Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Werkelijk benzineverbruik

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Werkelijk benzineverbruik

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
    Kijk het verbruik van je wagen na op:
    Mit Spritmonitor.de den Spritverbrauch und die Autokosten berechnen, mit anderen vergleichen und sehen, welche Fahrzeuge am sparsamsten sind.

Je ziet dat iedereen anders verbruikt, het is niet omdat je defensief rijdt, dat je ook ecologisch rijdt.

Kijk naar het gemiddeld verbruik van je type wagen, voor alle gebruikers.
    Kijk niet naar wat de constructeur in de brochure vermeld.

Je kan trouwens zelf ook meedoen en je eigen verbruik loggen, zodat de statistieken zich verder aanvullen.

Zelf geen auto-man, maar wel handige site.
    Bedankt voor de link, inderdaad heel handig en geeft aan dat ik net onder het gemiddelde zit.
    Vrij normaal dus.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Comment

Of de gegevens uit de boekskes goed te benaderen zijn hangt van het automerk af.

Sommige merken nemen graag een loopje met de werkelijkheid. Het doet er niet toe op welke manier ze het doen (rollen, windtunnels, ...), hun bedoeling is steeds dezelfde: in de buurt blijven van de meer innovatieve merken die wél aan de weg timmeren wat verbruik betreft.

Mijn BMW 3 GT; gemiddeld verbruik volgens boekske: 5,6l. Werkelijk verbruik van mezelf: 5,6l (veel file in eco mode, en als het vooruit gaat in sport mode, lol).
      http://www.theafricabug.com

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door anonymous Bekijk bericht
        Kijk het verbruik van je wagen na op:
        Mit Spritmonitor.de den Spritverbrauch und die Autokosten berechnen, mit anderen vergleichen und sehen, welche Fahrzeuge am sparsamsten sind.

Je ziet dat iedereen anders verbruikt, het is niet omdat je defensief rijdt, dat je ook ecologisch rijdt.

Kijk naar het gemiddeld verbruik van je type wagen, voor alle gebruikers.
        Kijk niet naar wat de constructeur in de brochure vermeld.

Je kan trouwens zelf ook meedoen en je eigen verbruik loggen, zodat de statistieken zich verder aanvullen.

Zelf geen auto-man, maar wel handige site.
        Bedankt voor de site, maar ik weet niet wat ik daar moet/kan van geloven.
        Met mijn type wagen zit iedereen daar met een gemiddeld verbruik waar ik nog niet aan kom met mijn absoluut minimum verbruik.
        Ik heb zeker geen zware rechtervoet, maar misschien rij ik wel té traag, en veel korte ritjes, dat is een feit.
        Benieuwd wat mijn volgende (na 6 jaar dieselen wel weer benzine deze keer ) gaat verbruiken.
        Groetjes

Comment

Veel korte ritten zijn een ramp voor moderne dieselwagens Djivan.
          Last edited by Guest42; 20 maart 2014, 09:15.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
            Ik heb wel een ander verschil gemerkt. Tot voor enkele jaren tankte ik steeds diesel bij één van de Gabriëls pompen, en had voortdurend last van het 'schudden', dus niet soepel/constant/vlot ronddraaien van de motor wanneer ik een constante snelheid aanhield. Een paar keer hebben ze in mijn garage wat diesel uit mijn tank getapt en mij die laten zien in een glazen bokaaltje. Het zal telkens vol met heel kleine zwevende zwarte partikeltjes.
            Bij de garage wezen ze dus de Gabriëls diesel aan als schuldige.
            Twintig jaar geleden ook zoiets meegemaakt na het tanken van een wit product: op de autosnelweg viel bij het ontkoppelen de motor stil. De reden was vuil in de carburator. Uiteraard start de motor direct opnieuw bij het terug koppelen, maar het doet toch raar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvdbergh Bekijk bericht
              Twintig jaar geleden ook zoiets meegemaakt na het tanken van een wit product: op de autosnelweg viel bij het ontkoppelen de motor stil. De reden was vuil in de carburator. Uiteraard start de motor direct opnieuw bij het terug koppelen, maar het doet toch raar.
              Lang geleden ook nog voor gehad, met diesel, binnen de paar km was het gedaan, er bleek water in de brandstof te zitten,
              deze was waarschijnlijk omhoog gekomen bij het vullen van de pomptank, alle kosten zijn dan vergoed geweest door de maatschappij van het pompstation.
              Gewoon omdat ik kon aantonen dat ik op die bepaalde dag en uur diesel had getankt, wisten zij dat die tank net was gevuld.
              Dus best steeds je ticket afdrukken zodat je kan bewijzen, zij kunnen dat natuurlijk ook nakijken, maar als je zelf het bewijs in handen hebt is het wat makkelijker.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                Ik rijd al meer dan 12 jaar en met dezelfde kar.
                Durf zelfs niet van merk benzine te veranderen.
                Belachelijk? Tja, ik heb geen idee.
                Belachelijk? Neen, bijgeloof !

