Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Digiboxgeklooi. Iemand raad ?

@AC: smaken verschillen, maar wat jij opnoemt zou ik echt niet willen houden, hoor, laat staan live bekijken. Dat zijn zo van die dingen waarvoor de digicorder gemaakt is: kunnen we het zien, dan live bekijken, anders opnemen. Hebben we het na een maand nog niet bekeken, weg ermee. Ik kan me eer vinden bij wat Theo opnoemt, al voel ik me wel een stuk(je) jonger. Maar het klopt dat Britse humor dichter bij mijn bed staat. Zelfs de meest "prestigieuze" Vlaamse "top"series met echte Vlaamse "sterren" scoren bij mij zelden meer dan een 5 of 6. We gaan hier geen discussie over kwaliteit beginnen, maar het verschil tussen zeg maar "In Vlaamse Velden" en het vorig jaar uitgezonden "Parade's End" is te schrikwekkend.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Aspe... nooit één aflevering gezien. Ja, misschien vijf minuten.
      Die Herbert tja...

Flikken, hoogstens een paar afleveringen.

Witse, dat ging nog

In Vlaamse Velden = al uitgevochten op Twitter (niet door mij he).
      Hoed af voor het decor en rekwisieten, kleding en locaties.
      Veel acteurs kon ik zeer moeilijk verstaan en ik ben wat gewoon hoor
      Er zaten goede momenten in.

Morecambe and Wise.
      Je moet die ook plaatsen in hun tijd he.
      Die blijven goed.

The Good Life; idem.

Kan zo bezig blijven, sorry hoor

De "nieuwe, jongere" Britse humor zegt me ook niet veel.

The Green Green Grass, ook niet slecht

De Britse humor heeft top jaren gehad.
      En Blackpool was de hemel op aarde voor de stand up comedians.
      Massa's volk kwam er op af en er werd goed geld verdiend

Al dat volk (bezoekers) moest ergens slapen...hadden niet veel geld
      Die verbleven dus in huizen met meerdere slaapplaatsen en meestal was een dame er de uitbaatster.
      Wat deden dan die acteurs bijv. of de eigenaars van de zalen.
      Die nodigden die dames uit en die konden vanop goede plaatsen in de zaal de show gratis bijwonen.
      Het resultaat was mondelinge reclame bij hun gasten.

Ik zal maar stoppen zeker
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

Comment

Ik heb het niet over kwaliteit en aanbod, alhoewel vind ik dat alles wat Vlaams is dikwijls onderschat wordt.
        Mijn betoog ging over relativering - zeg nu eens eerlijk: hoe dikwijls in een mensenleven herbekijk he eens een film of serie. Volgens mij hooguit 3x
        Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          Ik heb het niet over kwaliteit en aanbod, alhoewel vind ik dat alles wat Vlaams is dikwijls onderschat wordt.
          Mijn betoog ging over relativering - zeg nu eens eerlijk: hoe dikwijls in een mensenleven herbekijk he eens een film of serie. Volgens mij hooguit 3x
          Ben ik het ook mee eens Mark.
          Maar als je het niet meer hebt...dan kan je het ook niet meer bekijken voor de 2de keer.
          Er komen zelfs dialogen voor of reacties in sommige series, die ik wil terug zien. En dat kan wanneer ik dat wil.
          Van o.a. Christopher Timothy alias James Herriot heb ik véél van opgestoken.
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door franvd Bekijk bericht
            Ik heb een vu+duo, die heeft wel een HDMI aansluiting, heeft zelfs een goede ingebouwde mediaplayer, daarmee neem je alles dat je wilt op in HD, en kan je zelfs op bluray branden, zelfde kwaliteit.
            http://vuplus.com/
            die hdmi aansluiting zal wel enkel hdmi uit zijn
            een mediarecorder met een hdmi ingang ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen juist wegens de beveiliging

