Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

    Als je bij TV Vlaanderen, een eigen satontvanger gebruikt, kan je gewoon de bestanden op dvd of naar je pc overzetten, de bestanden hebben als extentie ts, en kan in iedere deftige mediaplayer afgespeeld worden, je kan ze zelf in programma's zoals adobe premiere bewerken.

    Comment


    • #17
      Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

      Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
      Als je bij TV Vlaanderen, een eigen satontvanger gebruikt, kan je gewoon de bestanden op dvd of naar je pc overzetten, de bestanden hebben als extentie ts, en kan in iedere deftige mediaplayer afgespeeld worden, je kan ze zelf in programma's zoals adobe premiere bewerken.
      Maar zijn dat dan digitale beelden?
      Want als ik iets wil opnemen "om te houden", dan gebruik ik mijn DVD-recorder, en ik moet zeggen: die wordt nog regelmatig ingeschakeld. Helaas is het signaal dat TN stuurt niet digitaal, maar analoog.
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #18
        Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

        Dat zijn idd digitale beelden, kwaliteit via satelliet is trouwens veel hoger dan van TN.

        Comment


        • #19
          Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

          Vreemd hoe men die "thuiskopie" definieert. Men gebruikt dat om illegale downloads te rechtvaardigen (want in principe mag je dus enkel downloaden wat een "kopie" is : met andere woorden je moet al een originele versie hebben waarop je auteursrechten hebt betaald en dan mag je die inderdaad in een andere vorm downloaden...).
          Net zoals men een HDMI aansluiting beveiligd heeft, kan je ook geen digitale kopie maken van wat op je digicorder staat (dat geldt trouwens ook voor de Belgacom versie). Je kan wel een analoge kopie via de Scart-aansluiting maken, maar daarvan is de beeld en klankkwaliteit wel stukken slechter (wat uiteraard de bedoeling is van dat systeem).

          Er zijn vandaag steeds meer TV's waarmee je via een USB-aansluiting de programma's op een externe harde schijf kan opnemen. Alleen is ook dat beveiligd, en zal je die niet op je PC kunnen afspelen.
          Blijkbaar kan het dus wel via sommige satellietontvangers...
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #20
            Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
            Vreemd hoe men die "thuiskopie" definieert. Men gebruikt dat om illegale downloads te rechtvaardigen (want in principe mag je dus enkel downloaden wat een "kopie" is : met andere woorden je moet al een originele versie hebben waarop je auteursrechten hebt betaald en dan mag je die inderdaad in een andere vorm downloaden...).
            Vreemd dat je blijkbaar vindt dat wat op je digicorder staat geen thuiskopie is. Wat op TV was mag je legaal opnemen om later te bekijken. Je hebt auteursrechten betaald en dus het recht om het programma op een recorder bij te houden.
            Vergelijk het met een CD, je kan die perfect kopieren en in je auto spelen. Doe je hetzelfde met een TV programma dan kan dat ineens niet meer omdat het "illegaal" zou zijn.

            Eigenlijk zou je een programma dat uitgezonden werd op een zender die in je abonnement zit mogen downloaden want je hebt de rechten om dat programma te bekijken betaald.
            bye, Maurice
            https://on4bam.com/
            Nikon D7500

            Comment


            • #21
              Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Vreemd hoe men die "thuiskopie" definieert. Men gebruikt dat om illegale downloads te rechtvaardigen (want in principe mag je dus enkel downloaden wat een "kopie" is : met andere woorden je moet al een originele versie hebben waarop je auteursrechten hebt betaald en dan mag je die inderdaad in een andere vorm downloaden...).
              Net zoals men een HDMI aansluiting beveiligd heeft, kan je ook geen digitale kopie maken van wat op je digicorder staat (dat geldt trouwens ook voor de Belgacom versie). Je kan wel een analoge kopie via de Scart-aansluiting maken, maar daarvan is de beeld en klankkwaliteit wel stukken slechter (wat uiteraard de bedoeling is van dat systeem).

              Er zijn vandaag steeds meer TV's waarmee je via een USB-aansluiting de programma's op een externe harde schijf kan opnemen. Alleen is ook dat beveiligd, en zal je die niet op je PC kunnen afspelen.
              Blijkbaar kan het dus wel via sommige satellietontvangers...
              Zo is dat
              En dan moet je kiezen.
              Analoog opnemen zodat je de beelden kan bewerken.
              Dus knippen wat niet nodig is. Programma's starten of stoppen zelden zoals aangegeven.

              Ik kan dus rechtstreeks opnemen op een externe schijf in goede kwaliteit.
              Meestal heb je dan een opname die nooit perfect begint of eindigt.
              En je kan er NIET aan om dat eventueel aan te passen om zo plaats te sparen op de schijf.

              Dus? Een kat is géén mus
              Koop die dvd's die je echt graag wilt.

