klant in 90% van de gevallen geen uitleg meer nodig en moet er ook niets meer geconfigureerd worden.
      Wees maar zeker dat ook voor een verkoper de huidige situatie veel beter is dan de vorige ... veel minder risico dat één klant een grote impact heeft op je zaak.
      En uiteindelijk ... met al het werk dat er in kruipt zal die met zijn 750€ per toestel niet minder over houden dan de anderen, misschien per toestel wel maar op jaarbasis niet.
      In die tijd werden die dure dingen bijna uitsluitend professioneel aangekocht. Daar zat net als nu een 3 jaar next businessday on site garantie bij van de fabrikant. Dus die winkel had daar evengoed geen last van. Daarnaast was dat in die tijd gewoon de prijs voor zo'n ding : er waren gewoon geen laptops van 750€. Iemand die het wilde betaalde die prijs, en zij die het te duur vonden dus niet. Voor desktops had je net als nu naast de merkPC's ook de eigen versies van de winkel. Mijn ervaring is dat de service stukken beter was, dan als je moest rekenen op een merk (toch als je geen zo'n garantie had).
      Ik heb een tijdje geleden gepraat met de zaakvoerder van een computerwinkel die nu in de Selexion-group zit. Toen hij begon had hij een klein winkeltje, deed quasi alles zelf en eigenlijk had hij in die tijd effectief de mogelijkheid om service te leveren, waar je als klant effectief voor betaalde (maar het zat gewoon in de prijs). Toen had je enkel desktops (want die laptops waren te duur), hij stak die zelf in elkaar en leverde er ook zelf de service op. Ik heb bij hem ook nog PC's gekocht en ik kan je verzekering dat in die tijd service heel hoog in zijn vaandel stond. De max. wachttijd voor een herstelling was 1 dag, voor kleinere zaken kreeg je het zaakje gewoon terug mee na een half uurtje.
      Vandaag wordt hij verplicht om de garantieregels van de fabrikanten op te volgen en eigenlijk is hij daar zelf niet tevreden over. Hij kijkt met redelijk wat nostalgie naar die "oude" tijd, maar ze zal niet terugkomen.
      Ik kan er niet aan doen, maar ik koop veel liever dergelijke zaken in een kleinere winkel, dan bij mediamarkt en aanverwanten. Helaas worden die quasi allemaal stukgeconcurreerd door die dozenschuivers en internetwinkels. Als jij die huidige manier van werken zo prachtig vindt : ik heb er toch behoorlijk wat twijfels over...

In die oude tijd was die zaakvoerder fier op zijn winkel en hoe hij zijn klanten kon bedienen. Heb een tijdje geleden eens de kwaliteit van zo'n mediamarkt medewerker uitgetest : het was ronduit bedroevend, maar om een doos te schuiven hoef je geen informatie te kunnen geven natuurlijk...
      Groeten,

Polleke

Comment

Working...
      X