Comment

weet niet of het nu nog zo is maar:
                  als ik vroeger met mij auto een ander merk tankte begon de motor zgn te pingelen.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                    weet niet of het nu nog zo is maar:
                    als ik vroeger met mij auto een ander merk tankte begon de motor zgn te pingelen.
                    grt,bouk.
                    Heeft te maken met het octaangehalte (RON) bouk bepaalde oudere motoren hadden echt 98 nodig,
                    tegenwoordig zijn deze zeldzaam geworden op uitzondering van enkele waar aan de compressie gewerkt is,
                    draaien moderne motoren praktisch allemaal even goed en zuinig op 95 ron.
                    Maar voor iemand die zéér weinig km rijdt is het toch beter 98 te tanken, daar het octaangehalte wat zakt
                    in de tijd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Een paar keer hebben ze in mijn garage wat diesel uit mijn tank getapt en mij die laten zien in een glazen bokaaltje. Het zal telkens vol met heel kleine zwevende zwarte partikeltjes.
                      Bij de garage wezen ze dus de Gabriëls diesel aan als schuldige.
                      Als je dat kan aantonen, dan moet de tankmaatschapij je alle kosten betalen.
                      Ik kan er niet genoeg op hameren mensen, laat bij je verzekeraar de rechtsbijstand uit al je polisen schrappen, zowel auto's, brand, familiale enz.
                      en neem één gemeenschappelijke rechtsbijstand verzekering bij DAS, kost je omzeggens niet méér, en dan heb je in elk geval een degelijke
                      rechtsbijstand met degelijke advocaten, een rechtsbijstand inbegrepen in je gewone verzekering betekend niets, maar als je een probleem hebt
                      met een garage of slechte brandstof of een ongeval tussen twee dezelfde verzekeringsmaatschapijen sta je véél sterker bij DAS, dan beb je een
                      echte advocaat ter beschikking, ook voor kleine dingen, het is zelfs zo, dat bij een of andere betwisting, als ze nog maar horen dat het via DAS
                      zal lopen ze reeds afhaken. Natuurlijk, als het duidelijk je eigen fout is, heeft het geen zin.

Comment

Vervolg op #38, ik heb eens de tripcomputer van mijn auto overlopen en in de rapte daar met mijn gsm een paar foto's
                        van gemaakt, zoals gezegd, je kan er niet naast kijken het overgrote deel van de menu's staan in verband met het verbruik.
                        Alleen de onderse weergave is iets speciaals, daar zie je in feite de ganse 4X4 aandrijving op afgebeeld, als je rijdt, dan worden
                        in normale omstandigheden alle aandrijflijnen groen, maar als er een wiel gaat slippen, of de tractiecontrole grijpt in, dan wordt
                        deze cardan met wiel rood, je kan er ook de stuurstand van je voorwielen op zien, bij het parkeren of off road of rijden zie je dus perfect
                        hoe je wielen staan, bij glad wegdek zie je ook perfect welk wiel aan het slippen gaat, tractiecontrole grijpt dan uiteraard automatisch in.
                        Wat je daar ook kan zien, is en balkje met de tijdsduur (in seconden) dat op één of meer wielen een actie gebeurd.

1 is startmenu, 2 is controle automatische Start-Stop, 3 is het huidig verbruik en hoe ver je nog kan met je tank, 4 is Start-Stop aantal km per trip
                        en het gemiddeld verbuik op die trip, 5 is het volledig gemiddeld verbruik en de wijzer naar rechts van de middenstand is minder dan het gemiddelde
                        en naar links is méér dan het gemiddelde, en bij 6 krijg je via een staafdiagramma per minuut een overzicht van je verbruik.

Je kan gewoon door die menu lopen via twee pallen aan je stuur, bedienen zoals een tiptronic dus.

Comment

Ik heb gisterenavond het begin van de VOLT uitzending gemist. Ik zag nog net dat alle naden van de auto op de testbank waren afgeplakt. Heb de verklaring hiervoor gemist. Zo te zien was het een testbank zonder windtunnel want de stofjas van de operator bewoog niet tijdens de test. Waarom dan alle naden afplakken ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Ik heb gisterenavond het begin van de VOLT uitzending gemist.
                            Het VRT NWS nieuws: betrouwbaar, helder en prikkelend. Het biedt je tekst, beeld en audio gebundeld in rubrieken en dossiers, met extra duiding door onze experten.

Comment

Ritje naar de manege, ergens halverwege startte ik de opname (gsm), van Edegem naar Vremde via Mortsel dorp dan Liersesteenweg naar Boechout, linksaf naar Vremde.

Dat kan je doen in stratenverkeer met cruisecontrol, motor af bij lichten (hier niet gedaan), vooruitziend rijden, enz.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Mijn verbruikscijfers : http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/412589.html
                              Last edited by Lalonde; 20 maart 2014, 14:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Lalonde Bekijk bericht
                                Ritje naar de manege, ergens halverwege startte ik de opname (gsm), van Edegem naar Vremde via Mortsel dorp dan Liersesteenweg naar Boechout, linksaf naar Vremde.

Dat kan je doen in stratenverkeer met cruisecontrol, motor af bij lichten (hier niet gedaan), vooruitziend rijden, enz.

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Mijn verbruikscijfers : http://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/412589.html
                                We hadden het hier wel over verbruik bij rijden ... niet op cruise control aan 30km/u blijven tafferen.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

Comment

Working...
                                X