              Neem op op een harddiskrecorder, maak een kopie op dvd en plaats die kopie op de NAS of mediaspeler.
              Omslachtig? Ja.
              Een ramp? Neen
              Een omzetting van dvd naar HD duurt hier nog geen 15 minuten.
              En het formaat kan ik ook instellen.
              De serie "Lou Grant" heb ik zo kunnen opnemen: de kwaliteit is prima maar geen HD natuurlijk.
              Er zijn geen dvd's van deze serie die je kan kopen.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #22
                Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                Hier in belgie lopen nie veel slimme rond.
                Iedereen slikt hier wat teleslet en belgabrol hun in de strot rammen.

                Gewoon eens kijken over de grens. Koop gewoon een Humax DVB-C decoder in Nederland, duitsland of engeland(opgelet die heeft een ander stekker) en koop bij teleslet een CI+ kaartje (90 euro dacht ik).
                Al je opnamen kan je gewoon copieren naar je pc.
                De DVB-C decoders van Humax kunnen wel GEEN analoge zenders ontvangen!!

                Comment


                • #23
                  Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                  Hier in belgie lopen nie veel slimme rond.
                  Iedereen slikt hier wat teleslet en belgabrol hun in de strot rammen.

                  Gewoon eens kijken over de grens. Koop gewoon een Humax DVB-C decoder in Nederland, duitsland of engeland(opgelet die heeft een ander stekker) en koop bij teleslet een CI+ kaartje (90 euro dacht ik).
                  Al je opnamen kan je gewoon copieren naar je pc.
                  De DVB-C decoders van Humax kunnen wel GEEN analoge zenders ontvangen!!
                  Wauw, zo genuanceerd, zo een goed voorbeeld van taalgebruik, echt iets om van te leren!

                  Comment


                  • #24
                    Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                    Hier in belgie lopen nie veel slimme rond.
                    Iedereen slikt hier wat teleslet en belgabrol hun in de strot rammen.

                    Gewoon eens kijken over de grens. Koop gewoon een Humax DVB-C decoder in Nederland, duitsland of engeland(opgelet die heeft een ander stekker) en koop bij teleslet een CI+ kaartje (90 euro dacht ik).
                    Al je opnamen kan je gewoon copieren naar je pc.
                    De DVB-C decoders van Humax kunnen wel GEEN analoge zenders ontvangen!!
                    En welke zenders kunnen we dan ontvangen?
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #25
                      Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                      Theoooooo, je slaapt te weinig !
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #26
                        Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Sultana Bekijk bericht
                        Wauw, zo genuanceerd, zo een goed voorbeeld van taalgebruik, echt iets om van te leren!
                        Het brengt alleszins meer bij aan deze topic dan Uw reactie...

                        Comment


                        • #27
                          Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door xafke Bekijk bericht
                          Gewoon eens kijken over de grens. Koop gewoon een Humax DVB-C decoder in Nederland, duitsland of engeland(opgelet die heeft een ander stekker) en koop bij teleslet een CI+ kaartje (90 euro dacht ik).
                          Al je opnamen kan je gewoon copieren naar je pc.
                          De DVB-C decoders van Humax kunnen wel GEEN analoge zenders ontvangen!!
                          Of er hier al dan niet slimme of domme rond lopen laat ik in het midden, maar ik had wel graag iets meer uitleg over Humax DVB-C decoder.
                          Even gehoeheld (zo slim zijn we nog) en daar vond ik dat telenet hun versleuteling zou hebben aangepast zodat dit toestel niet meer kan gebruikt worden ?
                          Ik veronderstel dat je zelf wel deze methode gebruikt.
                          Kan je hier even een technisch plaatje opgeven zodat ik eventueel even kan zien wat, waar en hoe ik zoeits kan opbouwen. Ben bereid om telenet de rug toe te keren, maar dan wel op voorwaarde dat ik mij niet plots in een digitale woestijn bevind waar ik niets meer kan uitspoken ...
                          https://www.fotospotter.be
                          Je suis content d’être heureux

                          Comment


                          • #28
                            Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Theoooooo, je slaapt te weinig !
                            Juist
                            Wil weten of dit het ei van Columbus is
                            Bij DVB-C spitsen mijn oren.
                            Ubi bene, ibi patria.
                            BD0388BE
                            Een website

                            Comment


                            • #29
                              Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                              Ik geloof nooit dat die DVB-C de DTCP-IP bestanden van de digicorder kan decoderen.
                              Geen enkele fabrikant mag zo'n toestel op de markt brengen op straffe van enorme boetes.
                              Lees ook dit eens: http://tweakers.net/nieuws/41512/int...n-dtcp-ip.html
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • #30
                                Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Ik geloof nooit dat die DVB-C de DTCP-IP bestanden van de digicorder kan decoderen.
                                Geen enkele fabrikant mag zo'n toestel op de markt brengen op straffe van enorme boetes.
                                Lees ook dit eens: http://tweakers.net/nieuws/41512/int...n-dtcp-ip.html
                                Eén oplossing: we gaan bij xafke kijken he
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

                                Comment

                                Working...
                                X