Comment

Mag ik de 'Off-Topikers' vriendelijk vragen een eigen topic op te starten ?
              Dit topic gaat over de digicorder en het uitzoeken hoe je gemakkelijk een volledige HD kan overzetten.
              Eventueel over technologie om dat digiboxgedoe te omzeilen en eventueel via andere systemen filmkes op te nemen.
              Dank
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                Dit topic gaat over de digicorder en het uitzoeken hoe je gemakkelijk een volledige HD kan overzetten.
                Eventueel over technologie om dat digiboxgedoe te omzeilen en eventueel via andere systemen filmkes op te nemen.
                Dank
                Wim, de legale antwoorden staan er.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                  Dank
                  Wim, ik denk dat we allemaal wel zouden willen dat die USB achter op onze digicorder actief bruikbaar zou zijn
                  en dat je daar in je HD zou kunnen geraken, maar jammer genoeg is dat niet zo.
                  Mischien heeft het te maken met de wet, maar voor Telenet en Belgacom mischien ook een bescherming voor hun eigen
                  materiaal, als je er zou kunnen van lezen, zou je er mischien ook wel kunnen naar schrijven, maar zou je ook kunnen foefelen.
                  Zoals ik reeds heb gezegd, die dingen zijn serieus beveiligd, en ik denk dat je niet de enige bent die daar wil in komen, maar
                  ik vrees dat het niet zal lukken.

Wat nemen ze eigenlijk op op die harde schijf ? Mischien gewoon het signaal van de kabel in een of andere ongebruikelijke bestandsindeling ???
                  Last edited by Guest42; 20 maart 2014, 04:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    die hdmi aansluiting zal wel enkel hdmi uit zijn
                    een mediarecorder met een hdmi ingang ben ik tot nu toe nog niet tegen gekomen juist wegens de beveiliging
                    Waarom zou ik een hdmi ingang nodig hebben, toestel heeft een netwerk ingang, verbind je met je pc en je kan verder.

Comment

Grrr, bon, als het dan niet kan, rest me enkel nog de mogelijkheid om alles naar DVD over te zetten, of via een grabber het beeld te capteren naar PC.
                      Maar, hoe kan ik nu dat ding zo aan de praat krijgen dat alle filmkes na elkaar worden afgespeeld zonder dat ik steeds om de x minuten een nieuwe dien op te vragen en te starten op de digidinges. Zo iets in de aard van playlist zoals we vaak vinden bij mediaspelers ...
                      Allen toch al dank voor de effort en de voorgestelde werkwijzes.

Comment

Sorry voor de off-topic, Wim, en ook dit is off topic, maar toch gerelateerd: niet alleen zou het interessant zijn om te kunnen kopiëren zonder dat je erbij moet blijven als het ware, maar ik vind bovendien bij TN geen enkel mogelijkheid om na te gaan hoeveel minuten al verstreken zijn, en hoeveel nog te gaan, zoals je dat bij andere opnames (zeker op DVD) wel hebt.
                        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                          Sorry voor de off-topic, Wim, en ook dit is off topic, maar toch gerelateerd: niet alleen zou het interessant zijn om te kunnen kopiëren zonder dat je erbij moet blijven als het ware, maar ik vind bovendien bij TN geen enkel mogelijkheid om na te gaan hoeveel minuten al verstreken zijn, en hoeveel nog te gaan, zoals je dat bij andere opnames (zeker op DVD) wel hebt.
                          Dit is niet echt Off-Topic. Het houdt verband met de problematiek dat je enkel realtime kan opnemen zonder dit te programeren. Ook een beetje de problematiek dat je een playlist zou moeten kunnen osptellen, omdat je inderdaad nooit weet hoelang of hoever je bezig bent.
                          Aanhalen van leuke reeksen, filmkes ... is de off-topic die ik bedoel.

Comment

Volgens mij kan je HD opnames via HDMI op volgende manier overzetten naar pc/mac:
                            - Digicorder hdmi uitgang naar een hdmi splitter (eentje die het hdcp signaal negeert, zie http://www.amazon.com/dp/B004F9LVXC/)
                            - Van splitter naar tv en naar een Elgato game capture (zie http://www.elgato.com/en/gaming/game-capture-hd)

Comment

Als je al het DTCP-IP bestand zou kunnen omzetten wat ga je dan doen met de DRM protectie?

Sony A7II + Loxia 50mm + Vario Tessar FE 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                              Fujifilm X-T4 + Samyang 12mm + Fujinon XF 27mm + Fujinon XF 35mm + Fujinon XF 16-55mm R LM WR + X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Als je al het DTCP-IP bestand zou kunnen omzetten wat ga je dan doen met de DRM protectie?
                                Ben ook benieuwd

* Een "grabber" werkt meestal goed met videobanden. Het signaal wordt omgezet naar een digitaal signaal (maar ook weer in real time).
                                Ubi bene, ibi patria.
                                BD0388BE
                                Een website

Comment

Working...
                                X